![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: AANVAARDT DE N-VA HET VOORSTEL EDR? | |||
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel afschiet |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
Ik hoop dat de N-VA dit voorstel afschiet, maar vrees dat ze het aanvaarden |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Ik hoop dat de N-VA het voorstel aanvaardt, maar ik vrees dat ze het verwerpen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,26% |
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel niet aanvaardt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Zo’n klein kinderen, ik volg al lang niet meer |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,21% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ohja, en die vele miljarden gaat besparen in de sociale zekerheid. ![]()
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen zien.
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() lees jij in feite ooit 1 Franstalige krant? daar heeft dat zeer breed en uitvoering ingestaan hoor. Plan B is zelfs op de VRT geweest, dat verschillende Franstalige professoren ermee bezig zijn, is ook absoluut geen geheim, dat heeft in La Libre gestaan. dat de Franstaligen een corridor willen om zo Wallo-Brux te kunnen realiseren, dat is toch ook geen geheim hé? Dat er voor de splitsing van BHV dermate compensaties gaan komen zodat de mensen uit de randgemeentes nog altijd administratief kunnen gelinkt worden aan Brussel, dat geeft zelfs Dewever toe. dus wat bedoel jij juist met duister?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
inhoudelijk sta ik trouwens dichter bij de SPa hierin. Ook ik vind dat een herziening van de financieringswet ook de federale overheid en dus ook de sociale zekerheid moet ten goede geven. Als het de bedoeling is van de N-VA om enkel wat cadeaus te geven aan de rijkeren, dan kan ik me daar totaal niet in vinden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben daar immers niet zo zeker van. Volgens mij zijn zowel PS als N-VA al bezig met verkiezingen. Uit peilingen blijkt immers dat ze vooruitgaan, dus waarom zouden ze toegeven? |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#109 | ||||||
|
![]() Zwart zelf...
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bij mij ook niet hoor. ik zie dus echt niet in waar jij complottheorieën ziet?
![]() |
![]() |
#111 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom kan dit niet, de franstalige Vlamingen die in Vlaanderen wonen mogen stemmen op wie ze willen, en ze mogen ook opkomen voor verkiezingen. Waarom moeten die franstalige Vlamingen op Brusselaars kunnen stemmen?
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
No way dat iemand als Vandenbroucke een voorstel zou aanvaarden laat staan ophemelen waarin er geen "responsabilisering" zou inzitten. Nu men kan niet enerzijds zeggen dat de gewesten geresponsabiliseerd moeten worden en dat de federale staat beter haar verantwoordelijkheden kan inlossen (wat in aanloop van de verkiezingen wel degelijk verschillende keren door Dewever is gezegd) en anderzijds de bestaande responsabaliseringsmechanismen op federaal niveau compleet afschaffen zodat ze daar geen eigen beleid meer kunnen voeren laat staan dat ze de gevolgen van hun beleid zouden voelen. Dan verplaats je gewoon de "problemen" van de gewesten naar het federale en wellicht is dat de bedoeling van NVA. Het federale onder permanente curatele brengen van de gewesten en met name Vlaanderen. Dat zullen de Franstaligen echter nooit aanvaarden, maar ook SP.a en Groen! niet. CD&V? Nja een deel wellicht wel een ander deel niet. VLD is daarin zeer opportunistisch dus wie weet. |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
![]() Citaat:
Dat er een splitsing moet komen dat beseffen de Franstaligen ook (en niet minder de Franstaligen in de Brusselse rand) maar dat dit "zomaar" moet gebeuren omdat de Vlamingen een scheet laten... dat zullen ze nooit aanvaarden. Daar kan ik inkomen. Laat ons niet vergeten dat het in se gaat om een dossiertje van niks... maar dat vol symbolen zit. Zelf de PS die niks te verliezen heeft aan die splitsing (ze hebben daar maar heel weinig stemmen; die zitten in de brusselse gemeenten en vooral in Wallonië) zal dit niet "zomaar" laten gebeuren.
Laatst gewijzigd door largo_w : 4 december 2010 om 12:07. |
||
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() maar neen!!!
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Ja ik weet het daarom dat het nog zo erg is voor U... U ziet het zelf niet meer.
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Geen argumenten meer, boos, en dus maar wat schelden???
Je kan beter speur!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens: HV behoort tot regio Vlaanderen, dus is het abnormaal dat mensen uit die streek op iemand uit Brussel kunnen stemmen. Ze hebben er NIKS mee te maken en worden er NIET door bestuurd... Ze kiezen dus eigenlijk het bestuur voor iemand anders. Hoogst ondemocratisch, zoals vastgesteld door het hoogste rechtscollege. BHV splitsen dus. Pur et sec.
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de meerderheid morgen beslist om elke Franstalige uit de rand te deporteren is dat democratisch. Dat er andere (Europese) regels dat niet vinden kunnen is slechts een formaliteit. |
|
![]() |