Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2010, 20:45   #121
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Oefening ?
Je gaat oefenen met je aardbevingswapen. Je kan Siberië laten schudden, onbewoonde eilanden vernietigen en Luik van de kaart vegen, en je valt Haïti aan?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 januari 2010 om 20:45.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 21:16   #122
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Je gaat oefenen met je aardbevingswapen. Je kan Siberië laten schudden, onbewoonde eilanden vernietigen en Luik van de kaart vegen, en je valt Haïti aan?
Net omdat niemand het zou verwachten. Perfect dus
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 22:16   #123
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Een opmerking over de NWO (waarin zovelen die in deze draad toch geloven) is een opmerking over de NWO en was in dit geval wel degelijk schertsend bedoeld. Iemand een aap noemen is volgens mij nog steeds een platte belediging. Ik stel voor dat je het eens uitprobeert op café. Als ik groepen mensen 'conspirationisten' noem, dan doe ik hetzelfde als wanneer anderen groepen mensen 'skeptici' noemen. Kijk maar eens rond in alle complotdraden op dit forum (en op andere): er zijn mensen die in alle mogelijke complotten geloven, net zoals er mensen zijn die in geen enkel complot geloven.
Er is zoveel verkeerd met dit stukje tekst dat ik zelfs niet weet waar ik moet beginnen. Alles proberen generaliseren en het dan afdoen als geloof!? Terwijl alle theorieën die je eerder opnoemde, behalve eentje dan waarvan je me vals beschuldigde, voldoende steun hebben van een massa wetenschappers. Wat geeft u trouwens het recht om iemand anders z'n visie af te doen als geloof? Aangezien jij de enige bent die ivm eerder genoemde "theorieën" een tekort heeft aan bewijzen, is dit pure projectie. Maar ik neem het u niet kwalijk, want je bent je er waarschijnlijk niet van bewust.
Ironisch genoeg ben jij het, en niet ik, die verder gaat op geloof om je hoofd in het zand te steken voor een bepaalde zijde van het verhaal en er de sticker "complot" op te kleven. Bovendien is heel uw houding gebaseerd, waarschijnlijk zonder dat je het zelf beseft en net zoals alle anderen die met zo'n stempels gooien, op 1 ding, het geloof dat "moest het waar zijn, we het wel hadden geweten".

Je profileert je hier als wetenschapper zonder te beseffen hoezeer je een geloof predikt.

Citaat:
Haïti is al langer een doelwit. Maarja, wie niet tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door Akufen : 19 januari 2010 om 22:18.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 00:25   #124
Zeikstraal
Banneling

Standaard

In 1997 William Cohen, then-Secretary of Defense, spoke of countries "engaging even in an eco-type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves."

Hier is het transscript. Slechte intel?

Q: Let me ask you specifically about last week's scare here in Washington, and what we might have learned from how prepared we are to deal with that (inaudible), at B'nai Brith.

A: Well, it points out the nature of the threat. It turned out to be a false threat under the circumstances. But as we've learned in the intelligence community, we had something called -- and we have James Woolsey here to perhaps even address this question about phantom moles. The mere fear that there is a mole within an agency can set off a chain reaction and a hunt for that particular mole which can paralyze the agency for weeks and months and years even, in a search. The same thing is true about just the false scare of a threat of using some kind of a chemical weapon or a biological one. There are some reports, for example, that some countries have been trying to construct something like an Ebola Virus, and that would be a very dangerous phenomenon, to say the least. Alvin Toeffler has written about this in terms of some scientists in their laboratories trying to devise certain types of pathogens that would be ethnic specific so that they could just eliminate certain ethnic groups and races; and others are designing some sort of engineering, some sort of insects that can destroy specific crops. Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves.

http://www.defense.gov/transcripts/t...anscriptid=674

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 20 januari 2010 om 00:26.
Oud 20 januari 2010, 02:04   #125
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ ZS - Hij wist dus duidelijk niet waar hij het over had!

De diverse varianten van Ebola laten zich niet via de lucht verspreiden. Alleen besmetting via lichaamsvocht is fataal (80-85%).
Oud 20 januari 2010, 03:39   #126
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ ZS - Hij wist dus duidelijk niet waar hij het over had!

De diverse varianten van Ebola laten zich niet via de lucht verspreiden. Alleen besmetting via lichaamsvocht is fataal (80-85%).
Misschien kijk ik er over maar hij zegt toch niets over verspreiding via de lucht? Bovendien staat er "something like a". Dus volgens mij gaat het zelfs niet over een variant, maar gewoon een dodelijk virus.
Oud 20 januari 2010, 09:30   #127
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Haïti is al langer een doelwit. Maarja, wie niet tegenwoordig.
Maar van alle doelwitten (lees: alles waar de mens bij kan) is Haïti toch wel een van de minst waarschijnlijke, ook als je rekening houd met zowel een echte aanval als een oefenschot.
Oud 20 januari 2010, 14:22   #128
Zeikstraal
Banneling

Standaard

AMSTERDAM - De aardbeving in Haïti is veroorzaakt door een experiment van de Verenigde Staten. Dat schrijft het Venezolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...ent_VS___.html
Oud 20 januari 2010, 14:29   #129
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
AMSTERDAM - De aardbeving in Haïti is veroorzaakt door een experiment van de Verenigde Staten. Dat schrijft het Venezolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...ent_VS___.html
Venezuela heeft vermoedelijk wel enig oog voor subjectiviteit als het over de VS gaat... Niet echt dé referentie.
Wat mij wel verontrust is dat, net zoals Venezuela in dit artikel, steeds meer landen overtuigd zijn van een mogelijke inval/aanval op Iran!
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 14:35   #130
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Venezuela heeft vermoedelijk wel enig oog voor subjectiviteit als het over de VS gaat... Niet echt dé referentie.
Wat mij wel verontrust is dat, net zoals Venezuela in dit artikel, steeds meer landen overtuigd zijn van een mogelijke inval/aanval op Iran!

Israel heeft atoomduikboten dat ze gaan laten dobberen in de perzise zee..

Wat ge over subjectiviteit zegt klopt, maar dat wil niks zeggen. Niet dat ik dat allemaal per se geloof, maar sta voor alles open
Oud 20 januari 2010, 14:37   #131
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Israel heeft atoomduikboten dat ze gaan laten dobberen in de perzise zee..

Wat ge over subjectiviteit zegt klopt, maar dat wil niks zeggen. Niet dat ik dat allemaal per se geloof, maar sta voor alles open
Dan is het goed, zolang je het maar kritisch leest!
Oud 20 januari 2010, 14:40   #132
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard:
Citaat:
Iran, one of OPEC’s founding members, holds the world’s third-largest proven oil reserves and the world’s second-largest natural gas reserves.
Total Energy Consumption in Iran, by type (2006)
http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/Iran/Background.html
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 14:42   #133
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Uiteraard:
Dat gaat over meer dan olie alleen
Oud 20 januari 2010, 14:48   #134
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat gaat over meer dan olie alleen
Waarover dan nog? Kernwapens die het land nog lang niet kan hebben en waarvan controles bestaan die de aanmaak verhinderen? Het feit dat het een 'andere soort' staatsbestel is? Volgens mij draait het echt wel eerder om rijkdom dan om veiligheid...
Oud 20 januari 2010, 17:11   #135
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar van alle doelwitten (lees: alles waar de mens bij kan) is Haïti toch wel een van de minst waarschijnlijke, ook als je rekening houd met zowel een echte aanval als een oefenschot.
Gezien de acties van de VS richting Haïti de afgelopen decennia is dat discutabel. En tot een half jaar terug was Yemen ook niet echt het doelwit bij uitstek. De meerderheid heeft zelfs nu nog geen flauw benul als je het irrelevant terreurverhaaltje wegdenkt.
Oud 20 januari 2010, 17:45   #136
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarover dan nog? Kernwapens die het land nog lang niet kan hebben en waarvan controles bestaan die de aanmaak verhinderen? Het feit dat het een 'andere soort' staatsbestel is? Volgens mij draait het echt wel eerder om rijkdom dan om veiligheid...
Het interview met Webster Tarpley gezien getiteld 'the man behind Barack Obama'?

http://www.youtube.com/watch?v=nVlM0eX_BTc
http://www.youtube.com/watch?v=W1OTOy0yRDI

En in de woorden van Chossudovsky, "it's not about getting the oil, it's about not getting the oil".
Oud 20 januari 2010, 18:44   #137
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Er is zoveel verkeerd met dit stukje tekst dat ik zelfs niet weet waar ik moet beginnen. Alles proberen generaliseren en het dan afdoen als geloof!? Terwijl alle theorieën die je eerder opnoemde, behalve eentje dan waarvan je me vals beschuldigde, voldoende steun hebben van een massa wetenschappers. Wat geeft u trouwens het recht om iemand anders z'n visie af te doen als geloof? Aangezien jij de enige bent die ivm eerder genoemde "theorieën" een tekort heeft aan bewijzen, is dit pure projectie. Maar ik neem het u niet kwalijk, want je bent je er waarschijnlijk niet van bewust.
Ironisch genoeg ben jij het, en niet ik, die verder gaat op geloof om je hoofd in het zand te steken voor een bepaalde zijde van het verhaal en er de sticker "complot" op te kleven. Bovendien is heel uw houding gebaseerd, waarschijnlijk zonder dat je het zelf beseft en net zoals alle anderen die met zo'n stempels gooien, op 1 ding, het geloof dat "moest het waar zijn, we het wel hadden geweten".

Je profileert je hier als wetenschapper zonder te beseffen hoezeer je een geloof predikt.
Jaja, je hebt de grootste, de dikste, je bent de slimste en alle anderen zijn idioten. Mijn oorspronkelijke vraag ging helemaal niet over jou, wat je weet of denkt te weten, welke kleur onderbroek je draagt of welk bier je het liefste drinkt. Mijn oorspronkelijke vraag was gericht aan Big Slick, die beweerde:

Citaat:
Weinigen zullen het, zoals u zegt geloven, maar het is wel degelijk zo dat niet enkel aardbevingen maar tevens stormen, tornado's en tsunami's getriggerd kunnen worden dmv HAARP.
Dat is uiteraard géén bewijs dat HAARP daarvoor al is gebruikt in het verleden (sommigen beweren van wel), maar het is wel zo dat dus de techniek om het te doen bestaat.
De bewijzen dat de techniek daarvoor bestaat zijn nergens in deze draad geleverd. Als ik zelf zoek via google, vind ik vooral veel boude beweringen, die niet door gegevens ondersteund worden. De "wetenschappers" die het stelligste beweren dat HAARP aardbevingen kan veroorzaken zijn in het beste geval uitspraken aan het doen over een vakgebied waar ze niets van kennen en in het slechtste (en meest voorkomende) geval kwakzalvers en/of fantasten. Het aantal persoonlijke aanvallen die je tegen mij lanceert verandert daar helemaal niets aan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:24   #138
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
. De "wetenschappers" die het stelligste beweren dat HAARP aardbevingen kan veroorzaken zijn in het beste geval uitspraken aan het doen over een vakgebied waar ze niets van kennen en in het slechtste (en meest voorkomende) geval kwakzalvers en/of fantasten. .
Jaja. da's ook in de 9/11 draad het steeds wederkerende argument.
Ze praten buiten hun vakgebied, dus het is onzin en niet de moeite.
Ik ben niet echt onder de indruk van zulke "argumenten".
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 18:46   #139
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Jaja. da's ook in de 9/11 draad het steeds wederkerende argument.
Ze praten buiten hun vakgebied, dus het is onzin en niet de moeite.
Ik ben niet echt onder de indruk van zulke "argumenten".
Toch zou het wel vreemd zijn als mensen die beweren dat je met magnetronstraling de aarde kan laten beven geen mensen zijn die verstand hebben van magnetronstaling of aardbevingen, niet?
Oud 21 januari 2010, 21:23   #140
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch zou het wel vreemd zijn als mensen die beweren dat je met magnetronstraling de aarde kan laten beven geen mensen zijn die verstand hebben van magnetronstaling of aardbevingen, niet?
Is het wel verantwoord om een portie bami in magnetron op te warmen ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be