Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2010, 10:57   #121
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Voor jou is iedere priester en gelovige schuldig, dus is dat zeker niet verwonderlijk.

Waar schrijf ik dat ??.. . Ik gebruik feiten en veroordeel het doofpotje van deze bandieten.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 11:29   #122
zeddie
Banneling

Standaard

"We will make no distinction between the terrorists who committed these acts and those who harbour them"

~George W. Bush

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 15:01   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Volgens de paus toch. Een mentaliteitswijziging krijg je er niet zomaar op een paar tiental jaren uit zonder strenge medische en psychiatrische begeleiding.
Kunt u mij eens de paus dan citeren waarin hij stelt dat pedofilie/seksualiteit normaal is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 15:04   #124
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waar schrijf ik dat ??.. . Ik gebruik feiten en veroordeel het doofpotje van deze bandieten.
Feiten? je gebruikt een feit en dan verzin je er een verhaal binnen die past binnen je afkeer voor ons.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 15:16   #125
Gremlin
Banneling

Standaard

Citaat:
Naamse bisschop ontving gisteren nog twee klachten rond seksueel misbruik

bron http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...misbruik.dhtml

En maar minimaliseren , het katholieke pedoclubje lijkt me nu toch al erg groot ...

Het is een wereldwijd probleem dat zich blijbaar nu pas openbaar maakt , mede dankzij het internet . Kijk eens naar deze link http://www.google.be/search?source=i...rches&aq=f&oq=
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 15:23   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naamse bisschop ontving gisteren nog twee klachten rond seksueel misbruik

En maar minimaliseren , het katholieke pedoclubje lijkt me nu toch al erg groot ...
Tussen klachten en feiten is er vaak een enorme kloof. Vanuit een jarenlange ervaring in het onderwijs kan ik dat zeker bevestigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 00:33   #127
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij eens de paus dan citeren waarin hij stelt dat pedofilie/seksualiteit normaal is?
Citaat:
“In the 1970s, paedophilia was theorised as something fully in conformity with man and even with children,” the Pope said.
http://www.belfasttelegraph.co.uk/ne...-15035449.html

Hun wijziging van standpunt komt door druk door buitenaf. Niet door een goddelijke ingeving. Het duurt een tijdje voor zij zich kunnen aanpassen aan de nieuwe zienswijze hierover. Dus dit betekent dan ook dat zij de ernst nog steeds niet volledig inzien en nog steeds deels de oude mentaliteit hebben. Anders durf je toch gewoon zoiets niet zeggen? Als persoon met zoveel raadsmannen weet je dan toch dat dit verkeerd over zal komen in elk perspectief?

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 25 december 2010 om 00:34.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 12:40   #128
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Feiten? je gebruikt een feit en dan verzin je er een verhaal binnen die past binnen je afkeer voor ons.
Waar verzin ik dan een verhaal ?? BRON AUB . Alsook heb ik geen afkeer voor gelovigen dat verzin je ook weer.
Oud 25 december 2010, 12:41   #129
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin Bekijk bericht
Het is een wereldwijd probleem dat zich blijbaar nu pas openbaar maakt , mede dankzij het internet . Kijk eens naar deze link http://www.google.be/search?source=i...rches&aq=f&oq=

Idd
Oud 26 december 2010, 10:47   #130
Wisord
Banneling

Standaard Limburgse broeder wist van misbruik in internaat

Citaat:
De 72-jarige Gerrie Schobben uit Heerlen, die in de jaren vijftig en zestig als broeder werkzaam was in het jongenspensionaat St. Maria ter Engelen in de Kerkraadse wijk Bleijerheide, wist dat enkele van zijn medebroeders franciscanen daar jongens misbruikten. Dat heeft hij tegenover deze krant bevestigd.

Woordvoerder Stan Hoen van het bisdom Roermond heeft nooit eerder vernomen dat een geestelijke toegaf dat hij wist van seksueel misbruik door andere geestelijken. "Dit hoor ik voor het eerst. Maar het bisdom gaat louter over pastoors en niet over andere religieuzen. Die leggen verantwoording af binnen hun eigen orde.” Het provincialaat van de franciscanen in Utrecht was in het weekeinde niet bereikbaar.

Schobben kwam met zijn ontboezeming nadat hij was geconfronteerd met twee slachtoffers van seksueel misbruik in Bleijerheide, Bert Smeets uit Landgraaf en Luc Kusters uit Venlo. Als kind zat de latere broeder Alfons op het jongenspensionaat en verklaart dat hij toen al verhalen hoorde over seksueel misbruik. "We wisten wie zijn vingers niet kon thuishouden. Ook toen ik broeder was in Bleijerheide deden dergelijke verhalen de ronde.”
bron http://www.limburger.nl/article/2010...k_in_internaat

Bedroevend , ik vraag me af hoeveel slachtoffers er nu al zijn van deze walgelijke vetzakken ...
Oud 26 december 2010, 10:57   #131
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedroevend , ik vraag me af hoeveel slachtoffers er nu al zijn van deze walgelijke vetzakken ...
Veel te veel. Afschaffen die korte verjaringstermijn!
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 12:38   #132
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Snap eigenlijk nog steeds niet wat die witte mars ooit heeft uitgehaald. Of nog zou uithalen. Dat die verjaringstermijnen weg moeten is nu toch wel een vaststaand feit.
Oud 26 december 2010, 14:04   #133
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Snap eigenlijk nog steeds niet wat die witte mars ooit heeft uitgehaald. Of nog zou uithalen. Dat die verjaringstermijnen weg moeten is nu toch wel een vaststaand feit.

Nog een witte mars dan , het verschil met toen is dat mensen blijkbaar zulk een feiten normaal beginnen te vinden .
Oud 26 december 2010, 15:43   #134
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een witte mars dan , het verschil met toen is dat mensen blijkbaar zulk een feiten normaal beginnen te vinden .
Ze zijn de veralgemeningen en de leugens beu, het gratuite bashen e.d. Als jullie constant kakken tegen de Kerk, na een tijdje komt er een gelatenheid en beseffen de mensen dat het vooral om het 'kakken' te doen ws en kun jij je witte mars op je buik schrijven, spijtig. Er zouden ongetwijfeld veel gelovigen mee hebben gedaan. Maar als jullie iedereen over dezelfde kam scheren ...
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 15:56   #135
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zijn de veralgemeningen en de leugens beu, het gratuite bashen e.d. Als jullie constant kakken tegen de Kerk, na een tijdje komt er een gelatenheid en beseffen de mensen dat het vooral om het 'kakken' te doen ws en kun jij je witte mars op je buik schrijven, spijtig. Er zouden ongetwijfeld veel gelovigen mee hebben gedaan. Maar als jullie iedereen over dezelfde kam scheren ...

Daar zit je fout , de mensen hebben wel degelijk een grote afkeer gekregen aan deze pedoschandalen .... blijkbaar spreek je niet vaak met uw medemensen . Het gaat hem bij mij totaal niet om het kakken , spijtig genoeg zijn dit gewoon feiten ... het is dan ook te betreuren dat de kerk blijkbaar niets doet om de pedo's mee te bestrijden , ze schuiven het nog liever onder de mat . Ik scheer zeker niet iedereen over dezelfde kam , ik geloof oprecht dat er nog mensen zijn binnen uw kringen die evengoed kotsen op de uitspraken die oa leonard en zijn companen doen en evengoed koppen willen zien rollen .
Oud 26 december 2010, 16:59   #136
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
kotsen op de uitspraken die oa leonard en zijn companen doen.
Dat zijn net de groep waar de meeste pedofielen bij behoren: de modernisten.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 17:08   #137
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tussen klachten en feiten is er vaak een enorme kloof. Vanuit een jarenlange ervaring in het onderwijs kan ik dat zeker bevestigen.
Hoe meer het in het nieuws komt hoe meer klachten natuurlijk.
Wacht maar tot er uitzicht op een schadevergoeding is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 19:11   #138
Wisord
Banneling

Standaard Kanunnik François Houtart bekent misbruik neefje

Citaat:
In een interview met de krant Le Soir heeft de bekende Franstalige kanunnik François Houtart (85) erkend dat hij in 1970 een van zijn neefjes heeft misbruikt. De jongen was toen acht jaar.

Houtart heeft ontslag genomen als voorzitter van het Centre Tricontinental (Cetri) en aan zijn medestanders gevraagd om de campagne voor zijn kandidatuur voor de Nobelprijs van de Vrede 2011 op te schorten.

Volgens Cetri werd de ngo eind oktober op de hoogte gesteld van de feiten. “Van zodra die deels werden bevestigd door Houtart, hebben we meteen zijn ontslag gevraagd,” zegt directeur Bernard Duterme. De kanunnik was toen nog lid van de raad van bestuur.

Klacht
Een van de nichtjes van Houtart diende een anonieme klacht in bij de commissie-Adriaenssens, aldus Le Soir. Ze verklaarde dat een kanunnik die werd gehuisvest door haar ouders, twee keer in de kamer van haar broer kwam om hem te verkrachten.

De geestelijke van zijn kant zegt dat hij de “intieme delen van de jongen twee keer heeft aangeraakt”. Houtart omschrijft die daad als “ondoordacht en onverantwoord”.

De kanunnik heeft aan de ouders van het slachtoffer voorgesteld af te zien van het uitoefenen van het priesterschap en alle gevolgen van zijn daad te zullen dragen.

"Zij hebben me voorgesteld een professor van het grootseminarie van Luik te raadplegen, die mij heeft aangeraden priester te blijven en mij te concentreren op de universitaire taken in de godsdienstsociologie,” aldus Houtart.

Sociologie
François Houtart is de kleinzoon van voormalig premier graaf Henry Carton de Wiart, een van de pioniers van de katholieke partij. Hij was professor sociologie aan de UCL van 1958 tot 1990 en nam deel aan het tweede Vaticaans Concilie in 1962.

Houtart, die momenteel in Ecuador verblijft, stond mee aan de wieg van het Wereld Sociaal Forum en wordt wel eens de ‘paus van de andersglobalisten’ genoemd.
bron http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4898120051.htm
Oud 29 december 2010, 20:36   #139
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er zouden ongetwijfeld veel gelovigen mee hebben gedaan. Maar als jullie iedereen over dezelfde kam scheren ...
Dus je bevestigt dat mensen 'dankzij' de religieuze elite een waardevol doel verwerpen. Groepsgevoel boven onschuld. Dit is net de reden dat we jullie over 1 kam scheren.
Oud 30 december 2010, 15:43   #140
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Het ene cijfert het andere uiteraard niet weg maar, men dient vooral niet te vergeten dat de heel veel 'pedo' gevallen in familieverband plaatsvinden.

Wie heeft geen weet van dergelijke gevallen?

Het 'fenomeen' dient gewoon aangepast behandeld te worden en de kous is af.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be