Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 16:16   #121
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Of een Afghaanse jongen die vanaf zijn 12de in Guantanamo zit opgesloten:

Hij zit er nog: gemarteld, zes jaar opgesloten, geen proces, ....

Waarom zou die niet teruggestuurd kunnen worden naar Afghanistan?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 16:20   #122
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wel sticht een hulpfonds en betaal je bijdrage , voor mij zijn er andere prioriteiten.
Het gaat niet om geld maar om het fysieke welzijn van die mensen. Hun fysieke integriteit.
Over dat klein beetje geld gaan we het toch niet hebben, zeker?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 16:36   #123
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om geld maar om het fysieke welzijn van die mensen. Hun fysieke integriteit.
Over dat klein beetje geld gaan we het toch niet hebben, zeker?
Stuur ze gewoon terug van waar ze komen. wat is het probleem daarmee ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 18:01   #124
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Stuur ze gewoon terug van waar ze komen. wat is het probleem daarmee ?
Zoals gezegd: hun fysieke integriteit. Ze hebben geen enkele garantie op een rechtvaardige behandeling, juist omdat een aantal onder hen door hun land zelf aan de VS is uitgeleverd.

Oud 28 mei 2009, 18:13   #125
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd: hun fysieke integriteit. Ze hebben geen enkele garantie op een rechtvaardige behandeling, juist omdat een aantal onder hen door hun land zelf aan de VS is uitgeleverd.
Stuur ze dan naar een ander moslimandland waar ze wel mensenrechten respecteren. Of bestaan die niet?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 18:26   #126
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Stuur ze dan naar een ander moslimandland waar ze wel mensenrechten respecteren. Of bestaan die niet?
Geef me eens een goede reden om ze hier niet op te vangen als we daarmee de sluiting van Guantanamo kunnen versnellen en vergemakkelijken?

Oud 28 mei 2009, 18:29   #127
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef me eens een goede reden om ze hier niet op te vangen als we daarmee de sluiting van Guantanamo kunnen versnellen en vergemakkelijken?
Die gaf ik net in de vorm van een vraag.
Ze kunnen beter gestuurd worden naar een land met dezelfde cultuur.

Antwoord jij nu maar op mijn vraag.
Oud 28 mei 2009, 18:32   #128
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met 'opvangen'? In een Belgische gevangenis opsluiten, plaatsen in een gesloten asielcentrum of gewoon vrij laten rondlopen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 18:34   #129
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die gaf ik net in de vorm van een vraag.
Ze kunnen beter gestuurd worden naar een land met dezelfde cultuur.

Antwoord jij nu maar op mijn vraag.
Ik ben niet het soort mens dat andere mensen ergens naartoe 'stuurt'. Niet naar moslimlanden, niet naar ergens anders. Ik ben het eens met De Gucht als hij stelt dat België misschien een aantal van die mensen die - ik vermeld het nog maar eens - zes, zeven jaar onterecht hebben gevangengezeten en werden gemarteld, kan opvangen.
Wij zijn bereid er een paar op te vangen vanuit onze humanitaire principes: om de sluiting van Guantanamo te bespoedigen en recht te doen geschieden. Dat is menselijk.
Mensen 'ergens naartoe sturen' is dat niet. Mensen zijn geen gefrankeerde omslagen.

Oud 28 mei 2009, 18:36   #130
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wat bedoel je met 'opvangen'? In een Belgische gevangenis opsluiten, plaatsen in een gesloten asielcentrum of gewoon vrij laten rondlopen?
Als blijkt dat ze zeven jaar onterecht hebben vastgezeten? Vrijlaten natuurlijk. Een appartement ter beschikking stellen, zorgen dat ze werk of een inkomen hebben, dat ze hun familie kunnen zien, dat ze begeleid worden door dokters en psychologen en dat ze rechtsbijstand krijgen zodat ze de VS kunnen aanklagen en recht doen geschieden.
Het gaat in dat geval om politieke gevangenen. Als je al niet meer bereid bent die te helpen, hoe laag ben je dan gevallen?

Oud 28 mei 2009, 18:39   #131
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet het soort mens dat andere mensen ergens naartoe 'stuurt'. Niet naar moslimlanden, niet naar ergens anders. Ik ben het eens met De Gucht als hij stelt dat België misschien een aantal van die mensen die - ik vermeld het nog maar eens - zes, zeven jaar onterecht hebben gevangengezeten en werden gemarteld, kan opvangen.
Wij zijn bereid er een paar op te vangen vanuit onze humanitaire principes: om de sluiting van Guantanamo te bespoedigen en recht te doen geschieden. Dat is menselijk.
Mensen 'ergens naartoe sturen' is dat niet. Mensen zijn geen gefrankeerde omslagen.
Daarmee antwoordt je niet op mijn vraag.
Oud 28 mei 2009, 18:55   #132
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarmee antwoordt je niet op mijn vraag.
Indirect wel: ik vind dat wij een uitnodigend gebaar kunnen stellen, vanuit onze humanistische principes. Dat weerhoudt andere landen er niet van hetzelfde te doen. Dan kunnen de slachtoffers eventueel zelf kiezen.

Maar het is niet aan mij om mensen als verfomfaaide postpakketten de wereld rond te sturen. Dat deed de CIA al en daarover gaat het nu juist. Die houding is verderfelijk.

Oud 28 mei 2009, 19:44   #133
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Indirect wel: ik vind dat wij een uitnodigend gebaar kunnen stellen, vanuit onze humanistische principes. Dat weerhoudt andere landen er niet van hetzelfde te doen. Dan kunnen de slachtoffers eventueel zelf kiezen.

Maar het is niet aan mij om mensen als verfomfaaide postpakketten de wereld rond te sturen. Dat deed de CIA al en daarover gaat het nu juist. Die houding is verderfelijk.
Dat noemt men rond de pot draaien.
Oud 28 mei 2009, 20:40   #134
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Vreemd, voor dees gevallen is er dus wel plaats?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:33   #135
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben het eens met De Gucht als hij stelt dat België misschien een aantal van die mensen die - ik vermeld het nog maar eens - zes, zeven jaar onterecht hebben gevangengezeten en werden gemarteld, kan opvangen.
Misschien kan iemand ook een paar euro missen voor een 'Hou vol Obama" -aanplakbord, dat in het centrum van Washington moet komen.
Vermoedelijk uit angst voor de gevolgen van hun misdaden heeft de bende Cheney namelijk een gigantische campagne op gang gebracht om de sluiting van Gitmo en het stopzetten van folteringen te dwarsbomen.

Laatst gewijzigd door DannyS : 28 mei 2009 om 21:35.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:43   #136
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Vreemd, voor dees gevallen is er dus wel plaats?
Aangezien ze al zeven jaar onschuldig vast zitten, zou ik ze hier niet in de gevangenis steken maar ze opvangen. En een beetje empathie betonen. De hel waar die mensen zijn doorgegaan...

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 28 mei 2009 om 21:43.
Oud 28 mei 2009, 21:48   #137
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Aangezien ze al zeven jaar onschuldig vast zitten, zou ik ze hier niet in de gevangenis steken maar ze opvangen. En een beetje empathie betonen. De hel waar die mensen zijn doorgegaan...
Ik heb geen problemen met het helpen van mensen, als die onschuldig zijn & reeds zeven jaar vastzitten, dan verdienen die inderdaad onze empathie, of ze naar België brengen hiervoor een goeie oplossing is.... geen idee, je zou verwachten dat de USA zélf zijn verantwoordelijkheid oppakt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 28 mei 2009, 22:02   #138
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je zou verwachten dat de USA zélf zijn verantwoordelijkheid oppakt.
Ja, maar dat ligt dus om diverse redenen nogal 'gevoelig' en moeilijk. We kunnen ons voorstellen dat die mensen die al zeven jaar onschuldig gevangengezet en gemarteld worden een zekere grudge tegen de VS hebben. Ik zou ze (als VS) ook niet bepaald graag in huis halen.

Oud 28 mei 2009, 22:07   #139
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat ligt dus om diverse redenen nogal 'gevoelig' en moeilijk. We kunnen ons voorstellen dat die mensen die al zeven jaar onschuldig gevangengezet en gemarteld worden een zekere grudge tegen de VS hebben. Ik zou ze (als VS) ook niet bepaald graag in huis halen.
Het probleem is dat door in Guatanamo te zitten er een zeer grote kans is dat ze geradicaliseerd zijn, met alle gevolgen van dien... het is een touchy onderwerp en niet iets dat tussen de soep & de patatten beslist kan worden vind ik, vraag is wat willen die mensen zelf?
Oud 28 mei 2009, 22:15   #140
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat door in Guatanamo te zitten er een zeer grote kans is dat ze geradicaliseerd zijn, met alle gevolgen van dien... het is een touchy onderwerp en niet iets dat tussen de soep & de patatten beslist kan worden vind ik, vraag is wat willen die mensen zelf?

Het Pentagon heeft namen bekend gemaakt van vrijgelaten Guatanamo-gevangenen die opnieuw actief zijn geworden in islamitisch terroristische groepen. Van 15 staan de hernieuwde terroristische activiteiten vast, 14 worden er sterk van verdacht. Het bewijsmateriaal bestaat uit o.a. vingerafdrukken, DNA materiaal en foto’s. De terroristische activiteiten vonden plaats in Irak, Pakistan, Afghanistan, Marokko, Saoedi-Arabie, Turkije en Rusland.

Citaat:
One in 7 who leave Guantanamo involved in terrorism
WASHINGTON (Reuters) – Seventy-four, or one out of every seven, terrorism suspects formerly held at the U.S. detention site at Guantanamo Bay are confirmed or suspected of having returned to terrorism, the Pentagon said on Tuesday.

Of more than 530 detainees transferred from the U.S. base in Cuba, 27 are confirmed and 47 suspected of "reengaging in terrorist activity," according to a written Pentagon summary.
Reuters 26.5.9

Even na denken alvorens men dat soort 'onschuldigen' binnenhaalt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be