Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2004, 08:18   #121
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*

Was Yassin gematigd ..?
Inderdaad yassin wou nog weten van een staakt het vuren en wou niet joden in het buitenland aanvallen. De nieuwe leider wil niet horen van een staakt het vuren tot elke jood in de wereld dood is.

Echt een verbetering zou ik zeggen.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 08:21   #122
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Israël is een land waar de burgers vandaag het recht niet hebben een burgerlijk huwelijk af te sluiten. Alleen een Joods huwelijk kan.
Onzin

Citaat:
Israël heeft geen grondwet.
Israel heeft basiswetten die ongeveer hetzelfde zijn.

Citaat:
Israël heeft een eerste minister die een verleden heeft van terrorist.
Onzin

Citaat:
Israël heeft een eerste minister die beslist om mensen zonder proces te vermoorden.
In een oorlog is dat doodnormaal elk land doet dat.
Oud 24 maart 2004, 08:55   #123
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:

Was Yassin gematigd ..?
Inderdaad yassin wou nog weten van een staakt het vuren en wou niet joden in het buitenland aanvallen. De nieuwe leider wil niet horen van een staakt het vuren tot elke jood in de wereld dood is.

Bovendien was Yassin bereid om mee te doen met Palestijnse verkiezingen, wat de beste mogelijkheid was om de terreur te stoppen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 09:36   #124
skippy
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

Bovendien was Yassin bereid om mee te doen met Palestijnse verkiezingen, wat de beste mogelijkheid was om de terreur te stoppen.
Hij is intussen uitgekozen door Israël en verkozen als martelaar. Zijn karreke gaat nie veel plaats innemen in het bandietenmuseum.
skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 09:46   #125
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

de enigste manier om tegen terrorisme te reageren is die terroristen zelf op te blazen!!
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 09:48   #126
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Was Yassin gematigd ..?

een staakt het vuren dat enkel maar dient om de troepen op adem te laten komen voor een nieuw initiatief.. Dat patroon hebben we keer op keer gezien in de laatste jaren, dus een erg sterk argument is dat niet.

Ik ga akkoord dat het hek nu wel van de dam zou kunnen zijn mocht er een pact komen tussen Al Qaeda & Hamas, en de aanvallen meer gericht zouden worden op Joden in het buitenland door zo'n coalitie.
Oud 24 maart 2004, 10:09   #127
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
de enigste manier om tegen terrorisme te reageren is die terroristen zelf op te blazen!!
Uw blokskes liggen te wachten, ga verder spelen!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 10:16   #128
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

De moeite om te lezen, de commentaren op de petitie voor het overlijden, van de opjutter van het Palestijnse volk.

http://www.petitiononline.com/mod_pe...ed.cgi?ael2004
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 11:13   #129
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw maagden liggen op u te wachten in de hemel gelieve jezelf eerst wel op te blazen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 12:02   #130
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
uw maagden liggen op u te wachten in de hemel gelieve jezelf eerst wel op te blazen
Ik ga niet naar de hemel

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 12:32   #131
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
De moeite om te lezen, de commentaren op de petitie voor het overlijden, van de opjutter van het Palestijnse volk.

http://www.petitiononline.com/mod_pe...ed.cgi?ael2004

Het is een petitie tegen de beslissing om hoofddoeken te verbieden, maar deze is gekaapt door de tegenpartijen.

Een bloemlezing:

naam :Rudy
land: Belgie
beroep : niet vermeld
commentaar : Overal in de wereld waar problemen zijn, is steeds de Islam aanwezig, Waarom ????

naam: the victims of the muslim attack on the spanish trains
land : Spain
beroep: Counter Jihad
commentaar: Accept your dominant culture or go to Iraq

naam: and justice for all
land: holland
beroep: niet vermeld
commentaar: Finally the time has come, Yassin...you blast up! yes!!!

naam: shoarmakeizer
land : nederland
beroep: bountyhunter
commentaar: wie terreur zaait zal rolstoelonderdelen en hamashersentjes oogsten. Lang leve Sharon!!

naam: ed raket
land: Persia
beroep: yes, unlike you!
commentaar: achterlijke cultuur met die hoofddoeken, doe dat lekker in de grot waar je vandaan komt!

naam: Charles Martel
land : Le Grand Occident Libre
beroep: political people
commentaar: I invite other european countries to approve same resolutions ... "non au voile" non aux musulmans intégristes.

naam: Adolf
land : My Netherland
beroep: A job, not like al the f-ing arabs
commentaar: u ppl should f*ck off to your own country

naam: zum kotzen
land : netherlands
commentaar: I'd like to congratulate prime minister Sharon and the Israeli defence forces with the elimination of the terrorist rat Yassin

naam: Victima de Madrid
land : españa
commentaar: Que sea meurte esto cerdo yassin, queme en el infierno (burn in hell) Gracias Sharon. Viva Israel!
Oud 24 maart 2004, 13:03   #132
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot

een staakt het vuren dat enkel maar dient om de troepen op adem te laten komen voor een nieuw initiatief.. Dat patroon hebben we keer op keer gezien in de laatste jaren, dus een erg sterk argument is dat niet.
Op adem te laten komen? Ziende dat het hier gaat om zelfmoordterroristen

Nee yassim wou dat er een staakt het vuren van beide kanten kwam. Hij wou dus nog stoppen, de nieuwe leider niet.

Citaat:
Ik ga akkoord dat het hek nu wel van de dam zou kunnen zijn mocht er een pact komen tussen Al Qaeda & Hamas, en de aanvallen meer gericht zouden worden op Joden in het buitenland door zo'n coalitie.
Dat is idd een mogelijkheid.
Oud 24 maart 2004, 13:09   #133
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee yassim wou dat er een staakt het vuren van beide kanten kwam. Hij wou dus nog stoppen, de nieuwe leider niet.
Het enige waar yassin eventueel voor te vinden was is een tijdelijke staakt-het-vuren. De strijd moest doorgaan tot de totale vernietiging van Israel. (sic)
Oud 24 maart 2004, 13:52   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

me dunkt dat yassin toch al lang genoeg aan de macht is geweest om de strijd te stoppen indien hij dat toch van plan was!

Hij heeft kans genoeg gehad

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 14:02   #135
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het enige waar yassin eventueel voor te vinden was is een tijdelijke staakt-het-vuren.
Tijdelijk verzin je er zelf bij .

Citaat:
De strijd moest doorgaan tot de totale vernietiging van Israel. (sic)
Ja en? De nieuwe wil een totale vernietiging van alle joden ter wereld nog altijd slechter hoor.
Oud 24 maart 2004, 16:21   #136
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en? De nieuwe wil een totale vernietiging van alle joden ter wereld nog altijd slechter hoor.
Hij heeft gelijk.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 20:11   #137
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Op adem te laten komen? Ziende dat het hier gaat om zelfmoordterroristen

.
Dat is niet mijn bevinding.. Er zijn voldoende pogingen tot staakt het vuren geweest, maar er is in mijn ogen wel degelijk een correlatie te trekken ..Staakt het vuren worden meestal gevolgd door ergere periodes van geweld.. Met andere woorden, ze dienen meestal alleen maar om de 'troepen' te laten op adem te komen.. Een staakt het vuren betekent namelijk ook dat Israel niet actief gaat jagen op Hamas leden.. In die zin betekent een staakt het vuren 'respijt' voor Hamas, en geeft het hen de gelegenheid om een nieuwe golf voor te bereiden.. Dus staakt het vuren zijn vaak niet meer dan een middel om de strijd later op beter wijze voort te kunnen zetten. .Niet moeilijk als je kijkt naar Hamas ideologie..

Voor 't overige wil ik zeggen dat ik het ten zeerste verbazingwekkend had gevonden mocht Rantisi in de dagen na de aanslag op Yassin het woord staakt het vuren ook maar overwogen hebben. .dat kan ie zich toch niet permitteren, of wat dacht je ?
Oud 25 maart 2004, 08:43   #138
k9

Standaard

Citaat:

Dat is niet mijn bevinding.. Er zijn voldoende pogingen tot staakt het vuren geweest, maar er is in mijn ogen wel degelijk een correlatie te trekken ..Staakt het vuren worden meestal gevolgd door ergere periodes van geweld..
Omdat die staakt het vuren meestal doorbroken word door iets erg.

Israel schiet per ongeluk een kind neer, hamas slaat terug .

Of zoekt naar terroristen en verwoest wat huizen en dood palestijnse verzetstrijders in een vuurgevecht .

Een palestijnse gek(zoals er daar veel zijn) start eigenhandig een bommencampagne . Israel reageert ...

Tuurlijk gebeurt het dat hamas zelf het staakt het vuren doorbreekt voor gelijk welke reden maar zo doet israel. Allebei gana ze daar in de fout.

Citaat:
Met andere woorden, ze dienen meestal alleen maar om de 'troepen' te laten op adem te komen.. Een staakt het vuren betekent namelijk ook dat Israel niet actief gaat jagen op Hamas leden..
Dat is niet waar israel is nog nooit gestopt, israel zegt altijd eerst moet het maanden rustig zijn (rustig betekend dan dat er in die maanden NIKS mag gebeuren) Een compleet onmogelijke situatie die nog onmogelijker word omdat israel blijft actief zoeken naar terroristen en alle gevolgen vandien.

Citaat:
Voor 't overige wil ik zeggen dat ik het ten zeerste verbazingwekkend had gevonden mocht Rantisi in de dagen na de aanslag op Yassin het woord staakt het vuren ook maar overwogen hebben. .dat kan ie zich toch niet permitteren, of wat dacht je ?
nee
Oud 25 maart 2004, 09:00   #139
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is niet mijn bevinding.. Er zijn voldoende pogingen tot staakt het vuren geweest, maar er is in mijn ogen wel degelijk een correlatie te trekken ..Staakt het vuren worden meestal gevolgd door ergere periodes van geweld..
Omdat die staakt het vuren meestal doorbroken word door iets erg.

Israel schiet per ongeluk een kind neer, hamas slaat terug .

Of zoekt naar terroristen en verwoest wat huizen en dood palestijnse verzetstrijders in een vuurgevecht .

Een palestijnse gek(zoals er daar veel zijn) start eigenhandig een bommencampagne . Israel reageert ...

Tuurlijk gebeurt het dat hamas zelf het staakt het vuren doorbreekt voor gelijk welke reden maar zo doet israel. Allebei gana ze daar in de fout.

Citaat:
Met andere woorden, ze dienen meestal alleen maar om de 'troepen' te laten op adem te komen.. Een staakt het vuren betekent namelijk ook dat Israel niet actief gaat jagen op Hamas leden..
Dat is niet waar israel is nog nooit gestopt, israel zegt altijd eerst moet het maanden rustig zijn (rustig betekend dan dat er in die maanden NIKS mag gebeuren) Een compleet onmogelijke situatie die nog onmogelijker word omdat israel blijft actief zoeken naar terroristen en alle gevolgen vandien.

Citaat:
nee
wat er ook van zij.. Staakt het vuren moeten bekeken worden voor wat ze waard zijn en vanuit historisch standpunt wordt duidelijk dat ze langs beide zijden reeds werden geschonden, en bovendien, altijd werden gevolgd door meer geweld.. Het zijn in mijn opinie dus niet meer dan tijdelijke 'rustpauzes' waarvan de strijdende partijen gebruik maken..
Oud 25 maart 2004, 10:19   #140
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Wat is er gebeurd?
De eerste minister van een staat, Israël, geeft de opdracht om een tegenstander, de leider van Hamas, te vermoorden.
Dit is moord met voorbedachte rade.
Eichmann kreeg zelfs een beter lot: hij werd ontvoerd, kreeg een proces en vervolgens de doodstraf.
Een ontvoering met proces kon nu niet, op een dergelijk proces zouden immers de misdaden van Sharon ook moeten besproken worden en zou de houding van de staat Israël in het conflict ook een plaats krijgen.
Dus beslist Sharon over te gaan tot moord.
Die daad is dan voor een aantal verlichte geesten plots geen terrorisme.
God is plots teruggekeerd om één van zijn tien geboden te annuleren om de heer Sharon te plezieren.
Met zo een land kan ons land geen diplomatieke betrekkingen meer onderhouden. Maar ja, een skiverlof doorbrengen in Oostenrijk brengt de wereld natuurlijk meer in gevaar dan een moord door een eerste minister.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be