![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je dat de reden voor de N-VA was omdit op een van zijn congressen te beslissen: Citaat:
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, nu nog teweinig om een totale doorbraak van het cordon maar het zou wel een duidelijk teken zijn naar de kiezer toe plus dat er ook al andere zijn die er geen geheim meer van maken het cordon te zullen negeren en wacht nog even tot in 2009. Vergeet niet dat vroeger de VU ook lange tijd geweerd werd als de pest tot de moment er is dat ze ze nodig hebben, en dan.........!!!
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
persoonlijk heb ik een lidkaart, 'k word niet graag vereenzelvigd met het VB want ik heb toch wel andere ideeën en word bijvoorbeeld niet graag vereenzelvigd met bezems,moskeeliederen etc.. 'k ben ook geen fan van bijvoorbeeld andrea coolen (of hoe heet ze juist) etc... 'k heb anderzijds geen 'levensgrote' angst om achter een cordon te zitten omwille van het programma van N-Va.. ik ben geen vlaams-nationalist van huis uit, 'k ben bij N-Va uitgekomen omdat mensen er mij op wezen dat mijn meningen toch wel grotendeels overeenstemden met het programma van die partij en dat ik het misschien toch maar eens moest lezen... mijn eigen 'onderzoek' moest doen.. als dat programma betekent dat n-va niet wordt uitgenodigd om te spreken, geen deel mag uitmaken van .. so be it... een cordon omwille van het programma van n-va, oké... maar niet omwille van de taal, de houding, het programma etc.. van een andere partij. ik vind een cordon niet nastrevenswaardig.... volgens mij is ook de tijd niet rijp voor een radicale 'non', in de zin van: ons goesting en niets anders.. en zolang het ons goesting niet volledig is, doen we niet mee... we verschillen daarin van mening... maar ieder zijn mening zou ik zeggen... |
|
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wél zei is dit: Citaat:
Hoe denk je dat Dewever of Verhofstadt, of Leterme, of Mie Vogels zich zouden voelen aan één en dezelfde tafel met mensen die ze jarenlang als het vuil van de straat hebben behandeld? Moeilijk, hé?
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 21 december 2007 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 21 december 2007 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drie maanden zal ze het heel misschien wel uithouden. En dan?
![]() |
#109 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene om dat hij zichzelf reeds ziet als de premier en de andere om zijn Belgische politieke carriére af te mogen sluiten met één of ander adelijk titeltje van niemandalle. Laatst gewijzigd door Garry : 22 december 2007 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Partijlid
|
![]() Kan Leterme eindelijk verhuizen naar de 16, ten volle zijn verantwoordelijkheid nemen, het land goed besturen, zijn imago oppoetsen tegen 2009,... En passant zal hij misschien de stekker uit het kartel trekken.
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ben ik echter nog geen fan van FDW. ALS ik me dus zou willen vereenzelvigen met die partij dan is dat uitsluitend wegens haar separatistische elementen. Niet iedere N-VA-er lust Geert Bourgeois even graag als Mark Demesmaker. Niet iedere VLD-er was een even grote fan van Bart Somers als van JMDD. Niet elke CD&V-er wil Leterme inruilen voor Dehaene. Niet iedereen verkiest Freya Vandebossche boven Frank Vandenbroecke. Waar ik moeite mee heb is dat Vlaams-nationalisten het aanvaarden, en zelfs steunen, dat een semi-dictatoriaal regime zoals Belgique een regimebedreigende tegenstander buitensporig demoniseert en vervolgt omdat ze het niet op moslims begrepen heeft. Heeft ze er soms één vermoord? Kan ze er terug naar huis sturen? Hen verbieden de grens over te steken? Hen beletten hun bruiden en bruidegommen met hun hele familie naar hier te halen? Hen uit onze sociale woningen, vluchthuizen en...gevangenissen houden? NEEN! En dat zou ze zelfs niet kunnen indien ze 51% zou behalen op federaal niveau! Waaraan maakt die partij zich dan zoveel schuldiger - dan de opdrachtgevers van de moord op André Cools? -Dan de veroordeelden voor de Agustazwendel, Claes, Coeme, Mathot en Spitaels? -Dan Flahaut met zijn de schandalige benadeling van Vlaanderen? -Dan zuipschuit Dardenne met zijn zatte gebral? -Dan de PS met zijn ontelbare schandalen? -Dan Albert met zijn roze baletten? -Dan de taaie die nu al voortdurend zijn royale boekje te buiten gaat? -Dan Laurent en zijn oplichtingspraktijken gesteund door het Belgische leger? -Dan Boudewijn die de abortuswet weigerde goed te keuren maar er tegelijkertijd eentje regelde ten gunste van zijn eigen neef? -Dan LeopoldII die 10 miljoen zwarten liet vermoorden om zijn geldzucht te bevredigen? -Dan LeopoldIII en zijn collaboratie met Hitler?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 december 2007 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar even beweren dat de Vlaams-Nationalisten dit aanvaarden en zelfs steunen is toch wel een brug te ver.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leterme mag verantwoordelijkheid nemen tot hij erbij neervalt, Belgique IS allang niet meer te besturen, en al zeker niet meer goed. Van dat imago oppoetsen zal dus niets in huis komen. Het scheelde weinig of de stekker was uit Belgique getrokken. Niet de Vlaams-nationalisten zullen daarvoor verantwoordelijk zijn maar Franstalig Belgique.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat die 'de' Vlaams-nationalisten dus maar weg. Giserke en Clemens nog niet bezig gezien, zeker? Ik weet ook dat de meeste leden het cordon hebben weggestemd op een N-VA congres. Desalniettemin werd de eerste die dat in de praktijk bracht uit de partij gewinkeld.
![]() |
#116 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er om dat n-va de tsjeven blijkbaar geen strobreed in de weg durft leggen in wat wellicht de grootste knieval van de laatste jaren moet zijn: de winnaar als vice premier onder de verliezer... Citaat:
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 22 december 2007 om 14:16. |
||
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De transferten zullen blijven, Maingain blijft zeveren, er zullen weer onverklaarbare toestanden verschijnen (de walen trekken meer pensioen dan de vlamingen), de opbrengst van de flitspalen, de geluidsnormen Zaventem zullen moeten afgekocht worden met vlaams geld voor Brux,....en zo kunnen we blijven doorgaan Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 december 2007 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zullen niet zo lang moeten wachten om het resultaat te zien... En vanzelfsprekend zal het land niet gesplitst zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
België heeft niet de tijd meer om op z'n Belgisch met trage compromissen hervormd te worden, de financiën zijn te acuut. Trouwens dit land is zo'n juridisch kluwen en er op gebouwd om niet te werken dat het geen kansen meer heeft om zoals het is te reageren op veranderende omstandigheden. |
|
![]() |