![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander van een zeer verregaande vereniging van 'de Nederlanden' (waarbij wat mij betreft ook Wallonië en Luxemburg hartelijk welkom zijn), en ik ben voorstander van de invoering van het BROV, op voorwaarde dat er daarvoor een duidelijke wettelijke regeling voorzien wordt. En ik herhaal: als de wetten het mogelijk maken dat gemeentelijke referenda over wijzigingen van gewestelijke grenzen rechtsgeldigheid krijgen, dan zal ik mij daartegen niet verzetten. Ik verzet mij niet tegen internationale, noch tegen nationale, evenmin tegen regionale en al helemaal niet tegen lokale referenda. Integendeel. Er zijn enkele basisnormen waaraan zo'n referenda maar beter kunnen beantwoorden, en in verschillende buitenlanden is al heel wat ervaring met dergelijk beleidsinstrument opgebouwd. Op die ervaring terzake bestaat geen patent- noch auteursrecht, zodat we daar probleemloos gebruik van kunnen maken. Er hoeven geen speciale bijkomende normen te worden toegevoegd als niet uit de praktijk blijkt dat de bestaande reglementering niet volstaat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) de staat België is in meerderheid Vlaanderen. Of beschouw jij de staat belgië als een fictief virtueel iets? 3) Grenzen worden normaal niet verschoven, en daar is ook nog niemand aan doodgegaan 4) Dat goed overleg schijnt hier niet te lukken. Franstalige 'extreem-nationalisten' zouden beter eerst hun gemeenschap wat beter organiseren ipv hun grondgebied uit te breiden. Toch wel zeer merkwaardig. Iedereen, zelfs E. Davignon is overtuigd van de nood aan een grondige staatshervorming. Vlaanderen wil de zaken beter organiseren en meer verantwoordelijkheid verlenen aan de gewesten. De Franstaligen, die sociaal-economisch enorme problemen hebben bv werkloosheid, overtollig overheidspersoneel, taalkennis, niet al te beste scholen enz.. . houden zich bezig met gebiedsuitbreiding, ontvluchten van verantwoordelijkheid en demoniseren van Vlaanderen dat hen al vele jaren geldelijk boven water houdt. Welke rationele uitleg kan daaraan gegeven worden??
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juli 2008 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Brussel is de hoofdstad van België en behoort in die hoedanigheid aan VL & W. Brussel is ook de hoofdstad van Vlaanderen. Er is een enorme staatsschuld en Brussel ligt nu eenmaal in Vlaanderen. Brussel is geen Vlaamse stad meer, ook geen Franse wel een internationale stad met alle problemen (en mogelijkheden) van de muticulturele samenleving oa de zeer hoge werkloosheid. Brussel is ook op zichzelf moeilijk leefbaar. Ik heb daar natuurlijk geen pasklare oplossing voor. Er zal dus moeten onderhandeld worden. Vlaanderen heeft de energie en het kapitaal om te helpen zoeken naar een oplossing. Als Wallonië weigert aan Vlaanderen om te doen wat wij nodig achten voor onze eigen toekomst dan is het duidelijk wat moet gebeuren. Brussel zonder Vlaanderen heeft als Europese hoofdstad weinig toekomst, omdat Europa twee Franstalige steden als hoofdstad niet zal aanvaarden. ******************************************** Ik vind zopas iets uit hln dat aangeeft hoe belangrijk de band VL-Brussel is, en hoe zwak de band W-Brussel: Zo werkten aan de jaarwisseling 61.202 inwoners van het Brusselse Gewest buiten de negentien Brusselse gemeenten. Dat is een groei met 10,7 procent ten opzichte van 2006. Tegenover 2004 gaat het om een stijging met 16,54 procent. Van die 61.202 werkt 65,6 procent in Vlaanderen (40.010), 26,4 procent in Wallonië (16.410) en 7,9 procent in het buitenland (4.782). Van 2006 tot 2007 is het aantal Brusselaars dat in Vlaanderen werkt met 10,66 procent gestegen. Het aantal Brusselaars die in Wallonië gaan werken daalde in dezelfde periode met 2,3 procent. Het aantal Brusselaars die in het buitenland werken steeg fors met 46,5 procent
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juli 2008 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de Vlamingen steeds trots genoeg zijn om nooit op de kap van de buurman te leven. Ik gun aan iedereen de vreugde en de trots om te leven van eigen werk.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer "België" (idee) betekent dus minder België (staat) en omgekeerd. Voor de Flaminganten en Wallinganten is dat een zeer goede zaak, voor de Belgicisten eigenlijk niet. Zij zullen namelijk moeten kiezen tussen België als staat, en 'belgië' in de zin van echt samen leven van Vlamingen en Walen zonder communautaire discussies. Kortom, Belgique is een interne contradictie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Ik denk dat zeer weinigen separatist of Vlaams-nationalist zijn uit principe.
Ik denk dat men dat wordt onder druk van wantoestanden. Als men ervaart dat het belgisch regime steeds dwars ligt ipv ons te ondersteunen dan is dat een normale gezonde reactie. Nationalist is niet noodzakelijk een duivelse te onderdrukken afwijking, die alle anderen naar het leven staat. Het kan bv ook zeggen dat men meer autonomie wenst om de maatschappij beter te laten functioneren. Ik meen dat dit meestal het geval is in het Vlaamsnationalisme. Niemand is uit op verovering van Wallonië. Wij willen onze samenleving koesteren en beschermen, wij plegen geen agressie.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 12 juli 2008 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen deelstaten, hooguit gewesten.
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je zegt daar overigens mee dat belgique nog steeds een unitaire staat is. Er is geen federaal Belgique.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe graag ik U in deze zou willen beamen, moet ik U tot mijn spijt toch meedelen dat België wel degelijk een federale staat is. Anders is artikel 1 van de grondwet verkeerd... "België is een federale staat opgebouwd uit gewesten en gemeenschappen..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier haal je de grondwet aan om je gelijk te bewijzen, maar als de Vlamingen de grondwet aanhalen ivm BHV is het volgens jou maar een vodje papier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2008 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Leterme zal op 15 juli best met een sterk sociaal economisch programma komen opdagen. Voer dit uit zorg ervoor dat de Belgen deze inspanningen voelen (hiervoor is geen staatshervorming noodzakelijk) en iedereen is binnen een jaar het voorbije jaar vergeten en leterme en zijn partij kunnen dan terug uit het dal kruipen waarin ze door de schuld van de nva in verzeild zijn geraakt. Het feit dat de begroting in orde zal zijn is een eerste goed teken.
Ten tweede zal hij best toegeven dat wat het aspect staatshervorming betreft alles blijft zoals het nu is, wat is hieromtrent het probleem?? dat de nva opkrast? is het leven in België dan onmogelijk? ik denk het niet. We hebben nu een jaar gepalverd over staatshervorming, wel nu is het genoeg geweest besturen is het enige alternatief en voorstellen alsof dat besturen niet kan zonder staatshervorming is een fabel, regeren zonder nva zal echter een feit zijn, en kan de rust in de wetstraat terugkeren. Wat het referendum over het behoud van België betreft, geen probleem de uitslag zal duidelijk zijn het land zal blijven bestaan. NVA haalt de cdenv onderuit in de laatste peilingen, VB erliest aan belang, het vlaams nationalisme is op zijn retour, dat is een feit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |