Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 13:27   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Als men echt wil dat deze 'Islamitische' praktijken binnen redelijke termijn stoppen: volstaat het te handelen alsof het niet bestaat: kijk er gewoon over en negeer het probleem.

Zolang dat je met onverdraagzaamheid zult demonstreren, zullen ze niet ophouden met hun arrogante ophitsingen.
Fout, daarmee speel je juist in hun kaart, getuige de problemen die nu bestaan op twee scholen die jaren negeerden waarvoor hoofddoeken staan!
Problemen gaan niet weg door ze te negeren, daardoor konden ze juist groeien!
Licht die verenigingen die hiertoe aanzetten uit het duister, maak het grote publiek attent op die processen en stop met ze te ontkennen vanwege het politieke spanningsveld tussen politiek links of rechts!
Juist die verenigingen negeren geeft hen mogelijkheden hun macht in wijken te doen groeien, daarmee maak je de problemen dus groter!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 13:33   #122
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het probleem is iets minder oppervlakkig dan enkel de discussie over het schoolreglement!
Indien er jaren geleden al dialoog was gevoerd met die organisaties die bewust deze conflicten uitlokken en aanmoedigen zou er nu geen discussie over het schoolreglement zijn!

Je kunt dit negeren, en wachten tot het volgende incident of dieperliggende problemen, waaronder de interne religieuze oorlog onder moslims van vooral Marokkaanse origine aanpakken door de dialoog aan te gaan over grenzen rond Godsdienstvrijheid, de positie van vrouwen, de stelling dat een goede moslima een hoofddoek moet dragen en nergens mag uitdoen omdat ze dan het geloof verzaakt! Als je dit uit de weg gaat zal er een volgende veldslag wachten, of bent u de incidenten aan de Roma en de Turnhoutse baan al vergeten, Als er toen werk was gemaakt van radicalisering zou er nu geen probleem in Hoboken bestaan, daar blind voor zijn is met alle respect voor uw mening het domste wat je kunt doen!
Als er Islamitische organisaties zijn die oproepen tot haat en onverdraagzaamheid, dan moeten die grondig doorgelicht en aangepakt worden.

Maar dat staat m.i. los van dit schoolreglement. Het schoolreglement moet eenvoudigweg worden opgelegd en afgedwongen. Door hier zoveel aandacht aan te schenken en er een dialoog over aan te gaan, geef je de indruk dat er over te praten valt.

Er valt niet over te praten.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 13:34   #123
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Fout, daarmee speel je juist in hun kaart, getuige de problemen die nu bestaan op twee scholen die jaren negeerden waarvoor hoofddoeken staan!
Problemen gaan niet weg door ze te negeren, daardoor konden ze juist groeien!
Jamaar, het probleem wordt nu toch niet meer genegeerd. De hoofddoeken mogen niet meer. Kous af.
Oud 8 september 2009, 14:26   #124
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Straks verplichten ze onze kinderen nog om over 'Jan de Muzelman' te zingen!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:36   #125
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Begin alvast maar te oefenen::
Allah is groot en Mohamed is zijn profeet! :mrgreen
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:42   #126
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Als er Islamitische organisaties zijn die oproepen tot haat en onverdraagzaamheid, dan moeten die grondig doorgelicht en aangepakt worden.

Maar dat staat m.i. los van dit schoolreglement. Het schoolreglement moet eenvoudigweg worden opgelegd en afgedwongen. Door hier zoveel aandacht aan te schenken en er een dialoog over aan te gaan, geef je de indruk dat er over te praten valt.

Er valt niet over te praten.
Je moet geen milimeter toegeven, dat ben ik met u eens!
Maar wanneer er opnieuw geen aandacht is voor wat hier achter zit, is het gewoonweg wachten tot het volgende incident, want juist radicale groeperingen sturen dit proces al jaren onopgemerkt in wijken, daar blind voor zijn is echt niet verstandig!!

Laatst gewijzigd door alice : 8 september 2009 om 14:45.
Oud 8 september 2009, 19:55   #127
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

is toch normaal zeker ...wij zijn te dom en laf om samen die rotzooi terug te sturen naar hun land van oorsprong dus voelen zij zich machtig tegeover ons ...het derde rijk is zich al goe aant nestelen !!!
wij moeten eens proberen om bv een gewoon frituur open te doen ginder ....ge zult denk ik nogal ne gang gaan daar !!! laat staan een kerk ...
Oud 8 september 2009, 23:29   #128
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet helemaal geen discussie gevoerd worden.

Er moet een schoolreglement worden nageleefd. Dat is alles; niet meer, niet minder.
Maw de scholen moeten roten van volgzame sukkels creëren die al van kinds af gewend zijn om ja en amen te zeggen op alles wat van bovenaf komt, zodat ze later ook als gehoorzame sukkels naar de kapitalisten luisteren. Ze mogen vooral niet op het idee komen om voor hun rechten of belangen op te komen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 23:30   #129
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Andres 21 zal dan vast ook zeggen dat het reglement moet worden nageleefd.
Oud 9 september 2009, 07:29   #130
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Maw de scholen moeten roten van volgzame sukkels creëren die al van kinds af gewend zijn om ja en amen te zeggen op alles wat van bovenaf komt, zodat ze later ook als gehoorzame sukkels naar de kapitalisten luisteren. Ze mogen vooral niet op het idee komen om voor hun rechten of belangen op te komen.
Ach kom geef gewoon toe dat je geil wordt van hoofddoeken. Dan begrijpt iedereen uw standpunt. In mijnen tijd mochten petten of andere hoeden ook niet op school. Nu moeten ze een beetje integreren. En het zit er' al bovenarms op. Moslims zullen zich ten alle tijde boven anderen willen plaatsen. De hoofddoek symboliseert hun anders zijn dan ons. En dat willen ze heel graag in de verf zetten en anderen minderwaardig bekijken.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 07:58   #131
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghostic Bekijk bericht
is toch normaal zeker ...wij zijn te dom en laf om samen die rotzooi terug te sturen naar hun land van oorsprong dus voelen zij zich machtig tegeover ons ...het derde rijk is zich al goe aant nestelen !!!
wij moeten eens proberen om bv een gewoon frituur open te doen ginder ....ge zult denk ik nogal ne gang gaan daar !!! laat staan een kerk ...
Er zijn islamitische landen met kerken maar ik zie niet in waarom een Belg zin zou hebben om 'ginder' een nieuwe kerk te bouwen? In de meeste landen 'ginder' ga je zonder problemen een frituur kunnen openen, als je wil verkopen ga je wel je aanbod wat moeten aanpassen aan de plaatselijke eetgewoontes. Er zijn zelfs landen waar je als westerling subsidies gaat krijgen van de regering en je eerste jaren zullen volledig belastingsvrij zijn. Ben zelf zo al wat aan het rondvragen geweest om 'ginder' iets op poten te zetten, vandaar.
Er zijn 'rasechte' Belgen met een zaak in Marokko bvb, zoals een B&B, je moet maar eens googelen, prachtig pand waar die mensen zitten.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:53   #132
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hmm, ik heb een déj�*-vue gevoel

Hier zie, dit antwoord zal u misschien al bekend voorkomen :

We leven in een overbevolkt land. Er moeten niet enkel regels zijn om het samenleven mogelijk te maken, die regels moeten bovendien ook worden nageleefd. Dit hoort in elk land zo te zijn en a fortiori in een dichtbevolkt land als het onze.

Als we iedereen gaan opbrengen als een "assertief" (lees: "arrogant" en "egoïstisch ik ik ik" en "ik veeg mijn kas aan regels" en "ik maak geen fouten, de regels zijn fout") individu, dan gaat ons dat vroeg of laat zeer zuur opbreken.

Decennia terug waren mensen misschien iets té volgzaam, nu gaat het naar mijn aanvoelen iets teveel de andere kant uit. Ik wil niet terechtkomen in een samenleving bestaande uit alleen maar betweters.

We leven in een samenleving en om dat samen leven mogelijk te maken, moeten er nu eenmaal regels zijn. Jongeren moeten regels leren respecteren en naleven. En wat zien we nu? Regel staat ons niet aan -> protest -> naar de Raad van State.

Een peperdure advocaat betalen om een banaal schoolreglement aan te vallen! Waar gaan we naartoe, in godsnaam?

Het staat waarschijnlijk haaks op uw ideologie, m'n beste, maar ik ben ervan overtuigd dat een zekere mate van volgzaamheid en gehoorzaamheid noodzakelijk is als we onze samenleving en de erbij horende welvaart in stand willen houden.

Dus ja, "gehoorzame sukkels", uit noodzaak, niet omdat we dat graag willen.
Oud 9 september 2009, 08:54   #133
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Andres 21 zal dan vast ook zeggen dat het reglement moet worden nageleefd.
Yep.

Luisteren, dat moeten ze leren. En ondertussen vlijtig studeren, zodat, als ze later als volwassene een mening hebben, die tenminste ondersteund is door een degelijke algemene vorming.
Oud 9 september 2009, 09:01   #134
Neptunus
Gouverneur

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=DB2EORBV

'Het protest op 1 september had ik verwacht', vertelt Chris Weyers (58), directrice van het atheneum in Hoboken. 'Toen stonden hier een zestigtal mensen. Alles verliep ook ordelijk en rustig, maar de groep betogers groeide en de slogans werden steeds bitsiger. Dat ik als directrice in de vuurlinie sta, is te verwachten, maar wanneer er 200 mensen Alle Vlamingen buiten scanderen, vind ik dat te ver gaan.'

Een aantal betogers streken met hun vingers over hun keel naar leerkrachten en leerlingen, het internationale symbool voor een doodbedreiging. Enkele moslima's verstoorden de lessen door met hun vuisten op de deuren te kloppen. Tijdens een actie werd in het Arabisch geroepen om de school te bestormen en enkele jongens deden dat ook, maar werden op het nippertje door de agenten tegengehouden.

Naar verluidt noteerde de politie ondertussen al enkele klachten van mensen die door de betogers bedreigd worden. 'Ik ook', zucht directrice Weyers. 'Een vader bedreigde me met de dood. Hij kwam heel dicht bij mij staan en vertelde me dat Allah wel de geschikte straf voor mij zou vinden. Ik zag geen andere optie dan de politie hierover in te lichten.'

Dit is een korte 'bloemlezing' van het artikel uit het Nieuwsblad van vandaag.

Hier worden door de gehoofddoekten strafbare feiten gepleegd. Hoog tijd dat de politie en het Centrum voor gelijkheid van kansen en RACISMEBESTRIJDING optreden.
Het gewelddadig protest wordt wellicht in gang gestoken door de extreemrechtse salafisten van 'Jongeren voor islam', die nu haar uitvalsbasis heeft in Hoboken.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 09:05   #135
driewerf

Standaard

Citaat:
Yep.

Luisteren, dat moeten ze leren. En ondertussen vlijtig studeren, zodat, als ze later als volwassene een mening hebben, die tenminste ondersteund is door een degelijke algemene vorming.
Gehoorzamen en eigen mening gaan niet samen.
Oud 9 september 2009, 09:11   #136
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Gehoorzamen en eigen mening gaan niet samen.
Daar ben ik het niet mee eens.

Ik kan hier van mijn tak maken over de onrechtvaardigheid en absurditeit van snelheidslimieten op lege autostrades en daarna toch 120 km/h rijden op gezegde autostrade.

Laatst gewijzigd door Sammael : 9 september 2009 om 09:11.
Oud 9 september 2009, 09:14   #137
driewerf

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens.

Ik kan hier van mijn tak maken over de onrechtvaardigheid en absurditeit van snelheidslimieten op lege autostrades en daarna toch 120 km/h rijden op gezegde autostrade.
Maar je bent verleerd om er effectief tegen in verzet te komen. Op welke manier ook.
Oud 9 september 2009, 09:42   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, je hebt hier te maken met een groep moslims die geloven dat het woord en geboden van Allah boven door mensen gemaakte wetten staat, jarenlang werden in Antwerpen jongeren hiertoe aangezet, o.a op de gesloten zittingen van verenigingen zoals jongeren voor islam. Maar het Antwerps beleid heeft daar nooit aandacht aan besteed, erger nog wie daarop wees is vooral binnen de door Groen aangestuurde bedrijfseenheden de gebeten hond, en nu presenteert zich de rekening van het ontbreken van enig beleid wat radicalisering betreft; Hopelijk schiet het stadhuis wakker, en ziet iemand in dat je niet enkel dit probleem van protest tegen hoofddoeken moet bestrijden maar vooral radicalisering, gestuurd door verenigingen die geld en leiding uit het buitenland krijgen moet aanpakken.
Want daar zit het probleem, niet zozeer bij die jongeren zelf.

Maar nu dat de raad van state het verbod op dragen van hoofddoeken onwettig heeft verklaart lijkt het erop , gezien de verwachting dat dit advies van de auditeur gevolgd zal worden dat de relschoppers hun gelijk zullen halen en scholen opleggen wat nog wel of niet kan, een ongeziene situatie!

Benieuwd wat het stadhuis doet in Antwerpen!
Oud 9 september 2009, 10:00   #139
driewerf

Standaard

Citaat:
Kijk, je hebt hier te maken met een groep moslims die geloven dat het woord en geboden van Allah boven door mensen gemaakte wetten staat, jarenlang werden in Antwerpen jongeren hiertoe aangezet, o.a op de gesloten zittingen van verenigingen zoals jongeren voor islam. Maar het Antwerps beleid heeft daar nooit aandacht aan besteed, erger nog wie daarop wees is vooral binnen de door Groen aangestuurde bedrijfseenheden de gebeten hond, en nu presenteert zich de rekening van het ontbreken van enig beleid wat radicalisering betreft; Hopelijk schiet het stadhuis wakker, en ziet iemand in dat je niet enkel dit probleem van protest tegen hoofddoeken moet bestrijden maar vooral radicalisering, gestuurd door verenigingen die geld en leiding uit het buitenland krijgen moet aanpakken.
Want daar zit het probleem, niet zozeer bij die jongeren zelf.

Maar nu dat de raad van state het verbod op dragen van hoofddoeken onwettig heeft verklaart lijkt het erop , gezien de verwachting dat dit advies van de auditeur gevolgd zal worden dat de relschoppers hun gelijk zullen halen en scholen opleggen wat nog wel of niet kan, een ongeziene situatie!

Benieuwd wat het stadhuis doet in Antwerpen!
Oké. Mee eens.
Maar wat zal een hoofddoekenverbod opleveren? Zal dat het vertrouwen van "de gematigden", de twijfelaars in "de blanken" doen toenemen, of zal dit in tegendeel meer koren op de molen van de extremisten zijn? Ik vrees het tweede. En indien er niet snel een aanvaardbare oplossing komt, zal dit de roep naar een eigen islamitisch onderwijsnet doen toenemen. En dan zijn we helemaal verkeerd bezig.
Oud 9 september 2009, 10:14   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oké. Mee eens.
Maar wat zal een hoofddoekenverbod opleveren? Zal dat het vertrouwen van "de gematigden", de twijfelaars in "de blanken" doen toenemen, of zal dit in tegendeel meer koren op de molen van de extremisten zijn? Ik vrees het tweede. En indien er niet snel een aanvaardbare oplossing komt, zal dit de roep naar een eigen islamitisch onderwijsnet doen toenemen. En dan zijn we helemaal verkeerd bezig.
Is dat zo?? Ik denk dat indien moslims zichzelf niet kunnen vinden in het onderwijs, omdat ze met alle geweld ook hier islamitische regels willen opleggen, eigen onderwijs de enige oplossing is.
Je moet consequent zijn, wanneer andere levensbeschouwelijke richtingen eigen onderwijs organiseren kun je dit aan moslims niet verbieden.

Je kunt moeilijk verwachten dat daarom , om dit te vermijden toegegeven wordt aan de druk van radicale groeperingen, indien moslims eigen onderwijs willen is dit hun verantwoordelijkheid en niet die van de samenleving.

Wat jij doet is wat te lang fout ging, de confrontatie met extremisten is niet te vermijden aangezien zij juist het conflict opzoeken, wanneer je toegeeft is pas het hek van de dam!
Juist die houding leidt tot de situatie van vandaag, je moet juist niet toegeven aan hun druk, en wanneer moslimscholen daarvan het resultaat zijn dan is dit de verantwoordelijkheid van moslims zelf, niet van de samenleving.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be