Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: AANVAARDT DE N-VA HET VOORSTEL EDR?
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel afschiet 10 25,64%
Ik hoop dat de N-VA dit voorstel afschiet, maar vrees dat ze het aanvaarden 7 17,95%
Ik hoop dat de N-VA het voorstel aanvaardt, maar ik vrees dat ze het verwerpen 4 10,26%
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel niet aanvaardt 7 17,95%
Zo’n klein kinderen, ik volg al lang niet meer 11 28,21%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 4 december 2010, 14:56   #121
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hmmm. Het gebeurt alle dagen dat de franstaligen hun wil opleggen.
Neen...
Citaat:
Trouwens: HV behoort tot regio Vlaanderen, dus is het abnormaal dat mensen uit die streek op iemand uit Brussel kunnen stemmen. Ze hebben er NIKS mee te maken en worden er NIET door bestuurd... Ze kiezen dus eigenlijk het bestuur voor iemand anders. Hoogst ondemocratisch, zoals vastgesteld door het hoogste rechtscollege. BHV splitsen dus. .
ja
Citaat:
Pur et sec.
Nee nooit... wie dat trouwens nog geloofd moet volgens mij dringend eens naar de dokter.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 4 december 2010, 14:59   #122
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Als er een meerderheid is dan kan die 'wil' wel opgelegd worden, dat is namelijk democratie.
Als de meerderheid morgen beslist om elke Franstalige uit de rand te deporteren is dat democratisch. Dat er andere (Europese) regels dat niet vinden kunnen is slechts een formaliteit.
Zoals ik zei... een gevaarlijk precedent.
In het principe van democratie moet een principe van verdediging tegen zichzelf bestaan... De meeste mensen zijn namelijk te dom/kortzichtig/... om de juiste beslissingen te nemen.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 4 december 2010, 15:04   #123
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Als er een meerderheid is dan kan die 'wil' wel opgelegd worden, dat is namelijk democratie.
Als de meerderheid morgen beslist om elke Franstalige uit de rand te deporteren is dat democratisch. Dat er andere (Europese) regels dat niet vinden kunnen is slechts een formaliteit.
Nee, dat is niet democratisch, omdat het een inbreuk is op de grondwettelijke rechten van die minderheid. Men kan mensen niet zomaar zonder gegronde redenen hun woning afnemen of hen de toegang tot hun woonplaats ontzeggen. Het recht om op kandidaten die op Brusselse kieslijsten staan te stemmen is dan weer géén grondwettelijk recht en kan dus gewoon met een eenvoudige meerderheid afgeschaft worden. Het is zelfs juist de afschaffing van dat ongrondwettelijke voorrecht dat de splitsing van BHV beoogt.
Zwartengeel is offline  
Oud 4 december 2010, 15:19   #124
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee, dat is niet democratisch, omdat het een inbreuk is op de grondwettelijke rechten van die minderheid. Men kan mensen niet zomaar zonder gegronde redenen hun woning afnemen of hen de toegang tot hun woonplaats ontzeggen. Het recht om op kandidaten die op Brusselse kieslijsten staan te stemmen is dan weer géén grondwettelijk recht en kan dus gewoon met een eenvoudige meerderheid afgeschaft worden. Het is zelfs juist de afschaffing van dat ongrondwettelijke voorrecht dat de splitsing van BHV beoogt.
Klopt...
Citaat:
largo_w is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be