![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tomm : 5 juli 2011 om 03:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lukt me héél goed in CaNARIAS EN IK HEB IN 1998 AL EEN JAAR CURSUS Spaans gevolgd in Canarias. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 juli 2011 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() El principio No te repitas (en inglés Don't Repeat Yourself o DRY, también conocido como Una vez y sólo una) es una filosof�*a de definición de procesos que ...(wiki) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Jawel veel expats die erin slaagden weg te raken met of zonder hun bezit en willen Fidel wel levend villen
Zelfde voor Chavèz ![]() Yo conosco aqui a latifundistas... ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 juli 2011 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Soms denk ik echt dat onze commies in een coma verkeren...
Zelf al verkeren ze met Cubaanse vrouwen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Zouden de Chinese commies ook in een coma leven?
Zonder Cubaanse vrouwen is dat wellicht iets makkelijker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom het moeilijk zou moeten zijn om een schatrijk land aan delfstoffen als Venezuela, nuttige werkgelegenheid te creeeren en de economie een boost te geven. Geef een gezin een gemiddeld perceel van 300 m2, laat ze daarmee naar de (staats)bank gaan om in deelleningen een huis te bouwen, eerst lening voor fundering, dan aflossen, daarnaa, karkas, dak, deuren kozijnen, verf, etc. Op deze manier is het verlies aan rente het minst voor de hypotheeknemers. Duurt het weliswaar voordat het huis af is maar zijn ze daarentegen eerder schuldvrij, bvd als het karkas er al staat, kunnen de mensen er al in wonen. Laat wegen aanleggen, etc, en voor het weet heb je een bloeiende economie, gebaseerd op bouw, de olie inkomsten zijn daarbij weer de aanjager van dat alles.. Doe niet aan verstaatsen, maar zet staatswinkels neer, waar armen tegen kostprijzen inkopen kunnen doen, etc en laat de hardwerkende ondernemers met rust.. Overigens Brazilie heeft een succesvol en effectief sociaal programma, neem daar van over zou ik zeggen, ipv van dat gehele dag getetter op de radio en televisie over Bolivaarse revolutie dit en dat (..) Tevens, zorg dat je eigen artsen niet het land uitvluchten, ipv deze te importeren uit Cuba, etc, etc. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn ? Wat Chavez doet is de maffia van de barrios op zijn hand krijgen, en zoals het bij hen (allerarmsten) betaamt gaat het is volgt; je kan zo'n sterke man maar beter voor je dan tegen je hebben. Overigens, in Colombia was drugsbaron Pablo Escobar destijds immens populair in de barrios, zijn begrafenisstoet gaf daaraan wel blijk. Wil dat nou zeggen dat die man zijn werk naar behoren deed ? Bullsjit, hij hielp het land naar de afgrond, 't zelfde wat Chavez nu mee bezig is. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 juli 2011 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste Cubanen die op de Canarische wonen komen uit de blanke begoede klasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Cuba wonen zou ik niet zien zitten. Het is toch echt een eilandmentaliteit en buitenlanders blijven altijd "yuma", de Cubaanse variant van "gringo". En een portefeuille op poten (vermits er geen lokale rijken zijn)
Venezuela vond ik veel opener, je wordt er aanvaard als een van hen. Er zijn ook veel blanken in Venezuela en je kunt je daarin perfect thuisvoelen. (helaas wel bijna uitsluitend uit de middenklasse, in de barrio's zul je zo gemakkelijk niet aanvaard worden denk ik) |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad daar zijn we het roerend met elkaar eens, en Chavez heeft dat niet kunnen terugdringen, sterker de barrio's dijen verder uit en worden steeds/nog gevaarlijker. Ideaal dus voor maffia in de barrios, handlandlangers van Chavez.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Betreft extreme armoede, deze bestijd je niet in 1 generatie, hierbij speelt vooral de mentaliteitskwestie een rol (..) Het laatste wat je dan moet hebben is een gek, als Chavez. Dat die Chavez nou nog niet is opgerot, is omdat mensen in derde landen over het algemeen geen ruggegraat hebben, hoewel op Haiti uitgezonderd, maar dat is ook een uitzondering. Deze mensen kozen er 200 jaar geleden ervoor gekozen om zowaar uitgeroeid te worden om hun vrijheid te bereiken. Overigens in Georgie zit Shaakasvili, ook een gek die zijn land naar de verdommenis helpt en die blijft ook maar zitten. Om nou te zeggen dat dat komt vanwege zijn grote schare aanhang is ook voorbarig dunkt me. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 juli 2011 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Welke dictator wordt er door Chavez niet geprezen/gesteund?
Wie weet het, buiten corse of course? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() ![]() Gelukkig zijn communisten geen nationalisten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cavez blijft zitten omdat hij ten eerste toegang heeft tot olierijkdommen en die gebruikt hij om de armen te helpen. Vermits de meerderheid van de bevolking uit armen bestaat, blijft hij zitten. Ik vind dat er eerst een herverdeling moet plaatsgrijpen van de welvaart, pas dan kan men mensen stimuleren om rijk te worden, beginnende van een gelijke basis. Zoals in China gebeurde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |