Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 22:59   #121
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En Illwills vraag blijft valabel. Hoe lang moet Israël bestaan om bestaansrecht te krijgen van je?
Dat is een stupide vraag want ik heb dat bestaansrecht van Israël nooit betwist.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 11:53   #122
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Over je toeren ga je niet maar het eenvoudig beantwoorden van bovenstaande vraag (zie vorig bericht), dat lukt (of wil) je schijnbaar niet.

Mijn standpunt was alleszins duidelijk: Er bestaat geen excuus voor het massaal verdrijven van een volk en het bezetten of koloniseren van andermans land. Al gaat Israël hier nog 200 jaar mee door: Etnische zuivering, bezetting of kolonisatie: Dat blijft een misdaad. Altijd. Een mensenrecht vervalt niet met de tijd.
Waarom zeg je het dan?
De vraag stellen lukt mij heel goed, een antwoord geven is blijkbaar veel moeilijker.

Niemand betwist dat jij dat standpunt hebt.
iemand stelt jou een vraag waar je tot op heden nog steeds niet op durft te antwoorden.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 11:56   #123
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit bovenstaande blijkt nogmaals hoe onmogelijk het is voor jou om een normale zin te construeren:
- 'Jou' in je eerste zin: Moet zijn Jouw!
- Je tweede zin: Grammatica, komma's? Nooit van gehoord?
- Je derde zin: Vastgekleefd aan de tweede, zonder enige komma en een hopeloze zinsconstructie.

En vertel me nu eindelijk eens: Wat keur ik (in jouw verwarde geest) af voor Israël, wat ik wél lijk "goed te keuren zoals je nu doet voor de Palestijnen"? Zo kan ik eindelijk deze onmogelijke vraag beantwoorden.
Ga me niet vertellen dat je de vraag niet begrijpt omdat ik een w plaats achter jouw e.
Als je weet dat ik ergens komma`s ben vergeten of gewoon niet plaats wil dit zeggen dat je dus weet waar...dus snap je nogmaals de vraag wel.
Kortom, je ontwijkt de vraag.

Blijkbaar heb je moeite om vragen te beantwoorden van allochtonen die 100% zonder fouten schrijven.
Oud 11 april 2008, 12:00   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een stupide vraag want ik heb dat bestaansrecht van Israël nooit betwist.
Je betwist toch om die reden dat Israel recht heeft op het stukje grond waar ze op wonen.

Je kan geen reden geven waarom Palestijnen van jou meer recht krijgen op het stukje dan de Israeliers. Je geeft de reden dat de Palestijnen er verjaagd zijn maar dat klopt niet want de joden zijn er als eerste verjaagd. Dan haal je 2000 jaar...en vandaar mijn vraag vanaf hoeveel jaar vind jij het valabel om een stukje land toe te kennen aan een groep mensen.

Jij vind dat het nu nog van de Palestijnen is, awel over 1950 jaar niet meer. Want anders zou jij vinden dat het nog van de joden was. Het moet dus ergens tussen 50 en 1950 jaar zitten. Aan jou de vraag hoeveel.
Oud 11 april 2008, 12:09   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ten eerste: Dat de 'immigratie', de vlucht van de Palestijnse bevolking in 1948, in gang werd gezet door de buurlanden is een tot de draad versleten mythe. Er zijn ondertussen voldoende Israëlische historici die erkennen dat er in die periode sprake was van een etnische zuivering in de letterlijke zin van het woord.
Er was een etnische zuivering op komst, da's duidelijk. Tot waar zijn de Egyptische/Jordaanse/Syrische hordes geraakt?

Citaat:
Ten tweede: De VN kon 'Israël' niet aan 'de joden' geven, want dat Israël bestond nog niet. Het kon ook Palestina niet geven aan 'de joden' (de zionisten) want die bevoegdheid had (en heeft) het niet. Het enige wat die VN kon (en deed) was het voorstellen van een verdeelplan. Dit plan is nooit uitgevoerd bij gebrek aan akkoord tussen de twee strijdende partijen (Palestijnse bevolking en zionisten). Conclusie: Israël ontstond niet uit een VN-plan maar uit oorlog.
De VN heeft de "winnaar" van die oorlog Israël toegekend.Nu goed?
Citaat:
- Dat de oorlog werd gestart -en uitgelokt- door Israël is onderhand genoeg bewezen.
Voor U wel.
Citaat:
Dat 'in de zee drijven' is ordinaire propaganda.
Zeker, alleen zijn we het er niet over eens wie ermee begonnen is.
Citaat:
- De kost van die nederzettingenpolitiek bewijst de slechte wil van Israël terzake.
Het bewijst alleen de slechte wil en de luiheid van somige politici en de ongehoorde koppigheid van een zeer kleine groep Joden.
Maar zoals U de Palestijnse terroristen door dik en dun verdedigd, vind ik dat de Joden recht hebben op het gebruik van het door hen veroverd grondgebied.
Maar ze moeten eens stoppen met maar halfgebakken acties tegen de Palestijnse vrijheidsstrijders.
Oud 11 april 2008, 14:42   #126
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Weet je wat(de laatste 15 jaar althans) een Israelische kolonie is ?

Dat is naast een snelweg(bv. 10km naast Tel Aviv) een onbewonende stuk grond overnemen en daar hutjes of caravannen plaatsen.
Dat is iets anders wat Belgie(en andere landen) in Afrika deed,dat was pas koloniseren !!

Dat gebeurt zonder elk vorm van geweld.
Geweld(lees onderlinge) ontstaat alleen wanneer Israel de kolonies komt ontruimen(zie Amona of Gush Katif)

Allee nu verwacht ik een reactie dat de Israeliers met wapens of F16 Palestijnen uit hun huizen verdijven,hun huis platwalsen en erop opnieuw bouwen,een "etnische zuivering " !
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 23:47   #127
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
..............
...........Kortom, je ontwijkt de vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Blijkbaar heb je moeite om vragen te beantwoorden van allochtonen die 100% zonder fouten schrijven.
100% zonder fouten... Dat is wel een lachtertje.
Oud 11 april 2008, 23:56   #128
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Je betwist toch om die reden dat Israel recht heeft op het stukje grond waar ze op wonen.
Begrijpelijk lezen is duidelijk niet je sterkste kant...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je kan geen reden geven waarom Palestijnen van jou meer recht krijgen op het stukje dan de Israeliers. Je geeft de reden dat de Palestijnen er verjaagd zijn maar dat klopt niet want de joden zijn er als eerste verjaagd. Dan haal je 2000 jaar...en vandaar mijn vraag vanaf hoeveel jaar vind jij het valabel om een stukje land toe te kennen aan een groep mensen. Jij vind dat het nu nog van de Palestijnen is, awel over 1950 jaar niet meer. Want anders zou jij vinden dat het nog van de joden was. Het moet dus ergens tussen 50 en 1950 jaar zitten. Aan jou de vraag hoeveel.
Wat een warhoofd ben jij zeg. Heb jij ze niet allemaal op een rij dat je steeds dezelfde vraag blijft herhalen?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 april 2008 om 00:07.
Oud 12 april 2008, 08:03   #129
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ze dachten van Arafat ook dat hij voor vrede ging kunnen zorgen, hij kreeg er zelf een nobelprijs voor.

Nu proberen ze met Hamas, alsof die mannen meer invloed hebben.

Ik vrees echter dat in realiteit de palestijnse beweging zodanig versnipperd is dat er niemand een staakt het vuren kan aanbieden.

Trouwens, zelf moesten alle palestijnen zich verenigen onder 1 vaandel, dan nog is slechts een groepje van 10 idioten nodig om alles om zeep te helpen met 1 enkele bomaanslag.

Ge gaat mij niet wijsmaken dat er zo geen 10 meer rondlopen.

Zo lang de regimes die dat gezever ondersteunen niet grondig worden veroordeeld door de internationale gemeenschap ipv door 1 enkel land dat probeert het vuile werk op zijn eentje te doen en er stank voor dank voor terugkrijgt, gaat daar geen vrede komen.
Oud 12 april 2008, 18:33   #130
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1. Er was een etnische zuivering op komst, da's duidelijk. Tot waar zijn de Egyptische/Jordaanse/Syrische hordes geraakt?
2. De VN heeft de "winnaar" van die oorlog Israël toegekend.Nu goed?
3. Voor U wel.
1. Dat u niet eens de moeite doet om in te gaan op mijn eigenlijke punt -de massale verdrijving van de Palestijnse bevolking in 1948- toont nog maar eens aan over hoe weinig argumenten u beschikt. Oók voor wat u zélf beweert over Egypte, Jordanië en Syrië geeft u niet het begin van een bewijs. Bij afwezigheid van enig argument of bewijs kunnen we wat u zegt dan ook beschouwen als louter politieke fantasie.

Over wat uiteindelijk wél gebeurde in 1948, laat de Israëlische historicus Ilan Pappé, in zijn nieuwste boek, alvast weinig twijfel bestaan:

Ilan Pappé, Israëlisch historicus: "Niemand erkent de (Israëlische) misdaden van 1948. Terwijl dat simpelweg een etnische zuivering was, volgens iedere definitie daarvan. Als de ene etnische groep de andere verdrijft, is dat etnische zuivering... "

2. Zélfs dat klopt niet. De VN aanvaardde Israël pas als nieuwe lidstaat na de belofte om de Palestijnse vluchtelingen te laten terugkeren... Een belofte die door Israël in de wind geslagen werd zo gauw het VN-lidmaatschap geregeld was.
3. U geeft alvast niet het begin van een bewijs van het tegendeel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
4. Zeker, alleen zijn we het er niet over eens wie ermee begonnen is.
5. Het bewijst alleen de slechte wil en de luiheid van somige politici en de ongehoorde koppigheid van een zeer kleine groep Joden.
6. Maar zoals U de Palestijnse terroristen door dik en dun verdedigd, vind ik dat de Joden recht hebben op het gebruik van het door hen veroverd grondgebied.
Maar ze moeten eens stoppen met maar halfgebakken acties tegen de Palestijnse vrijheidsstrijders.
4. De enigen wie effectief de zee werden ingedreven, waren geen joden maar Palestijnen.
5. Die jarenlange nederzettingenpolitiek ging niet uit van 'sommige' politici of de 'ongehoorde koppigheid' van een 'zeer kleine groep' joden. Dat was een politiek die heel bewust door ALLE Israëlische regeringen ondersteund werd en wordt.
6. Een van terreur gebruik makende bezetter heeft niet te spreken over 'recht'.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 april 2008 om 18:39.
Oud 12 april 2008, 19:02   #131
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Zionist Bekijk bericht
Weet je wat(de laatste 15 jaar althans) een Israelische kolonie is ?

Dat is naast een snelweg(bv. 10km naast Tel Aviv) een onbewonende stuk grond overnemen en daar hutjes of caravannen plaatsen.
Er zit 570.000 kolonisten in die bezette gebieden. Maak jezelf daarmee niet wijs dat die alle 570.000 'gewoon' ergens naast de snelweg in een caravan zitten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Zionist
Allee nu verwacht ik een reactie dat de Israeliers met wapens of F16 Palestijnen uit hun huizen verdijven,hun huis platwalsen en erop opnieuw bouwen,een "etnische zuivering " !
De Israëli's walsten inderdaad nogal wat duizenden huizen plat, de laatste jaren. En nee, dat doen ze niet met F16. Daar hebben ze gewoon gepantserde bulldozers voor.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 april 2008 om 19:06.
Oud 14 april 2008, 11:47   #132
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Israeliers nemen gewoon hun land terug.
Oud 14 april 2008, 13:58   #133
IkbenLara
Vreemdeling

Standaard

Wat je niet op zo'n bloedige en mensonwaardige manier moet doen.
Palestijnen ( dan heb ik het over de meerderheid, niet over de gefrustrerde sukkels) willen ook geen nieuwe naqba starten om hun right of return te claimen.
IkbenLara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 00:13   #134
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Former US President Jimmy Carter has visited the southern Israeli town of Sderot - the target of thousands of rockets fired by Palestinian militants.

Mr Carter said such attacks were a despicable crime.

On Sunday, Mr Carter met the Israeli president, Shimon Peres, who has a largely ceremonial role. He has not met other senior Israeli leaders.

Correspondents say Mr Carter is being snubbed because he plans to meet Hamas political leader Khaled Meshaal.

Mr Carter is a controversial figure in Israel. He has previously characterised Israeli policy in the Palestinian territories as a system of apartheid.

In Sderot, Mr Carter was shown a display of stacks of rockets that had fallen on or near the town.

"I'm obviously distressed to see this happen… I think it's a despicable crime for any deliberate effort to be made to kill innocent civilians. My hope is that there will be a ceasefire soon that will stop all this," Mr Carter said.
NEWS.BBC.CO.UK

Zal Carter de Israeli's misschien rond de tafel krijgen?
Oud 21 april 2008, 13:28   #135
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Cartner's conclussie:

"The problem is not that I met with Hamas in Syria.
The problem is that Israel and the United States refuse to meet with someone who must be involved."
Oud 30 april 2008, 00:42   #136
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Cartner's conclussie:

"The problem is not that I met with Hamas in Syria.
The problem is that Israel and the United States refuse to meet with someone who must be involved."

Wat een schitterende uitspraak van Carter !

Het is heel simpel , de zionisten hebben zestig jaar geleden een land bijeen gepikt en hebben dat via hun contacten/invloed in de US wten te behouden en zelfs uit te breiden. ze zijn hoegenaamd niet geinteresseerd in vrede, integendeel ze doen er alles aan om de Us en anderen in oorlog te brengen met hun vijanden , zijnde iran en Syrie. gelukkig dat steeds meer mensen beginnen in te zien dat Israel het probleem is en de oorlogstoker....het verschil met tien jaar geleden is gigantisch !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 06:15   #137
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Wat een schitterende uitspraak van Carter !

Het is heel simpel , de zionisten hebben zestig jaar geleden een land bijeen gepikt en hebben dat via hun contacten/invloed in de US wten te behouden en zelfs uit te breiden. ze zijn hoegenaamd niet geinteresseerd in vrede, integendeel ze doen er alles aan om de Us en anderen in oorlog te brengen met hun vijanden , zijnde iran en Syrie. gelukkig dat steeds meer mensen beginnen in te zien dat Israel het probleem is en de oorlogstoker....het verschil met tien jaar geleden is gigantisch !

Er zijn dan ook meer en meer moslims in het westen die Israël gebruiken om hun agenda naar voor te brengen.
Laat Israël gewoon met rust, en de doorsnee Israëli gaat niet moeilijker doen dan een doorsnee Vlaming.

En indien de Israëlische regering dat niet doet, tja, dan is het wat anders. Maar zolang beide partijen elkaar blijven kloten, dan veranderd er niks aand e situatie, tenzij er 1 partij effectief de gordiaanse knoop doorhakt en de andere partij van de werelkaart vaagt. (en ik geef Israël daarin carte blanche.)
Er is maar 1 ding erger dan geweld gebruiken. En da's niet genoeg geweld gebruiken.
Oud 30 april 2008, 08:40   #138
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
gelukkig dat steeds meer mensen beginnen in te zien dat Israel het probleem is en de oorlogstoker....het verschil met tien jaar geleden is gigantisch
!
Vind je?
Als je kijkt naar de 3 presidentskanidaten zie je dat ze op dezelfde lijn zitten als al hun voorgangers inzake Israel...

Zelfs Europa wil niet met Hamas praten... beseffen ze dan niet dat de bevolking daar ze democratisch hebben verkozen?

Carter is de vreemde eend, die een koe een koe durft noemen.

Citaat:
Er zijn dan ook meer en meer moslims in het westen
Islamophobie is toch een rare aandoening hoor...
Een beetje als de conspiracy nutcases die overal de hand van NWO in zien.
Oud 30 april 2008, 09:06   #139
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
!

Islamophobie is toch een rare aandoening hoor...
Een beetje als de conspiracy nutcases die overal de hand van NWO in zien.
Ik heb geen last van islamofobie. Ik heb de koran gelezen.

Maar ontken je dat er een paar 1000% meer moslims hier zitten dan bijvoorbeeld in 1947? Indien zo, zijn we uitgesproken.
Oud 24 juni 2008, 12:23   #140
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Israelis kill two in West Bank
The aftermath of the Israeli army raid on a the flat in Nablus

Israeli forces have killed two Palestinians in an attack on a university building in the West Bank city of Nablus.

One of those killed was a member of the Islamic Jihad militant group.

Local reports say the other man was a student who was not a militant. The Israeli army said both men were armed.

Islamic Jihad has said attacks on its militants in the West Bank could jeopardise a six-month truce in the Gaza Strip, which started last week.

The Israeli army said the Islamic Jihad member, Tareq Abu Ghali, had been planning a bomb attack and that troops had found weapons and explosives in his rooms.

The official Palestinian news agency said both men had multiple bullet wounds and that one had been shot in the head at close range.

BBC Gaza correspondent Aleem Maqbool says the deaths are likely to test the Egyptian-brokered truce.

While the West Bank is not covered by this truce, incidents like these have put a strain on similar ceasefires in the past.

Mortar attack

The violence came as the truce between Israel and the Hamas-controlled Gaza Strip went into its sixth day.

Meanwhile, the Israeli army said a mortar had been fired from Gaza into Israel late on Monday, about three hours before the Nablus operation.

No group has admitted responsibility for the mortar attack, which caused no casualties, and Israel said it did not consider the strike to be a breach of the Gaza ceasefire.

Israeli Prime Minister Ehud Olmert is travelling to the Egyptian Red Sea resort of Sharm el-Sheikh for talks with President Hosni Mubarak.

Their meeting is expected to focus on the ceasefire's progress and on a prisoner swap that forms part of the agreement.

Cairo wants Israel to reopen the Rafah crossing point between Egypt and Gaza, but Israel has made it clear the crossing will be opened only if its captured soldier, Gilad Shalit, is released by Hamas.
Na amper 6 dagen wapenstilstand tussen Israel & Hamas....
is dit toch pure provocatie?
Is er nog iemand die gelooft dat Israel in VREDE wil samenleven met haar buren?

Trouwens, morgen is er een interview met Noam Chomsky op NED2 om 23u20
inzake de evolutie van het Zionisme...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be