Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2021, 11:39   #1241
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier ga je naar de kern van de ziekte : eerst proberen ze het voor te stellen alsof ze géén racist zijn. 'Neen mijnheer, wij hebben enkel iets tegen de islam.' Maar als je dan vraagt waarom ze zitten te fulmineren tegen congolezen die naar pakweg Aalst gaan wonen en die quasi allemaal katholiek zijn krijg je te horen : 'ga er maar eens tussen wonen hee'.

Het zijn gewoon kernracisten, die dat proberen te ontkennen. Wat eigenlijk vreemd is, je zou eigenlijk verwachten van die mensen dat ze trots zijn op hun ideologie maar zij lijken het vooral te willen wegmoffelen.
Neen, het zijn mensen die geconfronteerd zijn met mensen die meestal geen enkele poging doen om rekening te houden met hun omgeving, die zich niet aanpassen aan de hier algemeen geldende normen van samenleven, die voor problemen zorgen. 90 % doen dat wel, maar 10% verkerven het beeld van hun gemeenschap bij anderen.
Wie niet met die wil om zich niet aan te passen aan onze manier van samenleven wordt geconfronteerd, weet dan ook niet waarom sommigen wel problemen met die me n Sen hebben.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 11:40   #1242
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een idioot ben je niet.

Een racist overduidelijk wel.
U overtreedt de forumregels.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 3 oktober 2021, 11:47   #1243
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U overtreedt de forumregels.
Als een Afrikaan in je straat een probleem is vanwege zijn Afrikaanse levensstijl lijkt die conclusie me duidelijk.

Maar goed. Ik ken dat: het recht om hier dingen te benoemen geldt enkel ter rechterzijde.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 11:50   #1244
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als een Afrikaan in je straat een probleem is vanwege zijn Afrikaanse levensstijl lijkt die conclusie me duidelijk.

Maar goed. Ik ken dat: het recht om hier dingen te benoemen geldt enkel ter rechterzijde.
wie heeft het hier over één Afrikaan ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 11:51   #1245
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En stopte daarmee toen hij bedrogen uitkwam.

Wat natuurlijk uw stelling een beetje onnozel doet voorkomen. Tenslotte hebben er veel VB-stemmers op de N-VA gestemd, dat stopte eens BDW zich openbaar uitsprak over de Vlaamse kwestie, die steken we in de vriezer en we gaan Belgie redden, financieel op orde zetten (lol), zei hij.

Met andere woorden, ook op de N-VA werd er door makkakenhaters, islamofoben en racisten gestemd. N-VA is dus een even vies nazipartijtje- alleen kleiner, als het VB.
Het sleutelwoord is daar 'werd'.
Maar die makkakkenhaters zijn nu allemaal teruggekeerd naar hun oorspronkelijke stek.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 11:52   #1246
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Het sleutelwoord is daar 'werd'.
Maar die makkakkenhaters zijn nu allemaal teruggekeerd naar hun oorspronkelijke stek.
ja jong, want er zijn uiteraard geen problemen met vreemdelingen

Citaat:
Oud 3 oktober 2021, 11:53   #1247
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:

De Vlaamse vlag , daar is natuurlijk niks mis mee.
N-VA gebruikt die trouwens ook .
Ik heb begrip voor Vlaams nationalistische verzuchtingen, maar ik ga niet mee in een splitsingverhaal.
Oud 3 oktober 2021, 11:58   #1248
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja jong, want er zijn uiteraard geen problemen met vreemdelingen
Dat heb ik niet beweerd.
Onder de allochtone jeugd zitten ook veel racisten en ze hebben problemen met een aantal westerse waarden zoals gelijkheid van man en vrouw. En ze zijn nogal homofoob.
Ik steek mijn hoofd daarvoor niet in het zand.

Maar dat spreekt racisme en islamofobie totaal niet goed van ons naar hen helemaal niet goed.
Oud 3 oktober 2021, 12:04   #1249
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet beweerd.
Onder de allochtone jeugd zitten ook veel racisten en ze hebben problemen met een aantal westerse waarden zoals gelijkheid van man en vrouw. En ze zijn nogal homofoob.
Ik steek mijn hoofd daarvoor niet in het zand.

Maar dat spreekt racisme en islamofobie totaal niet goed van ons naar hen helemaal niet goed.
Uw partij dan blijkbaar wel, want na zestig jaar (of+/-4 generaties) islamitische migratie is het alleen maar van kwaad naar erger gegaan wat betreft aanpassing en aanvaarden van Westerse waarden

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 oktober 2021 om 12:06.
Oud 3 oktober 2021, 12:26   #1250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Juist maar in België doet men alsof dat zo is. Voor veel van onze Franstalige medelanders zijn de Vlamingen 'des Boches' (Moffen in het Nederlands), die niet tevreden zijn met hun tweederangskwaliteit van burgerschap en keer op keer meeheulen met de Duitsers als ze er de kans toe krijgen en daarom speciaal in de gaten moeten gehouden worden en waar nodig politiek onmondig dienen gemaakt te worden (o.a. door een politieke schutkring).
Dat is een mythe die enkel vanuit de groezelige catacomben van extreem-rechts komt, als opstapje voor dan in de oh zo favoriete calimero-houding de sukkelaar te kunnen uithangen.

Altijd handig, bedoelingen in de mond van anderen schuiven en er dan over gaan discussiëren alsof het over een realiteit gaat, terwijl het een zuivere construct is...

Citaat:
Over de Belgische Franstalige collaborateurs (militair en economisch) wordt nooit in dezelfde zin gesproken en geschreven als over de Belgische Nederlandstalige collaborateurs. Het eerste is een historisch feit, dat nu geen aandacht meer verdient en waar nodig belastende documenten vernietigd worden.
Het tweede echter is niet enkel een historisch feit maar zelfs een erfzonde, die van generatie op generatie overgaat en vooral die Vlamingen treft, die onrechtmatige achterstellingen in de Belgische politieke situatie inzake de gemeenschappen wensen te corrigeren. Echt federalisme op zijn Zwitsers is uit den boze en kan om diverse redenen absoluut niet toegepast worden. Daarom krijgen die mensen nu een nazistisch collaboratie etiket opgeplakt en worden zelfs als handlangers aanzien van het genocidair gebeuren in Duitsland tijdens WOII.
In al de geschiedkundige boeken over dit thema die ik heb, van Bruno De Wever, van Luc Huyse of van Koen Aerts gaat het uiteraard over de totaliteit van de collaboratie in België, zowel die aan de kant van Vlaanderen als die van Wallonië.
Je zit gewoon mythes voort te vertellen...
Citaat:
In geen enkel ander Europees land wordt over zo'n historisch feit 75 jaar na datum nog in fora op dergelijke wijze gediscussieerd. Dit is alleen te verklaren door de samenstelling van België en het niet uitklaren van de bestaande geschilpunten in haar organisatie waarbij de ene partij de andere demoniseert.
Het klopt dat Vlaanderen jammer genoeg één van de weinige regio's of landen in europa is waar er anno 2021 nog steeds één politieke partij is die virulent de Nieuwe Orde ideologie blijft idealiseren vanuit een ontkennende reflex dat de collaboratie fout was.

Het is en blijft een onbegrijpelijk fenomeen, een aberratie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 12:42   #1251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook hier weer de vragen:
Zijn alle Vlaams-nationalisten N-VA'ers?
Ja, aangezien er geen enkele andere politieke partij daarmee bezig is
Citaat:
Zijn er geen Vlaams-nationalisten in andere partijen?
Hoogst onwaarschijnlijk tenzij dat Vlaams-nationalisme bij hen ondergeschikt is aan andere politieke ideologiën.
Citaat:
Zijn alle N-VA'ers Vlaams-nationalisten?
Zeker niet, dat weten we door het onderzoek van professor Swyngedouw, Abts en Meuleman die de kiesmotieven in kaart hebben gebracht.
Eigenlijk is binnen het electoraat van N-VA de separatistische fractie in de minderheid.

Het is dan ook in eerste instantie een conservatieve Dalrymple-partij die de tsjeven leegvreet en pas in tweede instantie haar separatistische agenda cultiveert.

Citaat:
Zijn alle VB'ers islamofoben, racisten en dat woord dat ik als Vlaams-nationalist niet wil gebruiken?
neo-nazi's dus.

Ja.

Citaat:
En vooral: zijn alle slamofoben, racisten en dat woord dat ik als Vlaams-nationalist niet wil gebruiken VB'ers?
Als ze het niet zouden zijn, zitten ze bij de verkeerde partij aangezien géén andere partij racisme en fascistische idealen cultiveert.

Het is nooit uit te sluiten dat er dwazen zijn die bij de verkeerde partij zitten.

Citaat:
U zult op alle vragen - als u tenminste het aandurft van eerlijk te zijn - negatief moeten antwoorden. Dus - zoals in alle discussies die in hier met Belgisch-nationalisten voer, -stop met een hele groep te criminaliseren omdat er individuen bij horen die iets misdoen en wees zo correct van te nuanceren en durf ook aankaarten dat er in andere groepen ook mensen te vinden zijn met gelijke gezindten dan die u veralgemenend aan die ene groep toedicht. Stop dus met generaliseren om te blameren, zeker als dat om politieke beschadiging te doen is. In een redelijk ver verleden deed men dat ook in een land niet ver van hier en ...... we weten hoe dat is afgelopen.
Ik denk dat mijn antwoord op jouw construct duidelijk was.
Indien niet, dan verontschuldig ik me daarvoor en ben steeds bereid om het explicieter te uiten.
Oud 3 oktober 2021, 12:54   #1252
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse vlag , daar is natuurlijk niks mis mee.
N-VA gebruikt die trouwens ook .
Ik heb begrip voor Vlaams nationalistische verzuchtingen, maar ik ga niet mee in een splitsingverhaal.
Sorry hoor...

Maar ik heb géén Vlaamse vlag gepost, enkel runetekens, nazi-symbolen en de collaboratievlag.
Oud 3 oktober 2021, 12:57   #1253
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, aangezien er geen enkele andere politieke partij daarmee bezig is

Hoogst onwaarschijnlijk tenzij dat Vlaams-nationalisme bij hen ondergeschikt is aan andere politieke ideologiën.

Zeker niet, dat weten we door het onderzoek van professor Swyngedouw, Abts en Meuleman die de kiesmotieven in kaart hebben gebracht.
Eigenlijk is binnen het electoraat van N-VA de separatistische fractie in de minderheid.

Het is dan ook in eerste instantie een conservatieve Dalrymple-partij die de tsjeven leegvreet en pas in tweede instantie haar separatistische agenda cultiveert.

neo-nazi's dus.

Ja.

Als ze het niet zouden zijn, zitten ze bij de verkeerde partij aangezien géén andere partij racisme en fascistische idealen cultiveert.

Het is nooit uit te sluiten dat er dwazen zijn die bij de verkeerde partij zitten.

Ik denk dat mijn antwoord op jouw construct duidelijk was.
Indien niet, dan verontschuldig ik me daarvoor en ben steeds bereid om het explicieter te uiten.
Uw antwoorden zijn allemaal persoonlijke geborneerde meningen, waarvan iedere eerlijke en neutrale mens weet, dat ze niet kloppen. Wie de nuance zoals u zo absoluut uitsluit, leunt zelf dicht aan bij de ideologie die hij beweert te bestrijden. De mensen met die ideologie stoppen ook iedereen in een kastje met het gemak om een hele groep te blameren. Zoals ik schreef: in een redelijk ver verleden was er in een land niet zo ver van hier een groep mensen die net hetzelfde deed als u nu. U bent geen haar beter als degenen wie u zo verafschuwt. Een grotere contradictio in handelen en doen bestaat niet.
Oud 3 oktober 2021, 12:58   #1254
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uw partij dan blijkbaar wel, want na zestig jaar (of+/-4 generaties) islamitische migratie is het alleen maar van kwaad naar erger gegaan wat betreft aanpassing en aanvaarden van Westerse waarden
75 jaar na de laatste wereldbrand wil de fascistische partij VB nog altijd de Westerse waarden (o.a. het EVRM) niet aanvaarden.

Totaal onaangepast dus.
Oud 3 oktober 2021, 13:04   #1255
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
75 jaar na de laatste wereldbrand wil de fascistische partij VB nog altijd de Westerse waarden (o.a. het EVRM) niet aanvaarden.

Totaal onaangepast dus.
Bewijs?
Oud 3 oktober 2021, 13:06   #1256
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het zijn mensen die geconfronteerd zijn met mensen die meestal geen enkele poging doen om rekening te houden met hun omgeving, die zich niet aanpassen aan de hier algemeen geldende normen van samenleven, die voor problemen zorgen. 90 % doen dat wel, maar 10% verkerven het beeld van hun gemeenschap bij anderen.
Wie niet met die wil om zich niet aan te passen aan onze manier van samenleven wordt geconfronteerd, weet dan ook niet waarom sommigen wel problemen met die me n Sen hebben.
Spreek aub voor jezelf : ik heb 100x meer empathie voor een buurman van Tunesische afkomst dan voor een Blokker met wie ik geen enkele waarde kan delen en die ik verafschuw. Ik deel geen enkele waarde met een Blokker, wens geen enkele artificiële verbinding over 'onze omgeving' en 'de algemeen geldende normen' met dat soort. Die bestaat namelijk niet.
'Onze' manier van samenleven is de maatschappij zoals die nu bestaat, niet het Bruine ideaal van PhDW zijn volgelingen.
Oud 3 oktober 2021, 13:10   #1257
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

Totaal onaangepast dus.

Spreek aub voor jezelf : ik heb 100x meer empathie voor een buurman van Tunesische afkomst dan voor een Blokker met wie ik geen enkele waarde kan delen en die ik verafschuw. Ik deel geen enkele waarde met een Blokker, wens geen enkele artificiële verbinding over 'onze omgeving' en 'de algemeen geldende normen' met dat soort. Die bestaat namelijk niet.
'Onze' manier van samenleven is de maatschappij zoals die nu bestaat, niet het Bruine ideaal van PhDW zijn volgelingen.
Weet u, Pandareus, u behandelt, als rabiate Belgisch-nationalist, VB'ers zoals de nazi's de Joden behandelden. Uw taalgebruik als u het over VB'ers heeft, is gelijkaardig aan dat welke de nazi's ivm de Joden gebruikten. En u heeft zelfs - naar ik hier ergens las - ooit geopperd om VB'ers te vergassen. Conclusie: u bent geen haar beter dan degenen die u beweert te bestrijden.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 3 oktober 2021 om 13:13.
Oud 3 oktober 2021, 13:13   #1258
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs?
Waarschuw me als PhDW eindelijk na 30 jaar tot inkeer komt en publiek zijn 70 punten programma afzweert.

In 2016 heeft hij nog eens voor de ontkenners de zaken duidelijk gemaakt : https://www.demorgen.be/nieuws/filip...raaf~bb8e903d/
Oud 3 oktober 2021, 13:25   #1259
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een mythe die enkel vanuit de groezelige catacomben van extreem-rechts komt, als opstapje voor dan in de oh zo favoriete calimero-houding de sukkelaar te kunnen uithangen.
Altijd handig, bedoelingen in de mond van anderen schuiven en er dan over gaan discussiëren alsof het over een realiteit gaat, terwijl het een zuivere construct is...
Het was geen mythe toen ik indertijd voor 'Boche' uitgescholden werd op de Brusselse tram. Ik heb ook een vijftiental jaar in Wallonië gewerkt. Ik heb het er goed van af gebracht, maar heb ook de houding van veel Waalse medelanders t.a.v. de Vlamingen kunnen observeren en analyseren.
Ik heb zelf meegemaakt dat een fabriek waar 1.500 mensen tewerkgesteld waren, deze in staking gingen omdat een Vlaamse aannemer als laagste bieder een werk toegekend werd. Eigen volk eerst was daar de leuze.
Citaat:
In al de geschiedkundige boeken over dit thema die ik heb, van Bruno De Wever, van Luc Huyse of van Koen Aerts gaat het uiteraard over de totaliteit van de collaboratie in België, zowel die aan de kant van Vlaanderen als die van Wallonië.
Je zit gewoon mythes voort te vertellen...
Ik had het niet over het geschiedkundig werk van auteurs, die u vermeldt maar over wat zich hier op het forum en soms in de media afspeelt, waar men sinds jaar en dag zit te emmeren over zogenaamde nazistische erfzonden, die van generatie op generatie overgaan en uitsluitend in Vlaanderen voorkomen bij bepaalde partijen, die de huidige organisatie van het land discriminerend vinden.
Citaat:
Het klopt dat Vlaanderen jammer genoeg één van de weinige regio's of landen in Europa is waar er anno 2021 nog steeds één politieke partij is die virulent de Nieuwe Orde ideologie blijft idealiseren vanuit een ontkennende reflex dat de collaboratie fout was. Het is en blijft een onbegrijpelijk fenomeen, een aberratie.
Ik heb de stellige indruk dat u spoken ziet. Ik ken geen enkele partij in België, ik heb het niet over bepaalde onooglijk kleine groeperingen van doordravende fantasten, die de 'Nieuwe Orde' ideologie uitdraagt of idealiseert. En collaboratie is steeds fout omdat men hierdoor het eigen volk verraadt, ook als dit gebeurt in een 'Belgische' context tussen Franstaligen en Nederlandstaligen. Daar zijn zelfs geen 'braune Stiefel' voor nodig.
Oud 3 oktober 2021, 13:33   #1260
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u, Pandareus, u behandelt, als rabiate Belgisch-nationalist, VB'ers zoals de nazi's de Joden behandelden. Uw taalgebruik als u het over VB'ers heeft, is gelijkaardig aan dat welke de nazi's ivm de Joden gebruikten. En u heeft zelfs - naar ik hier ergens las - ooit geopperd om VB'ers te vergassen. Conclusie: u bent geen haar beter dan degenen die u beweert te bestrijden.
Waarom je in je kritiek naar mij toe verwijst naar de terminologie 'Belgisch-nationalist' is me totaal niet duidelijk...

Ik beschouw ALLE extreem-rechtse volgelingen als de gangrene plek in de wereld. Als de aars van de maatschappij. Of ze nu Blokkers zijn, of Gouden Dageraad adepten, Afd'ers of Le Pen of Wilders volgelingen, Sonnenkrieg Division, of Génération Identitaire : allemaal variaties op hetzelfde thema, allemaal dezelfde maatschappelijke kanker.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be