![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand dacht dat dit land zou gesplitst worden. Toch is het gebeurd. Het ziet ernaar uit dat Belgie dezelfde weg opgaat. Het zal niet voor morgen zijn, maar toch... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is zo kunstmatig als dat iets kunstmatig maar kunstmatig kan zijn, kunstmatig samengevoegd om als kunstmatig ontwikkelde bufferzone dienst te doen. Dat we veel eerder overspoeld zijn geweest door zowat alles wat er op de wereld op twee poten rond loopt heeft daar geen zak mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 maart 2009 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo zie je dat van zoiets lelijks als Belgie toch iets moois kan komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat? Een voetbalveld waarvan de middencirkel is uitgesneden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Oprotten bedelaars! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() En onthoudt vooral, geen corridor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En graag zou ik ook meer vernemen, wat de banden waren sinds de Romeinen. Laten we zeggen onder de schelde en boven de Schelde. En kunt U me misschien meteen uitleggen waarom wij Nederlands praten en de Walen Frans. Vlaanderen dat was oost en West-Vlaanderen. De andere streken Antwerpen en Limburg zijn er door evolutie bijgekomen doordat we dezelfde taal spreken. Nu kunt mij eens komen uitleggen welke historische feiten er ten gronde liggen, dat de Vlaamse volksgemeenschap is uitgegroeid tot een Belgische volksgemeenschap met Nederlandstalige en Franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens het Vlaamse Gewest, de Vlaamse gemeenschap bestaan nu al, met een Vlaamse regering, Vlaamse ministers en een grondwettelijk vastgelegd grondgebied. Door stemmingen in het parlement.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds 1830 vinden er stemmingen plaats in het Belgisch parlement. Hoe zou België dan "kunstmatig" kunnen zijn. Een onafhankelijk Vlaanderen zou even veel of even weinig kunstmatig zijn als een onafhankelijk België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enigste reden waarom die evolutie mogelijk was was de onafhankelijkheid van België in 1830. Had de Belgische revolutie in 1830 niet plaatsgevonden dan zouden Limburg en Brabant vandaag geen deel uitmaken van Vlaanderen en zouden we de inwoners van die gebieden geen Vlamingen noemen maar Brabanders en Limburgers en meer algemeen Nederlanders. Het is immers opvallend dat Vlaanderen al bestaat sinds de vroege middeleeuwen en dat die "evolutie" pas begonnen is na de Belgische onafhankelijkheid. De Limburgers en de Brabanders zijn dus al langer Belg dan dat ze Vlaming zijn. Zwitserland is één van de oudste staten ter wereld ook al zijn er 4 officiële talen. Er bestaan tientallen landen waar er meer dan één officiële talen zijn. Het idee dat een "volk" laat staan een staat één gemeenschappelijke taal moet hebben om bestaansrecht te hebben klopt helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het enigste dat ter discussie lag de omvang van de Vlaamse hoofdstad was en bon het idee dat 4 miljoen Franstaligen 6 miljoen Vlamingen zouden kunnen opeten gelooft toch niemand. België is wellicht het enigste land ter wereld waar mensen van de grootste en rijkste regio beweren dat ze "onderdrukt" worden door de inwoners van een kleinere en armere regio.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het vlaamse volk waar U zich over uitspreekt, leg mij eens uit waar in de geschiedenis dit heeft bestaan bv binnen de huidige grenzen van vlaanderen?? Volgens mij nooit. Misschien dat enkel de provincies Oost en West Vlaanderen binnen de huidige afbakening in aanmerking komen. Voor de rest Limburg, Brabant, zelfs Antwerpen hebben nooit iets te maken gehad met wat U vlaanderen noemt. Eigenlijk als je de geschiedenis bekijkt is België vrij natuurlijk tot stand gekomen, en zijn inderdaad de vlamingen geëvolueerd tot wat ze nu zijn. Natuurlijk is er onrecht geweest en discriminatie op vlak van taal dat ontken ik niet. Maar deze tijd is voorbij, het vlaams nationalisme is voorbijgestreefd, vlaanderen heeft zich binnen België goed kunnen ontwikkelen, vlaanderen heeft haar bestaan en evolutie te danken aan België, want bij de Hollanders zou het niet waar geweest zijn. Bovendien vind ik dat vooral de vlaams nationalisten vlaanderen tijdens de laatste 30 jaar (over de tijd ervoor zal ik niet uitwijden) een zeer slechte dienst bewezen hebben vooral door Brussel ronduit af te stoten en stiefmoederlijk te behandelen. Daar dragen wij nu nog te gevolgen van, vlaanderen had Brussel en zijn waalse buren moeten koesteren, maar neen een vlaams nationalistisch reveil (gebasserd op geen enkele historische basis) heeft alle banden willen verbreken, iets waar we nu eigenlijk spijt van hebben, want nu zeuren dat Brussel verfranst het is vooral jullie eigen fout. Bovendien kunnen jullie het onderscheid niet meer maken tussen politieke grenzen en de maatschappelijke realiteit. Denkt U nu echt dat er geen enkele vlaming de taalgrens oversteekt, zaken doet met wallonië, huwt of verhuist naar Wallonië, werkt in Wallonië...? Hetzijn er meer dan U denkt. Het is hoog tijd dat het vlaams nationalisme in het reine komt met zijn verleden, realisaties en beseft dat hetgeen men heeft gerealiseerd een eindpunt heeft bereikt. Er is geen basis voor meer staatshervorming, integendeel er dient een correctie te gebeuren op het federaal model (een sterker federale handhaving van alle regio's), vooral om de leefbaarheid, verdraagzaamheid, de economie terug aan te wakkeren, want jullie negativisme en superioriteitsgevoel begint echt wel karikaturale vormen aan te nemen. Laatst gewijzigd door jbl : 3 maart 2009 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=jbl;4006476]Het eerste wat ik zou willen weerleggen is dat " de stomme van Portici" hier niets mee te maken heeft.
Sorry hoor, ik meen dat dit niets te maken heeft met het onderwerp "Vlaams huis in NY" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu ook in Madrid
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |