Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 29 november 2010, 22:11   #121
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Het is maar een ideetje maar kan niet openbaar gemaakt worden wie er op de driehoekjes drukt. Misschien dat er dan wat minder op zal gedrukt worden en dat er minder mensen moeten verbannen worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is maar een ideetje, maar kan niet openbaar gemaakt worden wie er banpunten krijgt en waarom.
Misschien dat het forumreglement dan wat minder overtreden wordt; en dat er minder mensen moeten verbannen worden.
Wie op dit forum de vraag stelt waarom iemand gebannen wordt, tijdelijk of definitief, krijgt een antwoord.

Als iemand vindt dat het forumreglement overtreden wordt dan heb ik daar geen probleem mee. Dat hij of zij daar het gevarendriehoekje voor gebruikt om de overtreding te melden, evenmin. Daar dient het ook voor. En als ik zie dat iemand systematisch het forumreglement overtreedt, ieder debat onmogelijk maakt of verstoort, dan maak ik er ook gebruik van.

Een forum als politics.be beschikt niet over de mogelijkheden als pakweg De Standaard waar filters worden gebruikt op het forum. Daar worden ook berichten en reacties van betalende leden zoals ik geblokkeerd wegens nog strengere normen dan hier.

Kwaliteitsmedia maken ook gebruik van een meldingssysteem van gewraakte reacties.

Vergeet ook niet dat velen op een forum afhaken wegens niet streng genoeg.

Dus, stoppen met zagen. Wie z'n manieren houdt wordt ook niet gestraft.
Rudy is offline  
Oud 29 november 2010, 22:17   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach Hoomer zwijg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Openbare schandpaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
zoiets
Hall of shame
Mensen die het hebben gepresteerd om de toorn van de moderatoren op hun hals te halen belanden op de virtuele strafbank. Zolang als ze hier zitten kunnen zij niet posten in het forum. In deze thread zal worden verklaard wie tijdelijk geband is en waarom.
http://forum.audiofreaks.nl/index.php
Je maakt dat allemaal veel te belangrijk.
Je neemt dit veel te serieus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, of dacht je van niet?
Esperanza geeft aan dat het helemaal niet relevant is of zoiets al dan niet kinderachtig is. Je maakt het te belangrijk.

Kan jij persoonlijk beledigd worden door een virtueel personage dat iets zegt tegen jouw virtueel personage? Dat gaat dan wel heel erg makkelijk. Voel jij ook fysieke pijn als je in een game wordt neergeschoten?
Pffft, je snapt het nóg niet.
Kan een virtueel personage aan de schandpaal genageld worden?
artisjok is offline  
Oud 29 november 2010, 23:03   #123
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien je reacties in deze draad, vind je dit toch een serieus onderwerp.
O, ik heb er een mening over. Soms is het driehoekje op zijn plaats, lijkt me, maar meer om een discussie weer op de rit te krijgen dan omdat iemand zich beledigd zou kunnen voelen. Schelden leidt de aandacht af van het onderwerp, dat is alles. Maar hee, er is ook een negeerlijst. Maar ik vind dat degenen die op driehoekjes drukken om iemand verbannen te krijgen of een tegenstelde mening te doen verstommen het forum om zeep helpen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 30 november 2010, 06:09   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
O, ik heb er een mening over. Soms is het driehoekje op zijn plaats, lijkt me, maar meer om een discussie weer op de rit te krijgen dan omdat iemand zich beledigd zou kunnen voelen. Schelden leidt de aandacht af van het onderwerp, dat is alles. Maar hee, er is ook een negeerlijst. Maar ik vind dat degenen die op driehoekjes drukken om iemand verbannen te krijgen of een tegenstelde mening te doen verstommen het forum om zeep helpen.
Er is toch niemand die verbannen wordt omwille van een (tegengestelde) mening.
Evenmin wordt er iemand verbannen door degenen die op driehoekjes drukken.
Iemand krijgt banpunten/wordt verbannen omwille van het overtreden van het forumreglement.
Het is toch nog altijd de moderatie die daarover beslist!
artisjok is offline  
Oud 30 november 2010, 11:54   #125
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand krijgt banpunten/wordt verbannen omwille van het overtreden van het forumreglement.
Precies.

Ieder welmenende, welopgevoede forummer zou af en toe het driehoekje moeten hanteren
eno2 is offline  
Oud 30 november 2010, 21:38   #126
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat je je ogen eens opentrekt.

Niks zo gemakkelijk om een forummer te laten bannen eens je zijn/haar zwakke punten kent. Het vergt alleen wat geduld en een talent tot provocatie.
Oud 30 november 2010, 22:35   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Niks zo gemakkelijk om een forummer te laten bannen eens je zijn/haar zwakke punten kent. Het vergt alleen wat geduld en een talent tot provocatie.
Wat je hier aanhaalt gebeurt inderdaad ook wel eens, ja.
En in zo'n geval vind je het dan kinderachtig dat iemand de driehoek gebruikt.

En in al die andere gevallen?

Kan je a.u.b. nog vertellen wat je vindt van dit gedrag? Want in je vorige post zie ik dit echt niet staan.
http://forum.politics.be/showthread....11#post5130611
(zie 2de alinea)
artisjok is offline  
Oud 30 november 2010, 23:03   #128
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Om je post te parafraseren:
Niks zo gemakkelijk om een forummer te provoceren eens je zijn/haar zwakke punten kent.
En iedereen zal wel zijn/haar zwakke punten hebben.

Maar je beslist zelf of je op de provocatie ingaat. Op een Internetforum is het voor een volwassen persoon met een minimum aan zelfbeheersing niet zo moeilijk op de provocaties niet in te gaan.

Laatst gewijzigd door Firestone : 30 november 2010 om 23:04.
Firestone is offline  
Oud 1 december 2010, 05:24   #129
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Maar je beslist zelf of je op de provocatie ingaat. Op een Internetforum is het voor een volwassen persoon met een minimum aan zelfbeheersing niet zo moeilijk op de provocaties niet in te gaan.
Da's wel waar.

Maar voor bepaalde types persoonlijkheid is die zelfbeheersing makkelijker te realiseren.

Als je zwak punt nu net 'gebrek aan zelfbeheersing' is, wat dan ?

'Temperament' is niet identiek aan 'onvolwassen' imo.

Laatst gewijzigd door Knipp : 1 december 2010 om 05:35.
Knipp is offline  
Oud 1 december 2010, 08:33   #130
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Als je zwak punt nu net 'gebrek aan zelfbeheersing' is, wat dan ?
Ik wil best aannemen dat dit een ernstig probleem is in die andere wereld, de echte wereld waar je tegenover echte mensen staat die je provoceren.

Op een Internetforum moet je echter enkel minimale vaardigheden aanleren om niet op provocaties in te gaan.

Bijvoorbeeld, reactiesnelheid is in geen enkele thread van belang (behalve in de belangrijkste thread van het forum natuurlijk ). Voel je woede opkomen bij het lezen van een smerige, leugenachtige, racistische, ... post? Wel, wacht dan een uur voor te reageren als je de (misschien terechte) emoties niet onder controle krijgt. Ook n�* een uur kan je de snodaard nog terechtwijzen, zijn leugens weerleggen, zijn stemmingmakerij aan de kaak stellen, de vloer aanvegen met zijn nepargumenten, enz ..., zonder zelf te vervallen in gescheld.

Of oefen op de toetsencombinatie ALT-F4. Bij opkomende woede voer je dan deze toestencombinatie reflexmatig uit.

Zet mensen die je enkel maar ergeren op de negeerlijst.

Enz ...

Het forumreglement hier is niet streng. Je weet dat het wat mij betreft gerust veel strenger mocht zijn, maar de eigenaars van dit forum hebben gekozen voor een zo "open" mogelijk discussieforum.
Ik begrijp dan ook perfect dat ze diegenen die zich zelf aan de weinige regels die hier gelden niet willen (of kunnen) houden af en toe op forumvakantie sturen.
En dat ze gebleit als "hij/zij heeft me geprovoceerd" niet als excuus aanvaarden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
'Temperament' is niet identiek aan 'onvolwassen' imo.
Heb ik dan ook nergens beweerd.

Laatst gewijzigd door Firestone : 1 december 2010 om 08:35.
Firestone is offline  
Oud 1 december 2010, 08:36   #131
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niks zo gemakkelijk om een forummer te provoceren eens je zijn/haar zwakke punten kent.

2

niets gemakkelijker als een andere site te openen.
Oud 1 december 2010, 11:21   #132
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is allemaal flauwe kul.

Moderatie doet wat ze wil. Ze geeft haar eigen oordeel.

En ze is geen voorstander van slag om slinger straffen en bannen.
eno2 is offline  
Oud 1 december 2010, 15:18   #133
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op een Internetforum moet je echter enkel minimale vaardigheden aanleren om niet op provocaties in te gaan.
Iemand die volkomen impulsief denkt verplichten om remmen en dimmen aan te leren, is imo hetzelfde als een linkshandige verplichten rechts te schrijven.

Die impulsievelingen zal je overigens zelden horen bleiten.
Ze worden wel makkelijker verbannen.

Maar goed, niet waard om op door te boren.
Ergens op door boren is ook n vorm van remmen

Laatst gewijzigd door Knipp : 1 december 2010 om 15:24.
Knipp is offline  
Oud 1 december 2010, 15:40   #134
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil best aannemen dat dit een ernstig probleem is in die andere wereld, de echte wereld waar je tegenover echte mensen staat die je provoceren.

.
kom eerst eens wat vertoeven in een echte slangenkuildraad ipv forumquizkes e.a. K&K speelgoed..
alvorens neerbuigend te doen over provocaties..
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 december 2010, 15:59   #135
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
kom eerst eens wat vertoeven in een echte slangenkuildraad ipv forumquizkes e.a. K&K speelgoed..
alvorens neerbuigend te doen over provocaties..
In de tijd dat ik wat meer in de "echte slagenkuildraden" vertoefde zou ik zoiets als een dooddoener hebben bestempeld. Of misschien als een ad-hominem, omdat je een stelling probeert weg te wuiven door een vermeende eigenschap van de steller in te roepen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 1 december 2010 om 16:03.
Firestone is offline  
Oud 1 december 2010, 17:10   #136
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
In de tijd dat ik wat meer in de "echte slagenkuildraden" vertoefde zou ik zoiets als een dooddoener hebben bestempeld. Of misschien als een ad-hominem, omdat je een stelling probeert weg te wuiven door een vermeende eigenschap van de steller in te roepen.
Je mag men ad honimem kussen..exclusief ronddwalen in gezellige kletsdraden geeft je gewoon geen recht van spreken..er zijn draden waar men met gemak 2 stenen kan laten vechten..
Eigenzinnig is offline  
Oud 2 december 2010, 07:54   #137
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Oké, je zou kunnen zeggen dat ik één stap heb overgeslagen. Het eindresultaat is evenwel hetzelfde. De geprovoceerde die iets minder mondig of iets minder subtiel is dan de provocateur wordt uiteindelijk gebannen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 december 2010 om 08:00.
Esperanza is offline  
Oud 2 december 2010, 08:00   #138
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is allemaal flauwe kul.

Moderatie doet wat ze wil. Ze geeft haar eigen oordeel.

En ze is geen voorstander van slag om slinger straffen en bannen.
De moderatie reageert op een momentopname. Zij leest de betrokken post en is van oordeel dat er inderdaad sprake is van persoonlijke aanvallen, scheldpartijen of wat dan ook. De moderatie heeft geen weet van de voorafgaande provocaties (behoudens misschien die enkelingen die er reeds om bekend staan). Nogal wiedes, het zou immers een volle dagtaak vergen om iedere draad vanaf post 1 te beginnen lezen.

Ook geven sommigen zichzelf heel gemakkelijk bloot. Mocht ik willen, jouw zwakke punten kennende heb ik jou binnen de week geband. Het zou mij niet eens veel moeite kosten.

Anderen zijn dan weer vrijwel onaantastbaar.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 december 2010 om 08:17.
Esperanza is offline  
Oud 2 december 2010, 08:08   #139
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Bijvoorbeeld, reactiesnelheid is in geen enkele thread van belang (behalve in de belangrijkste thread van het forum natuurlijk ). Voel je woede opkomen bij het lezen van een smerige, leugenachtige, racistische, ... post? Wel, wacht dan een uur voor te reageren als je de (misschien terechte) emoties niet onder controle krijgt. Ook n�* een uur kan je de snodaard nog terechtwijzen, zijn leugens weerleggen, zijn stemmingmakerij aan de kaak stellen, de vloer aanvegen met zijn nepargumenten, enz ..., zonder zelf te vervallen in gescheld.

Of oefen op de toetsencombinatie ALT-F4. Bij opkomende woede voer je dan deze toestencombinatie reflexmatig uit.

Zet mensen die je enkel maar ergeren op de negeerlijst.

Enz ...
Klopt. Het is in principe allemaal heel eenvoudig re realiseren...
Oud 2 december 2010, 08:22   #140
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oké, je zou kunnen zeggen dat ik één stap heb overgeslagen. Het eindresultaat is evenwel hetzelfde. De geprovoceerde die iets minder mondig of iets minder subtiel is dan de provocateur wordt uiteindelijk gebannen.
Rond dat "minder subtiel" draait het inderdaad vaak.

Zoals in de echte wereld heb je hier de letter en de geest van het forumreglement.

Je mag hier schrijven "X, je liegt", ook al geef je niet het minste bewijs dat X gelogen heeft.
Schrijf je echter "X, je bent een leugenaar", dan riskeer je de ***knip*** en eventueel strafpunten en verbanning, ook al geef je tien links die onweerlegbaar aantonen dat X gelogen heeft.

Bovendien worden persoonlijke aanvallen hier door de moderatie niet automatisch gesanctioneerd, maar meestal enkel n�* klacht door de geviseerde.
Met als gevolg dat wie op gescheld reageert met gescheld soms tot zijn/haar grote verbazing geknipt wordt, terwijl de eerste schelder ongemoeid wordt gelaten (omdat de tweede niet op het driehoekje heeft geklikt).

Maar goed, ik vind toch dat het uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de poster zelf is om de kneepjes van het forummenvak te leren.
Echt moeilijk lijkt me dat niet.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be