![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Denk niet dat ik ook maar een minuut, voorstander ben van de dictatuur van Noord Korea. Maar mijn vraag is telkens weer, waarom Westerse bedrijfsleiders zo graag, communistische konten likken om daar te kunnen produceren. Waarschijnlijk omdat ze dat graag doen. Ik zou echt niet durven denken dat ze al hun principes opzij zetten uit winstoverwegingen. Jij waarschijnlijk ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Neen, helemaal niet. Wij moeten gewoon heffingen leggen op datgene uit Frankrijk wat ons kan schaden. Bijvoorbeeld: renault sloot ene fabriek hier, welnu ok, renault zal hier nog altijd te koop zijn, maar wie er ene wil zal iets meer moeten betalen, die meerprijs wordt afgeroomd door de gemeenschap en kan daarmee andere producten goedkoper maken of overheidsdiensten helpen gratis maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan 85 % v.h. bier dat in Frankrijk gedronken wordt, komt uit Belgie en andere landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Yup. Leve de staatsgrenzen en de invoertaksen. Laat elke natie zich terugplooien op de eigen activiteiten en zich isoleren van de buren. We kunnen er dan nog een industrie bij creëeren, nml de wapen industrie. Want we zullen onze defensie opnieuw moeten uitbouwen om onze landsgrenzen te verdedigen. En voila, we zijn op weg naar WOIII.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn visie is als volgt : uw eerste voorbeeld toont aan dat het herstructureren van de loonstructuur wel degelijk productie ter plaatse kan houden, zonder naar buurlanden te moeten verhuizen. De lagere inkomsten voor een deel van de bevolking is het gevolg van het vervangen van een hangmatcultuur ( die onbetaalbaar is en ons een reuze schuld heeft bezorgd ) naar een werkgelegenheidscultuur. In een eerste fase is er een aanpassing nodig, vergeet niet dat we in een diepe crisis zitten waarbij het eigenlijk nog goed is dat er werk is in Duitsland. Wat we zeker niet moeten doen is de hangmatcultuur blijven behouden zoals Belgie dat doet, met een hele groep mensen die niet werkt maar wel geld ontvangt, waardoor de loonkost veel te hoog is om uberhaupt op een rendabele manier te produceren. Met alle gevolgen vandien. Wat de 'rat race' betreft, we leven niet meer in de 18 de eeuw, he. De wereld is vandaag een dorp met 7 miljard inwoners, waarin nog nooit zoveel voorspoedvoor zoveel mensen heeft bestaan. Maar dat heeft een prijs, we kunnen niet blijven teren op de overvloed van vorige decennia. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb al in een andere post gezegd dat dat over bier in het algemeen gaat, van zodra zij een onderscheid zouden maken tussen Frans bier en bijv. Duits of Belgisch bier zitten zij met een zwaar probleem. Maar bier in het algemeen kunnen ze natuurlijk zwaarder belasten. Dus dan stelt u naar analogie voor om personenwagens zwaarder te belasten ? De clowns van de regering Di Rupo waren u al voor met dat idee, met als gevolg minder afzetmarkt. Met als gevolg dat onze fabriek aantrekkelijker is om te sluiten, wegens minder locale afzetmarkt.
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Achja, dat lost alles op.
U vindt dus dat Belgische / Vlaamse bedrijven het dus nog wat moeilijker gemaakt moet worden om te exporteren. Of u wilt terug naar de maatschappij van Bokrijk ? ![]()
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort gaat dat manneke ook de rechterkant van de Laffercurve exploreren in sommige domeinen. Ne sos, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid is de vrijheid om de meest fundamentele drijfveer van het menselijke wezen, namelijk egoisme, ten volle kunnen tot uiting te brengen, ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tweede superioriteitspunt is dat het nogal gemakkelijk is om uw behoeften kenbaar te maken, maar waarom zou je je vermogen tot produceren kenbaar maken ? Maw, "krijgen naar vermogen" garandeert dat er niet meer gekregen kan worden dan er geproduceerd wordt (op gemeenschappelijk niveau WANT reeds op individueel niveau) - dus geen faillissement van het systeem ; en bovendien motiveert het serieus om "te presteren naar behoefte" en zal je daar zelfs - het schaarsteprincipe indachtig - niet in lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Parlementslid
|
![]() Ik weet van mezelf dat ik niet zo sterk sta in de maatschappij. Ik zou toch graag een graag een fatsoenlijke levensstandaard willen hebben. Ik maak me soms toch zorgen dat ik uit de boot ga vallen.
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is nu net precies wat ik aanklaag van allen die liberalen "egoisten" noemen: zij zijn zelf nog veel egoistischer ! Een egoist is iemand die enkel aan zichzelf denkt, en niet aan mij, he. Zo een "solidaire" anti-egoist die vindt dat er niet genoeg aan hem gedacht wordt door die egoisten. En zo een mensen moeten dus VERPLICHT worden om aan mij te denken, want ik denk dat ik niet voor mijzelf kan zorgen, dus moeten anderen die wel voor zichzelf kunnen zorgen OOK nog eens voor mij zorgen ![]() Maw, de liberale egoist wil "het mijne voor mij, en ieder 't zijne". Een collectivistische egoist wil "het jouwe voor mij want ik ga niet toekomen met enkel 't mijne" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, de EU moet liberaliseren en democratiseren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet nodig om de rest van je berichten te lezen, ik heb mijn stempeltje klaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Daar heeft niemand iets tegen, maar de winst niet willen delen met diegenen die het produceren en winsten maken zonder iets te produceren, noem ik profiteren.
Winst maken en steeds meer winst willen en mensen uitbuiten, om dat te bereiken, noem ik profiteren. Als men arbeidstijd als norm neemt, voor iedereen aan dezelfde vergoeding, aangevuld met de kostprijs van kennisvergaring (langer studeren, bijscholing etc.) en nu komt het verantwoordelijkheid, die iedereen inroept om zichzelf rijkelijk te belonen als het goed gaat, maar nooit opneemt als het slecht gaat. Dan weten ze van niets en komen van nergens. CEO's als je ze bezig hoort doen het nooit voor het geld, maar betaal je ze slechts 3X het loon van een gemiddelde werknemer in hun bedrijf, is hun kennis en verantwoordelijkheid plots verdwenen. Hetzelfde met onze politici. Heb je je al eens afgevraagd, wie in het verleden de begrotingen heeft opgesteld en er rijkelijk voor betaald is? En wie jou nu vanuit Europa komt vertellen, dat jij alles opgesoupeerd hebt en dat je dus maar snel begint met je spaargeld aan hun te geven. Ze hebben je al eenmaal laten betalen voor de bubbels, die ze geschapen hebben en nu mag je nog eens dokken. |
![]() |
![]() |