Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: wie is de betere film kenner
Cdude 4 17,39%
Styllo Ben 11 47,83%
zolang in mijn films tientallen doden vallen, de dialogen bestaan uit "shit" "fuck" "damn" en "I'll kill ya" , kan het me echt niet schelen 8 34,78%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2010, 15:18   #121
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Die films die jij verdedigt ... die zijn niet meer dan voorspel om je nietsvermoedende mannelijke slachtoffers in slaap te wiegen en jezelf in de stemming te brengen om hen vervolgens te misbruiken.

psst, niet zeggen

ik wil Cdude nog uitnodigen voor een "filmavond"
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 16:26   #122
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
maar pas op hoor

ik wil mij nu echt niet voorstellen als een verheven cultuur-ontwikkeld en beleerd mens dat constant zit te kijken naar films met de meest onmogelijke namen. Je weet wel het soort films waarvan de mensen denken dat het hoogstaande kunst is als de titel ervan al een complete dialoog op zich is.

Je hebt zo van die high society mensen die, met een glaasje wijn in de handen, voor een schilderij kunnen staan en leuteren over hoe die wel niet de ondoorgrondelijkheid van de menselijke psyche op een binaire manier weergeeft.

Awel zo ben ik dus niet.

ik zie graag "doorsnee" hollywood actie films. De reeks van Die Hard en Jason Boure is mijn bijbel en Sylvester Stallone, Arnold Swarzennegger, Bruce Willis, Matt Damon en Jackie Chan zijn mijn profeten.
Euh...Jacky Chan was al jaren maar dan ook jarenlang razend beroemd voor de hier bovenstaande acteurs.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 16:38   #123
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Euh...Jacky Chan was al jaren maar dan ook jarenlang razend beroemd voor de hier bovenstaande acteurs.
De "wereldwijde" doorbraak van Jackie Chan vond plaats in de jaren 90.

Daarvoor was hij weliswaar heel populair in China, maar in Europa en de VS was hij slechts bekend bij een eerder select publiek, niet zozeer bij het grote publiek.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 16:41   #124
nubian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De "wereldwijde" doorbraak van Jackie Chan vond plaats in de jaren 90.

Daarvoor was hij weliswaar heel populair in China, maar in Europa en de VS was hij slechts bekend bij een eerder select publiek, niet zozeer bij het grote publiek.
nope, in de Nederlandstalige landen kwam zijn doorbraak dankzij de hollywood-films, de rest van de wereld kende hem al.
Oud 8 mei 2010, 17:25   #125
styllo_ben
Minister-President

Standaard

idd

trouwens

ik smaak Jackie Chan meer met zijn pre-hollywood films dan met zijn hollywoodfilms eigenlijk.

De police story reeks, beide operation of condor films, who I am... ik heb ze misschien 10 keer gezien maar ik blijf ze kijken. je krijgt nooit genoeg van de jackie chan-actiestijl.
Oud 8 mei 2010, 17:28   #126
styllo_ben
Minister-President

Standaard

in hollywood stijl actiefilms komt Jackie Chan niet echt tot zijn recht. Bv in de 3 rush hour films zien we dat.

Ik heb ook wel genoten van die films maar Hong Kong is iets anders dan Hollywood
Oud 8 mei 2010, 17:38   #127
nubian

Standaard

Citaat:
idd

trouwens

ik smaak Jackie Chan meer met zijn pre-hollywood films dan met zijn hollywoodfilms eigenlijk.

De police story reeks, beide operation of condor films, who I am... ik heb ze misschien 10 keer gezien maar ik blijf ze kijken. je krijgt nooit genoeg van de jackie chan-actiestijl.
Dat zijn de beste films toen was het nog lekker low-quality, slecht gedubbed en toen kreeg je tenminste nog echte kung-fu te zien.
DrunkenMaster moet je zeker es zien.

Laatst gewijzigd door nubian : 8 mei 2010 om 17:38.
Oud 8 mei 2010, 17:39   #128
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal wel maar bijlange niet zo beroemd als Chuck Norris.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 17:54   #129
nubian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zal wel maar bijlange niet zo beroemd als Chuck Norris.
den Chuck met zijn psuedo-kungfu!
Oud 8 mei 2010, 18:31   #130
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nope, in de Nederlandstalige landen kwam zijn doorbraak dankzij de hollywood-films, de rest van de wereld kende hem al.
De rest van de wereld kende hem ? In een genereuze bui kan ik eventueel erkennen dat Jackie Chan vroeger een bepaalde bekendheid genoot bij het cinfefiele publiek en bij de martial-arts liefhebbers, een beetje te vergelijken met de status die Stephen Chow momenteel heeft.

Zijn Hollywood-doorbraak en de wereldroem die ermee gepaard gaat, kwam echter pas vanaf de jaren 90, geen seconde vroeger.

Schwarzenegger, Stallone en Willis waren dus vóór Jackie Chan wereldberoemde actiesterren. Qua beroemdheid kwam Jackie Chan aanzienlijk later dan de voormelde acteurs.
Oud 8 mei 2010, 18:42   #131
nubian

Standaard

Citaat:
De rest van de wereld kende hem ? In een genereuze bui kan ik eventueel erkennen dat Jackie Chan vroeger een bepaalde bekendheid genoot bij het cinfefiele publiek en bij de martial-arts liefhebbers, een beetje te vergelijken met de status die Stephen Chow momenteel heeft.

Zijn Hollywood-doorbraak en de wereldroem die ermee gepaard gaat, kwam echter pas vanaf de jaren 90, geen seconde vroeger.

Schwarzenegger, Stallone en Willis waren dus vóór Jackie Chan wereldberoemde actiesterren. Qua beroemdheid kwam Jackie Chan aanzienlijk later dan de voormelde acteurs.
pfff...sjoeke, toen ik een klein krullenbol was zoveel eeuwen geleden....verhuurde ze Jacky Chan films al in marokko. Jacky Chan was ongeveer 18 jaar toen hij zijn roem en faam kreeg met acteren en het is eigenlijk een beetje dankzij de de dood van Bruce Lee.

Laatst gewijzigd door nubian : 8 mei 2010 om 18:43.
Oud 8 mei 2010, 18:49   #132
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pfff...sjoeke, toen ik een klein krullenbol was zoveel eeuwen geleden....verhuurde ze Jacky Chan films al in marokko. Jacky Chan was ongeveer 18 jaar toen hij zijn roem en faam kreeg met acteren en het is eigenlijk een beetje dankzij de de dood van Bruce Lee.
1. Een videotheek in Marokko is niet echt een goede referentie inzake wereldwijde beroemdheid. Ik vermoed dat de videocassettes van Jackie Chan naast de films van Terence Hill & Bud Spencer stonden ?

2. Ik trek de beroemdheid van Jackie Chan trouwens nergens in twijfel. Maar deze was tot de jaren 80 min of meer voornamelijk in Azië. Zijn wereldbekendheid - nou ja - kwam pas later, dus na Stallone en co.
Oud 8 mei 2010, 19:05   #133
nubian

Standaard

Citaat:
1. Een videotheek in Marokko is niet echt een goede referentie inzake wereldwijde beroemdheid. Ik vermoed dat de videocassettes van Jackie Chan naast de films van Terence Hill & Bud Spencer stonden ?

2. Ik trek de beroemdheid van Jackie Chan trouwens nergens in twijfel. Maar deze was tot de jaren 80 min of meer voornamelijk in Azië. Zijn wereldbekendheid - nou ja - kwam pas later, dus na Stallone en co.
Say What, seg mateke gaat ge u nu zo verlagen omdat je eens geen gelijk krijgt of omdat je denkt dat uw mening en enkel uw mening de ware 'waarheid' is NEWSFLASH je hebt het warm water niet uitgevond! Weet je die films die je in Marokko kon huren kwamen meestal vanuit Frankrijk toen hier de BRT wit-zwart was. DUS voor mij is het inderdaad een zéér goede referentie!
Ten tweede het is niet omdat ze hier nu opeens Jacky films spelen dat hij daardoor een beroemdheid geworden is of dat je over zijn filmcarriëre alles afweet, trouwens ik weet niet of je dat al weet maar Bélgië is één van de landen waar films het laatst uikomen in de cinema.
Oud 8 mei 2010, 19:16   #134
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NEWSFLASH je hebt het warm water niet uitgevond!
Wat een teleurstelling. Ik ging er altijd van uit dat kiko daarbij was.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 19:20   #135
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Say What, seg mateke gaat ge u nu zo verlagen omdat je eens geen gelijk krijgt of omdat je denkt dat uw mening en enkel uw mening de ware 'waarheid' is NEWSFLASH je hebt het warm water niet uitgevond! Weet je die films die je in Marokko kon huren kwamen meestal vanuit Frankrijk toen hier de BRT wit-zwart was. DUS voor mij is het inderdaad een zéér goede referentie!
Ten tweede het is niet omdat ze hier nu opeens Jacky films spelen dat hij daardoor een beroemdheid geworden is of dat je over zijn filmcarriëre alles afweet, trouwens ik weet niet of je dat al weet maar Bélgië is één van de landen waar films het laatst uikomen in de cinema.
Ok jij wint, Jackie Chan was en is de ultieme actieheld, de inspiratiebron voor Stallone en Schwarzenegger, die beiden slechts konden hopen ooit zo groot te worden als hem...

Wist je trouwens dat je spelling, zinsconstructie en hoffelijkheid zienderogen verzwakken naarmate je je opwindt ?
Oud 8 mei 2010, 19:25   #136
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

allebei goede lijstjes
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 19:28   #137
nubian

Standaard

Citaat:
Ok jij wint, Jackie Chan was en is de ultieme actieheld, de inspiratiebron voor Stallone en Schwarzenegger, die beiden slechts konden hopen ooit zo groot te worden als hem...

Wist je trouwens dat je spelling, zinsconstructie en hoffelijkheid zienderogen verzwakken naarmate je je opwindt ?
Pfffff...flauw, zwak en voorspelbaar...als ik tipsy ben dan trek ik het mij er niets van aan hoe ik typ
nogmaals
Oud 8 mei 2010, 19:33   #138
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
psst, niet zeggen

ik wil Cdude nog uitnodigen voor een "filmavond"

Can I bring my friend "Mr chainsaw" ?

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 mei 2010 om 19:33.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 19:34   #139
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Can I bring my friend "Mr chainsaw" ?
Je hoort het, he, Cdude. Snuif maar een paar lijnen speed voor die "filmavond". Of poppers.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 19:36   #140
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfffff...flauw, zwak en voorspelbaar...als ik tipsy ben dan trek ik het mij er niets van aan hoe ik typ
nogmaals
Oh mijn excuses, ik had niet door dat je halfdronken berichten aan het plaatsen was. Het verklaart wel veel uiteraard.

Maar met dronken of halfdronken mensen debatteer ik niet, dus spring nog eens binnen als je volledig nuchter bent, ok ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be