Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: AANVAARDT DE N-VA HET VOORSTEL EDR?
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel afschiet 10 25,64%
Ik hoop dat de N-VA dit voorstel afschiet, maar vrees dat ze het aanvaarden 7 17,95%
Ik hoop dat de N-VA het voorstel aanvaardt, maar ik vrees dat ze het verwerpen 4 10,26%
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel niet aanvaardt 7 17,95%
Zo’n klein kinderen, ik volg al lang niet meer 11 28,21%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 2 december 2010, 22:43   #101
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Er komt een regering met PS én N-VA. Al de rest is stemmingmakerij.
Aiai, 't is om zeep nu. BWarrior heeft het voorspeld: geen regering met PS en N-VA.
fonne is offline  
Oud 2 december 2010, 22:58   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Di Rupo wordt premier van de regering die BHV splitst en de financieringswet helemaal veranderd in een staatshervorming die de federale staat gedeeltelijk gaat verzwakken en afbouwen.

Ohja, en die vele miljarden gaat besparen in de sociale zekerheid.

Oud 2 december 2010, 23:01   #103
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja. Di Rupo wordt premier van de regering die BHV splitst en de financieringswet helemaal veranderd in een staatshervorming die de federale staat gedeeltelijk gaat verzwakken en afbouwen.

Ohja, en die vele miljarden gaat besparen in de sociale zekerheid.

Ja, inderdaad. Er is dan ook geen alternatief. Indien de N-VA dat zo onwaarschijnlijk achtte, was ze niet eens aan onderhandelingen begonnen.
BWarrior is offline  
Oud 2 december 2010, 23:09   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad. Er is dan ook geen alternatief. Indien de N-VA dat zo onwaarschijnlijk achtte, was ze niet eens aan onderhandelingen begonnen.
We zullen zien.
Oud 3 december 2010, 08:38   #105
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Leuk ik had een gelijkaardige bedenking bij Uw vorige post...
Nee maar serieus als ik goesting heb om te discussiëren over duistere plotten ga ik naar een andere afdeling van dit forum!
duister?

lees jij in feite ooit 1 Franstalige krant? daar heeft dat zeer breed en uitvoering ingestaan hoor.

Plan B is zelfs op de VRT geweest, dat verschillende Franstalige professoren ermee bezig zijn, is ook absoluut geen geheim, dat heeft in La Libre gestaan.

dat de Franstaligen een corridor willen om zo Wallo-Brux te kunnen realiseren, dat is toch ook geen geheim hé?

Dat er voor de splitsing van BHV dermate compensaties gaan komen zodat de mensen uit de randgemeentes nog altijd administratief kunnen gelinkt worden aan Brussel, dat geeft zelfs Dewever toe.

dus wat bedoel jij juist met duister?
Oud 3 december 2010, 08:40   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het voorstel van de PS, dat een doordruk van het CDH-voorstel, is niet meer of niet minder dan een verregaande provocatie aan de N-VA. Er zit geen greintje responsabilisering in.

inhoudelijk sta ik trouwens dichter bij de SPa hierin. Ook ik vind dat een herziening van de financieringswet ook de federale overheid en dus ook de sociale zekerheid moet ten goede geven. Als het de bedoeling is van de N-VA om enkel wat cadeaus te geven aan de rijkeren, dan kan ik me daar totaal niet in vinden.
Oud 3 december 2010, 13:39   #107
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou niet van uw manier van discussiëren. U poneert een stelling zonder argumenten maar wel met een belediging voor wie er niet zo over denkt. U tracht zo de bewijslast te ontduiken, maar ik vrees dat dit zal volstaan.

Ik ben daar immers niet zo zeker van. Volgens mij zijn zowel PS als N-VA al bezig met verkiezingen. Uit peilingen blijkt immers dat ze vooruitgaan, dus waarom zouden ze toegeven?
Vito is offline  
Oud 3 december 2010, 13:42   #108
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het voorstel van de PS, dat een doordruk van het CDH-voorstel, is niet meer of niet minder dan een verregaande provocatie aan de N-VA. Er zit geen greintje responsabilisering in.

inhoudelijk sta ik trouwens dichter bij de SPa hierin. Ook ik vind dat een herziening van de financieringswet ook de federale overheid en dus ook de sociale zekerheid moet ten goede geven. Als het de bedoeling is van de N-VA om enkel wat cadeaus te geven aan de rijkeren, dan kan ik me daar totaal niet in vinden.
Ik denk niet dat je je verdachtmakingen van de NVA kan hard maken. Ook zij staan een sociaal beleid voor, maar dan eentje dat we kunnen blijven betalen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 december 2010, 16:01   #109
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
duister?
Zwart zelf...
Citaat:
lees jij in feite ooit 1 Franstalige krant? daar heeft dat zeer breed en uitvoering ingestaan hoor.
yeah right ...
Citaat:
Plan B is zelfs op de VRT geweest, dat verschillende Franstalige professoren ermee bezig zijn, is ook absoluut geen geheim, dat heeft in La Libre gestaan.
Dat sommige Vlamingen daar ook mee "bezig zijn" is nochtans ook geen "geheim" maar dat er daar plots naar gewerkt zou worden of nog dat men daarmee in gedachte zou zitten is pure zever.
Citaat:
dat de Franstaligen een corridor willen om zo Wallo-Brux te kunnen realiseren, dat is toch ook geen geheim hé?
Wallo-Brux is net als Brussel als Vlaamse stad een utopie en niet meer dan een kleingeestige gedachte van een kleine minderheid mensen. Ik zou zeggen; lig er niet van wakker het komt er nooit.
Citaat:
Dat er voor de splitsing van BHV dermate compensaties gaan komen zodat de mensen uit de randgemeentes nog altijd administratief kunnen gelinkt worden aan Brussel, dat geeft zelfs Dewever toe.
lijkt me vrij logisch. Niemand die enig realiteitsbesef heeft gelooft in de eenzijdige en pure splitsing van BHV.
Citaat:
dus wat bedoel jij juist met duister?
Niks speciaals... speculatie, bangmakerij en complot theorieën horen bij mij alleen niet binnen mijn denkwereld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 3 december 2010, 16:02   #110
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks speciaals... speculatie, bangmakerij en complot theorieën horen bij mij alleen niet binnen mijn denkwereld.
bij mij ook niet hoor. ik zie dus echt niet in waar jij complottheorieën ziet?
Oud 3 december 2010, 16:53   #111
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lijkt me vrij logisch. Niemand die enig realiteitsbesef heeft gelooft in de eenzijdige en pure splitsing van BHV.
Waarom kan dit niet, de franstalige Vlamingen die in Vlaanderen wonen mogen stemmen op wie ze willen, en ze mogen ook opkomen voor verkiezingen. Waarom moeten die franstalige Vlamingen op Brusselaars kunnen stemmen?
leuri is offline  
Oud 3 december 2010, 17:25   #112
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

No way dat iemand als Vandenbroucke een voorstel zou aanvaarden laat staan ophemelen waarin er geen "responsabilisering" zou inzitten.

Nu men kan niet enerzijds zeggen dat de gewesten geresponsabiliseerd moeten worden en dat de federale staat beter haar verantwoordelijkheden kan inlossen (wat in aanloop van de verkiezingen wel degelijk verschillende keren door Dewever is gezegd) en anderzijds de bestaande responsabaliseringsmechanismen op federaal niveau compleet afschaffen zodat ze daar geen eigen beleid meer kunnen voeren laat staan dat ze de gevolgen van hun beleid zouden voelen. Dan verplaats je gewoon de "problemen" van de gewesten naar het federale en wellicht is dat de bedoeling van NVA. Het federale onder permanente curatele brengen van de gewesten en met name Vlaanderen. Dat zullen de Franstaligen echter nooit aanvaarden, maar ook SP.a en Groen! niet. CD&V? Nja een deel wellicht wel een ander deel niet. VLD is daarin zeer opportunistisch dus wie weet.
solidarnosc is offline  
Oud 3 december 2010, 18:22   #113
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waarom zouden wij schrik moeten hebben?
De kiezer doorziet de spelletjes wel.
Inderdaad ik heb het spelleke van vet Bartje al lang door..
speurneus is offline  
Oud 3 december 2010, 18:24   #114
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik vind dat Bart een punt had.
een punt,...ne vetten bol zal je bedoelen.
speurneus is offline  
Oud 4 december 2010, 12:06   #115
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Waarom kan dit niet, de franstalige Vlamingen die in Vlaanderen wonen mogen stemmen op wie ze willen, en ze mogen ook opkomen voor verkiezingen. Waarom moeten die franstalige Vlamingen op Brusselaars kunnen stemmen?
Omdat je als bevolkingsgroep niet zomaar je wil gaat opleggen aan een andere bevolkingsgroep. Dat zou een gevaarlijk precedent zijn.
Dat er een splitsing moet komen dat beseffen de Franstaligen ook (en niet minder de Franstaligen in de Brusselse rand) maar dat dit "zomaar" moet gebeuren omdat de Vlamingen een scheet laten... dat zullen ze nooit aanvaarden. Daar kan ik inkomen. Laat ons niet vergeten dat het in se gaat om een dossiertje van niks... maar dat vol symbolen zit.
Zelf de PS die niks te verliezen heeft aan die splitsing (ze hebben daar maar heel weinig stemmen; die zitten in de brusselse gemeenten en vooral in Wallonië) zal dit niet "zomaar" laten gebeuren.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.

Laatst gewijzigd door largo_w : 4 december 2010 om 12:07.
largo_w is offline  
Oud 4 december 2010, 12:08   #116
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
VLD is daarin zeer opportunistisch dus wie weet.
maar neen!!!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 4 december 2010, 12:09   #117
largo_w

Standaard

Citaat:
bij mij ook niet hoor. ik zie dus echt niet in waar jij complottheorieën ziet?
Ja ik weet het daarom dat het nog zo erg is voor U... U ziet het zelf niet meer.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 4 december 2010, 14:24   #118
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
een punt,...ne vetten bol zal je bedoelen.
Geen argumenten meer, boos, en dus maar wat schelden???

Je kan beter speur!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 december 2010, 14:28   #119
EddyBal

Standaard

Citaat:
Omdat je als bevolkingsgroep niet zomaar je wil gaat opleggen aan een andere bevolkingsgroep. Dat zou een gevaarlijk precedent zijn.
Dat er een splitsing moet komen dat beseffen de Franstaligen ook (en niet minder de Franstaligen in de Brusselse rand) maar dat dit "zomaar" moet gebeuren omdat de Vlamingen een scheet laten... dat zullen ze nooit aanvaarden. Daar kan ik inkomen. Laat ons niet vergeten dat het in se gaat om een dossiertje van niks... maar dat vol symbolen zit.
Zelf de PS die niks te verliezen heeft aan die splitsing (ze hebben daar maar heel weinig stemmen; die zitten in de brusselse gemeenten en vooral in Wallonië) zal dit niet "zomaar" laten gebeuren.
Hmmm. Het gebeurt alle dagen dat de franstaligen hun wil opleggen.

Trouwens: HV behoort tot regio Vlaanderen, dus is het abnormaal dat mensen uit die streek op iemand uit Brussel kunnen stemmen. Ze hebben er NIKS mee te maken en worden er NIET door bestuurd... Ze kiezen dus eigenlijk het bestuur voor iemand anders. Hoogst ondemocratisch, zoals vastgesteld door het hoogste rechtscollege. BHV splitsen dus. Pur et sec.
EddyBal is offline  
Oud 4 december 2010, 14:37   #120
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als er een meerderheid is dan kan die 'wil' wel opgelegd worden, dat is namelijk democratie.
Als de meerderheid morgen beslist om elke Franstalige uit de rand te deporteren is dat democratisch. Dat er andere (Europese) regels dat niet vinden kunnen is slechts een formaliteit.
poekieJ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be