Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 21:32   #101
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik zonet in Ter Zake hoorde dat Annemans niet kon antwoorden op een basisvraag voor een nationalistisch partij. Wie of wat is een Vlaming ?

Het is nochtans heel simpel. Een Vlaming is iemand die een Vlaamse vader en moeder heeft, die bijgevolg blank is, die Nederlands spreekt, die hier onze Vlaamse normen en waarden volgt en die dan ook als dusdanig als Vlaming aanvaardt wordt in onze volksgemeenschap. Het etnische aspect speelt een grote rol bij het bepalen of iemand Vlaming is of niet. Daarna spelen culturele en religieuze en taal-aspecten ook een rol. Een rasecht Vlaams meisje die in een boerka over straat loopt of een Vlaming die zich uitdost als traditionele jood, die zal uiteraard niet als Vlaming erkend worden. Stel een Duits koppel komt hier wonen, de nakomelingen kunnen zullen snel tot de Vlaams volkgemeenschap worden gerekend. Echter hoe verder van Vlaanderen, hoe minder evident dat is. Een Congolese familie zal na vijf generaties nog steeds niet als Vlamingen beschouwd worden, gewoon omdat hun etnische kenmerken te ver afwijken van de Vlaamse, vnl de huidskleur. Pas op, die mensen zijn daarvoor niet minderwaardig, het gaat echter gewoon om de vraag wie we tot het eigen volk rekenen. Dat bepaald de volksgemeenschap eigenlijk voor een groot stuk.
Volgens jouw definitie zijn er maar weinig Vlamingen. Ik ben dan ook geen Vlaming, aangezien ik geen Vlaamse moeder heb.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:32   #102
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je merkt hier heel duidelijk hoe erg de etnische identiteit van ons volk onder druk komt te staan. Het gaat gewoon razendsnel. Over een paar eeuwen zijn we mogelijk allemaal mulatten. Ik vind dat erg.
Niks is eeuwigdurend, Max, alles evolueert constant.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:32   #103
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je merkt hier heel duidelijk hoe erg de etnische identiteit van ons volk onder druk komt te staan. Het gaat gewoon razendsnel. Over een paar eeuwen zijn we mogelijk allemaal mulatten. Ik vind dat erg.
So what? Mijn kinderen zullen al mulatten zijn.
Heb je kinderen? Een dochter? Want ik hoop zo dat die straks bij je binnenloopt met haar nieuwe vriend, Jean-Baptiste Dieudonné, die straks zijn gitzwarte leuter in haar zal rammen om mooie, kleine, leuke, Vlaamse mulatjes te verwekken.
Oud 27 mei 2009, 21:33   #104
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
*zucht*

Ik zal het wat eenvoudiger stellen, misschien?

Een antwoord op 'wat is een Vlaming' is altijd persoonlijk, want iedereen houdt daar een andere mening op na. Dus, als je mijn antwoord wil op jouw vraag:

Vlaming =
1. In Vlaanderen geboren en wonend
OF (lees het goed hé, OF)
2. In Vlaanderen wonend en daar voldoende geassimileerd (taal, gewoonten, cultuur)
Er zal nog wel wat zijn, zeker? Maar 'blank', nee joh. Hoeft niet. De meeste Vlamingen zijn al blank, dus dat zit snor
dat is het nu juist, het is geen kwestie van mening maar van feiten.

dus als jouw mening is dat je een groene videorecorder bent, dan bén je ook een groene videorecorder???
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:34   #105
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door favoriet Bekijk bericht
Daarom heeft hij zich ook niet laten vangen...
diegenen die het debat gevolgd hebben , zullen daar wss toch anders over denken. een Vlaams nationalist die niet kan/durft/wil zeggen wat een Vlaming is ? belachelijk. en een afgang.

Nogmaals dat doet geen afbreuk aan de capaciteiten van een annemans die als één van de weinige degelijke politici uit de vb stal gezien kan worden.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:35   #106
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
So what? Mijn kinderen zullen al mulatten zijn.
Heb je kinderen? Een dochter? Want ik hoop zo dat die straks bij je binnenloopt met haar nieuwe vriend, Jean-Baptiste Dieudonné, die straks zijn gitzwarte leuter in haar zal rammen om mooie, kleine, leuke, Vlaamse mulatjes te verwekken.

mooi, kennen we meteen je niveau
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:36   #107
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan Max, dat geloof je toch zelf niet?

Dat kan alleen als er interraciale relaties op massale schaal zullen plaatsvinden.

Dat is nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren.
Oud 27 mei 2009, 21:36   #108
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk Max, hieruit zullen ook mooie kindjes voortkomen. Het eerste is trouwens voor binnenkort, denk ik.
Allemaal Vlamingen.

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:36   #109
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
blijkbaar wel anders zou deze hilarische discussie hier niet lopen
Toch heeft hij zich niet laten vangen want hij heeft - in tegenstelling met de verwachting van de Bracke groep - geen antwoord gegeven.

De 'journalisten' hadden waarschijnlijk op elk antwoord dat Annemans zou geven wel een beschadigingsscenario klaar...

Denk eens wat dieper na...
favoriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:37   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arm Vlaanderen...
Gelukkig dat er nog mensen zoalsjij zijn die tenminste kunnen bepalen waarom een échte marokkaan steeds een échte marokkaan blijft, generatie na generatie na generatie hé Filo? Dié wèl hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:38   #111
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
diegenen die het debat gevolgd hebben , zullen daar wss toch anders over denken. een Vlaams nationalist die niet kan/durft/wil zeggen wat een Vlaming is ? belachelijk. en een afgang.

Nogmaals dat doet geen afbreuk aan de capaciteiten van een annemans die als één van de weinige degelijke politici uit de vb stal gezien kan worden.
Wat is er daar belachelijk aan? Op de vraag wie of wat een Vlaming is, is er nu eenmaal geen eenduidig antwoord mogelijk.
Oud 27 mei 2009, 21:38   #112
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

ik heb gewoon een klein vraagje wat verstaan zogezegde vlamingen onder een vlaamse cultuur?
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:38   #113
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
dat is het nu juist, het is geen kwestie van mening maar van feiten.

dus als jouw mening is dat je een groene videorecorder bent, dan bén je ook een groene videorecorder???
*nog zuchter*

Overdrijf je nu niet een klein beetje?
Denk je nu echt dat ik ga stellen dat iemand al een Vlaming is omdat hij een halve voet in Vlaanderen heeft gezet?

Lees nu eens goed en traag het volgende: ik vind dat een Vlaming IN PRINCIPE blank is (feit) maar dat een Vlaming PER DEFINITIE niet blank hoeft te zijn (mening)
Oud 27 mei 2009, 21:40   #114
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Max, iemand moet die ooit hebben vastgelegd.
Die criteria zijn vanzelf ontstaan binnen onze Vlaamse volksgemeenschap en worden door veel Vlamingen ook gebruikt. Al zullen de meesten het niet durven toegeven, dat is het verschil. De meesten denken het, maar zijn te bang om het te zeggen en draaien rond de pot. Een mens wordt deze dagen voor heel weinig al voor racist uitgemaakt. Terwijl een racist iemand is die andersrassige mensen haat of minderwaardig vindt en ze zo gaan discrimineren. Ik doe als radicale volksnationalist geen van deze beiden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:40   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik leerde ooit op de universiteit tijdens de lessen Ruslandkunde: "identiteit is gebaseerd op niet-identiteit".

Ik verklaar me nader: men voelt zich een groep, omdat men ziet dat bepaalde mensen totaal anders zijn, of dat men gezamenlijk anders wordt behandeld. In pakweg 1880 was er een groot verschil tussen een Limburger, en een West-Vlaming, maar door gezamenlijk, binnen de Belgische context te worden miskend omwille van de taal, is er een groepsgevoel ontstaan. Aldus heeft de Vlaamse identiteit mede vorm gekregen. Er zijn uiteraard ook andere factoren, maar deze mag men ook niet onderschatten.

Concreet naar vandaag zou ik dit vertalen als volgt: wanneer een Vlaming in zijn straat mensen ziet komen: die totaal anders zijn dan hem, andere waarden en een andere taal hebben, dan voelt die Vlaming zijn identeit sterker: de nieuwkomers zijn een andere "soort" mensen. Identiteit op basis van niet-identiteit dus.

En daar is niets mee mis.
²²²²²²²²

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:40   #116
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wat is er daar belachelijk aan? Op de vraag wie of wat een Vlaming is, is er nu eenmaal geen eenduidig antwoord mogelijk.
eigen volk eerst ,dit ons land,

sorry ...welk volk?

"no comment"
Oud 27 mei 2009, 21:42   #117
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Kijk Max, hieruit zullen ook mooie kindjes voortkomen. Het eerste is trouwens voor binnenkort, denk ik.
Allemaal Vlamingen.

Spijtige zaak, en zij is lang niet de enige. Je hebt dan nog de klassieke migratiestromen, de gezinsherenigingen, adoptie, tweede, derde en vierde generaties.... Waar gaat dat eindigen vraag ik mij af ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:42   #118
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
mooi, kennen we meteen je niveau
Kijk eens aan, ik mag niet een heel klein beetje scherp worden als iemand stelt dat mijn vrouw en kinderen geen Vlaming kunnen zijn omdat ze niet blank zijn? En dan wordt mijn niveau hier ter discussie gesteld? Omdat ik iets over een negerlul schrijf of zo?

Vertel jij eerst eens wat je antwoord is op je eigen vraag (wat is een Vlaming?') Vragen stellen maar nooit antwoorden geven zou ook een indicatie van niveau kunnen zijn, hé.
Oud 27 mei 2009, 21:43   #119
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
eigen volk eerst ,dit ons land,

sorry ...welk volk?

"no comment"
Niet elke Vlaams-nationalist hanteert VB-retoriek.
Oud 27 mei 2009, 21:43   #120
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtige zaak, en zij is lang niet de enige. Je hebt dan nog de klassieke migratiestromen, de gezinsherenigingen, adoptie, tweede, derde en vierde generaties.... Waar gaat dat eindigen vraag ik mij af ?
In de middeleeuwen als het van jouw afhangt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be