Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 22:33   #121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kan iemand mij nu eens heel kort en bondig uitleggen wat dat akkoord nu feitelijk inhoudt. Het is toch normaal dat Franstaligen in het Frans worden geholpen en Nederlandstaligen in het Nederlands. Wat vinden de nationalisten ervan? En wat denken de Walen?

Niks mis mee toch?
Ik zie dit in de praktijk nog meer problemen veroorzaken dan oplossen. Ze kunnen nu al niet volgen met Franstalige dossiers in Brussel en nu gaan ze dus 5 mannen daarvan wegpakken om alle dossiers te behandelen van Franstaligen in Vlaanderen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 22:35   #122
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het kan aan mij liggen maar werkelijk, ik zie het probleem niet.
Walen die hier wonen moeten zich aanpassen en de taal leren daar ben ik het mee eens. Ik kan dus goed begrijpen dat dat niet op 1, 2, 3 kan gebeuren en dan hebben de Walen het recht verder geholpen te worden in het Frans. Omgekeerd zou een Vlaming ook in het Nederlands moeten worden geholpen in Wallonië.
Wat is er mis met een tolk? Te simpel?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 22:36   #123
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat is niet fair. Eigenlijk hé, zouden we de toelating moeten krijgen om te stemmen op degene die we zelf verkiezen. Vlamingen zouden op Walen moeten kunnen stemmen en omgekeerd ook.
Jij bent te democratisch om op de traditionelen te stemmen, join the club.
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 22:39   #124
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Droom maar zoet van Elio. Ik twijfel eraan dat het een natte droom gaat worden (tenzij van het angstzweet) Elio zal dan toch een nieuwe minister post in dienst moeten stellen, namelijk minister van volksverraad. Want steun in Vlaanderen zal minder dan 50% zijn voor Elio.
Zolang ze maar voor 100% betalen
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 22:39   #125
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS dit akkoord moet gestopt worden!

deze partijen bezitten geen legitimiteit in Vlaanderen
Hoe?
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 22:41   #126
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In de plaats krijgen we een clown met een grote neus op het ministerie van cynische zaken. Naar het schijnt is het een toffe minister portefeuille. Als Anciaux minister kan zijn, en Van Quickenborne ook, dan is het toch duidelijk dat iedereen dit kan.
Natuurlijk zou het kunnen dat de grote neus wat gaat snotteren als het een snert job zou blijken te zijn zoals verkeer, stel je voor .
Godverdomme ik was dat eindelijk vergeten...
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 22:44   #127
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Hoezo .. één maand nadat Patrick Jansen eclatant de gemeenteraadsverkiezingen in A'pen won ?
Patrick wie? Ik zeg November 2012 omdat ik vermoed dat ze (de traditionele Vlaamse partijen: Open VLD, SP.a, CD&V) de grootste schrik hebben om hun machtsbasis te verliezen (de gemeentes).

Wat Groen! denkt doet er niet echt doe, die willen gewoon een ministerpost of eventueel een staatssecretaris.

Ik vermoed trouwens dat de CDh & de MR zo'n beetje dezelfde vrees hebben als onze traditionele, voor de PS speelt het weinig rol want die kan men toch niet wippen.
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 22:45   #128
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik geloof het niet, omdat het iets positiefs zou zijn voor België.
Komt op't zelfde neer in de praktijk
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2011, 23:01   #129
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me gewoon makkelijker om het brussels hoofdstedelijk gewest volledig af te schaffen en terug bij de Vlaamse gemeenschap te voegen, want Brussel is Vlaanderen, en Vlaanderen betaald Brussel.
Maakt allemaal niet uit welke taal ze spreken het kost alleen maar geld.
Wallonie is traag maar zeker bezig met Brussel in te palmen waar ze maar kunnen, de toeristische dienst van Wallonie heet Toerisme Wallonie - Brussel, website's waar bijna geen Nederlands op staat als je op NL klikt, websites zoals wbi.be wallonie - bruxelle international (frans en engels) geen Nederlands. Ik was redelijk Belgisist, maar ik heb meer en meer de neiging om mij terug te trekken naar Vlaanderen (mijn land) als je dat allemaal hoort en leest !

Laatst gewijzigd door poxers : 4 oktober 2011 om 23:12.
poxers is offline  
Oud 4 oktober 2011, 23:05   #130
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat is er mis met een tolk? Te simpel?
Awel, maar mijn mening is daar niks mis mee. Van mij mag men dus gebruik maken van een tolk. Als allochtonen dat mogen, waarom dan geen Walen en Vlamingen. Ik zie dus echt niet in waarom die onderhandelaars zoveel tijd steken in zo'n simpele zaak die wij hier op 2 minuten kunnen oplossen
Oud 4 oktober 2011, 23:07   #131
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Jij bent te democratisch om op de traditionelen te stemmen, join the club.
Was het niet dat de conservatieven anti-islam en anti-vreemdelingen zijn dan kwam ik je zeker vergezellen.
Oud 4 oktober 2011, 23:08   #132
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
en dan nog durven ze proberen BDW en NVA te verwijten dat ze aan zulke ridicule spelletjes niet wilden meespelen.

Krijg ik ook een tweetalige rechter als ik naar Namur ga verhuizen?
Blijkbaar kan dus ook een nederlandstalige in WalloniË per brief vragen om in eigen taal berecht te worden, maar ik kan er nog niet goed aan uit: moeten beide partijen Nederlandstalig ( in BHV franstalig zijn) om dit te vragen??
omaplop is offline  
Oud 4 oktober 2011, 23:08   #133
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Nikske tolk. Nederlands leren, verdomme. Met die zever altijd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 4 oktober 2011 om 23:10.
Txiki is offline  
Oud 4 oktober 2011, 23:11   #134
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nikske tolk. Nederlands leren, verdomme.
Ja, natuurlijk. Maar ge kunt toch niet verwachten dat dat op 1, 2, 3 gebeurt zeker. In Wallonië zou ik ook niet willen geholpen worden in het Frans hoor. Ofwel stuurt men maar een Nederlandstalige rechter ofwel een tolk.
Oud 4 oktober 2011, 23:15   #135
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk. Maar ge kunt toch niet verwachten dat dat op 1, 2, 3 gebeurt zeker. In Wallonië zou ik ook niet willen geholpen worden in het Frans hoor. Ofwel stuurt men maar een Nederlandstalige rechter ofwel een tolk.
Luister, als gij in Wallonië zou gaan wonen, zou ge wel Frans leren, hoor. Dat is zo evident als maar zijn kan. Ik zou ook nu niet graag in het Frans berecht willen worden, want ik zou er de helft van verstaan. Dat is normaal, want Frans is voor mij een vreemde taal. Zoals Nederlands dat is voor iemand die in Wallonië opgegroeid is en woont. Als die een tolk nodig heeft in pakweg Dendermonde, mag die dat hebben van mij.
Maar het gaat hier over mensen die in Vlaanderen wonen en komen wonen zijn. Die moeten Nederlands leren en anders pakken ze hun boel bijeen en bollen ze het maar af.
De zaken niet omdraaien: zij moeten zich aanpassen, niet de samenleving.

Franstalig, Arabisch, Chinees, het blijft me allemaal gelijk: welkom, maar leer minstens Nederlands.

En dat dat allemaal niet op 1 2 3 gebeurt, kan en mag ik verwachten van mensen die van ik-weet-niet-waar komen, maar niet van mensen met wie we al 180 jaar generatie na generatie in één staat moeten leven. Van hen verwacht ik meer.

Laat het nu net vaak die mensen zijn die pertinent weigeren zich te integreren. Weg ermee.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 oktober 2011, 23:16   #136
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Niet erg netjes : loze aantijgingen. Kan u bovenstaande beschuldigingen als zou Elio Di Rupo een pedofiel verleden hebben hard maken?
Ja en ze zullen niet diep moeten graven!!
omaplop is offline  
Oud 4 oktober 2011, 23:25   #137
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Luister, als gij in Wallonië zou gaan wonen, zou ge wel Frans leren, hoor. Dat is zo evident als maar zijn kan. Ik zou ook nu niet graag in het Frans berecht willen worden, want ik zou er de helft van verstaan. Dat is normaal, want Frans is voor mij een vreemde taal. Zoals Nederlands dat is voor iemand die in Wallonië opgegroeid is en woont. Als die een tolk nodig heeft in pakweg Dendermonde, mag die dat hebben van mij.
Maar het gaat hier over mensen die in Vlaanderen wonen en komen wonen zijn. Die moeten Nederlands leren en anders pakken ze hun boel bijeen en bollen ze het maar af.
De zaken niet omdraaien: zij moeten zich aanpassen, niet de samenleving.

Franstalig, Arabisch, Chinees, het blijft me allemaal gelijk: welkom, maar leer minstens Nederlands.

En dat dat allemaal niet op 1 2 3 gebeurt, kan en mag ik verwachten van mensen die van ik-weet-niet-waar komen, maar niet van mensen met wie we al 180 jaar generatie na generatie in één staat moeten leven. Van hen verwacht ik meer.

Laat het nu net vaak die mensen zijn die pertinent weigeren zich te integreren. Weg ermee.
Ge verwacht dus van die mensen dat ze Nederlands spreken maar zelf rep je geen woord Frans. Harde taal van jou maar je maakt een punt. Iemand die hier komt wonen moet de taal leren. Maar nogmaals, dat is allemaal zo makkelijk gezegd. Een taal leren doe je niet op 2 dagen.

Ik zie dus ook niet in waarom een tolk geen oplossing kan zijn.

'Ze moeten het afbollen'? Neen, niet echt. Walen en Vlamingen moeten maar eens leren om samen te leven. Als een Waal naar hier emigreert dan is dat zijn goed recht en zie ik niet in waarom daar een probleem van gemaakt moet worden. Je bent tenslotte allemaal Belgen, nietwaar?
Oud 4 oktober 2011, 23:28   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge verwacht dus van die mensen dat ze Nederlands spreken maar zelf rep je geen woord Frans. Harde taal van jou maar je maakt een punt. Iemand die hier komt wonen moet de taal leren. Maar nogmaals, dat is allemaal zo makkelijk gezegd. Een taal leren doe je niet op 2 dagen.

'Ze moeten het afbollen'? Neen, niet echt. Walen en Vlamingen moeten maar eens leren om samen te leven. Als een Waal naar hier emigreert dan is dat zijn goed recht en zie ik niet in waarom daar een probleem van gemaakt moet worden. Je bent tenslotte allemaal Belgen, nietwaar?
Ik denk niet dat het "daar zie, ze moeten het maar leren," van u het probleem aanpakt. Twee verschillende culturen leven niet samen, ze botsen.
Oud 4 oktober 2011, 23:36   #139
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie in Vlaanderen wil wonen, moet Nederlands leren, ja. Juist. Wie in Wallonië wil wonen, moet Frans (en Waals) leren. Zo simpel is dat. Een taal leer je niet op 2 dagen, nee. Dat zeggen ze ginder al meer dan 100 jaar.

Een Waal mag naar hier komen, maar dan zal hij Nederlands moeten leren of buiten de samenleving blijven. Leren samenleven? Daarvoor is het te laat: weg ermee. En nee, we zijn niet "tenslotte allemaal Belgen". Dat is een dooddoener en flauwekul. We zijn "tenslotte nooit Belgen" geweest, maar wel Vlamingen en Walen.

Dat ze hunne zever bijhouden. Van mij moeten ze geen begrip verwachten. Weg, hop, bol het af, bende onnozelaars.

Laatst gewijzigd door Txiki : 4 oktober 2011 om 23:37.
Txiki is offline  
Oud 4 oktober 2011, 23:48   #140
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn "tenslotte nooit Belgen" geweest, maar wel Vlamingen en Walen.
We zijn Vlamingen, Brabanders, Limburgers, Luxemburgers en ik weet niet wat voor andere volkeren nog geweest.

Het simplisme Vlamingen-Walen is wat het is: een simplisme en pertinent onjuist. Echte Vlamingen wonen in Zeeuws-, West-, Oost- en Frans-Vlaanderen; ik weet dat dat De Winter en De Wever als echte Antwerpenaren dat niet graag horen. Spijtig voor hen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be