Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2008, 19:47   #121
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
"Israël" is, zoals de VS, een staat opgericht op bezette grond, geboren uit etnische zuivering en uitmoorden van de oorspronkelijke bevolking.
"Vuile commie-fasco-nazi-antisemiet!", laat Sinistra bij monde van Volksstormer weten.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 19:51   #122
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wie begon in 1948 direct een oorlog tegen de jonge staat Israel?
Wie maakte shoa(rma) van de Arabische inwoners van Deir Yassin?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 21:50   #123
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Wat ik altijd zo ergerlijk vind aan die discussies met zionisten is dat ze een zogezegde superioriteit van de joden (religieus, politiek, cultureel, biologisch,..) als fundament aanhalen.
Onversneden racisme is het.
Oud 19 januari 2008, 00:49   #124
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat ik altijd zo ergerlijk vind aan die discussies met zionisten is dat ze een zogezegde superioriteit van de joden (religieus, politiek, cultureel, biologisch,..) als fundament aanhalen.
Sinistra is geen zionist.
Sinistra is een poseur.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 05:22   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Hoeveel Joodse geleerden zijn er op planeet Aarde doorheen de geschiedenis al geweest en hoeveel moslim geleerden. Gewoon ff vergelijken.

Goeienavond...
Dat klopt, omdat heel veel Joden progressief en seculier zijn, veel meer dan moslims. De meeste Joodse geleerden waren progressief en niet-godsdienstig. Hoeveel radicale zionisten of godsdienstfanatici bevonden er zich onder die Joden? Het is ook opvallend dat de meeste Joodse geleerden Joden zijn die leefden in een multiculturele stimulerende omgeving (Canetti, Zamenhoff, Einstein, Marx, Chomsky, etc.) relatief weinig Israeli... het is trouwens verkeerd Joden en israel gelijk te stellen, de meeste Joden wonen nog altijd buiten Israel, sommige zijn zelfs tegen de staat Israel of betonen zich toch erg kritisch.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 januari 2008 om 05:33.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 05:25   #126
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nederland is een staat en er heeft nooit een Palestijnse staat bestaan, dus die vergelijking is onjuist. Bovendien hebben de Joden Israel gekregen van de Engelsen: Ballfourverklaring in 1917.
Zoals ik al zei, ze hebben nooit heel Palestina gekregen maar houden wel heel Palestina al decennialand bezet.
Trouwens er heeft ook nooit een Slovaakse staat, etc. bestaan... dat is geen reden waarom palestijnen geen recht zouden hebben op een staat...
Oud 19 januari 2008, 05:28   #127
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Water weg ... en Lenin, Trotki, ... dan?
Niet alleen waren Trotsky, Engels en Marx Joden, heel wat hardlijnse stalinisten waren ook Joden, zoals de stalinistische premier van Hongarije, heel wat topfiguren binnen de KPSU, etc. de Joden waren zeer goed vertegenwoordigd onder het stalinisme, dat verminderde wat vanaf de jaren '50.
Oud 19 januari 2008, 05:32   #128
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut, en ter plaatse vertaalt zich dat in erg brutaal gedrag tegen de niet-Joodse Israeli en Palestijnen. Dat draagt op zijn beurt dan weer mee tot Palestijns radicalisme. Kun je je voorstellen dat in België een minister oproept om alle niet-Belgen te verbannen, ja zelfs te vergiftigen en hun parlementairen te executeren? Het probleem in het Midden-Oosten ligt heus niet enkel bij de Arabieren...
Oud 19 januari 2008, 11:50   #129
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Absoluut, en ter plaatse vertaalt zich dat in erg brutaal gedrag tegen de niet-Joodse Israeli en Palestijnen. Dat draagt op zijn beurt dan weer mee tot Palestijns radicalisme. Kun je je voorstellen dat in België een minister oproept om alle niet-Belgen te verbannen, ja zelfs te vergiftigen en hun parlementairen te executeren? Het probleem in het Midden-Oosten ligt heus niet enkel bij de Arabieren...
U heeft het vast over Lieberman? Die man zat tot voor kort in de regering, maar men moet wel toevoegen dat hij ook voor veel Israeli's en zelfs Sharon te ver ging.
Oud 19 januari 2008, 12:06   #130
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Net als iedere democratie heeft ook Israel te maken met extremismtische groeperingen, zowel politiek als religieus. Er zijn nu zelfs neo-nazistische bewegingen van joden die uit de vm Sovjet Unie komen.
Maar Israel is geenzins van plan om haar arabische buren uit te moorden. Hamas wil nog steeds, hoewel dat ze dat nu tegen beter weten in ontkennen, de staat Israel compleet vernietigen.
Oud 19 januari 2008, 12:11   #131
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Net als iedere democratie heeft ook Israel te maken met extremismtische groeperingen, zowel politiek als religieus. Er zijn nu zelfs neo-nazistische bewegingen van joden die uit de vm Sovjet Unie komen.
Maar Israel is geenzins van plan om haar arabische buren uit te moorden. Hamas wil nog steeds, hoewel dat ze dat nu tegen beter weten in ontkennen, de staat Israel compleet vernietigen.
En in welk landen leven de Arabieren in Gazastrook en Westbank? Liefst een land dat erkend wordt door Israel?

Ik snap dat dogmadenken in het westen niet dat je een onmens bent als je Israel niet erkent.

Trouwens, ik had het over superextreme zionist Sinistra, wiens zionisme lijkt voort te komen uit superioriteitsgevoel.
Oud 19 januari 2008, 12:13   #132
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een foutieve attributie lijkt me meer voor de hand liggend. 1 zionist hier op het forum =/ zionisten in het algemeen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 12:16   #133
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een foutieve attributie lijkt me meer voor de hand liggend. 1 zionist hier op het forum =/ zionisten in het algemeen.
Dat weet ik wel, maar de ontmenselijk van arabieren en moslims zie ik hier wel vaker.
Pas op, er zijn dan ook weer bepaalde forumleden die zich tegen "de joden" keren.
Oud 19 januari 2008, 12:17   #134
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik wel, maar de ontmenselijk van arabieren en moslims zie ik hier wel vaker.
Pas op, er zijn dan ook weer bepaalde forumleden die zich tegen "de joden" keren.
Hier op het forum is het m.i. wel de 2e groep die de meerderheid vertegenwoordigt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 14:24   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is een groot deel van de zionisten wereldwijd, vooral dan in de VS, bijzonder radicaal anti-Arabisch, en zonder meer racistisch, meer nog dan in Israel zelf. (waar ze dagelijks met Arabieren moeten samenleven). Dezelfde mensen zullen wel roepen en schreeuwen als ze maar de geringste zweem van antisemitisme ontwaren, en daar verstaan ze ook alle kritiek op Israel onder. Joden die kritiek hebben op Israel worden als verraders beschouwd en krijgen doodsbedreigingen, dat is onder meer het geval met Gush shalom, een Israelische organisatie die zich inzet voor vrede.

Anderzijds heb je natuurlijk ook echte antisemieten, zoals je op dit forum kunt zien, maar gelukkig is dat maar een kleine minderheid van de West-Europeanen. De Russische Israeli en Russische joden in de VS komen wel uit een omgeving waar discriminatie dagelijkse kost is en was, en dat verklaart misschien hun bijzonder harde opstelling tegen de Palestijnen. Of zoals een Russiche Israelische vriend van mij het verwoordde: "We zijn gewend om tussen antisemieten te leven, maar deze keer zijn WIJ in de meerderheid..."
In de Sovjet-Unie hadden Joden meestal wel hoge posities, maar vanaf de jaren '50 was er sprake van toenemende discriminatie, Joden kwamen niet meer in aanmerking voor belangrijke functies en werden op allelei manieren gepest. Niet zo openlijk natuurlijk als onder de tsaren, want Russisch nationalisme was niet toegestaan, maar heel subtiel. Vanaf de jaren '90 is antisemitisme weer heel openlijk en "in your face", en nu nog meer, vooral ook omdat veel maffiosi en nieuwe rijken van Joodse afkomst zijn, wat enorme afgunst en haat opwekt, waar de minder fortuinlijke Joden het slachtoffer van zijn. Ook in landen als Polen is antisemitisme terug van nooit weg geweest.
Oud 19 januari 2008, 15:38   #136
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ze hebben nooit heel Palestina gekregen maar houden wel heel Palestina al decennialand bezet.
Trouwens er heeft ook nooit een Slovaakse staat, etc. bestaan... dat is geen reden waarom palestijnen geen recht zouden hebben op een staat...
Hoe interpreteer jij de ballfour-verklaring en de splitsing van het mandaat Palestina in Trans-Jordanie en Palestina dan? Joden mochten zich in heel Palestina vestigen namelijk. Palestijnen verschillen trouwens in niks met Arabieren, de Slowaken zijn wel een ander volk dan de Tsjechen bijvoorbeeld, kijk maar naar de taal onder meer.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 08:08   #137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hoe interpreteer jij de ballfour-verklaring en de splitsing van het mandaat Palestina in Trans-Jordanie en Palestina dan? Joden mochten zich in heel Palestina vestigen namelijk. Palestijnen verschillen trouwens in niks met Arabieren, de Slowaken zijn wel een ander volk dan de Tsjechen bijvoorbeeld, kijk maar naar de taal onder meer.
Nergens staat er dat Joden heel Palestina mogen bezitten, indien dit toch zo is zou ik graag een verwijzing naar een relevante brong onder ogen krijgen.
Palestijnen spreken Arabisch, maar Engelsen, Australiërs, Jamaicanen en Amerikanen spreken ook Engels, allemaal een volk? (om het nog niet eens over Vlamingen en Holllanders te hebben)
Trouwens de Engelsen zelf waren tegen verdere kolonisatie van Palestina door Joden, daarom dat de Joden een guerilla-oorlog (tegenwoordig zou men het terrorisme noemen) begonnen zijn tegen de Engelsen.
Oud 20 januari 2008, 10:19   #138
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@LiberaalNL: 4 pagina's terug hebt ge bijna hetzelfde gepost en toen schreef ik dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ergens grond mogen kopen betekent nog niet als staat mogen hebben e.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 11:21   #139
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Nergens staat er dat Joden heel Palestina mogen bezitten, indien dit toch zo is zou ik graag een verwijzing naar een relevante brong onder ogen krijgen.
Palestijnen spreken Arabisch, maar Engelsen, Australiërs, Jamaicanen en Amerikanen spreken ook Engels, allemaal een volk?
goed punt. Haal er de Ieren bij en het is compleet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 11:53   #140
evilbu

Standaard

Citaat:
Palestijnen spreken Arabisch, maar Engelsen, Australiërs, Jamaicanen en Amerikanen spreken ook Engels, allemaal een volk? (om het nog niet eens over Vlamingen en Holllanders te hebben)
Trouwens de Engelsen zelf waren tegen verdere kolonisatie van Palestina door Joden, daarom dat de Joden een guerilla-oorlog (tegenwoordig zou men het terrorisme noemen) begonnen zijn tegen de Engelsen.
In dat zeldzame interview in het Nederlands met Hergé verwees hij naar de situatie in Palestina, en ik schrok ervan dat hij gewoon Irgun en consoorten als "terroristen" omschreef. Raar hoe de kijk op de geschiedenis kan veranderen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be