![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn oprechte dank hiervoor, maar ik had er wel bij moeten vermelden dat het al zeer lang geleden is gebeurd -anders had ik het zo niet kunnen neerschrijven- dit al een tijdje heb verwerkt en ondertussen al lang lid ben van een zéér fijn gezinnetje
![]() Overigens heb dat bericht eigenlijk geschreven en gepost in een opwelling en zo bekeken moet ik zelf toegeven dat het nogal chaotisch en weinig coherent is ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In wezen is mijn standpunt tweeledig: 1) persoonlijk kan ik begrip opbrengen voor de persoon die (om concreet te blijven) de moordenaar van een dierbare wil ombrengen (hoewel ik voor mezelf mijn houding wel afhankelijk maak van de context) 2) maar niet dat ze dat willen overlaten aan een 'rechtssysteem' (waarbij ik trouwens snel denk aan 'systematiseren'), waarvan men weet dat het imperfect is. Vooral omdat men in vele gevallen de dader moet gaan zoeken en de juridische keten waarlangs dit verloopt heeft nu eenmaal zwakke schakels. Dus geen definitief slot aan klinken.
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige argument wat ik in te brengen had was dat je zei: 'mensen hechten veel belang aan het oordeel van een jury, DUS doodstraf is slecht', dat vind ik een slecht tegenargument.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 januari 2008 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan wil ik jouw mening wel eens horen als het gaat over een misdrijf waarbij iemand te overlijden is gekomen ?
Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2008 om 01:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en diegenen die die 'verkeerd' hebben gedood wie zijn dat dat ? ik vermoed de zogenaamde belanghebbenden/verwanten ? Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2008 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() in principe zeg je dus niet meer en minder dan een gevangenis |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en alles hangt niet zozeer af van de technologie die men voorhanden heeft maar van de set bewijslast die 'men' wenst te gebruiken ik zou er pas in geloven als openbare aanklagers op hun beurt vervolgd zouden kunnen worden als blijkt dat er gesjoemeld werd en/of nagelaten werd verder dan redelijke twijfel te gaan zoeken btw ik dacht dat jij lak had aan wetenschap ? tenzij het in het kraampje past zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand opsluiten en dan doden is laf.
"En vind jij moordenaars dan niet laf?" ![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 16 januari 2008 om 05:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen wie zit jij nu weer te ijlen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het voorbeeld gegeven van DNA onderzoek. In Amerika gaan ze ermee aan de slag, wat doen we hier in België: Citaat:
Het duurt 11 jaar om de beruchtste pedofiel ooit van dit land voor de rechtbank te brengen. Een bende schiet een hoop mensen neer in supermarkten en na 25 jaar komt men doodleuk vertellen dat 'het wel moeilijk wordt om de daders nu nog te vinden' -als je ze wilt ophangen, moet je ze wel eerst vinden natuurlijk. En daar dan doodstraf aan toevoegen... Citaat:
En tegen doodstraf zijn belet overigens niet om voor strenge straffen zijn. Gebruik van gweld mag voor mij uiterst streng bestraft worden.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bedoel je?
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lees ik dat nu goed ? jij bent dus kort ( een jaartje ) voorstander geweest ? en in deze 'vlaag' van 'totale zinsverbijstering' heb ik dan uitgerekend dat gesprek met je aangevat ? onvoorstelbaar is dat ! als ik dan bedenk dat er nauwelijks een speld tussen te krijgen was in dat libertarisch ( zo druk ik dat toch goed uit ? ) pseudo-formalistisch-logica gedrocht ? vanwaar dan weer die plotse ommekeer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() da's nogal vrij simpel
vanuit jouw libertarisch wereldbeeld is het simpel : oog om oog tand om tand tot zover ik daar nog mee wil inkomen wat doe je bij moord ? het slachtoffer, in principe de enigste die het 'recht' heeft om tot genoegdanig over te gaan, is er niet meer wie neemt dan die taak over ? of beter wie heeft dan volgens jou _ alvast de overheid niet.. wist je al te melden _ het 'recht' die enige en gepaste strafmaat/compensatie/etc,met name de doodstraf, uit te voeren ? |
![]() |
![]() |