Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2010, 16:27   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; het in vraag stellen van de multiculturele samenleving vind ik geen racisme.

Wat ik wel racisme vind is het veroordelen van alle mensen die tot een zogenaamde bevolkingsgroep behoren; op basis van de daden van individuen binnen die groep.
Wanneer jullie jullie eigen in het kraam passende versie van "racisme" gebruiken is het eenvoudig natuurlijk...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:31   #122
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wordt hier gedreigd en harde racistische grappen gemaakt?
U zit bij het subforum integratie en integratie, gezien het hoge aantal moslims lijkt het me logisch dat mensen hun gedacht zeggen over islam, is dat voor u dan discriminatie?
Sommigen zouden zeggen:"in een toekomstige moslimstaat is zoiets onaanvaardbaar!"
Oud 15 augustus 2010, 16:35   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Yep.

Ge kunt op een deftige manier en een onbeschofte manier discussieren.
Ik zie hier onbeschofte Ismam bashers en deftig discussierende moslims.

Ik zie wie er het meest geloofwaardig uit de hoek komt.

En ja, vooroordelen hebben over mensen op basis van hun afkomst is per definitie racistisch, dat heb ik al eerder aangetoond.
Ik geloof graag dat we als mens toch al wat verder geëvolueerd zijn dan de xenofobe holbewoner van weleer, maar sommigen op dit forum doen me eerlijk gezegd twijfelen.
Je zou beter eens uitleggen hoe het komt dat vooral de moslimgemeenschap telkens geviseerd wordt en niet de Italiaanse, de Chinese, de Japanse enz enz gemeenschap! Voeg er nog aan toe waarom dat niet enkel hier zo is maar over de ganse niet-islamitische wereld waar de moslims hun zegeningen aan het verspreiden zijn.
Weer een vraag zonder antwoord zeker?
Oud 15 augustus 2010, 16:40   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er lijkt me toch een verschil te bestaan tussen een forum dat politics.be heet en een forum dat gelinkt is aan het damesblad libelle. Naar dat eerste forum komen mensen met de bedoeling te discussiëren over politiek. Het andere forum lijkt me dan weer eerder een plek om recepten uit te wisselen, modetips te vinden of eindeloos te kletsen over hoe schattig je het wel vond toen de baby op de vloer gescheten had. Zo'n forum levert dan ook relatief weinig werk op voor de wellicht vrijwillige moderatie. Dit in tegenstelling blijkbaar tot het politieke subforum. Dus besluit libelle rustig opnieuw haar forum voor te behouden voor haar doelgroep.
Je hebt hier natuurlijk gelijk maar het is wel een teken aan de wand dat men zelfs in Libelle de behoefte voelt om zich tegen de oprukkende islam af te zetten, het moet de mensen wel erg de strot uitkomen!
Oud 15 augustus 2010, 16:43   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Blijft vreemd, woorden als; 'gelijkheidsbeginsel' uit de mond van een mohammedaan, alsof ie het nèt zelf heeft uitgevonden!
Past daar even goed als "mensenrechten" en "godsdienstvrijheid" en zo.
Enkel voor hen, niet voor een ander natuurlijk, en te gebruiken als het paard van Troje! Tot ze het voor het zeggen hebben: in hun eigen moslimlanden hebben ze waarschijnlijk geen problemen met die termen.
Oud 15 augustus 2010, 16:47   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Opa Hoomer denkt in zijn heldere momenten tussen zijn dementie door dat het vroeger beter was.
Het was een paar decennia geleden beter,zeker weten!
Er zijn altijd problemen geweest in elke maatschappij maar die islambullshit+gevolgen is erbij gekomen en gezien de dagelijkse reacties er op, hier en elders, is het geen detail!
Oud 15 augustus 2010, 16:50   #127
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het was een paar decennia geleden beter,zeker weten!
Er zijn altijd problemen geweest in elke maatschappij maar die islambullshit+gevolgen is erbij gekomen en gezien de dagelijkse reacties er op, hier en elders, is het geen detail!
Ha, die goede oude tijd!
Ik hoor 't mijn grootmoeder nog zeggen...
(en die stierf voor er hier moslims waren)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:53   #128
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt hier natuurlijk gelijk maar het is wel een teken aan de wand dat men zelfs in Libelle de behoefte voelt om zich tegen de oprukkende islam af te zetten, het moet de mensen wel erg de strot uitkomen!
R.
het zullen eerder de antimoslimspammers en islambashers zijn die dat forum begonnen te misbruiken. (zoals ze 't hier uithangen )

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 augustus 2010 om 16:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:54   #129
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De oorspronkelijke betekenis; is inderdaad die; die jij er aan geeft. Maar het Nederlands is een levende taal.
Kan je me anders een woord geven die een verzamelnaam is voor : racist, seksist, etnist, culturist, religist,.... (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik ken immers niet het Nederlandse woord voor iemand die een medemens beoordeeld op het criterium etnie, cultuur, religie)

Volgens de Belgische wetgeving is niet racisme strafbaar; wel racistische handelingen en oproep tot racisme.
Op dit forum mag men racistische uitspraken doen; men mag echter niet oproepen tot racisme.
Misschien gaat het enkel over die vreemdelingen waarvan "de etnie, de cultuur, de religie" whatever aanleiding geven tot voor ons onaanvaardbare zaken? We hebben toch geen probleem met de "etnie, cultuur, religie enz" van de boedhisten, de protestanten, de joden,enz... omdat die hier geen problemen veroorzaken en zich voortdurend willen opdringen!
Oud 15 augustus 2010, 16:58   #130
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"alsof"

Ligt dat aan uw perceptie, of aan de mond van de mohammedaan?

Waarom zou ik het vreemd moeten vinden dat er uit de mond van een mohammedaan ook een woord als 'gelijkheidsbeginsel' komt?
Voor bepaalde mohammedanen is dit inderdaad de normaalste zaak van de wereld, voor anderen daareentegen...
Die gebruiken die termen zolang/wanneer ze passen in hun kraam en tot ze het voor het zeggen hebben. Ware het niet zo, dan zouden we toch al die ellenlange discussies hier niet hebben!
Oud 15 augustus 2010, 16:59   #131
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij wil er blijkbaar een bredere betekenis aan geven en dat is ook begrijpelijk gezien de Belgische wetgeving. Maar het woord heeft nu eenmaal zijn betekenis en daar kan zelfs de wetgeving niks aan veranderen. Het woordje racisme bestaan ook in andere (levende) talen en steeds is er slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen.
Zoals al een paar keer eerder gezegd is dit niet correct.
De definitie staat in de conventies van de verenigde naties die door ons land ondertekend zijn en er dus gelden.

Citaat:
elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven
Het begrip is dus ruimer dan ge denkt.
Oud 15 augustus 2010, 17:01   #132
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het ligt in de aard van het beestje om het goede te onthouden en het slechte te vergeten.
Wanneer ik dezelfde rekensom maak komt mijn auto nu goedkoper uit, komt mijn TV veeeeel goedkoper uit, kost mijn Computer een tiende van wat mijn eerste gekost heeft.

Om u een voorbeeld te geven: mijn eerste CD speler kostte omgerekend 500€.
Nu kunt ge er een krijgen voor 30€
Juist, een aantal zaken waar "het nieuwtje" van af is kosten nu goedkoper.
Probeer het ook eens met de prijs van een huis, een brood, een liter benzine....
Oud 15 augustus 2010, 17:07   #133
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Hoe zien Linkse hersenen eruit?
http://www.google.be/images?q=left%2...w=1030&bih=651

Citaat:
LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe
http://www.heraldsun.com.au/news/rig...-1111114603615
Oud 15 augustus 2010, 17:09   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nochtans staan er nog heel wat andere dingen in Libelle, hoor. De laatste jaren heb ik hem niet meer gekocht dus ben ik niet echt meer op de hoogte. Maar vroeger waren er dikwijls interessante reportages in. En ik weet dit met grote stelligheid want ze hebben mij ooit geïnterviewd voor één van die reportages die handelde over vrouwen die onverwachts een heel andere richting moesten uitgaan in hun leven (in mijn geval ivm de problematiek van op middelbare leeftijd werkloos te worden). Het gaat niet alleen maar over KKK, er worden ook maatschappelijke problemen behandeld. Op de website staat nu trouwens een artikel : "Onderhandelen. Hoe doe je dat?"
dergelijke thema's worden ook aangesneden in de Flair.
nochtans is ook dat niet bepaald een politiek blad.
het gaat er me om dat het nogal bij de haren getrokken is om Steve_M van een vrouwenbeeld van 'kzalugaanhebben te beschuldigen omdat hij libelle geen politiek blad vindt.
snappiesnap?
Oud 15 augustus 2010, 17:19   #135
Alboreto

Standaard

Citaat:
Weer zoiets waar ze dus geen antwoord op hebben...
Wie, wat?
Oud 15 augustus 2010, 17:19   #136
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
dat is niet een gevolg van de komst van een religie.
Nee, maar wel door de toevallige believers ervan die toevallig in bepaalde zaken meer opvallen dan believers van andere religies. Die religie helpt hen oa andersgelovigen als "honden" te zien. De stomsten onder hen denken daarbij dat ze het recht hebben te handelen zoals ze soms handelen als het maar met niet-moslims is want een moslim staat een trapje hoger!
Welke gevolgen hebben de believers van het Hindoeïsme, protestantisme enz ons opgeleverd (nu, wel te verstaan)? Geen. De islam daareentegen wordt hier en elders dag in dag uit door de mangel gehaald, hoe zou dat toch komen???

Laatst gewijzigd door andev : 15 augustus 2010 om 17:26.
Oud 15 augustus 2010, 17:23   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Overigens is het niet verwonderlijk dat er over islam gesproken werd op een 'negatieve' toon, veel 'positiefs' valt er nu eenmaal niet over te vertellen.
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 17:23   #138
Alboreto

Standaard

Citaat:
Je zou beter eens uitleggen hoe het komt dat vooral de moslimgemeenschap telkens geviseerd wordt en niet de Italiaanse, de Chinese, de Japanse enz enz gemeenschap!
Blij dat ge het vraagt.
De geschiedenis leert ons dat de Italiaanse gemeenschap vroeger op net dezelfde manier werd bekeken als vandaag de dag bv de Turken en Marokkanen.

Sommige mensen zijn in meer of mindere mate Xenofoob en schuwen verandering.

Wanneer na verloop van tijd blijkt dat Italianen eigenlijk ook maar mensen zijn als gij en ik, dan worden die aanvaard.

Ik verwacht dat dit met gelijk welke inwijkende groep mensen wel zo zal evolueren.
Oud 15 augustus 2010, 17:25   #139
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor bepaalde mohammedanen is dit inderdaad de normaalste zaak van de wereld, voor anderen daareentegen...
Die gebruiken die termen zolang/wanneer ze passen in hun kraam en tot ze het voor het zeggen hebben. Ware het niet zo, dan zouden we toch al die ellenlange discussies hier niet hebben!
Er zijn nog zo van die termen die passen in kramen, hé.

"Vrijheid van meningsuiting", bijvoorbeeld, of "vrije markt".

De ellenlange discussies daarover zijn ook niet meer te tellen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 17:27   #140
Alboreto

Standaard

Citaat:
omdat die hier geen problemen veroorzaken en zich voortdurend willen opdringen!
Zoals de getuigen van Jehova bedoelt ge?

Inderdaad, niet alle godsdiensten zijn zo gericht op bekeren (gelukkig).
Als ge sterk genoeg in uw schoenen staat mag dat geen problemen geven.

Jammer genoeg zijn er inderdaad wel mensen die er zich aan laten vangen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be