Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 14:20   #121
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Drugtopic van Hyoens. Hoe verrassend.
drugs en homo's, altijd succes!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 15:05   #122
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
drugs en homo's, altijd succes!
Vroeger heette dat sex en drugs en rock en roll.

Tijden veranderen he.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 17:37   #123
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet door dat uw dealer u theekruiden heeft verkocht!

Ontwaar ik hier een poging tot slechte humor?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 20:28   #124
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
joint=drugs
drugs=des duivels!

Ik hou mn hart van voor mn kleinkinderen. Ik hoop maar dat zij nooit daaraan zullen ten prooi vallen. Ik denk daar heel vaak aan.
Gelukkig zijn er nog verstandige mensen als u en Jan Hyoens. Want voor de rest zijn het hier weer al progressieve druggebruikende jongeren

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 20:29   #125
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Vroeger heette dat sex en drugs en rock en roll.

Tijden veranderen he.
Tijden veranderen, maar basis normen en waarden moeten overeind blijven, anders zal onze Europese beschaving ten onder gaan aan haar eigen decadentie.

Oud 22 mei 2008, 20:31   #126
Max van Dietschland

Standaard

Nationalisten die een joint roken zijn die naam niet waardig.

Katholieken die een joint roken zijn die naam niet waardig.

Het is een schande hoeveel mensen hier druggebruik gaan propageren. Dit is werkelijk een doodzonde !

Oud 22 mei 2008, 20:37   #127
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Heb en vriend die joints rookte toch in de problemen zien raken.
Hij gebruikte niks anders en is op een bepaalde moment zich gaan afzonderen en in zijn eigen wereldje gaan zitten.
Gelukkig hebbn zijn ouders (die het misschien juist op tijd in de gaten kregen) en vrienden ingegrepen en is meer leed voorkomen.
Die jongen dronk zelfs geen alcohol.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 23:25   #128
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Het is een schande hoeveel mensen hier druggebruik gaan propageren. Dit is werkelijk een doodzonde !
Drinkt u dan nooit eens een glas bier of wijn of jenever of zo?
Oud 23 mei 2008, 00:07   #129
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn er nog verstandige mensen als u en Jan Hyoens. Want voor de rest zijn het hier weer al progressieve druggebruikende jongeren
Ik ben geen jongere en al evenmin druggebruiker. Progressief, dat hangt af van hoe je dat definieert.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 00:08   #130
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Heb en vriend die joints rookte toch in de problemen zien raken.
Hij gebruikte niks anders en is op een bepaalde moment zich gaan afzonderen en in zijn eigen wereldje gaan zitten.
Gelukkig hebbn zijn ouders (die het misschien juist op tijd in de gaten kregen) en vrienden ingegrepen en is meer leed voorkomen.
Die jongen dronk zelfs geen alcohol.
En, had dat niet gebeurd zonder drugs? Wat voor typetje was dat?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 00:14   #131
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik wil allesbehalve de reactionair uithangen want ik heb in princiepe niks tegen softdrugs, zolang die de socialiteit versterken.

Maar ik moet u een heel simpele anecdote vertellen.

Ik was een paar jaar geleden op bezoek bij mijn huisdokter, en aangezien wij nogal familiair met elkaar zijn, begonnen we een gesprekje over de "jongvolwassenen in de buurt". Waartoe ook ik toen behoorde. Tijdens het gesprek liet hij zich ontvallen dat hij vreest voor een ware "vloedgolf" van probleemgevallen als gevolg van het langdurig gebruik van wiet onder een groot deel van die jongeren. Hij had het toen al over de grote onderschatting van psychiatrische problemen ten gevolge van marihuana.
Tot dan toe stond ik zeer tolerant tegenover mijn wiet-smorende vrienden; ikzelf gebruikte niet, maar er waren geen clubjes van alcohol versus wietgebruikers ofzo. Alles heel gezapig.
Welnu dat éne korte gesprekje met mijn huisarts was zo "indiscreet" of juist zo vertrouwelijk, dat dit mijn visie compleet heeft veranderd. Sindsdien zie ik wiet toch als een vrij problematische drugs. Ook omdat inderdaad meer en meer onderzoek wijst op de grote gevolgen van langdurig gebruik.
Wiet moet misschien wel als een harddrug gekwalificeerd worden. De THC-waarden blijven immers hoog en in stijgende lijn.
Vandaag ben ik haast volledig drugvrij (ik drink eigenlijk geen alcohol meer, en ben enkel nog tabakverslaafd). Dat maakt het voor mij eenvoudiger om mijn medemens te willen helpen door hem andere, gezonde, opwekkende en sociale vormen van verslaving aan te raden.
Mijn dokter beweert nochtans anders. Wist je dat psychologie niet wetenschappelijk is ?
Ga bij tien dokters langs en ze geven allen een andere diagnose. hoeveel keer moet ik het nog zeggen dat 20 jaar geleden er nog geen Nederwiet was en men dus hasj rookte die bijvoorbeeld van Marokko kwam en erg straf was (straffer dan de hedendaagse Nederwiet). Dan door betere kweektechnieken werd de slappe hippie wiet plots straf spul, maar er bestond verdorie al straf spul onder de vorm van hash (shit) en iedere coffeeshop verkocht het al toen.
Dus: klopt geen bal van die argumentatie.

Het zijn minderjarigen die er moeten afblijven omdat hun hersenen niet voldoende ontwikkeld zijn! Liever cannabis verslaafd dan alcohol verslaving daar mag je zeker van zijn kerel. alcohol verslaving is heel zwaar en agressief en vraagt hulp bij de AA
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 00:21   #132
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ik zou toch maar dringend beginnen uitkijken.

Cannabisplantages moeten opbrengen. Hoe men probeert op kunstmatige wijze de natuurlijke cyclus van deze plant te versnellen door het aantal oogsten per jaar op te drijven. Grootschalig openluchtteelt is verboden, dus wordt het indoors gedaan, waar het rendement wordt geforceerd tot op het onnatuurlijke af (zelfs kweekprocedures op een soort rotswol met supermeststoffen die de planten 'doperen' om te groeien - dope for dope a.h.w.).

Men weet wat de gevolgen van bepaalde pesticiden, die via groenten en fruit worden opgenomen, op het menselijk lichaam kunnen zijn. Maar je weet niet wat voor vuiligheid in je 'edel kruid' is terechtgekomen (herbiciden, meststoffen en wat weet ik nog allemaal).

Een kennis van mij, die nog wel eens een waterpijpje pleegt, weigert zelfs resoluut de meeste soorten die uit de coffeeshop komen wegens overdreven sterke neveneffecten.

Het is niet enkel THC, er zijn meer dan 40 werkzame stoffen in cannabis die onderling interageren. Het buitenproportioneel opdrijven van het THC gehalte heeft misschien andere, meer toxische gevolgen dan louter 'sneller stoned' worden. Men weet trouwens nog altijd niet het fijne van de THC opslag in het lichaam over langere gebruiksperioden. Je kunt ook zuipen en je kiplekker voelen, tot je lever weg is natuurlijk...

Maar het schade-argument is op zich wel een slecht argument voor een verbod. Ik ken dat soort repressiviteit: een deel politici houden er een mooie carrière als drugjager aan over, en een aantal uitverkorenen verdienen er grof geld mee. Achter hun een slagveld van gebruikers en een probleem dat alleen maar groter is geworden.

Maar voorstanders van zware repressie t.a.v. gebruikers zijn dan ook niet echt gepreoccupeerd door een oplossing.

Wat mij het meest overtuigde qua argument is het feit dat er in Nederland niet meer gebruikers zijn ondanks de makkelijk beschikbaarheid aan de hand van coffeeshops.
Wat je zegt klopt volledig, daarom dat het achterdeurbeleid moet gelegaliseerd worden zodat hobby kwekers of de staat de wiet leveren en controleren en geen criminele organisaties zoals nu.
Europa moet echter toestemming geven voor legalisatie. En hier in België is het nog erger: gebruikers worden overgelaten aan de straat en dit is gevaarlijke wiet waar geen controle op is omdat het simpelweg illegaal is...
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 01:19   #133
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijden veranderen, maar basis normen en waarden moeten overeind blijven, anders zal onze Europese beschaving ten onder gaan aan haar eigen decadentie.
Nee Max, het is omgekeerd. Tijden veranderen en normen en waarden veranderen mee daar deze subjectief zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 13:47   #134
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Ontwaar ik hier een poging tot slechte humor?
probeer eens te lachen zonder drugs te gebruiken.
Oud 23 mei 2008, 14:33   #135
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
probeer eens te lachen zonder drugs te gebruiken.
Lachen met jouw grapjes is al een noemenswaardige prestatie, al moest ik onder invloed zijn.

Maar bon, uw humor komt zowat overeen met uw argumenten... Niet om van achterover te vallen.

Frustratie is overigens geen goede raadgever, Jan.
Oud 23 mei 2008, 15:04   #136
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Lachen met jouw grapjes is al een noemenswaardige prestatie, al moest ik onder invloed zijn.

Maar bon, uw humor komt zowat overeen met uw argumenten... Niet om van achterover te vallen.

Frustratie is overigens geen goede raadgever, Jan.
Nu moest ik wel even glimlachen.
Oud 23 mei 2008, 15:58   #137
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Wat een vreemd beleid eigenlijk.

In ons land wordt een gedoogbeleid gevoerd. Persoonlijk gebruik van cannabis door meerderjarigen krijgt de laagste vervolgingsprioriteit, mits de gebruiker geen maatschappelijke overlast veroorzaakt.

Waar moet je cannabis kopen? Als je het in Nederland gaat kopen en de grens oversteekt, ben je een smokkelaar. In België, mag het niet worden verkocht.

1 oplossing: cannabisgebruik uit het strafrecht en een volledige legalisatie voor volwassenen. De markt en handel toelaten, waardoor een betere regulering mogelijk is.
En, de staat kan er dan nog wat tax op leggen ook.

Jammer dat er kritiek wordt gegeven door mensen die niet eens weten waarover ze het het hebben.
Waarom zou er überhaupt een strenger beleid moeten bestaan rond cannabis dan rond alcohol? Alcohol is minstens zo ongezond, is gevaarlijker, verslavender...

Laatst gewijzigd door Havana : 23 mei 2008 om 16:00.
Oud 23 mei 2008, 16:06   #138
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat vindt jij.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 mei 2008 om 16:07.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 16:10   #139
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarden en normen veranderen gedurende de tijd, ze staan niet vast.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 19:38   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
joint=drugs
drugs=des duivels!
Dan was Jezus ook des duivels

Citaat:

"06/01/03 "Jezus genas met cannabis"

Jezus Christus was bijna zeker een gebruiker van cannabis en een vroege voorstander van de geneeskundige eigenschappen die de drug bezit, zo heeft het Britse dagblad The Guardian maandag geschreven op basis van een recente studie van Bijbelteksten.
In het drugsmagazine High Times schreef Chris Bennett dat de oliezalf die Jezus gebruikte, het ingrediënt kaneh-bosem bevatte dat sindsdien als een cannabisextract is geïdentificeerd. Ook de wierook die hij bij ceremonies gebruikte bevatte zo'n extract.
Volgens Bennett zijn degene die door Jezus werden gezalfd, letterlijk daarin gedrenkt. De actieve ingrediënten worden immers door de huid geabsorbeerd. Onder aanhaling van het Nieuwe Testament betoogt Bennett dat Jezus zijn apostelen zalfde en hen heeft aangeraden hetzelfde doen met volgelingen. Deze praktijk kan hebben gezorgd voor het genezen van ziekten aan ogen en huid."
bron :
http://www.xs4all.nl/~twitkamp/pagina57.html
link naar het artikel in The Guardian
http://www.guardian.co.uk/world/2003...ience.religion

Citaat:
Het is niet mijn bedoeling propaganda te maken voor druggebruik.
Ik wil keuzevrijheid.
Cannabis is minder verslavend en minder schadelijk dan alcohol.
Als men in België de vrijheid heeft om alcohol te gebruiken, is het nogal logisch dat men de vrijheid krijgt om te kiezen om cannabis te gebruiken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be