![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Leuk om zien voor en "tegenstanders" aan het woord in deze en volgende ..
http://www.youtube.com/watch?v=rC_aSrJ2WFI
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor hun bijberoep betalen ze geen belastingen en RSZ, zoals andere Belgen in bijberoep. En hun leveranciers en producenten, zijn die ook allemaal zo niet-crimineel? Je leest toch ook wel de berichtgeving over Mexico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de toestand er niet is zoals in Mexico; dat de cannabis productie en handel niet (voor een deel) handen is van criminele organisaties. Mijn adobe acrobat reader suckt weer, dus kan ik je niet citeren uit de nationale drugsmonitor van het trimbos instituut. De meest recente gegevens van Justitie melden: „Tussen de 27 en 33 procent van de detentiejaren is opgelegd wegens een opiumwetdelict.” En: „In 2006 is driekwart van de ruim 300 onderzoeken naar ernstige vormen van georganiseerde criminaliteit gericht op de handel in of productie van drugs.” (WODC- Nationale Drugsmonitor, Jaarbericht 2007.) Deze cijfers geven alleen de directe opiumwetdelicten weer. Denk aan dealers en runners, veelplegers, cannabiskweek in woonhuizen en loodsen, bolletjesslikkers, xtc-labs en uit- en doorvoer. Erbovenop komt indirecte criminaliteit: omkoping, bedreiging, corruptie, witwassen, aantasting van sectoren als vastgoed, afrekeningen tussen drugsbenden, gebruik van drugsgeld voor illegale wapenhandel. En dan zwijgen we nog maar over de internationale gevolgen, waaronder de ontwrichting van hele landen. http://www.nrc.nl/opinie/article2546259.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De plasticine hasj (tbizla) en dat bruine poeder (kiff) komt voornamelijk uit Marokko ja. Maar wiet, dat betwijfel ik.
't Is zelfs goed mogelijk dat veelal Belgen Nederland voorzien van wiet, en niet andersom ![]() Als de Belg iets doet, doe ie het meestal wel heel goed. Zie die cannabisboer dat al terug vrij rond loopt bv ![]()
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik kijk vrij neutraal op zulke zaken en vind niet snel iets crimineel. Dus een echte mening daarover heb ik niet.
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoog tijd dus, om er voor te zorgen dat de ene handelaar in bijberoep, dit op een legale manier kan doen. Laatst gewijzigd door artisjok : 11 november 2010 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fuck de US. Ik ben gebruiker in België en praat vanuit mijn eigen ervaring hier. Ik heb geen zaken met Mexico.
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jezelf bevoorraden ligt dichter bij de marge, daar dat land geen prioriteit geeft aan het vervolgen van eigen gebruik. Wel pakken ze heel uwen boel weg als het aan het licht komt. Ik vind het net wel haalbaar dat iedere blower zijn eigen marchandise begint op te telen, dan krijgen ze daar ineens meer respect voor. Telen heeft mijn blik op cannabis enorm verbreed. Maar helaas pindakaas heb ik nu andere prioriteiten waar zo'n plantje alleen maar in de weg zou staan. Ge kunt op een vierkante meter heel wat presteren hoor.
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Justitie had niet vermreld waarom er een huiszoeking was, dus die loopt weer vrij. Of hij twee jaar aan zijn been krijgt, is mij nog de vraag. Afwachten geblazen ![]() Edit: ge vliegt trouwens niet meer in de bak voor feiten waarvoor ge maar een paar jaar krijgt. Iemand dat in vriendenkringen verkoopt doet dit meestal om gratis te kunnen blowen.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 11 november 2010 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch is het onrealistisch om te verwachten dat iedereen in zijn eigen productie zal voorzien. Het wordt hoog tijd om het cannabisbeleid af te stemmen op de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waarom iemand niet voor zichzelf zou willen telen? Met hedendaagse snufjes moet ge er bijna niets meer aan doen. Ikzelf vind dat persoonlijk saai en zou mijn handen nog vuil maken.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan moet je al weer chance hebben wie er de PV opstelt en behandelt. Ik begrijp best dat jij niet begrijpt dat niet iedereen zelf kweekt. Maar dat is nu wel de realiteit. Ofwel vind jij iets uit om die realiteit te veranderen, zodat iedereen zelf kweekt; ofwel hou je rekening met die realiteit, dat niet iedereen zelf kweekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik lekker wil eten elke maand, moet ik er toch ook voor zwoegen?
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat zou pas vrijheid zijn he Artisjok.
Het nieuwe systeem ![]()
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus er klopt iets niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bedankt om dit op te klaren, ik was er mee weg. Maar waar heb ik dat dan toch gehoord? Ik denk dat ik het zelfs op het nieuws gehoord had ...
![]() |