Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2008, 14:02   #121
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Geen link...dus niet "geen verschil" maar "geen link" het ene heeft NIKS met het andere te maken. Irakezen die kiezen voor de kant van "amerika" (welke kant dat ook moge zijn hoor want volgens mij is amerika daar bijna weg) hebben gekozen om het land terug een toekomst te bieden. Een toekomst buiten al dat fanatieke milieu. Daarvoor moest hoesein eerst vallen natuurlijk voor dictators van dat alluur is geen plaats in de moderne samenleving. (enzo moesten de hitlers en stalins van vroeger verdwijnen voor een toekomst voor onze contrijen)

De Belgische staat heeft in de verste verten geen schuld aan de collaboratie van enkelingen tijdens de oorlog.

Taalproblemen in WO I waren een spijtige zaak (zeker niet ontkenbaar) maar zo gebeurden wel meer spijtige zaken in die tijden. Tijd is een krachtig wapen tot evolutie... Nederlandstalige universiteiten zijn ook een evolutie of die ZOOO positief was laat ik links liggen.

m.a.w. de belgische staat treft geen schuld bij enige laffe beslissing van irrationele dromers.

Je bedoeld mijn eigen mensen afronselen en gaan vechten voor het goede doel? Voor een appel en een ei voor mijn kinders? Mij zie je dan wel vlugger de kant van lomas' grootvader kiezen hoor ...
Jij doet alsof collaboratie het enige was wat mensen KONDEN doen. Dat is gewoon te gek. Nog een geluk dat er nog enkelingen waren die bereid waren jodentransporten te saboteren. Die hebben zeker afgezien maar ten minste hebben die de goeie keuze gemaakt.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet uitgesproken heb. Laten we daarmee beginnen.

Uit je antwoorden blijkt voor mij dat je er niet rationeel over nagedacht hebt. De zaken zijn niet zwart-wit.

En als je het over jodentransporten saboteren wil hebben, mijn beide grootvaders hebben dat ook gedaan. Zij waren beide "witten". Maar dat betekent niet dat ze ziende blind waren.

Ik vraag me af welke leeftijd je hebt. Moet je niet zeggen uiteraard. Ik vraag het me enkel af.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 14:05   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen link...dus niet "geen verschil" maar "geen link" het ene heeft NIKS met het andere te maken. Irakezen die kiezen voor de kant van "amerika" (welke kant dat ook moge zijn hoor want volgens mij is amerika daar bijna weg) hebben gekozen om het land terug een toekomst te bieden. Een toekomst buiten al dat fanatieke milieu. Daarvoor moest hoesein eerst vallen natuurlijk voor dictators van dat alluur is geen plaats in de moderne samenleving. (enzo moesten de hitlers en stalins van vroeger verdwijnen voor een toekomst voor onze contrijen)
Precies dezelfde reden dus waarom Belgique moet verdwijnen zodat Vlaanderen zijn eigen toekomst kan bepalen.
Oud 2 mei 2008, 14:12   #123
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet uitgesproken heb. Laten we daarmee beginnen.
sorry niet de bedoeling ; waar heb ik dat dan gedaan?
Citaat:
Uit je antwoorden blijkt voor mij dat je er niet rationeel over nagedacht hebt. De zaken zijn niet zwart-wit.
Uit m'n antwoord blijkt alleen dat ik mij helemaal niet geroepen voel om enige vorm van collaboratie tijdens oorlogen te gaan goedpraten zoals sommigen hier wel blijken te willen doen.
Citaat:
En als je het over jodentransporten saboteren wil hebben, mijn beide grootvaders hebben dat ook gedaan. Zij waren beide "witten". Maar dat betekent niet dat ze ziende blind waren.
Bij ons heeft niemand in de familie daar aan meegedaan ook niet... Hoogstens een australische piloot gehuisvest. Wat bedoel je met ziende blind?
Citaat:
Ik vraag me af welke leeftijd je hebt. Moet je niet zeggen uiteraard. Ik vraag het me enkel af.
20 waarvoor zou dat relevant zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 14:15   #124
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Precies dezelfde reden dus waarom Belgique moet verdwijnen zodat Vlaanderen zijn eigen toekomst kan bepalen.
Niet echt neen integendeel samen met wallonië (en brussel)gaat vlaanderen een heel mooie toekomst tegemoet ... samen staan we sterk
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 2 mei 2008, 14:16   #125
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt neen integendeel samen met wallonië (en brussel)gaat vlaanderen een heel mooie toekomst tegemoet ... samen staan we sterk
en dit is letterlijk van toepassing... België is nu al een klein land...
En de Economische gevolgen zouden niet te overzien zijn...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 14:20   #126
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met ziende blind?

20 waarvoor zou dat relevant zijn?
Met "ziende blind" bedoel ik dat, ook al verzetten zij zich tegen de bezetter, en keurden ze collaboratie af, ze hun ogen voor de repressie achteraf niet sloten. En erkenden dat er heel wat onvergeeflijke fouten gemaakt waren door alle kanten. Zij weigerden in zwart-witte termen te denken.

Je leeftijd is, voor mij, in die mate relevant, dat ik nu besef dat je heel wat zaken (nog) niet kán weten. Nu kan ik wat je totnogtoe geschreven hebt, beter kaderen.

Alé, ik moet nog wat werken ook. Fijne dag verder!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 2 mei 2008, 14:22   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom hadden ze tien maanden nodig om een regering op poten te krijgen: omdat ze zo goed weten dat ze samen sterk staan.
Oud 2 mei 2008, 14:24   #128
BladeToke
Gouverneur

Standaard

ja omdat het in ons land nogal complex is en ze door sommie partijen maar al te graag tegengewerkt worden... Als ge nu al ziet welke gevolgen da geeft op europees vlak zonderde splitsing, laat staan wat er gebeurt na de splitsing...
zoals ik al voordien zei:
http://forum.politics.be/showthread....65#post3398765

Laatst gewijzigd door BladeToke : 2 mei 2008 om 14:27.
Oud 2 mei 2008, 14:25   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoeld mijn eigen mensen afronselen en gaan vechten voor het goede doel?
Neen dat werd er niet bedoeld. Jij hebt hier wel dezelfde bedoelingen mee als de foto waarmee je de holocaust linkte aan de oostfronters. Je ontkende het wel maar bewandelt intussen toch maar lekker hypocriet dezelfde weg.

Mijn vader werd opgeroepen om in Duitsland te gaan werken. Wat hij weigerde. Zijn gezin kwam aan de kost omdat hij kleermaker was. In de Limburgse bossen waarin hij zich verschool, of onder een tafel onder een hooimijt kon hij echter niet werken. Gelukkig waren onze grootouders boeren zodat zijn gezin en hijzelf niet uithongerde. Veel opgeroepen mensen uit die tijd hadden echter geen ouders met een boerderij waar buiten alle paarden, bijna heel de opbrengst werd opgeëist door de bezetter. Voor het goede doel, om te overleven met hun gezin dus, hebben die mensen geen eigen volk afgeranseld maar voor hun meerderen uit die tijd gewerkt.

De echte Vlaming die jij beweert te zijn laat zich hier wel kennen als een onbarmhartige smeerlap zonder enig begrip of kennis. Er waren in de oorlogzelfs SS-ers met meer hart in hun pens dan jij.
Oud 2 mei 2008, 14:27   #130
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Met "ziende blind" bedoel ik dat, ook al verzetten zij zich tegen de bezetter, en keurden ze collaboratie af, ze hun ogen voor de repressie achteraf niet sloten. En erkenden dat er heel wat onvergeeflijke fouten gemaakt waren door alle kanten. Zij weigerden in zwart-witte termen te denken.
Ge waart erbij of wat? Bikkelharde repressie achteraf was nodig maar niemand zal ooit staan achter de gratuite houding van enkele "verzetsstrijders" maar kan je het hen kwalijk nemen? Ook daar hebben mijn voorouders niet aan meegedaan algemeen...
Citaat:
Je leeftijd is, voor mij, in die mate relevant, dat ik nu besef dat je heel wat zaken (nog) niet kán weten. Nu kan ik wat je totnogtoe geschreven hebt, beter kaderen.
Zoals? Hoe oud ben jij dan? pfff ik moet het eigenlijk niet zo hebben van zo een gezags'argumenten' type "ik ben ouder en dus wijzer dan jou"... probeer het gewoon met rationele termen m'n hersenen zullen het wel aankunnen denk ik.
Citaat:
Alé, ik moet nog wat werken ook. Fijne dag verder!
inderdaad kga ook niet eeuwig blijven.
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 14:29   #131
largo_w

Standaard

Citaat:
Daarom hadden ze tien maanden nodig om een regering op poten te krijgen: omdat ze zo goed weten dat ze samen sterk staan.
Uiteraard staan we samen sterk maar heb ik ergens beweerd dat samen de gemakkelijkste weg is? Ik dacht het niet; in tegendeel. Veel gemakkelijker is vaak wat jij voorstelt... het simpelste zeg maar.
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 14:31   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
ja omdat het in ons land nogal complex is en ze door sommie partijen maar al te graag tegengewerkt worden... Als ge nu al ziet welke gevolgen da geeft op europees vlak zonderde splitsing, laat staan wat er gebeurt na de splitsing...

Arm sukkeltje toch.
Weet jij dan niet dat het dezelfde partijen zijn die Belgique gemaakt hebben tot wat het vandaag is: ONBESTUURBAAR, die elkaar tegenwerken?

Je mag me nochtans gerust eens uitleggen wat de gevolgen op Europees vlak zullen zijn als Belgique (voor één keertje) eens niet zijn eigen grondwet als een vodje papier behandelt.
Oud 2 mei 2008, 14:34   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard staan we samen sterk maar heb ik ergens beweerd dat samen de gemakkelijkste weg is? Ik dacht het niet; in tegendeel. Veel gemakkelijker is vaak wat jij voorstelt... het simpelste zeg maar.

Ik besef maar al te goed dat voor belgicisten zoals jij het gezegde geldt: Waarom het gemakkelijk maken zolang het moeilijk ook (nog) gaat?
Oud 2 mei 2008, 14:37   #134
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Arm sukkeltje toch.
Weet jij dan niet dat het dezelfde partijen zijn die Belgique gemaakt hebben tot wat het vandaag is: ONBESTUURBAAR, die elkaar tegenwerken?

Je mag me nochtans gerust eens uitleggen wat de gevolgen op Europees vlak zullen zijn als Belgique (voor één keertje) eens niet zijn eigen grondwet als een vodje papier behandelt.
1) Hebben we het over dezelfde partijen? NVA en Vlaams Blok?

2)ok zeg eens de desbetreffende passages?
Oud 2 mei 2008, 14:40   #135
largo_w

Standaard

Citaat:
De echte Vlaming die jij beweert te zijn laat zich hier wel kennen als een onbarmhartige smeerlap zonder enig begrip of kennis. Er waren in de oorlogzelfs SS-ers met meer hart in hun pens dan jij.
Ik ben weldegelijk een echte vlaming hoor je kan het blijven ontkennen ...
"een smeerlap"? Komkom let toch op je woorden (en denk aan je hart)... Er waren zeker SS-ers met een hart en ook zeker colabos met een hart maar dat laat niet weg dat ze de verkeerde weg opgewandeld hebben en dus hun straf verdienden. En "wir haben das nicht gewusst" helpt daarbij niet... Niet klagen maar dragen en bidden om kracht.
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 14:44   #136
largo_w

Standaard

Citaat:
Arm sukkeltje toch.
adem nog eens goed in en uit en herbegint es want ge gaat weer de vulgaire tour op hé
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 14:47   #137
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik besef maar al te goed dat voor belgicisten zoals jij het gezegde geldt: Waarom het gemakkelijk maken zolang het moeilijk ook (nog) gaat?
het is niet kiezen tussen gemakkelijk en moeilijk alleen het is kiezen tussen duurzaam, evolutief en moeilijk of kortizichtig, populistisch en gemakkelijk
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 15:05   #138
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge waart erbij of wat? Bikkelharde repressie achteraf was nodig maar niemand zal ooit staan achter de gratuite houding van enkele "verzetsstrijders" maar kan je het hen kwalijk nemen? Ook daar hebben mijn voorouders niet aan meegedaan algemeen...
We waren er geen van beide bij. Het verschil tussen jou en mij is dat jij zo snel (ver)oordeelt.

Citaat:
Zoals? Hoe oud ben jij dan? pfff ik moet het eigenlijk niet zo hebben van zo een gezags'argumenten' type "ik ben ouder en dus wijzer dan jou"... probeer het gewoon met rationele termen m'n hersenen zullen het wel aankunnen denk ik.
Je gaat wat meer moeten lezen hierover, denk ik. En ik wil helemaal geen gezagsargument aandragen. Wel een inzichtsargument. Zoveel ouder dan jij ben ik niet, maar tien jaar.
Oud 2 mei 2008, 15:10   #139
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ook niet...
Vertel mij nu eens waarom de Oostfronter fout waren en hun land en volk zouden verraden hebben, terwijl dit land en volk nog tijdens die zelfde oorlog dezelfde vijand zijn gaan bestrijden op politiek vlak en meer dan 40jaar lang alle jongen mannen hebben verplicht van tussen een 1 tot 2jaar van hun jeugd op te offeren om diezelfde vijand te intimideren.

Vertel mij eens waarom ik in bepaalde oorlogen wel aan de juiste kant stond, terwijl mijn strijdmakkers en ikzelf het verdomde gevoel hadden dat we de verkeerde mensen en verkeerde belangen aan het verdedingen waren.

Vertel mij eens waarom mijn nonkel in 45 vervolgd werd en in 55 geëerd werd als een held terwijl hij twee maal tegen dezelfde legereenheid had gevochten.
Ja, hij vocht twee maal tegen dezelfde russische gevechtseenheid, maar de eerste maal werd hij als een volks en landverrader beschouwd en de tweede maal als een held van dat zelfde volk en land.
En twee maal met dezelfde bevelhebber over de gevechtseenheid waarin hij vocht.

Trouwens wat de geallieerden hebben gedaan voor, tijdens en na WW2 is echt niet veel beter dan wat er in de Nazikampen gebeurd is.

Of zijn de meeste onder jullie Rwanda reeds vergeten, Bosnië en Kosovo, waar miljoenen mensen onder de ogen van de VN werden afgeslacht, omdat de politici het lef niet hadden en hebben om hun militairen de juiste opdrachten te laten uitvoeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 15:15   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
1) Hebben we het over dezelfde partijen? NVA en Vlaams Blok?
Ik vermoedde al dat jij die twee partijen bedoelde.
Neen dus.
Geen van beiden hebben ze op hun eentje, of samen, Belgique hervormd tot wat dit corrupte koningdom vandaag is.

Citaat:
2)ok zeg eens de desbetreffende passages?
Jij beweerde het volgende:

Citaat:
Als ge nu al ziet welke gevolgen da geeft op europees vlak zonderde splitsing, laat staan wat er gebeurt na de splitsing...
Leg jij nu maar uit wat de gevolgen van het splitsing van een ongrondwettelijke kieskring zijn op europees vlak. Liefst gevolgen die er door het vasthouden aan een ongrondwettelijke kieskring niet zouden geweest zijn of al bestaan.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 mei 2008 om 15:15.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be