Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 22:32   #121
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een onzin, vrouwen nemen evenveel verantwoordelijkheid op zich en vaak meer dan mannen.
Misschien nemen vrouwen evenveel verantwoordelijkheid; het is een delicaat thema; bij verschillende families is het verschillend. Maar toch ik, als een man, neem graag (het woord "graag" had ik toch vermeld) meer verantwoordelijkheid op mij.
-
Veel vrouwen beginnen hun reactie op die vraag met het woord "onzin" of zo iets (ik ben een vrouwenkenner, en u niet... sorry)
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 22:36   #122
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Niks verkeerd aan te begrijpen.
Dat was ook wat ik bedoelde.

Citaat:
Niet dat het uw zaken zijn maar om te voorkomen dat u me verkeerd begrijpt, mag u best weten dat ik zo'n 14 jaar getrouwd ben geweest en dus het verschil tussen gehuwd leven en vrijgezellenleven heel goed ken.
OK.

Citaat:
Ik heb na mijn huwelijk nog enkele relaties gehad maar ik heb mezelf nooit meer toegestaan om afhankelijk te worden van een man zoals helemaal in het begin tijdens mijn huwelijk - en inderdaad enkel in het begin want jammer genoeg was mijn ex allesbehalve een voorbeeldige echtgenoot.
Ik vind het jammer voor u. Dat is waarschijnlijk de reden, waarom u meer verantwoordelijk op u genomen hebt dan uw man. Maar het is mijn zaak niet en aangezien dat ik hier geen sessie bij een psycholoog kan organiseren (omdat ik geen psycholoog ben en omdat het niet tot dit thema behoort), wens ik u gewoon hetgeen wat u u zelf wenst.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 22:41.
Oud 17 december 2010, 23:33   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nog ne keer.
Je hebt bij alle religies gelovigen die hun heilig boek letterlijk nemen; maar de overgrote meerderheid volgt hun boek niet letterlijk.
.
De overgrote meerderheid zei u toch?

In het ‘dossier islam’ gaat Gazet van Antwerpen vandaag dieper in op de rol van het geloof en de moskee in het leven van jonge moslims.

20% van de moslimjongeren zegt dat ze imams al eens haat hebben horen prediken in de moskee. De HELFT van de moslims vindt dat de koran letterlijk moet gevolgd worden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2010 om 23:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 23:45   #124
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nee H . het is gewoon een feit dat ze wel degelijk het nazisme niet de rug toekeren ... ze hebben zelfs banden met de KKK . Er zijn wel degelijk banden met het NEOnazisme die ze steevast blijven ontkennen .
Uiteraard zijn er die banden. Maar de waarheid is dat vandaag de dag het VB in verband brengen met Hitler een zware belediging is voor... Hitler, niet voor het VB.

Ik schat Hitler toch wel wat hoger in dan die losers, hoor.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 23:47   #125
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De overgrote meerderheid zei u toch?

In het ‘dossier islam’ gaat Gazet van Antwerpen vandaag dieper in op de rol van het geloof en de moskee in het leven van jonge moslims.

20% van de moslimjongeren zegt dat ze imams al eens haat hebben horen prediken in de moskee. De HELFT van de moslims vindt dat de koran letterlijk moet gevolgd worden.
De persoon waartegen u hier spreekt, heeft de koran zelf nog nooit van kaft tot kaft gelezen. Die kent hooguit de zorgvuldig geselecteerde suikerzoete versjes die Linda Bogaert verkondigt en als de vredelievende islam aanprijst.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 23:49   #126
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik schat Hitler toch wel wat hoger in
Dan weten we dat ook weer. Niet dat het nu echt als een verrassing komt, maar soit.
Oud 18 december 2010, 00:14   #127
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hier spreek je over totaal iets anders; vuile cynisme boven op de kop. Moest ik een moderator zijn, zou ik je onmiddellijk verbannen. 0% etiquette; en 0% etiquette = 100% asociaal gedrag.
Stel je vraag liever onveranderd aan je vader. Ze (je ouders) moeten normaal gezien op je vraag beter kunnen beantwoorden, als ze dat vroeger (toen nog je een kind was) jammer genoeg nog niet gedaan hebben.
-
Trouwens, je schermafbeelding dat het wereld tot de christenen behoort en islam ons dreigt te "eten" spreekt al genoeg over je "mens zijn".
-
En hier stopt ons "gesprek" deffinitief.
Je schrijft:

Citaat:
want 100% gelijke rechten vind ik simpelweg onmogelijk
Wat ik mij dan afvraag is hoever die ongellijkheid gaat en geldt die ongelijkheid voor alle vrouwen?
Oud 18 december 2010, 00:22   #128
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Trouwens, je schermafbeelding dat het wereld tot de christenen behoort en islam ons dreigt te "eten" spreekt al genoeg over je "mens zijn".
Blijkbaar heb je mijn avatar niet goed begrepen. Het kruis dat de aarde doorboort en het bloed dat erdoor vloeit staat voor het bloed dat religies al hebben doen vloeien. Ook, en misschien vooral, het christendom. Alhoewel de Islam hard bezig is haar achterstand in te halen.
Oud 18 december 2010, 01:00   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien nemen vrouwen evenveel verantwoordelijkheid; het is een delicaat thema; bij verschillende families is het verschillend. Maar toch ik, als een man, neem graag (het woord "graag" had ik toch vermeld) meer verantwoordelijkheid op mij.
-
Veel vrouwen beginnen hun reactie op die vraag met het woord "onzin" of zo iets (ik ben een vrouwenkenner, en u niet... sorry)
Wanneer u een vrouwenkenner zou zijn; waarom neemt u vrouwen die zeggen dat u onzin vertelt dan niet als evenwaardig aan uw opvattingen?
Het is binnen de meeste families zo dat vrouwen automatisch meer verantwoordelijkheid opnemen, zeker wanneer zij net zoals de man werken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 01:39   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dan weten we dat ook weer. Niet dat het nu echt als een verrassing komt, maar soit.
Selectief citeren door zinnen in stukken te snijden en ondertussen niets over de kern van de zaak zeggen.

Het is heel duidelijk: ofwel neemt u minimale regels van fatsoen en discussie-ethiek in acht, ofwel vliegt u op de negeerlijst. Nog één keer, en het is prijs.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 18 december 2010, 02:39   #131
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Selectief citeren door zinnen in stukken te snijden en ondertussen niets over de kern van de zaak zeggen.
Wat is het? Ik zie u niets anders doen dan o.a. mij selectief citeren, en dan komt u nu met dit af? Kom kom.

Citaat:
Het is heel duidelijk: ofwel neemt u minimale regels van fatsoen en discussie-ethiek in acht, ofwel vliegt u op de negeerlijst. Nog één keer, en het is prijs.
Whoehoehoeeeeeee.... Dreigementen van op de negeerlijst vliegen, of is het een belofte? Nou nou nou. Het is me toch wat he?

Maar gewoon doen hoor knul. Geen woorden, maar daden. Allez hop!
Oud 18 december 2010, 08:51   #132
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u een vrouwenkenner zou zijn; waarom neemt u vrouwen die zeggen dat u onzin vertelt dan niet als evenwaardig aan uw opvattingen?
Het is binnen de meeste families zo dat vrouwen automatisch meer verantwoordelijkheid opnemen, zeker wanneer zij net zoals de man werken.
Citaat:
Misschien nemen vrouwen evenveel verantwoordelijkheid; het is een delicaat thema; bij verschillende families is het verschillend. Maar toch ik, als een man, neem graag (het woord "graag" had ik toch vermeld) meer verantwoordelijkheid op mij...
Oud 18 december 2010, 09:53   #133
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat hebt u verkeerd gezien in de catechismus, u had echt beter moeten opletten tijdens uw opvoeding.
Vraag : "Wat is de ziel?"
Antwoord : "De ziel is een geest, die door God werd geschapen naar zijn beeld en gelijkenis, om verenigd te worden met een lichaam."
Het is dus de ZIEL die naar het beeld en de gelijkenis van God (onstoffelijk, een geest) geschapen werd, niet het lichaam.
En wat dat afbeelden betreft, de Indiërs aanbidden koeien, gaat u misschien ook zeggen dat Indiërs op koeien gelijken?
Citaat:
Ja graag.

Ik schreef ook
Ik beoordeel mensen niet vooraleer ik ze ken. Ik baseer me op wat ik leer van hun persoonlijkheid als mens, als individu.
Maar het is gemakkelijker je er vanaf te maken door dit te negeren.
Ja van negeren gesproken, hebt u al geantwoord op mijn voorgaande post? Uw antwoord interesseert me wel nadat u zo luid hebt staan roepen dat christenen zeggen dat een oude bebaarde man de mens schiep naar zijn beeld en gelijkenis.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 18 december 2010 om 10:00.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 09:57   #134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn er die banden. Maar de waarheid is dat vandaag de dag het VB in verband brengen met Hitler een zware belediging is voor... Hitler, niet voor het VB.

Ik schat Hitler toch wel wat hoger in dan die losers, hoor.
Tiens, er bestaan dus mensen die Hitler hoogschatten!!!
Wel, Kallikles, dat had ik van u niet verwacht!
Oud 18 december 2010, 10:14   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja van negeren gesproken, hebt u al geantwoord op mijn voorgaande post? Uw antwoord interesseert me wel nadat u zo luid hebt staan roepen dat christenen zeggen dat een oude bebaarde man de mens schiep naar zijn beeld en gelijkenis.
Op dat van de Indiërs gaf ik wel antwoord.
Op dat van de gelijkenis die op de ziel slaat niet.
Maar omdat je zo aandringt.
Ik heb in den tijde in de godsdienstles geleerd dat God de mens schiep naar zijn gelijkenis. Eerst Adam, en uit diens rib Eva.

Als ik het goed begrijp ga je akkoord dat God afgebeeld wordt als een (blanke) man; maar hij/het is een geest (onstoffelijk).

Dan nu terug ietsje meer on topic?

Ik beoordeel mensen niet vooraleer ik ze ken. Ik baseer me op wat ik leer van hun persoonlijkheid als mens, als individu.

"Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt dan heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is haar eigen keuze." "Huidskleur speelt geen rol, het gaat om: delen we dezelfde manier van leven, waarden en normen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filip_Dewinter#Citaten
Dit is geen kemel; het is de ideologie van Dewinter.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 12:14   #136
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, er bestaan dus mensen die Hitler hoogschatten!!!
Wel, Kallikles, dat had ik van u niet verwacht!
Heb je ooit van de comparatief gehoord? 1 op 10 is beter dan 0 op 10. Heb ik daarmee gezegd dat 1 op 10 een goede score is?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 december 2010, 14:32   #137
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt dan heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is haar eigen keuze." "Huidskleur speelt geen rol, het gaat om: delen we dezelfde manier van leven, waarden en normen."
Heeft die dan een ideologie?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 december 2010, 18:23   #138
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dat van de Indiërs gaf ik wel antwoord.
Op dat van de gelijkenis die op de ziel slaat niet.
Maar omdat je zo aandringt.
Ik heb in den tijde in de godsdienstles geleerd dat God de mens schiep naar zijn gelijkenis. Eerst Adam, en uit diens rib Eva.

Als ik het goed begrijp ga je akkoord dat God afgebeeld wordt als een (blanke) man; maar hij/het is een geest (onstoffelijk).

Dan nu terug ietsje meer on topic?

Vergeet er niet bij te vermelden dat u voor mij gesproken hebt over de God van de christenen, het lijkt wel een hobby van u er het christendom bij te sleuren als u de minste kans ziet om het belachelijk te maken.
En u hebt dus duidelijk niet goed genoeg opgelet in de godsdienstles want als u katholiek werd opgevoed - zoals u zegt - hebt u ook hetzelfde geleerd als ik en zou u dat moeten weten van de ziel. Zeg dan gewoon dat het u zelfs als kind of jong mens niet interesseerde, dat u dus nooit moeite hebt gedaan om het christendom te begrijpen en dat u er dientengevolge niets van kent. Niemand neemt u dat kwalijk zolang u er over DURFT eerlijk zijn! En pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben als u zelfs de eerste bladzijden van de catechismus niet kent.
Inderdaad terug on topic, ik heb uitgebreid geantwoord op dat citaat van Dewinter, als u daar opmerkingen over heeft, gelieve te zeggen wat u precies niet bevalt in mijn antwoord.
Oud 18 december 2010, 18:29   #139
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je ooit van de comparatief gehoord? 1 op 10 is beter dan 0 op 10. Heb ik daarmee gezegd dat 1 op 10 een goede score is?
Dus VB staat 0/10, Hitler staat 1/10.
Ik vrees dat er toch niet veel mensen zijn die Hitler punten durven geven, zelfs als het er maar eentje is!
Oud 18 december 2010, 18:34   #140
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus VB staat 0/10, Hitler staat 1/10.
Ik vrees dat er toch niet veel mensen zijn die Hitler punten durven geven, zelfs als het er maar eentje is!
Nou... den Adolf is anders erg populair in de islamitische wereld, en dat is niet bepaald omdat hij van die mooie Autobahnen heeft laten bouwen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be