Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: Ik steun...
Israël 34 39,53%
Palestina 39 45,35%
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 21:33   #121
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes
De vraag blijft: om het te stoppen, wat had Israël volgens u dan moeten doen?

1. Al haar kolonies op de Westelijke Jordaanoever ontmantelen.
2. De waterbronnen aan de Jordaan overdragen aan de Palestijnen.
3. Het afbreken van de muur.
4. Normale handel tussen de Israëlische staat en de Palestijnse Gebieden toelaten.
5. De Palestijnse vluchtelingen het recht geven op de terugkeer naar hun huizen.
6. Financiële en logistieke steun geven aan de heropbouw van vernielde woningen en infrastructuur.
7. Afbouw van het IDF tot normale proporties voor een land van 7 miljoen inwoners.
8. De beslissingen van de Palestijnse Autoteit en de geldigheid van de democratische Palestijnse verkiezingen niet in twijfel trekken.

Gecombineerd met internationale vredestroepen zou dit een klimaat kunnen creëren waarin stap voor stap beide politieke entiteiten samengroeien tot één Palestijnse staat met religieuze vrijheid.
1) Dat is uiteindelijk nodig voor een permanente oplossing. Zo lang als Hamas Israel niet erkend kan daar niet aan worden begonnen. Tevens moet je er wel bij vermelden hoe dat probleem is ontstaan. De nederzettingenpolitiek heeft alles te maken met de zesdaagse oorlog waarbij het aangevallen Israel de Arabische buurlanden verpletterend versloeg en daarbij onder meer de Gazastrook op Egypte veroverde en de Westelijke Jordaanoever op Jordanië. Israel begon in die gebieden nederzettingen te stichten, maar doordat sinds de jaren'90 naar een tweestatenoplossing wordt gezocht, zijn die nederzettingen nu pas de facto illegaal.
2) Dat is toekomstmuziek, zo lang Israel niet erkend is kan daar niet aan worden begonnen.
3) Fundamenteel mee oneens. Sinds de muur gebouwd is, is het aantal zelfmoordaanslagen aanzienlijk gedaald en de muur is gebouwd conform de uitspraak van het Israelisch hooggerechtshof.
4) Dit vergt een verdere uitleg van jouw punt, alvorens ik daar op reageren kan.
5) Dat zal nooit gebeuren om demografische redenen. Bovendien moeten volgens jou moeten ook alle Joden Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever verlaten. Daarnaast verschillen wij van mening over hoe het Palestijnse vluchtelingenprobleem is ontstaan.
6) Eens.
7) Onzin: Zo lang die idioot van Iran de president is verkeerd Israel in permanent gevaar.
8) Dat wordt allang gedaan. Hamas is echter een erkende terroristische organisatie.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 januari 2009 om 21:48.
LiberaalNL is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:00   #122
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik kies voor Palestina en in het bijzonder voor Hamas. Fatah is sinds de dood van Arafat teveel de weg van het verraad opgegaan. Nu weten we waarom Arafat indertijd Abbas heeft ontslagen als eerste minister...

Arafat was iemand die de Palestijnen kon verenigen, Abbas is eerder een pion van het (zionistische) Westen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:06   #123
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Geïnspireerd door deze draad; http://forum.politics.be/showthread.php?t=117324 een simpele peiling. Wie steunt u? Kwestie van duidelijk te zien wie waar zit. Met Palestina bedoel ik dus het Palestijnse volk, aangezien het verzet tegen Israël in de Gaza-strook niet enkel wordt gevoerd door HAMAS.
Verdomme, moet ik het toch nog eens gaan zijn met een NSV-er zeker.
abou Anis is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:10   #124
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Geïnspireerd door deze draad; http://forum.politics.be/showthread.php?t=117324 een simpele peiling. Wie steunt u? Kwestie van duidelijk te zien wie waar zit. Met Palestina bedoel ik dus het Palestijnse volk, aangezien het verzet tegen Israël in de Gaza-strook niet enkel wordt gevoerd door HAMAS.
LOL. Gaat je geen rits aan wie ik steun.

Ik steun namelijk: het Volk.

Het Israelische volk.
Het Palestijnse volk.

En dat die zich mogen bevrijden van de tyrannie van de islamofascistische terroristen.

Beide volkeren. En van de Palestijnen: om te beginnen de onmondige, gehoofddoekte, mondgesnoerde VROUWEN.

Al de rest is salongekibbel.
PollyCorrect is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:11   #125
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik kies voor Palestina en in het bijzonder voor Hamas. Fatah is sinds de dood van Arafat teveel de weg van het verraad opgegaan. Nu weten we waarom Arafat indertijd Abbas heeft ontslagen als eerste minister...

Arafat was iemand die de Palestijnen kon verenigen, Abbas is eerder een pion van het (zionistische) Westen.
Extreem rechts en Uiterst links ontmoeten elkaar inderdaad hand in hand bij het islamofascisme van de Hamas.

Kijk maar wie er voor de Pallies door het vuur gaat vanuit zijn luie zetel in warm Vlaanderen:

abou Anis, Andy, Bill Ayers, DannyS, DebianFox, Félicien Bwanatongo, Jaani_Dushman, Jarno, Jean-Pierre, Max van Dietschland, Metternich, moser, Mustius, nabat54, Praetorian, Rhiannon, RodeLantaarn, SeanMorely, Svennies, the_dude, Uh-Huh, Vlaams-nationalist, Weiße Rose

Gefeliciteerd, en nog een prettig huwelijk gewenst in jullie destructie van de westerse cultuur.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 9 januari 2009 om 23:14.
PollyCorrect is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:13   #126
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De poll is een beetje ongenuanceerd maar ik hoop dat het Palestijnse volk op een dag krijgt wat het verdient, namelijk een eigen staat waar ze in vrede en veiligheid kunnen leven.
Ik hoop hetzelfde voor de joden, maar ook voor de Vlamingen, en voor alle volkeren.
barbaar is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:17   #127
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Verdomme, moet ik het toch nog eens gaan zijn met een NSV-er zeker.
Dat doet pijn he

toccata is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:20   #128
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Gefeliciteerd, en nog een prettig huwelijk gewenst in jullie destructie van de westerse cultuur.
Als de staat Israël staat voor 'Westerse cultuur' is dat long overdue...
abou Anis is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:43   #129
PollyCorrect

Standaard

Ik ben wel erg fier dat

Daimanta, Derk de Tweede, Duym, FDM, fernand, Fiere Jood, Infidel, kilgore, Kim, lantjes, LiberaalNL, liberalist_NL, Renesse, Rizzz, Savatage, Scarabaeida, UFSIA, Unie der Provinciën, vercetti, Weezer

zich uitspreken voor Israel. Véél meer dan men had verwacht. Fantastisch.

Waarschijnlijk mensen die ook beseffen dat islamofascisme NERGENS ter wereld goed kan zijn voor de vrede. En dat maakt niet uit of het Israel, Europa, de Verenigde Staten, Iran, Indonesië, Maleisië of Irak is.
PollyCorrect is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:45   #130
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben wel erg fier dat

Daimanta, Derk de Tweede, Duym, FDM, fernand, Fiere Jood, Infidel, kilgore, Kim, lantjes, LiberaalNL, liberalist_NL, Renesse, Rizzz, Savatage, Scarabaeida, UFSIA, Unie der Provinciën, vercetti, Weezer

Waarschijnlijk mensen die ook beseffen dat islamofascisme NERGENS ter wereld goed kan zijn voor de vrede. En dat maakt niet uit of het Israel, Europa, de Verenigde Staten, Iran, Indonesië, Maleisië of Irak is.
En toch met zoveel minder dan diegenen die zich tégen Uw israel uitspreken mijn beste.....

En dat U Killgore hier in Uw post moet meenemen is al bijzonder véélzeggend.....

Voor mij op zich al véél fantastischer....

Laatst gewijzigd door Svennies : 9 januari 2009 om 23:46.
Svennies is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:51   #131
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En toch met zoveel minder dan diegenen die zich tégen Uw israel uitspreken mijn beste.....

En dat U Killgore hier in Uw post moet meenemen is al bijzonder véélzeggend.....

Voor mij op zich al véél fantastischer....
Ik ken kilgore niet maar als u dat zo verheugt dan is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Want uw pleziertjes zullen over het algemeen niet veel soeps zijn als ik zo uw haatpropaganda moet doorworstelen. Weinig om lijf enzo...
PollyCorrect is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:12   #132
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken kilgore niet maar als u dat zo verheugt dan is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Want uw pleziertjes zullen over het algemeen niet veel soeps zijn als ik zo uw haatpropaganda moet doorworstelen. Weinig om lijf enzo...
Tja, wie zegt het.....

U praat geheel uit eigen ervaring??????

Laatst gewijzigd door Svennies : 10 januari 2009 om 00:13.
Svennies is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:29   #133
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het zegt iets over de shift die Europa in dit conflict gemaakt heeft. Tien jaar terug zou de verhouding nog omgekeerd geweest zijn.

De bloederige beenhouwerij die de Israëlische staat momenteel aanricht in Gaza, zal dat proces nog versnellen.

Binnen enkele jaren wordt pro-Israël zijn een rariteit in Europa.
Oud 10 januari 2009, 00:41   #134
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het zegt iets over de shift die Europa in dit conflict gemaakt heeft. Tien jaar terug zou de verhouding nog omgekeerd geweest zijn.

De bloederige beenhouwerij die de Israëlische staat momenteel aanricht in Gaza, zal dat proces nog versnellen.

Binnen enkele jaren wordt pro-Israël zijn een rariteit in Europa.
Het feit is gewoon dat zolang een volk ontheemd is (de palestijnen) er geen sprake kan zijn van duurzame vrede. Al de rest is bijzaak.
Tavek is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:47   #135
pissebed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Stompzinnige poll
Voila, ik stem ook op de joden!
pissebed is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:49   #136
pissebed
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben wel erg fier dat

Hey, en ik?
pissebed is offline  
Oud 10 januari 2009, 06:12   #137
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik heb niemand gestemd ondanks dat ik me gedwongen voelde op één van beide partijen te stemmen door dat debiele dat ze elkaar de kop maar inslaan achter niemand. Men moest daar gemengde huwelijken verplichten
Scherven A. Mok is offline  
Oud 10 januari 2009, 08:47   #138
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Ik dien het eens te zijn met Ostyn in die zin dat de poll ongenuanceerd is opgesteld. Ik vind het allesbehalve eenvoudig om zonder veel boe of ba partij te kiezen voor deze of gene kant. Beiden hebben bloed aan hun handen. En véél! Onnodig te vermelden dat ik uiteraard geen greintje sympathie heb voor Hamas en consoorten. Mocht ik evenwel "verplicht" worden om te kiezen zou mijn voorkeur wel uitgaan naar Israël.
Oud 10 januari 2009, 09:18   #139
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Déze mensen steun ik in elk geval niet :
Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 10 januari 2009, 09:36   #140
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben wel erg fier dat

Bijna de helft zijn Nederlanders, verwondert mij niets hoor. In Vlaanderen (en dit is een Vlaams forum) kiest de overgrote meerderheid voor Palestina !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be