Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2012, 13:21   #121
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als de moeder het kind niet wil, en na een verkrachting zou ik daar begrip voor hebben, zijn er genoeg mogelijkheden om het kind bij adoptieouders te plaatsen. Mits een goede opvoeding kan het kind zo toch nog een mooi leven hebben.
Een kind dat je voldragen hebt kun je echt niet meer afstaan ter adoptie, die mentale stap is enorm. Een onvolgroeid bevrucht eitje is iets heel anders, dat eitje verliest een vrouw elke maand wel of verliest ze bij een miskraam, psychisch is ze daar veel beter op voorzien denk ik.

Een kind afgestaan ter adoptie verlies je elke dag voor de rest van je leven, een abortus is iets definitiefs. Wat is het ergst, je kind die vermist is of dood terug gevonden?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 15:50   #122
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als de moeder het kind niet wil, en na een verkrachting zou ik daar begrip voor hebben, zijn er genoeg mogelijkheden om het kind bij adoptieouders te plaatsen. Mits een goede opvoeding kan het kind zo toch nog een mooi leven hebben.
Inderdaad. "Zou" een mooi leven kunnen hebben. Het zou ook een hel kunnen zijn. Wat indien de moeder dit risico niet wil nemen?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 16:59   #123
Frailty
Partijlid

Frailty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Taak? Is een zwangerschap tegenwoordig als een "taak"?
Het is een taak-straf opgelegd door de stamgod van de Joden, een zekere JHWH.

---
Genesis:
Tegen de vrouw zegt G'd: "Je pijn zal erg groot zijn; je zal in pijn kinderen baren."
---

Zelfs als het de vrucht van verkrachting is, moet je de zwangerschap uitzweten is kennelijk impliciet bedoeld in dat vers, volgens onze rauwe katholieken en andere bijbelfanaten dan toch.

Dat lijkt me dan een tweede misdrijf die men tegen haar pleegt. Laten we het dus niet erger maken dan het al is en de vrucht/sporen van het eerste misdrijf zo snel mogelijk afvoeren.....
Frailty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 18:53   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Belgische ongewenste kinderen kunnen zo goed als nooit geadopteerd worden door belgische koppels, ...
Waarom is deze nonsens dan wel gebaseerd? Uw dikke duim?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 18:55   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Een kind dat je voldragen hebt kun je echt niet meer afstaan ter adoptie, die mentale stap is enorm. Een onvolgroeid bevrucht eitje is iets heel anders, dat eitje verliest een vrouw elke maand wel of verliest ze bij een miskraam, psychisch is ze daar veel beter op voorzien denk ik.
U denkt dat... Laat ik u alvast maar zeggen - als vader - dat een vrouw ook zwaar worstelt met een miskraam. Ook al gebeurt die in een heel vroeg stadium.

Als u stelt dat een moeder zich toch hecht aan een voldragen kind, is er geen reden voor abortus te kiezen als gevolg van verkrachting.
Oud 11 november 2012, 19:07   #126
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U denkt dat... Laat ik u alvast maar zeggen - als vader - dat een vrouw ook zwaar worstelt met een miskraam. Ook al gebeurt die in een heel vroeg stadium.

Als u stelt dat een moeder zich toch hecht aan een voldragen kind, is er geen reden voor abortus te kiezen als gevolg van verkrachting.
Onnozel, als jouw prepotentie niet zo pijnlijk was voor de betrokkenen. Laat de vrouwen in kwestie dat zelf beslissen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2012 om 19:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 19:20   #127
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is deze nonsens dan wel gebaseerd? Uw dikke duim?
Op feiten.
Het wil net lukken dat twee koppels uit m'n vriendenkring voor adoptie gekozen hebben. Zo goed als ondoenbaar om een belgisch kindje te krijgen, buitenlandse kinderen zijn zoooooveel makkelijker te adopteren en zelfs dat is geen makkelijke/goedkope onderneming.

Zoals ik al zei: gebaseerd op feiten dus. Niet nodig om uit de hoogte te doen en er duimen bij te halen.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 19:41   #128
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Op feiten.
Het wil net lukken dat twee koppels uit m'n vriendenkring voor adoptie gekozen hebben. Zo goed als ondoenbaar om een belgisch kindje te krijgen, buitenlandse kinderen zijn zoooooveel makkelijker te adopteren en zelfs dat is geen makkelijke/goedkope onderneming.

Zoals ik al zei: gebaseerd op feiten dus. Niet nodig om uit de hoogte te doen en er duimen bij te halen.
Iedereen weet dat adoptie een precaire, trage en dure zaak is, behalve Pro Vita en jan
Oud 11 november 2012, 19:54   #129
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedereen weet dat adoptie een precaire, trage en dure zaak is, behalve Pro Vita en jan
Is dat parate kennis uit de duim?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 21:46   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onnozel, als jouw prepotentie niet zo pijnlijk was voor de betrokkenen. Laat de vrouwen in kwestie dat zelf beslissen.
Dit is geen zaak van "de vrouwen" of mij. Dit is een zaak van recht op leven. Ook wie nog nietig en kwetsbaar is.
Oud 11 november 2012, 21:48   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op feiten.

Neen, niet op feiten. Op een enkel occasioneel geval. Immers, de reden waarom er weinig Belgische adopties zijn, is eenvoudig toe te schrijven aan het feit dat er bitterweinig Beligsche adoptiekinderen beschikbaar zijn. Of dacht u misschien dat ze Belgische kinderen naar het buitenland sturen?
Oud 11 november 2012, 22:45   #132
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is geen zaak van "de vrouwen" of mij. Dit is een zaak van recht op leven. Ook wie nog nietig en kwetsbaar is.
Een zaak van principiële sectaire verdwazing
Die zich weigert neer te leggen bij democratische besluitvorming en die zich aan de wet onttrekt op het moment dat katholieke instituties betrokken zijn

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2012 om 22:47.
Oud 11 november 2012, 22:45   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zaak van principiële sectaire verdwazing
Verdwaasd is degene die het ongeboren leven van geen tel acht en het vernietigt.
Oud 11 november 2012, 22:48   #134
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdwaasd is degene die het ongeboren leven van geen tel acht en het vernietigt.
Wetsovertreders zijn jullie
Die zich weigeren neer te leggen bij democratische besluitvorming en die zich aan de wet onttrekken op het moment dat katholieke instituties betrokken zijn

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2012 om 22:51.
Oud 11 november 2012, 22:57   #135
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het je enkel een zaak van 'recht op leven' zou zijn _en dat enkel vanuit een Pro Vita standpunt _ dan lijkt het me nogal wiedes dat jullie je erover ontfermen hé ...

Als tegenprestatie ( of beter om jullie wat gewillig te zijn in jullie ijver ) zouden we kunnen afspreken dat we dat hoopje cellen niet door de mixer halen maar netjes verwijderen en in te viezen op jullie kosten wachtende op een uitkomst.
Ben eens benieuwd hoeveel Pro Vita vrouwen die 'taak' op zich wensen te nemen

Laatst gewijzigd door praha : 11 november 2012 om 22:57.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 22:59   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wetsovertreders zijn jullie
Die zich weigeren neer te leggen bij democratische besluitvorming en die zich aan de wet onttrekken op het moment dat katholieke instituties betrokken zijn
Waar staat in de wet dat iedere dokter een abortus 'moet' uitvoeren? Waar? Nergens.

Bijgevolg heeft iedere arts nog steeds de gewetensvrijheid overeenkomstig te handelen.

U echter toont aan dat u denkt vanuit een dogmatische onverdraagzaamheid: u wil mensen dwingen tot zaken die in strijd zijn met hun geweten.
Oud 11 november 2012, 23:00   #137
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat in de wet dat iedere dokter een abortus 'moet' uitvoeren? Waar? Nergens.

Bijgevolg heeft iedere arts nog steeds de gewetensvrijheid overeenkomstig te handelen.

U echter toont aan dat u denkt vanuit een dogmatische onverdraagzaamheid: u wil mensen dwingen tot zaken die in strijd zijn met hun geweten.
Het gaat in de draadopening niet over afzonderlijke dokters maar over katholieke instituties waar men niemand een abortus laat uitvoeren

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2012 om 23:02.
Oud 11 november 2012, 23:04   #138
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog meer verdwaasd is diegene die het geboren leven zo min acht het als broedmachine te mogen gebruiken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 13:35   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn er dan nooit zwangere nonnen geaborteerd na verkrachting door de Kongolese Simba's indertijd? Ik dacht van wel. Het wordt natuurlijk hevig ontkend door de kerk, maar het gerucht is wel hardnekkig. Want als de kerk ontkent, wil dit nog niet zeggen dat het niet is gebeurd. Dat weten we nu ondertussen wel.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2012 om 14:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2012, 14:08   #140
eno2
Banneling

Standaard Ierse onbeschaafde bastaards

Citaat:
The husband of a pregnant woman who died in an Irish hospital has said he has no doubt she would be alive if she had been allowed an abortion.

Savita Halappanavar's family said she asked several times for her pregnancy to be terminated because she had severe back pain and was miscarrying.

Her husband said it was refused because there was a foetal heartbeat.

Ms Halappanavar's death, on 28 October, is the subject of two investigations.

An autopsy carried out two days after her death found she had died from septicaemia.
BBC World Radio

Gestorven op 17 weken zwangerschap bij miscarriage

Misgeboorte = moeder dood, kind dood
Twee vliegen in 1 klap voor de katholieke Ieren

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2012 om 14:19.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be