Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2011, 17:59   #121
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En waarom moeten ze die "idiote kledingvoorschriften" dan aanpassen? Heb jij er last van? 't verpest uw uitzicht toch niet hè? Want dat zouden we niet willen. Nee, omdat u toevallig hier geboren bent moet u wel het recht hebben op een hoofddoekjesvrij uitzicht hoor.
Ik heb het gevoel dat jij rond de hete brij blijft draaien. Dit is geen fundamentele discussie, alsof de gevraagde antwoorden al geprogrammeerd zijn.

Misschien is het zo, om te beginnen, dat een samenleving geen 2 godsdiensten verdraagt. Elke religie is absoluut, omdat ze een antwoord geeft aan de existentiele angst van de mens. Per definitie sluit dat een andere godsdienst uit. Voorbeelden ervan zijn legio, ook vandaag.

Scherper wordt het al je begint te ontkennen dat een hoofddoek die radicale tegenstelling veruitwendigt, en het begint af te doen als een niemendalletje.

Tijdsgebonden is dan weer dat het westen sedert de late middeleeuwen een voorkeur heeft voor individueel denken. Uniformisering hoort daar niet bij. Die uniformisering verklaart de culurele armoede van de islam, cultuur in de zin zoals wij dat zien. Tja, als je als een hoer naar het westen rent staan de tarieven aan de ingang. Da's overal zo.

Maar ja, je wil profiteren van de vruchten van de boom, zonder een eigen inspanning. Ik geloof nooit dat een samenleving een overlevingskans heeft als er geen consensus is, dus ervan profiteren en erop spuwen is de kern van een schisma.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 18:53   #122
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidige Nederlandse regerng pleit wel voor Christelijke (of zelfs Joods-Christelijke) wetten. En dat zijn nou niet bepaald de grootste vredesduiven ooit, en zeker niet naar immigranten toe.
Volgens mij vergis je je. Zover ik heb begrepen, pleit de huidige regering in Nederland slechts voor het behoud van de Nederlandse cultuur die een product is van de christelijk/humanistisch/joodse tradities en denkwijzes.
Dat is wel even iets anders dan pleiten voor christelijke of joods-christelijke wetten.
Oud 1 juli 2011, 07:14   #123
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mij zal je niet op het driehoekje zien drukken. Ik denk dat je jezelf te belangrijk vind als je denkt dat je gezever mij in een staat van gefrusteerde woede kan brengen, die mij er toe beweegt mij te gaan beklagen bij de moderatie.
Vrije meningsuiting is geen grapje voor mij, ik ben daar heel ernstig over : zelfs religieuze zotten, gangsters of gewoon debiele hansworsten mogen van mij van hun zegje doen.
Hoogstens moet ik daar eens mee lachen.
Oh Sorry, verschoning en met spijtbetuiging, dat ik niet wist dat U ook met transistoortjes speelde en dat U ook een vertegenwoordiger zou zijn van het uitverkoren Super-onder-ras dat ons hier de les komt spellen.

Ofwel bent U ook humorloos ofwel zou U de level iets scherper moeten instellen.

Temeer dat zo maar lachen, zonder de diepe finesse van het betoog te hebben begrepen ook maar niets is.

Prettige eerste vakantiedag toegewenst.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 09:04   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat jij rond de hete brij blijft draaien. Dit is geen fundamentele discussie, alsof de gevraagde antwoorden al geprogrammeerd zijn.

Misschien is het zo, om te beginnen, dat een samenleving geen 2 godsdiensten verdraagt. Elke religie is absoluut, omdat ze een antwoord geeft aan de existentiele angst van de mens. Per definitie sluit dat een andere godsdienst uit. Voorbeelden ervan zijn legio, ook vandaag.

Scherper wordt het al je begint te ontkennen dat een hoofddoek die radicale tegenstelling veruitwendigt, en het begint af te doen als een niemendalletje.

Tijdsgebonden is dan weer dat het westen sedert de late middeleeuwen een voorkeur heeft voor individueel denken. Uniformisering hoort daar niet bij. Die uniformisering verklaart de culurele armoede van de islam, cultuur in de zin zoals wij dat zien. Tja, als je als een hoer naar het westen rent staan de tarieven aan de ingang. Da's overal zo.

Maar ja, je wil profiteren van de vruchten van de boom, zonder een eigen inspanning. Ik geloof nooit dat een samenleving een overlevingskans heeft als er geen consensus is, dus ervan profiteren en erop spuwen is de kern van een schisma.
Wat u schrijft is juist. Maar wat mij het meest verbijsterd is dat veel zaken niet eens meer in vraag gesteld worden; omdat we zo tolerant zijn.

We vinden het normaal dat je in Molenbeek geen gayparade zou kunnen organiseren omdat daar veel mensen wonen die intolerant zijn tegenover homo's omdat hun religie dit voorschrijft, waar wij begrip voor moeten hebben.

We vinden het normaal dat er veel meisjes en vrouwen zijn zonder zelfbeschikkingsrecht, omdat zij behoren tot een groep die intolerant is tegenover vrouwen, wanneer je niet hun religie maar wettelijke rechten voor vrouwen als uitgangspunt neemt.

We vinden het normaal dat je niet meer mag tekenen, schrijven of filmen wat je wilt, omdat de religie van een ander dit zo bepaald, ookal overtreden we geen enkele wet.

We wennen ook al aan het idee halal te eten, ookal hebben we daar niet voor gekozen, we vinden het goed dat kerstbomen, Sinterklaas ter discussie staan omdat we toch niet overal die guillotine van vrouwenrechten willen toelaten..

En dat is dus wel degelijk een vorm van islamisering van onze samenleving, dat laten we ons opdringen uit tolerantie voor de onverdraagzamen..dat is dus fout, er is een wezelijk verschil tussen tolerantie of het accepteren van al of niet passieve agressie waarbij grondrechten worden aangetast , en helaas hebben we met moslimmigranten veel vaker die botsing dan met andere groepen..en die problemen worden mensen beu, daar hebben velen genoeg van, jammer dat de politiek amper antwoorden heeft op die problemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 10:16   #125
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat u schrijft is juist. Maar wat mij het meest verbijsterd is dat veel zaken niet eens meer in vraag gesteld worden; omdat we zo tolerant zijn.

We vinden het normaal dat je in Molenbeek geen gayparade zou kunnen organiseren omdat daar veel mensen wonen die intolerant zijn tegenover homo's omdat hun religie dit voorschrijft, waar wij begrip voor moeten hebben.

We vinden het normaal dat er veel meisjes en vrouwen zijn zonder zelfbeschikkingsrecht, omdat zij behoren tot een groep die intolerant is tegenover vrouwen, wanneer je niet hun religie maar wettelijke rechten voor vrouwen als uitgangspunt neemt.

We vinden het normaal dat je niet meer mag tekenen, schrijven of filmen wat je wilt, omdat de religie van een ander dit zo bepaald, ookal overtreden we geen enkele wet.

We wennen ook al aan het idee halal te eten, ookal hebben we daar niet voor gekozen, we vinden het goed dat kerstbomen, Sinterklaas ter discussie staan omdat we toch niet overal die guillotine van vrouwenrechten willen toelaten..

En dat is dus wel degelijk een vorm van islamisering van onze samenleving, dat laten we ons opdringen uit tolerantie voor de onverdraagzamen..dat is dus fout, er is een wezelijk verschil tussen tolerantie of het accepteren van al of niet passieve agressie waarbij grondrechten worden aangetast , en helaas hebben we met moslimmigranten veel vaker die botsing dan met andere groepen..en die problemen worden mensen beu, daar hebben velen genoeg van, jammer dat de politiek amper antwoorden heeft op die problemen.
We vinden het normaal.... Ik weet het niet of we dat allemaal zo normaal vinden. Uiteraard maakt de politiek zich niet moe om die problemen op te lossen want het zijn juist allemaal partijen die decennia lang schreewen dat het politiek correct is om het normaal te MOETEN vinden, door ons strot geduwd.

Laatst gewijzigd door kwantum : 1 juli 2011 om 10:16.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 11:03   #126
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
We vinden het normaal.... Ik weet het niet of we dat allemaal zo normaal vinden. Uiteraard maakt de politiek zich niet moe om die problemen op te lossen want het zijn juist allemaal partijen die decennia lang schreewen dat het politiek correct is om het normaal te MOETEN vinden, door ons strot geduwd.
Daar heeft u gelijk in, en dat bedoelde ik ook, wij zijn zaken normaal gaan vinden die dat helemaal niet zijn, en politici hebben zich niet met die problemen willen bezig houden, laat staan willen erkennen dat er problemen zouden zijn. Dat was zowat taboe, pas nu worden een beperkt aantal zaken eindelijk in vraag gesteld, rijkelijk te laat!
Oud 1 juli 2011, 13:55   #127
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Erbarmelijk, zou hier als eindconclusie eveneens passen!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 15:00   #128
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Volgens mij vergis je je. Zover ik heb begrepen, pleit de huidige regering in Nederland slechts voor het behoud van de Nederlandse cultuur die een product is van de christelijk/humanistisch/joodse tradities en denkwijzes.
Dat is wel even iets anders dan pleiten voor christelijke of joods-christelijke wetten.
Van de twee regeringspartijen is er één Christelijk. Van de twee gedoogpartijen is er één streng Christelijk en wil de ander in de grondwet vastleggen dat de Joods-Christelijke traditie, dus niet de Nederlandse traditie voortkomend uit enz de dominante cultuur is in Nederland.

Dat klinkt toch redelijk Christelijk, niet?
Oud 1 juli 2011, 15:02   #129
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat jij rond de hete brij blijft draaien.
Ik draai juist compleet niet rond de hete brij. Ik pobeer naar de echte kern(en) van de zaak te komen, en niet te blijven hangen in "moslims zijn eng" of "moslims zijn lief".
Oud 1 juli 2011, 15:13   #130
Bovenbuur

Standaard

Citaat:

Wij vinden het ook al normaal dat de oplossing voor dit soort zaken gezocht wordt in het buitensluiten van grote groepen mensen.

Wij vinden het ook al normaal dat we via biometrische paspoorten, rekeningrijden, OV-chipkaarten, cameratoezicht en preventieve controles al onze privacy afstaan in naam van de strijd voor onze rechten.

Wij vinden het ook al normaal dat wij ons in openbare ruimtes aan kledingvoorschriften moeten houden, dat onze vrijheid om softdrugs en alcohol te gebruiken steeds verder afneemt en dat belangrijke politici voorstellen om burgers fijn door de knieën te gaan schieten.

Dacht je dat de Nederlandse regering goed werk levert, dat zij het voorbeeld geven omtrent omgang met de Islam? Alles waar zij de moslims van beschuldigen doen ze zelf veel harder. We staan in rap tempo onze vrijheden en rechten af. Rechten die geen enkele moslim ooit serieus heeft kunnen bedreigen, staan wij af in angst.

Ik vind het dieptriest, hoever complete landen kunnen zinken over een zaak die dat compleet niet waard was. En let maar op, jullie in het zuiden komen ook nog wel aan de beurt. Het duurt misschien nog wel een tijd voordat er een regering zit die zich laat leiden door hun onderbuik, maar het gaat al de goede kant op. Blijf dus vooral schreeuwen over hoe gevaarlijk moslims zijn, dan mag je straks vrijwillig je eigen doemscenario vervullen. Onze rechten worden niet bedreigd door een enge minderheid, maar door onze eigen meerderheid.
Oud 1 juli 2011, 16:12   #131
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mag ik me afvragen waarom woningen in "migranten"omgeving zo "goedkoop" zijn?

En dan zet ik even de kanttekening , waarom zijn de woningen zo duur in de andere "migranten"omgeving, zoals ambassades en Europese instellingen.
Iets met een betere beveiliging en zo???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 16:20   #132
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zeg een tweede generatie Marokkaan die hier geboren is moet zich anders gaan kleden (en het liefst zijn huid bleken danwel oprotten) omdat jij hier nog veel meer geboren bent dan hij?
Als de eerste generatie ipv een Mohamedje, een Jefke had laten opgroeien in Vlaanderen of Nederland had Jefke niet rondgelopen als een vreemde in de wereld waar hij leeft.
Tweede generatie en nog steeds Marokkaan zijn is teken van onwil...
Zowel qua klederdracht, taal, gedrag en geloof als paspoort.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 16:25   #133
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als de eerste generatie ipv een Mohamedje, een Jefke had laten opgroeien in Vlaanderen of Nederland had Jefke niet rondgelopen als een vreemde in de wereld waar hij leeft.
Tweede generatie en nog steeds Marokkaan zijn is teken van onwil...
Zowel qua klederdracht, taal, gedrag en geloof als paspoort.
Volkomen akkoord.

Daarom zeg ik steeds dat het vooral een probleem van die achterlijke religie is. Ik ken verschillende allochtonen die het verstand hadden die middeleeuwse poespas achter zich te laten en zich volledig te assimileren.... et voil�* geen enkel probleem. Alleen, die mensen zijn dan weer het slachtoffer van de gedragingen van die muzelsloffers want ze worden onder één kam gerekend. Wat spijtig is. Een taak voor het beleid: benoem de dingen, dan hebben de mensen die zich wèl aanpassen en islam achter zich lieten tenminste een kans.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 18:49   #134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een heel juiste formulering van het probleem van deze tijd!
2
Oud 1 juli 2011, 20:19   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij vinden het ook al normaal dat de oplossing voor dit soort zaken gezocht wordt in het buitensluiten van grote groepen mensen.

Wij vinden het ook al normaal dat we via biometrische paspoorten, rekeningrijden, OV-chipkaarten, cameratoezicht en preventieve controles al onze privacy afstaan in naam van de strijd voor onze rechten.

Wij vinden het ook al normaal dat wij ons in openbare ruimtes aan kledingvoorschriften moeten houden, dat onze vrijheid om softdrugs en alcohol te gebruiken steeds verder afneemt en dat belangrijke politici voorstellen om burgers fijn door de knieën te gaan schieten.

Dacht je dat de Nederlandse regering goed werk levert, dat zij het voorbeeld geven omtrent omgang met de Islam? Alles waar zij de moslims van beschuldigen doen ze zelf veel harder. We staan in rap tempo onze vrijheden en rechten af. Rechten die geen enkele moslim ooit serieus heeft kunnen bedreigen, staan wij af in angst.

Ik vind het dieptriest, hoever complete landen kunnen zinken over een zaak die dat compleet niet waard was. En let maar op, jullie in het zuiden komen ook nog wel aan de beurt. Het duurt misschien nog wel een tijd voordat er een regering zit die zich laat leiden door hun onderbuik, maar het gaat al de goede kant op. Blijf dus vooral schreeuwen over hoe gevaarlijk moslims zijn, dan mag je straks vrijwillig je eigen doemscenario vervullen. Onze rechten worden niet bedreigd door een enge minderheid, maar door onze eigen meerderheid.
Het ergste is dat die meerderheid dit niet eens beseft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 22:08   #136
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De huidige Nederlandse regerng pleit wel voor Christelijke (of zelfs Joods-Christelijke) wetten. En dat zijn nou niet bepaald de grootste vredesduiven ooit, en zeker niet naar immigranten toe.
Ik denk dat de Nederlandse regering stilaan wetten begint te stemmen die hun eigen cultuur pogen te beschermen tegen de oprukkende islam. Dat heeft met " christelijke " wetten niks te maken, en met " joods-christelijke " nog minder. Jij redeneert zoals een moslim, die �*lles in een religieus daglicht plaatst.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 22:14   #137
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Oh Sorry, verschoning en met spijtbetuiging, dat ik niet wist dat U ook met transistoortjes speelde en dat U ook een vertegenwoordiger zou zijn van het uitverkoren Super-onder-ras dat ons hier de les komt spellen.

Ofwel bent U ook humorloos ofwel zou U de level iets scherper moeten instellen.

Temeer dat zo maar lachen, zonder de diepe finesse van het betoog te hebben begrepen ook maar niets is.

Prettige eerste vakantiedag toegewenst.
Ik zou niet zeggen dat ik humorloos ben. Enkel vind ik jouw zever niet grappig. Dat is het nu juist, ik vind het flauwe zever.
Mag dat nog even, of is dat Majesteitsschennis ?
Oud 1 juli 2011, 22:18   #138
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik draai juist compleet niet rond de hete brij. Ik pobeer naar de echte kern(en) van de zaak te komen, en niet te blijven hangen in "moslims zijn eng" of "moslims zijn lief".
Eng, lief...Moslims zijn lastig. Doodgewoon LASTIG. We hebben er niks als last mee.
Oud 1 juli 2011, 22:48   #139
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ware woorden, bovenbuuf.
Exact dát stoorde me aan de regering van G.W. Bush na 9/11: ''Wij zullen onze way of life niet veranderen'' zee die nog op de puinhopen van het WTC. En wat deed ie? Exact dát.
Hij viel Afghanistan binnen, krijgsgevangenen heetten geen krijgsgevangenen meer zodat ie ze kon martelen op Cuba, we kregen de The Hague Invasion Act en alles en iedereen werd gecontroleerd en gecheckt en nagetrokken.
Was er bescherming nodig tegen terrorrisme? Natuurlijk, maar niet op deze manier.

Net zoals hier met ''de moslims''. Natuurlijk is religieus fundamentalisme een ''bedreiging'' voor een democratische rechtstaat. Maar op deze manier beschermen?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 22:49   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dat zo? In welke zin worden die groepen buitengesloten? Leg me maar uit waaruit blijkt dat die groep hier minder rechten krijgt.

Biometrische paspoorten? Niet dus, waarom sleurt u er vanalles bij wat nergens iets mee te maken heeft?

Hoezo kledingvoorschriften in openbare ruimtes? Wat softdrugs betreft heeft u meer vrijheid dan pakweg tien jaar terug, u mag nog altijd alcohol drinken, en die opmerking van die politicus, heeft u daar even een linkje naar?

Waar beschuldigt Nederland moslims van?

Wij staan inderdaad onze vrijheden en rechten af, onder druk van een onverdraagzame ideologie, bent u Theo Van Gogh vergeten, de bedreigde Hirshi Ali, die Deense cartonist die in zijn huis werd aangevallen?
En dan vertelt u dat geen enkele moslim ooit serieus onze vrijheden heeft bedreigd?

Vertel dat maar tegen homo's die steeds vaker worden lastig gevallen en bedreigd, tegen vrouwen die niet meer kunnen dragen wat ze willen, tegen moslima's die worden aangesproken wanneer de hoofddoek niet strak genoeg zit.

Het is erg eenvoudig, van onze grondrechten blijf je af, die zijn niet voor onderhandeling vatbaar, en al zeker niet omdat religie anders voorschrijft.

En die zaak vinden steeds meer mensen meer dan de moeite waard, dieptriest voor die moslims die dit niet doorhebben. Want daarmee sluiten zij zichzelf uit, waardoor ze hun kinderen van kansen beroven, dat is erg jammer.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be