Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 09:48   #121
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Meen je dat heus?
Waarom heeft Bart dan niet toegehapt na de verkiezingen van 2007?
We zullen zien wat Bart kan bereiken. Ik heb mijn twijfels.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 30 mei 2010, 09:53   #122
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
We zullen zien wat Bart kan bereiken. Ik heb mijn twijfels.
Bart en de N-VA kunnen het natuurlijk niet alleen of ze zouden de absolute meerderheid moeten krijgen.
1 Essentieel punt bepaald de kiezer, nl. hoe zwaar zal de N-VA wegen, en hoe zwaar wegen de andere "V" partijen.

De kiezer bepaald (misschien voor het eerst in de geschiedenis) waar het met België naartoe gaat.
Oud 30 mei 2010, 09:54   #123
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hebt U maar één foto ?
Neen, ik heb er verschillende. Hier is er nog een:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 30 mei 2010, 09:55   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie of wat gaat de N-VA opvolgen? Is daar trouwens een reden voor?
Wie weet het VB wel terug.

Want ofwel verraad de NVA haar standpunten en gaat ze in een regering zonder splitsing van BHV.

Ofwel staan ze vanaf de zijlijn te roepen samen met het VB.

En dan keren de VB kiezers wel terug, als blijkt dat BDW een hype is. En wees eerlijk, zie jij BHV gesplitst alvorens de Belgen samenslagen en een federale regering vormen?
Oud 30 mei 2010, 09:56   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Neen, ik heb er verschillende. Hier is er nog een:
Dat was een leuke, ik herinner me het nog goed.

Hij verslikte zich toen in een halve kip.
Oud 30 mei 2010, 10:11   #126
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart en de N-VA kunnen het natuurlijk niet alleen of ze zouden de absolute meerderheid moeten krijgen.
1 Essentieel punt bepaald de kiezer, nl. hoe zwaar zal de N-VA wegen, en hoe zwaar wegen de andere "V" partijen.

De kiezer bepaald (misschien voor het eerst in de geschiedenis) waar het met België naartoe gaat.
Ik denk eerlijk gezegd, dat de vooruitzichten voor N-VA lichtjes overschat worden. Verder denk ik dat CD&V minder zal verliezen dan voorspeld. En dan is een coalitie "CD&V - SP-a - Groen!" het meest plausibele scenario.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 30 mei 2010, 10:44   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat was een leuke, ik herinner me het nog goed.

Hij verslikte zich toen in een halve kip.
Niet helemaal
Henri1 is offline  
Oud 30 mei 2010, 11:48   #128
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De VZW's waren enkel te veroordelen door onder andere een grondwetswijziging zonder dewelke de VZW's zich perfekt binnen de wet bevond en niet kon worden veroordeeld.
Die grondwetswijziging deed niets terzake over de schuldvraag van die vzw's. Die grondwetswijziging stipuleerde enkel naar welke rechtbank zaken van racisme worden doorverwezen.

Citaat:
U overtreedt hier en nu ook minstens een paar wetten.
Geef mij een parlement en een rechter en u wordt veroordeeld.
Wat is uw punt eigenlijk?
Nogmaals wetten hebben geen terugwerkende kracht. Om veroordeeld te worden moet de wet reeds in werking zijn wanneer het misdrijf wordt gepleegd.
Het feit dat u parlement en rechter in handen heeft gaat daar niets aan veranderen aangezien de Raad van State automatisch zulke wetten nietig verklaart.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline  
Oud 30 mei 2010, 14:06   #129
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ik vrees ook van niet. Toch blijft de enige optie een zuivering van het VB van alles wat nog maar ruikt naar nazi's. Op dat punt is het N-VA redelijk maagdelijk, vandaar geen Cordon.
Indien N-VA haar standpunten ivm splitsing van de sociale zekerheid niet opgeeft, zal deze partij federaal in een cordon verblijven zoals we gezien hebben de laatste drie jaar. Het kan deze standpunten niet opgeven omdat ze de basis zijn van hun relevantie in de huidige politiek. Resultaat: 0, de traditionele partijen zullen wel wat hervormingen doen om hun geloofwaardigheid te behouden, enkel voor de vorm, en dan hopen dat de storm weer een tijdje gaat liggen. Net zoals met het Vlaams Belang zal een groot gedeelte van de Vlaamse bevolking weer genegeerd worden.

Ik begin te vermoeden dat "de politiek" eigenlijk een commerciele tv-show is, gecreëerd om het volk te entertainen en ze de illusie te bieden dat ze in een democratie verblijven.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 14:09   #130
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Die grondwetswijziging deed niets terzake over de schuldvraag van die vzw's. Die grondwetswijziging stipuleerde enkel naar welke rechtbank zaken van racisme worden doorverwezen.
.
how convenient
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 14:12   #131
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Met wel het klein verschil dat leden van een assisenjury niet politiek benoemd worden.
Oud 30 mei 2010, 15:47   #132
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
nope

Citaat:
Nogmaals wetten hebben geen terugwerkende kracht. Om veroordeeld te worden moet de wet reeds in werking zijn wanneer het misdrijf wordt gepleegd.
nope

Citaat:
Het feit dat u parlement en rechter in handen heeft gaat daar niets aan veranderen aangezien de Raad van State automatisch zulke wetten nietig verklaart.
nope
Oud 30 mei 2010, 16:04   #133
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd, dat de vooruitzichten voor N-VA lichtjes overschat worden. Verder denk ik dat CD&V minder zal verliezen dan voorspeld. En dan is een coalitie "CD&V - SP-a - Groen!" het meest plausibele scenario.
Ik weet wat wij verwachten van de verkiezingen.
N-VA heeft altijd gezegd dat een peiling maar een peiling is, dit zeiden we toen de peilingen slecht waren voor ons, dit zeggen we nu de peilingen goed zijn voor ons.

Een coalitievorming zou ik nog niet onmiddellijk willen voorspellen.
Oud 30 mei 2010, 16:06   #134
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Indien N-VA haar standpunten ivm splitsing van de sociale zekerheid niet opgeeft, zal deze partij federaal in een cordon verblijven zoals we gezien hebben de laatste drie jaar. Het kan deze standpunten niet opgeven omdat ze de basis zijn van hun relevantie in de huidige politiek. Resultaat: 0, de traditionele partijen zullen wel wat hervormingen doen om hun geloofwaardigheid te behouden, enkel voor de vorm, en dan hopen dat de storm weer een tijdje gaat liggen. Net zoals met het Vlaams Belang zal een groot gedeelte van de Vlaamse bevolking weer genegeerd worden.

Ik begin te vermoeden dat "de politiek" eigenlijk een commerciele tv-show is, gecreëerd om het volk te entertainen en ze de illusie te bieden dat ze in een democratie verblijven.
Ik denk niet dat de bevolking dit nogmaals zal slikken.
Oud 30 mei 2010, 16:17   #135
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
how convenient
Neen hoor.
Binnen het toen bestaande wettelijke kader waren de VZW's volledig in hun recht.
Door de wetswijzigingen konden ze doelgericht schuldig "gemaakt worden" voor een bestaande wet.

Een voorbeeld:
Geef mij een parlement en een rechter en ik kan elke belastingsplichtige laten veroordelen.
Ik verklaar mij nader: Belastingsontduiking is strafbaar en kan als fraude worden beschouwd met de nodige vervolging als gevolg.
Dus: schaf de aftrekbaarheid van posten van twee jaar geleden af en met een welwillende rechter (geen volksjury) kan iedereen die die post heeft afgetrokken voor overtreding van reeds lang bestaande wetgeving veroordeeld worden.

Idem met het proces van het VB.

Zoals prof Storme reeds schreef: een motivatie van een vonnis waar racisme wordt gedefinieerd, niet wegens het waarheidsgehalte van onbetwiste statistische cijfers, maar wegens de herhaling van die cijfers is een lachertje.
Volgens het vonnis pleegden de VZW's dus oa geen racisme wegens het gebruiken van foute of gefikste cijfers maar wegens het herhalen van de algemeen als correct aanvaarde cijfers.

Een volksjury zou nooit in staat zijn om zulke verkrachting van de wet toe te staan...en het parlement wist dat...

Nog een bedenking: De eerste voorzitter van het hof van Cassatie en bijgevolg de hoogste magistraat van België heeft een regering doen vallen toen bleek dat gelijkaardige malversaties (vervangen van rechters in een bepaald dossier na negatief advies) door de tjeven werden bekokstoofd.
Oud 30 mei 2010, 16:17   #136
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Ongeacht dat dit een pure provocatie is aan ons om hun gelijk verder te kunnen halen en zelfs hun eisen en wensen toe te kunnen passen is dit wat ze al heel lang willen.
Hopelijk verkopen we onze ziel niet verder aan hun duivel (fundamentalisme) en vechten we voor onze vrijheid alvorens ze ook werkelijk hun sharia implementeren!.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:20   #137
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat alvast ook tellkens weer maar weet meestal op voorhand dat dat terugkeren is van een kale reis.
Het noemde toch ook altijd de Verkiezingsshow op de TV? Ik kijk er alvast weer naar uit; van het beter entertainment niveau altijd - bitter maar amusant ook.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:20   #138
Fieseler

Standaard

Citaat:
Tot mijn grote spijt en frustratie is het mijn overtuiging dat dit volkje letterlijk ALLES slikt Guido.

Dat neemt uiteraard niet weg dat we moeten blijven doorvechten.

BTW: vandaag heeft én Bart én Bruno een goede beurt gemaakt op de Belgofiele RT.
Oud 30 mei 2010, 17:04   #139
k9

Standaard

Citaat:
Idem met het proces van het VB.
Grotendeels verzinsels. Bekijk de teksten van het VB waarvoor ze veroordeeld zijn en je ziet duidelijk dat die rechters gewoon gelijk hebben. Vandaar dat het VB ook nooit naar de EU gestapt is: men wist gewoon dat die de uitspraak zouden bevestigen.

Citaat:
Zoals prof Storme reeds schreef: een motivatie van een vonnis waar racisme wordt gedefinieerd, niet wegens het waarheidsgehalte van onbetwiste statistische cijfers, maar wegens de herhaling van die cijfers is een lachertje.
Volgens het vonnis pleegden de VZW's dus oa geen racisme wegens het gebruiken van foute of gefikste cijfers maar wegens het herhalen van de algemeen als correct aanvaarde cijfers.

Een volksjury zou nooit in staat zijn om zulke verkrachting van de wet toe te staan...en het parlement wist dat...
Dat betwijfel ik hoor. Ik geef de rechters gelijk en storme ongelijk. Voor mij gaat het wat er achter die constante overvloed aan soms heeluit context gerukte cijfers zat, en dat was zeer zeker racisme.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 30 mei 2010, 17:09   #140
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

Ik geef de rechters gelijk en storme ongelijk.

Inderdaad: een volksjury zou het gebruik van officiele statistieken nooit of te nimmer racisme kunnen noemen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be