Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 januari 2011, 11:27   #121
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat is er zo achterlijk aan dat debiel scenario?
Autochtonen belgen een minderheid? Dat is idd debiel.

Een belg is een belg dat jij ondercheid gata maken op basis van bepaalde kenmerken die meestal niks te zake doen is jouw probleem.

Citaat:
De autochtone Belge, de Franstalige en op de boerkes neerkijkende monoglot is hier in Brussel steeds méér plaats aan het maken voor EU- en niet-EU vreemdelingen, en mij stoort dat niet.
Dat stoort je wel, anders begin je er niet over.

MIJ stoorde dat niet toen ik in brussel woonde en ik begin er dan ook nooit over.

Citaat:
Als "Vlaanderen" ooit een 'volwassen' 'natie' wordt - toegegeven, die kans is kleiner dan velen lijken te denken, maar toch - zullen die 'plaatsvervangers aller landen' er weinig tot geen problemen mee hebben tot de bloei van die volwassen natie bij te dragen, en er méé de vruchten van te plukken.
Geen probleem maar ze wel omschrijven als "plaatsvervangers"

En de brusselaar word al jarenlang bang gemaakt voor vlaanderen daarmee geholpen door de soms heel domme houding van vlaamse politici EN bepaalde achterlijke groeperingen zoals TAK/voorpost.

Citaat:
Ik zie alleszins niet goed in HOE en WAAROM we die nieuwelingen enthousiast zouden moeten krijgen om zich voor een stervende staat in te zetten. U wel?
Omdat dat nu eenmaal hun staat is, die hebben weinig op met de culture gevoeligheden waar sommige vlamingen en walen nog onder lijden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 18 januari 2011, 11:30   #122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het lijkt me dat het vooral de Brusselse francofonen zijn die hun kaboutergrensjes als eeuwig voorstellen.

Uitgerekend de Vlaamsgezinden zijn de enige in dit land die grenzen willen opheffen, meerbepaald die tussen het zgn. Brussels gewest en Vlaanderen, én die tussen Nederland en het Vlaams gewest.
Ik wil ook de grens opheffen tussen Wallonië, Brussel en Frankrijk. En van mij mag Vlaanderen ook bij Frankrijk.
tomm is nu online  
Oud 18 januari 2011, 11:52   #123
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Op het laatste stadium na kan je precies hetzelfde zeggen over Dilbeek, Rode, Grimbergen etc.

De relevantie voor de politieke evolutie van vandaag is wat precies?
Dat Brussel voor Vlaanderen claimen 'op historische grond' onzin is. Wil men Brussel claimen voor Vlaanderen moet dat op basis van actuele feiten en overwegingen, die er genoeg zijn, maar daar willen de bange blanke provinciale vlaminkjes niks van weten.
We zouden Brussel wel "op historische grond" kunnen claimen als een stad die vanouds bij de Nederlanden hoort.
Maar ja, opnieuw de bange blanke provinciale vlaminkjes eh.
Pelgrim is offline  
Oud 18 januari 2011, 11:57   #124
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik wil ook de grens opheffen tussen Wallonië, Brussel en Frankrijk. En van mij mag Vlaanderen ook bij Frankrijk.
Tof idee, dan kan ik me eindelijk bij het Corsicaans verzet aansluiten

Pelgrim is offline  
Oud 18 januari 2011, 11:57   #125
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Brussel is altijd Vlaams geweest en zal dat altijd blijven. Zelfs al spreekt 60% van de bevolking er Arabisch.
Wanneer precies is Brussel Vlaams geweest?
Pelgrim is offline  
Oud 18 januari 2011, 14:38   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

1. Autochtonen belgen een minderheid? Dat is idd debiel.

Een belg is een belg dat jij ondercheid gata maken op basis van bepaalde kenmerken die meestal niks te zake doen is jouw probleem.

Dat stoort je wel, anders begin je er niet over.

MIJ stoorde dat niet toen ik in brussel woonde en ik begin er dan ook nooit over.

Geen probleem maar ze wel omschrijven als "plaatsvervangers"

2. En de brusselaar word al jarenlang bang gemaakt voor vlaanderen daarmee geholpen door de soms heel domme houding van vlaamse politici EN bepaalde achterlijke groeperingen zoals TAK/voorpost.

3. Omdat dat nu eenmaal hun staat is, die hebben weinig op met de culture gevoeligheden waar sommige vlamingen en walen nog onder lijden.
1. Veel 'allochtonen' (jonge en minder jonge) maken zélf ook het onderscheid, enerzijds tussen zichzelf (als Marokkaan, Turk, Congolees, Pool, Albanees, ...) en de 'autochtonen', anderzijds tussen de Belges (= francophones) en de Flamands.

Voor velen zijn dat eerder neutrale termen die een feit benoemen, voor sommigen houdt die terminologie ook een waarde-oordeel in.

Ik gebruik die termen in een neutrale, beschrijvende betekenis, niet meer, niet minder.

Nu kunt u in alle toonaarden proberen te ontkennen dat het aantal 'allochtonen' in Brussel blijft toenemen, maar als u hier nog eens komt rondkijken zult u zélf ook wel kunnen vaststellen dat dat weinig zin heeft.

Wat mij betreft zijn de 'allochtonen' inderdaad de 'plaatsvervangers' (in de neutrale betekenis van het woord) van de 'oorspronkelijke' bevolking.

Maar die 'plaatsvervangers' zijn wél landgenoten, met - volgens mij in elk geval - dezelfde rechten en plichten als u en ik.

En ik heb daar inderdaad geen probleem mee.

2. Dat klopt. Het zou u nochtans sieren mocht u ook even de rol van "De Grote Bangmaker" willen belichten.

3. Dat klopt ook. De meeste van die mensen hebben doorgaans andere 'culturele gevoeligheden' om onder te lijden.
Gelukkig staat "Vlaanderen" in de omgang dáármee al een stap verder dan "Franstalig België". (*)

Laat u a.u.b. niet in de luren leggen door de schijn van het tegendeel.

(*) De 'ironie van de geschiedenis' wil dat het uitgerekend dankzij het Vlaams Blok/Vlaams Belang is dat "Vlaanderen" gedwongen werd tot een ernstige en meer doordachte aanpak van het 'vreemdelingen-probleem'.

"Franstalig België" kon zich de tijdelijke 'luxe' van de struisvogel-politiek veroorloven, maar daarvoor is de gouden tijd voorbij.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 18 januari 2011, 14:50   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het is ironisch dat net Vlaams-nationalisten grenzen als eeuwig voorstellen.
Met andere woorden, Zaventem is Vlaams en zal dat blijven.

Overtijd was er een programma waar het over Straatsburg en Brussel ging. Uiteindelijk zal er maar èèn plaats overblijven, en de Fransen waren heel zeker dat het Straatsburg ging zijn, "want Brussel heeft niet eens een luchthaven."

En dat klopt. En wees gerust, Brussel gaat zijn vieze klauwen niet in Zaventem slagen.
Oud 18 januari 2011, 14:53   #128
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik wil ook de grens opheffen tussen Wallonië, Brussel en Frankrijk.
Dat hebben jullie al eens geprobeerd in 1830. Is mislukt.
Oud 18 januari 2011, 14:53   #129
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat Brussel voor Vlaanderen claimen 'op historische grond' onzin is. Wil men Brussel claimen voor Vlaanderen moet dat op basis van actuele feiten en overwegingen, die er genoeg zijn, maar daar willen de bange blanke provinciale vlaminkjes niks van weten.
We zouden Brussel wel "op historische grond" kunnen claimen als een stad die vanouds bij de Nederlanden hoort.
Maar ja, opnieuw de bange blanke provinciale vlaminkjes eh.
Ik vind dat ook. Op historische gronden kunnen de Italianen Brussel claimen als erfopvolger van het Romeinse rijk.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 januari 2011, 14:54   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind dat ook. Op historische gronden kunnen de Italianen Brussel claimen als erfopvolger van het Romeinse rijk.
Knappe redenatie.

Misschien worden de Etrusken dan de baas hier.
Oud 18 januari 2011, 14:55   #131
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daar zit heden ten dage meer waarheid in dan je denkt.
Zwartengeel is offline  
Oud 18 januari 2011, 15:00   #132
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
GeBedenk even: het gewest Brussel heeft geen enkele school. Ze bezit geen enkel schoolgebouw. In geen jaren zijn ze financieel of anders in staat om de aanwezige Vlaamse scholen (tot en met univ) over te nemen ....

En al die gemeentescholen dan?
Gezien de nederlandstaligen in Brussel nog met twee en een paardekop zijn zie ik echt niet in waarom het Brusselse gewest in Vlaams onderwijs zou moeten investeren. De Vlamingen investeren in Vlaams onderwijs hier omdat ze de illusie hebben dat dat Brussel terug Vlaams zal maken. En net zoals de rand nooit nog echt Vlaams zal worden zal Brussel dit zeker nooit meer zijn. Binnen 10 jaar zal het aantal Vlamen in Brussel onder de 5% gezakt zijn. Een te verwaarlozen bevolkingsgroep dus.

Laatst gewijzigd door speurneus : 18 januari 2011 om 15:09.
speurneus is nu online  
Oud 18 januari 2011, 15:19   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daar zit heden ten dage meer waarheid in dan je denkt.
lol
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 januari 2011, 15:25   #134
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
IkMaar ik heb vandaag in de klas ook mogen meemaken dat minstens 20 jongeren van allochtone afkomst bijna unaniem verklaarden: "Bruxelles, c'est flamand!"

Natuurlijk zeggen ze dat als hen dat door een Vlaams nationalistische leraar, die hen met de minste vingerknip kan buizen, wordt ingefluisterd.
Maar waarschijnlijk heb jij hun tweede zinnetje niet gehoord. "Mais c'est fort regrettable que ces flamands sont des racistes"
speurneus is nu online  
Oud 18 januari 2011, 15:29   #135
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De administratieve verfransing is gestopt tot de rand. De verfransing in het straatbeeld gaat echter nog steeds onverminderd verder.
Kom, kom. We weten toch allemaal dat na die splitsing van BHV daar meteen een einde aan zal komen, toch? Enfin dat is toch een idee dat bepaalde (lokale) mandatarissen de afgelopen jaren hebben verspreid.
solidarnosc is offline  
Oud 18 januari 2011, 15:33   #136
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En al die gemeentescholen dan?
Gezien de nederlandstaligen in Brussel nog met twee en een paardekop zijn zie ik echt niet in waarom het Brusselse gewest in Vlaams onderwijs zou moeten investeren. De Vlamingen investeren in Vlaams onderwijs hier omdat ze de illusie hebben dat dat Brussel terug Vlaams zal maken. En net zoals de rand nooit nog echt Vlaams zal worden zal Brussel dit zeker nooit meer zijn. Binnen 10 jaar zal het aantal Vlamen in Brussel onder de 5% gezakt zijn. Een te verwaarlozen bevolkingsgroep dus.
'Nog een te verwaarlozen bevolkingsgroep méér', zult u wellicht bedoelen

En wat betekent 'nooit'?

Laatst gewijzigd door djimi : 18 januari 2011 om 15:44.
djimi is offline  
Oud 18 januari 2011, 15:44   #137
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Natuurlijk zeggen ze dat als hen dat door een Vlaams nationalistische leraar, die hen met de minste vingerknip kan buizen, wordt ingefluisterd.
Maar waarschijnlijk heb jij hun tweede zinnetje niet gehoord. "Mais c'est fort regrettable que ces flamands sont des racistes"

Nu vraag ik me toch wel af hoe véél tijd u al in mijn klaslokaal hebt doorgebracht, en waar precies u uw afluisterapparatuur hebt verstopt.

Ik zou u in elk geval willen aanraden een oorarts te raadplegen, en ook uw speurneus even te laten nazien. Volgens mij zit ze verstopt.

Al bij al kunt u nog van geluk spreken dat u over een ongebreidelde fantasie beschikt

Laatst gewijzigd door djimi : 18 januari 2011 om 15:45.
djimi is offline  
Oud 18 januari 2011, 15:49   #138
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Kom, kom. We weten toch allemaal dat na die splitsing van BHV daar meteen een einde aan zal komen, toch? Enfin dat is toch een idee dat bepaalde (lokale) mandatarissen de afgelopen jaren hebben verspreid.
Dat zijn 2 verschillende zaken. De splitsing van BHV is louter administratief. De facilliteiten afschaffen is een doeltreffende beslissing.
Ratatosk is offline  
Oud 18 januari 2011, 16:11   #139
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dat zijn 2 verschillende zaken. De splitsing van BHV is louter administratief. De facilliteiten afschaffen is een doeltreffende beslissing.
Juist ja. Franstaligen gaan stoppen met naar Vlaanderen verhuizen omdat ze om de 6 jaar een brief van de gemeente in hun bus krijgen die hen in het Nederlands oproept om te gaan stemmen.
solidarnosc is offline  
Oud 18 januari 2011, 16:22   #140
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
1. Veel 'allochtonen' (jonge en minder jonge) maken zélf ook het onderscheid, enerzijds tussen zichzelf (als Marokkaan, Turk, Congolees, Pool, Albanees, ...) en de 'autochtonen', anderzijds tussen de Belges (= francophones) en de Flamands.
En? ALs iemand zich vlaming vind, is dat dan ook plots een allochtoon in belgie?

Citaat:
Voor velen zijn dat eerder neutrale termen die een feit benoemen, voor sommigen houdt die terminologie ook een waarde-oordeel in.
Welk feit? Dat je over over over grootvader ook een belg was?

Citaat:
Ik gebruik die termen in een neutrale, beschrijvende betekenis, niet meer, niet minder.
Net zoals de term "plaatsvervangers"

Citaat:
Nu kunt u in alle toonaarden proberen te ontkennen dat het aantal 'allochtonen' in Brussel blijft toenemen, maar als u hier nog eens komt rondkijken zult u zélf ook wel kunnen vaststellen dat dat weinig zin heeft.
Nogmaals ik woonde er, voor jou is het blijkbaar een probleem dat "allochtonen
" in brussel toenemen maar op zich maakt dat 0.0 uit.

Citaat:
Wat mij betreft zijn de 'allochtonen' inderdaad de 'plaatsvervangers' (in de neutrale betekenis van het woord) van de 'oorspronkelijke' bevolking.
Waar de oorspronkelijke bevolking deels walen en vlamingen waren die net zo goed "allochtonen" daar waren. Maar ach ja, van niet zo ver, dat telt niet zeker?

Hoe ga je trouwens om met de annexatie van bepaalde vlaamse gemeentes ? Zijn dat allemaal allochtonen hun nakomelingen, of zonder die meegeanexeerd als brusselaars?

Citaat:
Maar die 'plaatsvervangers' zijn wél landgenoten, met - volgens mij in elk geval - dezelfde rechten en plichten als u en ik.

En ik heb daar inderdaad geen probleem mee.

Citaat:
2. Dat klopt. Het zou u nochtans sieren mocht u ook even de rol van "De Grote Bangmaker" willen belichten.
"Franse ratten rol uw matten?" Hondsdol staan roepen en tieren als iemand een frans woordje durft uiten in een gemeenteraad of durft aanplakken op een bord? Pestwetten zoals omzendbrief peeters? Kweek je echt 0.0 vertrouwen mee hoor EN je geeft handevol munitie om vlaanderen keer op keer door het slijkt e halen.

Citaat:

3. Dat klopt ook. De meeste van die mensen hebben doorgaans andere 'culturele gevoeligheden' om onder te lijden.
Gelukkig staat "Vlaanderen" in de omgang dáármee al een stap verder dan "Franstalig België". (*)

Laat u a.u.b. niet in de luren leggen door de schijn van het tegendeel.
Nee dat is niet waar, want vlaanderen geraakt voor een deel nog niet over zijn eigen gevoeiligheden. Laat staan dat ze ide eventjes voor heel brussel gaan aanpakken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be