Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2009, 20:24   #121
corse
Banneling

Standaard

Rekruteren van oorlogsvrijwilligers:

Zet voor oorlog het woordje vrede en het mag wel:

Vredesoorlog, vredesleger, vredessoldaat in naam van de vrijheid en kleur het mutsje blauw.
De kogel uit het geweer van het zogenaamde vredesleger dood niet maar brengt je tot extase?
Dood is dood, uit welk geweer de kogel ook komt of wie ook aan de trekker staat of uit welk vliegtuig de bom ook komt.
Moord is moord, wie mensen vermoord is een moordenaar.

Sterven in een oorlog:
We moeten een kat een kat noemen, als er mensen sterven in een oorlog, of het nu van een VS bom is of van een andere bom, dood is dood, of het nu een blauwhelmkogel uit een geweer is of een groenhelmkogel, dood is dood, burgers m.a.w vrouwen en kinderen die onschuldig sterven is moord, “zonder enige twijfel”, vergissingen inbegrepen, alle oorlogen zijn vuile oorlogen, propere oorlogen bestaan niet!
Eén individu kan men beoordelen of veroordelen, een totale bevolkingsgroep niet.

Vrijwilligers rekruteren om te vechten voor het vaderland:
Waarom melden jullie zich niet aan als vrijwilliger om te gaan vechten in Irak of Afghanistan.
Ze hebben daar nog veel kannonen vlees nodig.
Jullie moeten leren dat niet altijd andere de kolen uit het vuur moeten halen.
Zijn jullie mannen of postkaarten, vertrekken en nu direct als het kan.
Indien jullie dit niet doen, dan zijn jullie lafaards die hun vaderland verloochenen.

Jonge mensen tussen de ongeveer 18 en 30 jaar rekruteren is geen probleem:
De manipulatie en brainwash om jongeren ter strijde te laten trekken zijn eeuwen oud. (krijgers)
Het ronselen en rekruteren gebeurd in de westerse landen zeer subtiel.
Vooral de onderste lagen van de bevolking (armen) worden op deze manier geronseld:

Beloofd wordt: (beloning)
1. De mogelijkheid tot veel sport, wat vooral jonge mensen imponeerde.
2. De mogelijkheid tot doorgroeien in rang en hiërarchie.
3. De mogelijk van militaire educatie door onderwijs, (indoctrineren)
4. Vooral het met regelmaat eten van relatief goed voedsel trekt vele jonge mensen aan.
5. Ook kameraadschap, voldoende beweging en de regelmaat interesseren jonge mensen.

Met als betaling uiteraard: uw verstand en uw leven (sterven voor het vaderland)
Mensen die oorlogen organiseren, voeren zelf geen oorlog, sterven uiteraard niet in deze oorlog.
Oorlog wordt gewettigd door een opgezette regeringsorganisatie, zodat moord op grote schaal niet als misdaad maar als plicht en heldendaad wordt gezien.

Soldaten ronselen:
Jullie zijn toch geen “salon soldaten” hoop ik, die enkel andere aansporen om te gaan vechten.
We ronselen jullie graag voor de oorlog, de eerste Belgische soldaten, fier als een pauw om te mogen sterven voor het vaderland, ik hou van jullie, hoe romantisch, een film.

Resultaat:
Ik kom jullie afhalen na één maand op de vlieghaven van Melsbroek, in een plastic zak en in een prachtige kist met de Belgische vlag er over, excuses met de Vlaamse leeuw er over.
De Crem, (Vader van drie kinderen: Constantijn (10 jaar), Alicia (9 jaar) en Victoria (5 jaar) zal er ook zijn, hij heeft jullie gestuurd en hij komt jullie ook begraven.
Schoon zeg die helden, gestorven voor het vaderland, de wenende menigte, toch schoon om te sterven op het veld van eer.
De moeders staan te snikken en te schreeuwen.
Een echte militaire begrafenis, maak ik jullie niet warm, kom rekruteren en vertrekken, de volgende lichting.

Afghanistan = opium voor het volk en voor de wereld.
Een land en zijn volk kan men niet met oorlog veranderen, enkel natuurlijke evolutie, hulp en tijd kan dat.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 20:43   #122
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Heeft hij er nu al een boek over geschreven? dat heeft ie snel gedaan dan...

U zei dat alle landen ter wereld het erover eens zijn, op slechts vijf na. Dan bent u toch slecht geïnformeerd.
Dan heb je me toch verkeerd begrepen hoor. Ik had het over de triade VS, EU, Israël - Jean Ziegler spreekt over "het Westen", maar daar willen velen in Europa geen deel van uitmaken - versus de rest van de wereld (de grote meerderheid van de mensheid).

Over dit thema, over steeds meer thema's wordt de kloof tussen beide groepen groter. Dit paralyseert de internationale instellingen. Durban I & Durban II zijn daarvan het symptoom.

Het boek:
http://www.amazon.fr/haine-lOccident.../dp/222618693X

De auteur aan het woord:
http://www.dailymotion.com/video/x77...our-locci_news
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 22:02   #123
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dan heb je me toch verkeerd begrepen hoor. Ik had het over de triade VS, EU, Israël - Jean Ziegler spreekt over "het Westen", maar daar willen velen in Europa geen deel van uitmaken - versus de rest van de wereld (de grote meerderheid van de mensheid).
Tsja, hier verschillen we al van mening. Er willen juist velen wél deel uitmaken van Europa of 'Het westen'. Zowel de EU als de NATO hebben en lijstje kandidaat-lidstaten die er niet om liegt.

Citaat:
Over dit thema, over steeds meer thema's wordt de kloof tussen beide groepen groter. Dit paralyseert de internationale instellingen. Durban I & Durban II zijn daarvan het symptoom.
Integendeel, de kloof wordt kleiner. Het gaat heel langzaam maar de kloof wordt kleiner. Durban 1 en 2 zijn niet een nieuw verschijnsel, het komt en gaat in golfbewegingen. De internationale instellingen zijn altijd al 'verlamd' geweest maar ook omdat ze zich laten 'verlammen'. Wat dat betreft deed de vertegenwoordiger van Noorwegen het juiste: Gewoon tegengas geven. Door middel van argumenten laten zien wat een hypocriet en een huichelaar de president van Iran is. Niet de conferentie laten kapen.

Citaat:
Ja, ik ken de man. Hij heeft grote verdiensten maar is me te wispelturig en te publiciteitsgeil.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 22:07   #124
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja, hier verschillen we al van mening. Er willen juist velen wél deel uitmaken van Europa of 'Het westen'. Zowel de EU als de NATO hebben en lijstje kandidaat-lidstaten die er niet om liegt.
Velen willen wél, en velen willen niet. 10% van de Europeanen is reeds veel mensen hé. De verhoudingen tussen Atlantisten & Eurocentristen veranderen overigens voortdurend in Europa.

Citaat:
Integendeel, de kloof wordt kleiner. Het gaat heel langzaam maar de kloof wordt kleiner. Durban 1 en 2 zijn niet een nieuw verschijnsel, het komt en gaat in golfbewegingen. De internationale instellingen zijn altijd al 'verlamd' geweest maar ook omdat ze zich laten 'verlammen'. Wat dat betreft deed de vertegenwoordiger van Noorwegen het juiste: Gewoon tegengas geven. Door middel van argumenten laten zien wat een hypocriet en een huichelaar de president van Iran is. Niet de conferentie laten kapen.
Wat Ahmadinejad brengt, is gewoon eenvoudige logica.

Citaat:
Ja, ik ken de man. Hij heeft grote verdiensten maar is me te wispelturig en te publiciteitsgeil.
En over de kern van zijn betoog? Gelieve de bal, en niet de man te spelen. Mensen bewieroken om ze beter te kunnen vernielen is trouwens een oude techniek...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 22 april 2009, 22:12   #125
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen willen wél, en velen willen niet. 10% van de Europeanen is reeds veel mensen hé. De verhoudingen tussen Atlantisten & Eurocentristen veranderen overigens voortdurend in Europa.
Wat Ahmadinejad brengt, is gewoon eenvoudige logica.
Neen, en velen zijn het dus niet met hem eens:
Citaat:
De aanname door 140 landen van de slot verklaring is volgens de hoge commissaris voor de mensenrechten van de VN, de Zuid-Afrikaanse Navi Pillay, het antwoord op de controversiële toespraak van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad. De Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner noemde het zelfs „een nederlaag” voor Ahmadinejad.
Citaat:
En over de kern van zijn betoog? Gelieve de bal, en niet de man te spelen. Mensen bewieroken om ze beter te kunnen vernielen is trouwens een oude techniek...
Wat zal ik ervan zeggen? De man gebruikt zijn statuur om wat hij ziet als misstanden aan te kaarten en dat doet hij op niet mis te verstane wijze. En verder blijf ik bij mijn oordeel: Hij heeft grote verdiensten, soms ben ik het met hem eens en soms niet, en soms laadt hij de verdenking op zich verliefd te zijn op de pers. Dat is niet noodzakelijkerwijs een negatief oordeel, gewoon een constatering.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 22:15   #126
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, en velen zijn het dus niet met hem eens:
Omdat de slotverklaring een wollig compromis is geworden? Ik denk niet dat dit een nederlaag is voor Ahmadinejad.

Citaat:
Wat zal ik ervan zeggen? De man gebruikt zijn statuur om wat hij ziet als misstanden aan te kaarten en dat doet hij op niet mis te verstane wijze. En verder blijf ik bij mijn oordeel: Hij heeft grote verdiensten, soms ben ik het met hem eens en soms niet, en soms laadt hij de verdenking op zich verliefd te zijn op de pers. Dat is niet noodzakelijkerwijs een negatief oordeel, gewoon een constatering.
Nogmaals: kan u het hebben over de stelling van de man i.p.v. over zijn persoon? Waarom blijft u de man i.p.v. de bal spelen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 april 2009, 06:55   #127
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Zoals verwacht, gebruikte de Iraanse president Ahmadinejad de VN-top over racisme en discriminatie om Israël af te schilderen als "het wreedste en meest racistische regime".
Daarin heeft hij gelijk.

Citaat:
Als voorbeeld van 'de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet' kan dat tellen.
Fout. Iran is niet racistisch.

Citaat:
Een leider van een regime, gestoeld op een leer die vrouwen de meest fundamentele rechten ontzegt, terechtstelling van homo's en steniging van verkrachte vrouwen verantwoordt, en die de vernietiging van de joodse staat als een 'islamitische prioriteit ' vooropstelt, het woord geven op een wereldforum over racisme en discriminatie, is al even gek als Filip De Winter in een Moskee het vrijdaggebed laten leiden.
U bent in deze het probleem! U wil Iran de westers-liberalistische opvattingen over mens en maatschappij opdringen.

Citaat:
Dat zichzelf respecterende landen zoals Frankrijk, Duitsland en Nederland, daarom forfait gaven en heel wat afgevaardigden van andere westerse landen de zaal verlieten tijdens Ahmadinejad zijn haatrede, leek mij dan ook een passend protest.
Fout, het is een laffe houding die weergeeft hoeveel macht de joods-zionistische lobby wel heeft.

Citaat:
Blijkbaar vond onze minister De Gucht, het toch wat riskant om dit boegbeeld van de Islam-manie te schofferen, en bleef hij dus, misschien vrezend voor een 'Fatwa' van één of andere Moellah, braaf zitten. Blijkbaar vond ook geen enkele journalist het nodig hem daar enige toelichting over te vragen.
Fout! Bron? Volgens het VRT-tv nieuws is De Klucht wel degelijk mee naar buiten gegaan, logisch voor zo'n kwal.

Citaat:
Filip De Winter zal blij zijn: een goede manier om de Islam-fobie aan te wakkeren...
Allicht. Dewinter is dan ook een idioot.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 23 april 2009 om 06:56.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 21:54   #128
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Vrije meninguiting voor een massa moordenaar ? Tuurlijk, van mij mag hij zijn haat prediken zoveel hij wil, maar wel vanuit een cel voor de moord op talrijke homo's, gestenigde vrouwen, etc...
Op voorwaaarde dat hij Tzipi Livni als celgenoot krijgt. Hebben we een deal?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be