![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 september 2010 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() heb jij enig idee hoe groot het racisme is in nederland?
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je ziet het fout: jij beeld me in alsof ik Nederland zie als een land van land en honing, en bij uitbreiding een hangmatstaat met eindeloze rechten. Uiteraard niet. Als ik die verkavelingscultuur zonder enige ruimtelijke ordening of aandacht ervoor verafschuw, dan impliceert het al dat ik vind dat er te veel vrijheid bestaat voor het goed van de volgende generaties. Mijn criteria zijn de jouwe niet noodzakelijk, en daarmee dien je te moeten leven. Ik ga niet afbollen naar Olland, voor één of andere forummer die niet gewend is dat ze in zijn gesloten gemeenschap verschillen in mening.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 september 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Soit, nog los van de variabele aantallen van de calvinistische oproerkraaiers, blijft het feit dat zij als stedelingen deel uitmaakten van de steden zelf. En als de initieel koningsgezinde steden onder hun druk overgingen, dan zijn het dus de steden zelf die van kamp overgaan, onder druk van een deel van hun eigen bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is nog maar de vraag of uw 'gros van de bevolking' zo gewonnen was voor de opstand. Daar ben ik helemaal niet van overtuigd. Ik kan met wel indenken dat in de salonfähige Hollandse schoolboekjes uw versie er bij de Nederlandse schooljeugd en in de jeugdige breinen goed wordt ingelepeld. Laatst gewijzigd door system : 9 september 2010 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
foutje, dacht dat het ging over 1830 Laatst gewijzigd door Spinoza : 9 september 2010 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over salonfähigheid: daar hebben alle Europese landen mee af te rekenen. Patriotische geschiedgeving is nog erg actueel. Verder, in de 19e ontstond er inderdaad een romanticering van de Geuzen, grotendeels op anti-Katholieke gronden. Persoonlijk heb ik niet veel tegen Katholieken, maar heb ikzelf ook een lage dunk van de Belgische Katholieke Kerk als instituut. Ze zijn zelfs zo ver gegaan om Alva als een 'idolator' af te schilderen, omdat hij een standbeeld van zichzelf liet plaatsen op de binnenplaats van de citadel van Antwerpen. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 september 2010 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het pijnlijke is misschien, dat die kerk wel doorslaggevend was voor België. Was die oerconservatieve machtsbeluste hogere clerus er niet geweest, dan was er geen België waarschijnlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hum, kan de waarheid ergens tussen beide liggen, Eberhard en E.Gidius?
Of de combinatie? Ik deel zeker de mening met E.Gidius, dat eventueel geld voor 'instelling' Brussel aan (strenge) voorwaarden gebonden moet zijn. Maar in een zekere lijn met Eberhard zou Vlaanderen vrij massaal moeten investeren in Brussel, in patrimonium, in cultuur, daar waar het 'gewest' ons niks maakt, maar we wel show kunnen maken. Eberhard, als Vlaanderen zich als 'meederheid' wil gedragen dan moeten we eisen stellen indien we geld geven. Zo maar een cheque geven is geen bewijs van 'baas' zijn. Het is niet makkelijk... Het zal sowieso noodzakelijk zijn dat alle Vlamingen zich tegenover Brussel en de 'Brusselaars' in brede zin als 'baas' in dit land: niet hooghartig, maar zelfzeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u er van uit zou gaan dat Vlaanderen= Brussel en Brussel=Vlaanderen, kortom de ondeelbaarheid van dit gebied, hoe zou u het dan bezwaarlijk kunnen vinden om geld van het ene gedeelte naar het andere gedeelte te transferen. Degenen die net doen alsof Vlaanderen iets anders is dan Brussel zitten gevangen in de door de Franstaligen zo vurig gewenste psychologie; Brussel is niet 'wij'. Brussel is geen deel van het Nederlandse gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de recente persmededeling van de VVO wordt dit mooi uitgelegd. Dus de voorwaarde voor extra geld is: afschaffing van het zgn. Brussels gewest. In afwachting is het geen slecht idee om, zoals de VVO voorstelt, een deel van dat extra geld te investeren aan de Vlaamse gemeenschap in Brussel, ondermeer aan de uitbouw van het onderwijs.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige goeie strategie om Brussel te behouden na een eventueel einde van Belgique is dan ook die die er op gericht is het gewest te vervangen door een Franstalige gemeenschap van Vlaanderen (zoals SFL jaren geleden al argumenteerde). Als we daar niet in slagen zullen Eberhard Leclerc's doemscenario's helaas uitkomen.
djimi's nieuwste project lijkt me al een stap in de goeie richting. Maar misschien zou Eberhard ook eindelijk eens wat tips en ideeën kunnen voorstellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuur maar een privébericht met voorziene uur van aankomst, dan stuur ik je mijn GSM-nummer terug, en dan kunnen we iets afspreken. Tot binnenkort, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat je zegt over Dimitri Verhulst is daar ook een heel treffend voorbeeld van: zijn negatief beeld over Vlaanderen gebruikt hij dan om op een overdreven manier het Franstalige landsgedeelte te idealiseren. Zo'n karikaturen hebben natuurlijk nog weinig te maken met de waarheid maar sommige mensen denken blijkbaar heel graag in zwart/wit. Maar als het gaat over de overdreven negatieve manier waarop men in het Franstalige landsgedeelte vaak praat over Vlaanderen, is het motief toch nog anders: daar is het motief eerder politiek, of is men gewoon niet in staat om zich in te leven in het standpunt van de tegenpartij. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 6 oktober 2010 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() En wat huidskleur is er inderdaad een verschil, er was zelfs een berber met blauwe ogen en donkerblond haar bij ons. Alhoewel de vergelijking met vlaanderen niet helemaal opgaat zijn er grote overeenkomsten. Misschien daarom dat ik het ook altijd gemakkelijker heb gevonden te werken met berbers. Ze zien werk, arabieren daarentegen ![]() Laatst gewijzigd door Donar : 6 oktober 2010 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |