![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je een bijzonder wrede god dient. Hij maakt mensen, bepaalt welke eigenschappen ze hebben, geeft ze keuzevrijheid, verbiedt ze iets (zonder legitieme reden) om ze uit te lokken en straft ze daarna overdreven streng met een levenlang vol pijn, zweet en tranen. Maar het straffen van de daders is hem niet voldoende, nee alle nageslacht, van de kleinste baby tot het liefste omaatje, gaat naar de hel en zal voor eeuwig branden, behalve die enkeling die zich weet te bekeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je spreekt hier opnieuw Gods Woord tegen. Citaat:
Had je Hem gekent dan zou je zo niet spreken over Hem. 2 Korintiërs 4:4 is van toepassing op u: 'De gedachten van de ongelovigen zijn verblind door de god (kleine letter) van deze wereld waardoor ze het licht van het Evangelie niet kunnen zien.' |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Uit de Heidelberger Catechismus, zoals verplicht te leren door de jeugd in de Gereformeerde Gemeente: Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door André de Hollander : 11 juni 2008 om 11:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Laat dat nu precies zijn wat ze regelmatig verkondigen, over de andere kerken.
Het is zelfs zo sterk dat ze beweren dat ook alle Katholieken, hoe goed ze ook leven, niet bekeerd kunnen zijn. Als ze zich wel zouden bekeren, zouden ze de Roomse kerk de rug toekeren en ook naar de Gereformeerd Gemeente komen... Moslims, Boedhisten, Toas, Hindoes, Joden en humanisten maken natuurlijk al helemaal geen kans, zolang ze bij dat geloof blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Nee, als ik sterf zal mijn energie teruggegeven worden aan de aarde. Er is geen hemel en er is geen hel. Allemaal nonsens om mensen in het gareel te houden en zich te laten schikken in hun lot. Het is in het verleden (lang voordat Christenen bestonden) bedacht door slimme dorpshoofden en/of tovenaars als aanvulling op hun macht om daarmee nog meer controle te hebben op het gedrag van de dorpsgenoten. Geloof kan best nuttig zijn om mensen aan te zetten tot juist en net gedrag en om te zorgen dat ze onrecht, honger en ellende makkelijker accepteren. Helaas is geloof misbruikt en zijn de grootste misdaden begaan uit naam van het geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, wat wel waar is, is dat de bijbel gewoon wat verhaaltjes zijn die weliswaar kunnen inspireren, maar geen waarheidsgetrouw document is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Ik heb geen mening over Jezus. Als zijn levenswijze en woorden juist zijn genoteerd op papier en op dit moment juist worden weergegeven, zal het waarschijnlijk een wijze, aardige en charismatische man geweest zijn, die vanwege zijn populariteit is gedood door de regerende Romeinen.
Ik neem uw bijbel niet voetstoots aan als de waarheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Slechts een 'wijze man' die zichzelf God noemt is maar één van de drie dingen: een zot, een leugenaar of God zelf. Zeggen dat Hij een 'wijze man' is heeft Jezus niet opengelaten voor de mensheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @creationisten (moslim, christen, whatever), nogmaals, en ter vermelden waard, en dit komt uit de mond (of beter uit de pen) van een gelovige Christen:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 11 juni 2008 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar we weten niet of wat neergeschreven is de waarheid is of interpretatie of leugens. Waarschijnlijk een mix van de drie.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb u al 3 teksten gegeven uit het evangelie waaruit blijkt dat Jezus duidelijk stelt dat hij geen God is. Ik geeft u nu een vierde tekst: Johannes, 5,30 [30] Ik doe niets uit eigen kracht, Ik oordeel naar wat Ik hoor, en het oordeel dat Ik uitspreek is rechtvaardig, want niet door mijn eigen wil laat Ik me leiden, maar alleen door de wil van Hem die Mij gezonden heeft Indien Jezus God was, deed hij alles uit eigen kracht en moest hij niet luisteren naar 'Hem die mij gezonden heeft'. Kom tot bezinning. U moet beter het evangelie leren lezen in plaats van er maar op los te fantaseren. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2008 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Jezus moet waarschijnlijk een wijze, aardige en charismatische man geweest zijn'. Zeggen dat Jezus een 'wijs man' was is kompleet inconsistent en onlogisch. Laatst gewijzigd door luc154 : 11 juni 2008 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- In uw bijbel staat misschien dat hij zei dat hij God is. Maar dat is voor mij geen bewijs. Dat kan ook een 'slip of the pen' zijn van een van de schrijvers of vertalers of een misverstand. - Uw opmerking over zot en leugenaar laat ik voor uw rekening. - Ik hebt nooit ergens gelezen dat Jezus uitsluitend op een bepaalde manier wenst aangesproken te worden door mij. Waarschijnlijk was het een wijze man, die vooral onder de 'lagere klasse' van de bevolking zijn geloof predikte en aanhang had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |