Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 21:44   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door favoriet Bekijk bericht
Annemans heeft zich duidelijk niet laten vastpinnen...
Je begrijpt toch dat in de programma's van onze 'nieuwsdiensten' elke vraag lang op voorhand zorgvuldig wordt afgewogen en met bepaalde bedoelingen?

Het wordt hoogtijd dat men onze 'journalisten' eens fatsoenlijk in vraag stelt...

---------------

En neen, ik ben geen blokker...
correct. ik vrees dat onze journalisten gewoon gekozen werden op basis van hun onbeschoftheid om anderen (liefst vlaams belangers) in de rede te vallen en zoveel mogelijk ZELF aan het woord te komen.

Gewoonweg volkomen irritant.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:44   #122
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
diegenen die het debat gevolgd hebben , zullen daar wss toch anders over denken. een Vlaams nationalist die niet kan/durft/wil zeggen wat een Vlaming is ? belachelijk. en een afgang.

Nogmaals dat doet geen afbreuk aan de capaciteiten van een annemans die als één van de weinige degelijke politici uit de vb stal gezien kan worden.
Ik ben hiermee akkoord. De partij slogan is eigen volk eerst ! Het is dan ook een logische vraag van de journalist, wie men rekent tot het eigen volk ?

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 mei 2009 om 21:45.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:45   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Spijtige zaak, en zij is lang niet de enige. Je hebt dan nog de klassieke migratiestromen, de gezinsherenigingen, adoptie, tweede, derde en vierde generaties.... Waar gaat dat eindigen vraag ik mij af ?
In de hel, hé, Max, in de hel.

Sinds de afschaffing van het Vagevuur is er voor die verloren zielen geen sprankel hoop meer.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:46   #124
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Spijtige zaak, en zij is lang niet de enige. Je hebt dan nog de klassieke migratiestromen, de gezinsherenigingen, adoptie, tweede, derde en vierde generaties.... Waar gaat dat eindigen vraag ik mij af ?
Sommige Vlamingen zijn wel erg ouderwets...
favoriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:47   #125
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik zonet in Ter Zake hoorde dat Annemans niet kon antwoorden op een basisvraag voor een nationalistisch partij. Wie of wat is een Vlaming ?

Het is nochtans heel simpel. Een Vlaming is iemand die een Vlaamse vader en moeder heeft, die bijgevolg blank is, die Nederlands spreekt, die hier onze Vlaamse normen en waarden volgt en die dan ook als dusdanig als Vlaming aanvaardt wordt in onze volksgemeenschap. Het etnische aspect speelt een grote rol bij het bepalen of iemand Vlaming is of niet. Daarna spelen culturele en religieuze en taal-aspecten ook een rol. Een rasecht Vlaams meisje die in een boerka over straat loopt of een Vlaming die zich uitdost als traditionele jood, die zal uiteraard niet als Vlaming erkend worden. Stel een Duits koppel komt hier wonen, de nakomelingen kunnen zullen snel tot de Vlaams volkgemeenschap worden gerekend. Echter hoe verder van Vlaanderen, hoe minder evident dat is. Een Congolese familie zal na vijf generaties nog steeds niet als Vlamingen beschouwd worden, gewoon omdat hun etnische kenmerken te ver afwijken van de Vlaamse, vnl de huidskleur. Pas op, die mensen zijn daarvoor niet minderwaardig, het gaat echter gewoon om de vraag wie we tot het eigen volk rekenen. Dat bepaald de volksgemeenschap eigenlijk voor een groot stuk.
Gerolf Annemans kwam er inderdaad niet goed uit toen men hem vroeg wat nu voor hem een Vlaming was. Hij draaide wat rond de pot en zei dat de hele zaak 'gecompliceerd' lag. Eigenaardig voor iemand die altijd zegt dat Vlaanderen voor de Vlamingen moet zijn, maar die in feite dus niet weet wat een Vlaming is. Des te meer bizar, want toen men dezelfde vraag aan Marino Keulen stelde, legde die in een omdraai en ongecompliceerd uit wat men onder 'Vlaming zijn' diende te verstaan.

Begrijpe wie begrijpe kan.

Laatst gewijzigd door system : 27 mei 2009 om 21:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:49   #126
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je het spijtig vinden als twee mensen elkaar graag zien ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:50   #127
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja. Binnen een tiental jaren kan je de diensten van Hans Van Themsche inhuren om het straatbeeld schoon te vegen.
Oud 27 mei 2009, 21:50   #128
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Gerolf Annemans kwam er inderdaad niet goed uit toen men hem vroeg wat nu voor hem een Vlaming was. Hij draaide wat rond de pot en zei dat de hele zaak 'gecompliceerd' lag. Eigenaardig voor iemand die altijd zegt dat Vlaanderen voor de Vlamingen moet zijn, maar die in feite dus niet weet wat een Vlaming is. Des te meer bizar, want toen men dezelfde vraag aan Marino Keulen stelde, legde die in een omdraai en ongecompliceerd uit wat men onder 'Vlaming zijn' diende te verstaan.

Begrijpe wie begrijpe kan
.
Het is pijnlijk om zien dat men de bedoeling van de vraagstellers niet 'in vraag' stelt...

Als men niet ziet dat door de Bracke ploeg alles gestuurd wordt (en niet alleen vandaag... en niet alleen in terzake09 )

Laatst gewijzigd door favoriet : 27 mei 2009 om 21:51.
Oud 27 mei 2009, 21:51   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In de hel, hé, Max, in de hel.

Sinds de afschaffing van het Vagevuur is er voor die verloren zielen geen sprankel hoop meer.
neenee djimi! het vagevuur is niet afgeschaft hoor! enkel het "voorgebrochte der hel", waar die doodgeboren en ongedoopte babietjes naartoe moesten. dat was nog een andere parking geloof ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2009, 21:52   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is pijnlijk om zien dat men de bedoeling van de vraagstellers niet 'in vraag' stelt...

Als men niet ziet dat door de Bracke ploeg alles gestuurd wordt (en niet alleen vandaag... en niet alleen in terzake09 )
Welke bedoeling? Men mag toch vragen wat men nu onder 'Vlaming (zijn)' verstaat? Ik zie daar toch geen bijbedoelingen in. Het was overigens ook een beetje het thema van de discussie.

Laatst gewijzigd door system : 27 mei 2009 om 21:53.
Oud 27 mei 2009, 21:54   #131
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke bedoeling? Men mag toch vragen wat men nu onder 'Vlaming (zijn)' verstaat? Ik zie daar toch geen bijbedoelingen in. Het was overigens ook een beetje het thema van de discussie.
En wie bepaalt het thema (= de vragen)?
Oud 27 mei 2009, 21:54   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nou, natuurlijk was het de bedoeling om Annemans te laten vastlopen zodat ze er gezellig met z'n allen op konden inhakken.

Maar daarvoor moesten ze wat vroeger zijn opgestaan. Gerolf is geen uil.

Oud 27 mei 2009, 21:55   #133
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
correct. ik vrees dat onze journalisten gewoon gekozen werden op basis van hun onbeschoftheid om anderen (liefst vlaams belangers) in de rede te vallen en zoveel mogelijk ZELF aan het woord te komen.

Gewoonweg volkomen irritant.
Daarmee kennen we ineens jouw definitie van "kritische journalistiek"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:55   #134
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maakt het nog wat maar belachelijker
Oud 27 mei 2009, 21:56   #135
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
journalistiek dat naar de mond praat
Oud 27 mei 2009, 21:56   #136
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Tja. Binnen een tiental jaren kan je de diensten van Hans Van Themsche inhuren om het straatbeeld schoon te vegen.
Dit vind ik grof. Je kan perfide maatschappelijke evoluties en systemen aanklagen en dat doe ik ook. Maar je laat de individuele mensen gewoon met rust. Dat is het grote verschil tussen radicaal volksnationalisme en racisme van bijvoorbeeld de Klan in Amerika. Voor een overtuigd katholiek is het afwijzen van geweld tegen onschuldigen de evidentie zelve.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:56   #137
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oud 27 mei 2009, 21:57   #138
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee djimi! het vagevuur is niet afgeschaft hoor! enkel het "voorgebrochte der hel", waar die doodgeboren en ongedoopte babietjes naartoe moesten. dat was nog een andere parking geloof ik.
Ik geef toe dat religieuze geografie niet echt 'mijn ding' is.

Bedankt voor de toelichting.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:58   #139
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
journalistiek dat naar de mond praat
Je snapt het echt niet, hé?
Oud 27 mei 2009, 21:59   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat toch over Vlaamse verkiezingen? Is het dan zo abnormaal, gezien de vreemdelingenproblematiek, dat men nu vraagt wie men als 'Vlaming' moet beschouwen en wat 'Vlaming zijn' nu eigenlijk inhoudt? Het VB heeft toch altijd de mond vol over 'eigen volk'? Goed, maar wat is nu dat 'eigen volk'? Wie maakt uiteindelijk deel uit van dat 'eigen volk'. En daar kon Annemans geen antwoord op geven. Een beetje tot zijn eigen schade, want als een tenor van een Vlaams-nationalistische partij nog niet eens kan zeggen wie nu Vlaming is of wat dat in feite inhoudt, dan is dat maar een triestige vertoning van het VB.

Laatst gewijzigd door system : 27 mei 2009 om 22:01.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be