Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2012, 14:15   #121
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ach zo, je hebt gelijk. Het was een stille hint naar een taalfout? Nog altijd op uw pikske getrapt met uw groene boekske? Ik denk dat u zich hier wederom van boekje vergist. Een inbraak met een klopsleutel bijvoorbeeld, laat ook geen sporen na en kan volledig geweldloos.
'Mijn' Groen Boekske gaf me wel gelijk. En dat 'Groen Boekske' is de officiële spelling. Tot uw grote spijt wellicht.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 14:27   #122
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Mijn' Groen Boekske gaf me wel gelijk. En dat 'Groen Boekske' is de officiële spelling. Tot uw grote spijt wellicht.
Au contraire, Het Oosten, of gaan we herbeginnen? Een accent grave best vermijden

Laatst gewijzigd door Jakko : 9 februari 2012 om 14:37.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 14:36   #123
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Au contraire, Het Oosten, of gaan we herbeginnen?
U herbegint hierover, niet ik.Het woord 'enorm' wordt geschreven zonder 'é', dus zonder accent, hoe u het ook draait of keert. Ik heb echter geen 'groen boekje' nodig om dit te weten.
Oud 9 februari 2012, 14:43   #124
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
U herbegint hierover, niet ik.Het woord 'enorm' wordt geschreven zonder 'é', dus zonder accent, hoe u het ook draait of keert. Ik heb echter geen 'groen boekje' nodig om dit te weten.
Tutterdetut, enórm kon dan weer wel, volgens u, evenals hèt in uw onderschrift. Eens opzoeken in uw groene boekje
Oud 9 februari 2012, 14:55   #125
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tutterdetut, enórm kon dan weer wel, volgens u, evenals hèt in uw onderschrift. Eens opzoeken in uw groene boekje
Ja dat kan bij uitzondering als men de nadruk wil leggen. Maar eigenlijk is het niet correct. Gwylan echter schreef 'enorm' elke keer met een 'é', omdat zij dacht dat het zo hoorde, naar analogie van het Frans. En het hoort dus zo niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2012 om 15:01.
Oud 9 februari 2012, 15:20   #126
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ten eerste zou me dat sterk verbazen: het is immers zowat onmogelijk om degelijk versleutelde informatie "te kraken". Ten tweede lijkt het me sterk dat we hier te maken met een of andere superhacker, want die zou natuurlijk die informatie gewoon gekopieerd hebben zonder een spoor achter te laten. Ten derde is de fysieke beveiliging wel degelijk relevant, aangezien de diefstal is gebeurd in een kantoor in een gebouw. Waar ik werk gaat de deur zelfs op slot als ik een koffie ga halen (en dat is hier standaard), in het weekend geraak je zelfs het gebouw niet in.

Dit hele verhaal ruikt gewoon naar een of andere computeranalfabeet die een aantal bestanden per ongeluk heeft gewist of verplaatst om vervolgens in blinde paniek te beginnen roepen dat er dieven en/of haxors aan het werk zijn geweest.
Dat is inderdaad een meer voor de hand liggende uitleg. Bijna overal is het nu zo dat de toegang tot een kantoor een badge vereist.
Dan kan de beveiligingsfirma achteraf zonder probleem een lijst bezorgen van alle inkomende en uitgaande bewegingen. Dat samen met de toch wel gebruikelijke camera aan in en uitgang maakt insluiping onwaarschijnlijk. Inbraak ? Dan zouden er sporen moeten zijn tenzij iemands badge is gebruikt, maar opnieuw : dat is terug te vinden in die listings.
Kwaad opzet ? Zeker mogelijk. Als iemand van de eigen organisatie onfrisse bedoelingen heeft kan die observeren wie slordig omgaat met usb sticks, wie lange middagpauze neemt, wie zijn usb stick gewoon laat liggen 's avonds. Was diefstal van de bestanden het motief, dan zou de dief zeker niet zo stom zijn geweest de mappen te wissen. Dan had hij de stick doodgewoon meegepakt en terug buiten gegaan. Bestanden opzoeken, kopiëren, dan de bronbestanden wissen... zeer onwaarschijnlijk. Waar zit zijn winst dan ? Of was het net zijn doel dat het allemaal zou uitkomen ?
Of heeft de medewerkster zelf per ongeluk die bestanden gewist en durft ze dat niet toegeven ? Dat lijkt me dan weer weinig waarschijnlijk. Je laat toch geen ontwerpteksten van een conventie in handen van een dwaze trien ?
Nog iets, er is speciale software die in staat is om gewiste bestanden van harde schijven en ook van usb's terug zichtbaar te maken. Dus zullen die bestanden zeker niet "weg" zijn. Vermoedelijk zal het op die stick wel enkel om een werkkopie gaan, en zal het definitieve bestand wel ergens veilig op een netwerkdrive staan.
Wat amusant is, is dat er hier al weer een aantal aan het spekuleren zijn dat het een inbraak is en dat dit te maken heeft met andere partijen.

We zien wel in de komende dagen, moest het een operatie beschadiging zijn, dan stonden die ledenlijsten al lang op het internet. Ik geloof daar niks van tot tegendeel bewezen is.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 15:23   #127
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Tja, dat er aan spionage en dergelijke wordt gedaan door politieke partijen, regeringen, internationale en supranationale instellingen, de bedrijfswereld en noem maar op is toch een vast gegeven?
Informatie is nu eenmaal de meest waardevolle grondstof voor een degelijk beleid?
Ook de NVA is van truken niet vies hoor. Een voorbeeld. Zegge en schrijve drie dagen na het ingaan van de politieke sperperiode voor het uitdelen van gadgets ed voorafgaande aan een verkiezing kwam op het secretariaat van het VB iemand bedelen om toch nog zo een gadget te kunnen krijgen. Zo van je kent mij toch al lang enzoverder.
Reactie van onze secretaris toen, al grijnzend, jawel ik ken jou. Je werkt hier om de hoek in het secretariaat van de NVA.
De NVA'er in kwestie had tenminste nog genoeg zelfrespect om, ook al grijnzend, toe te geven dat zijn opzet mislukt was.
Even goede vrienden...

Dat hier in sommige antwoorden bedekt wordt geprobeerd om het VB als schuldige aan te wijzen is dus misschien niet onterecht ware het niet... dat bij uitstek een VB'er niet bij het NVA binnen kan zonder in de gaten gehouden te worden.

Een inside job lijkt mij inderdaad véél realistischer als optie. De grote aangroei van de NVA gekoppeld aan het binnenhalen van BV's van allerlei slag ten koste van mensen die al jaren hard werken voor de partij wekt intern veel ongenoegen.
En dit heeft allemaal niets te maken met het bericht waarop je reageerde.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 15:25   #128
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Temeer gezien de stijgende tendens om via het gerecht aan politiek te doen. Door de pogingen om bepaalde partijen als criminele organisaties te laten veroordelen lopen leden gevaar lid blijken te zijn van criminele organisaties.
En dat geldt niet alleen voor het VB.
Wat met alle bewezen misdaden - van vernietigen van bewijsmateriaal door iemand die daar een ministerpostje aan overhield tot effectieve moorden door huurmoordenaars - bij bepaalde partijen?

Politiek dient gevoerd te worden op het politieke toneel en niet in de gerechtshoven.
Daders dienen vervolgd te worden. Moordenaars, gangsters en... hun opdrachtgevers.
Kiezers kunnen niet aansprakelijk zijn voor de misdaden begaan door politici en zouden derhalve ook geen gevaar voor vervolging mogen lopen.

En er is nog een reden om kiezersgegevens te beschermen. De duizenden Euros schade aan mijn wagen over de laatste jaren heen. De talloze bedreigingen aan mijn adres met inbegrip van doodsbedreigingen. Wanneer ik mijn jaarlijks bezoek aan de slachtpartij in de gemeentelijke eigendommen afsluit kan ik steevast op gezelschap rekenen tot aan mijn deur. Alwaar men dan nog een paar tientallen minuten blijft hangen om duidelijk te maken dat men weet waar ik woon...

Tot voor kort moest een NVA'er daarvoor niet vrezen. Hun eigen halfslachtige houding ten overstaan van het cordon en het vervolgen van het VB via het gerecht wordt nu een deel van de redenen waarom zij zelf voor bovenvermeldde zaken moeten vrezen.

Ondertussen werden tussen BDW en het nazisme ook de 'zogenaamde links en bewijzen' publiek gemaakt. En dan te weten dat FDW uit een weerstandersnest komt...
Hoe noemde onze katholieke herder dat ook weer?
Waar was jij vrijdag tussen 11.30 en 14.30 als dat madammeke gaan eten was ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 15:31   #129
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja dat kan bij uitzondering als men de nadruk wil leggen. Maar eigenlijk is het niet correct. Gwylan echter schreef 'enorm' elke keer met een 'é', omdat hij dacht dat het zo hoorde, naar analogie van het Frans. En het hoort dus zo niet.
Het is een "zij" en dat zou je ondertussen toch moeten weten. Wat was trouwens de aanleiding weer op dit Nederlandstalig forum? Mijn Frans is belabberd en dat geef ik graag toe. Van dat laken dus liefst geen broek.

Laatst gewijzigd door Jakko : 9 februari 2012 om 15:52.
Oud 9 februari 2012, 15:44   #130
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Misschien had Bas Luyten nog een sleutel ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 16:53   #131
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een "zij" en dat zou je ondertussen toch moeten weten. Wat was trouwens de aanleiding weer op dit Nederlandstalig forum? Mijn Frans is belabberd en dat geef ik graag toe. Van dat laken dus liefst geen broek.
Dat staat er al lang. Lang voordat u dacht mij te moeten verbeteren. Beter lezen in het vervolg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2012 om 16:58.
Oud 9 februari 2012, 17:25   #132
Kasumi
Banneling

Standaard

Much ado about nothing.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 10:19   #133
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Even om de disbelievers de mond te snoeren:
http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...egebouw-2.aspx

Citaat:
Dief N-VA-bestanden kende zijn weg in fractiegebouw

et is nog steeds een raadsel wie de usb-stick met de N-VA-bestanden heeft gestolen uit het partijlokaal vlakbij het Antwerpse Stadhuis. De dader had minstens een sleutel tot het fractielokaal en kende het gebouw goed.
Op de gelijkvloerse verdieping zitten de fractiemedewerkers van Groen en sp.a. Op de eerste verdieping situeert zich het fractielokaal van Open Vld. De tweede verdieping wordt gedeeld door Vlaams Belang en de fractie CD&V/N-VA. Voor elk fractielokaal is ook nog eens een sleutel nodig. Aan de deur van het N-VA-fractielokaal hangt geen verwijzing naar de partij.

STANDPUNT: ''t Stad heeft zijn eigen Watergate'

Dit doet vermoeden dat de dader, die twee weken geleden tijdens de middagpauze het N-VA-lokaal binnendrong, niet alleen over een sleutel beschikte, maar ook wist welke partij waar zit. De dader verwijderde ook gericht de politiek gevoelige bestanden op de usb-stick van de N-VA-fractiemedewerkster.

De mappen over de fractieleden, de boekhouding van de fractie en de ontwerpteksten voor het N-VA-congres in april werden allemaal gewist. Het is onduidelijk of deze bestanden ook werden gekopieerd.

Professioneel verwijderd

Uit een eerste onderzoek blijkt dat ze professioneel werden verwijderd.

Al is niets definitief verloren gegaan, want van deze bestanden wordt op verschillende plekken een back-up gemaakt.

Ook voor medewerkers van andere partijen is het een groot raadsel wie er achter de diefstal, al is het niet de eerste keer dat er iets werd gestolen uit het gebouw.
1. De dief wist wat hij deed en waar hij moest zijn.
2. De bestanden zijn niet toevallig gewist.
3. Bij N-VA is men toch niet zo dom als sommigen hier trachten te laten uitschijnen : men heeft dus wel degelijk back-ups.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 10:29   #134
Amon_Re

Standaard

LOL "professioneel verwijderd"

Een USB stick is meestal in FAT(32) geformatteerd. Als je daar een bestand wist via het OS wordt eigenlijk enkel de verwijzing naar het bestand gewist, de data blijft bestaan zolang er geen nieuwe gegevens weggeschreven worden naar het medium.

Wat ze hier bedoelen is dat iemand dus het bestand wiste met een (gratis) programmatje dat niet alleen de verwijzing wist, maar ook nog eens de bytes overschrijft waar de data staat.

Dit professioneel noemen is erover
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 10 februari 2012, 10:32   #135
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
LOL "professioneel verwijderd"

Een USB stick is meestal in FAT(32) geformatteerd. Als je daar een bestand wist via het OS wordt eigenlijk enkel de verwijzing naar het bestand gewist, de data blijft bestaan zolang er geen nieuwe gegevens weggeschreven worden naar het medium.

Wat ze hier bedoelen is dat iemand dus het bestand wiste met een (gratis) programmatje dat niet alleen de verwijzing wist, maar ook nog eens de bytes overschrijft waar de data staat.

Dit professioneel noemen is erover
Het gaat hem enkel over dat het gebeurt is door iemand die zeer goed wist waarmee hij bezig was, waardoor het duidelijk met kwaadopzet gebeurt is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 10:37   #136
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het gaat hem enkel over dat het gebeurt is door iemand die zeer goed wist waarmee hij bezig was, waardoor het duidelijk met kwaadopzet gebeurt is.
Laat die "zeer" maar vallen, het is echt geen speciale kennis zelle Met de rest ben ik akkoord
Oud 10 februari 2012, 11:14   #137
giserke
Banneling

Standaard

Droomscenario zou zijn dat ze een CD&Ver of SPAer kunnen pakken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 11:34   #138
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Volgens mij bestaat er bij een transparante partij geen "gevoelige informatie".
Of bedoelen ze, dat er in de partij cenakels van N-VA, zoals bij alle traditionele partijen beslissingen getroffen worden, die hun kiezers niet mogen weten?
Volgens mij is het een fan van Ben Weyts die absoluut de tekst van diens volgende toespaak al eerste wil hebben.

:cheer:Reddingscomitee Ben WEYTS!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 11:39   #139
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Pas op, je gebruikt je armen. Peter vindt dat niet leuk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 11:47   #140
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Pas op, je gebruikt je armen. Peter vindt dat niet leuk.
Die gebruikt liever konijnen zonder poten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be