Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2012, 11:46   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hyde Bekijk bericht
Die oudstrijders MOETEN niets natuurlijk. Als die niet samen met N-VA ers naar de één of andere plechtigheid willen, dan zijn dat hun zaken.
Tja, als de herdenkingen zonder bepaalde oudstrijders moeten doorgaan, dan moet dat maar zeker?! De burgemeester is er immers sowieso altijd bij. Als sommige oudstrijders (trouwens, de grootste koepel heeft het idee al verworpen van die ene man...) daar niet bij willen zijn, tja, dat is hun zaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 11:58   #122
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Wat ik evenmin begrijp is het verzet. Let op: ik heb een enorm respect voor idealisten, maar als jouw idealen het leven van onschuldigen in gevaar brengen, heb ik daar vreselijk veel moeite mee. Hoeveel onschuldigen zijn er niet de dood ingejaagd omdat een of andere 'vaderlandslievende' absoluut de held wilde uithangen, zijn actie opzette, zich 'dapper' uit de voeten maakte en de vergelding over anderen, mensen die er niets mee te maken hadden of wilden mee te maken hebben liet neerdalen? Die 'helden' kan ik - zoals gezegd vanuit hun idealisme - nog enigszins begrijpen, maar zeker niet goedpraten. Wie ik helemaal verfoei zijn de 'helden van het laatste moment', degenen die de hele bezetting de rat hebben gespeeld en zich bij de transitie plots ontpopten als de 'heldhaftige burgers', de helden met de witte band, zich in hun onmenselijkheid lavend aan de criminaliteit die het machtsvacuüm hen toeliet. Zij maken het grootste deel uit van de zogezegde Belgische 'helden' en het zijn meestal hun nazaten die die mei- en septemberdagen van 1944 graag nog eens zouden overdoen, die haat vertonen tegen de eigen bevolkingsgroep om in naam van een onbestaand en surrealistisch land af te rekenen met hen dit onding al lang of na zoveel jaren van miskenning en onderwaardering moe geraakt zijn als koude pap.
Wat jij niet schijnt te (willen) begrijpen is dat diegenen die collaboreerden, mensen van hun "eigen" bevolkingsgroep uitleverden aan een andere bevolkingsgroep, met alle gevolgen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 12:21   #123
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat jij niet schijnt te (willen) begrijpen is dat diegenen die collaboreerden, mensen van hun "eigen" bevolkingsgroep uitleverden aan een andere bevolkingsgroep, met alle gevolgen.
Ik zie hem dan ook geen collaborateurs bejubelen.
Oud 24 november 2012, 12:24   #124
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Heel juist opgemerkt! Maar als je niet akkoord bent met het eene, moet je absoluut akkoord gaan met het andere: dat lijkt de linkiewinkiehaatfilosofie te zijn.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:18   #125
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mensen die uw lievelingspartij niet leuk vinden moeten maar pillekkes pakken ? Zoals in de Sovjet Unie destijds, waar andersdenkenden simpelweg in het gekkenhuis opgesloten werden ?
Zo ziet men maar dat extremisten altijd familietrekjes vertonen.
Ik neem aan dat u uw gratuite beweringen dan ook enigszins kan staven? Zal ik alvast het goede voorbeeld geven.

Wil de echte N-VA kiezer nu opstaan

PS: heeft Dr. Jekyll u onlangs nog een flesje bezorgd?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:06   #126
subocaj

Standaard

Citaat:
Jongen ik heb redelijk wat N-VA en VB vrienden en kennissen, gelukkig allemaal met meer verstand dan jij.
Oud 24 november 2012, 17:09   #127
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
N-VA-ers zijn dikwijls ex-VB stemmers. De VB, toch zeker een deel der stemmers daarvan, heeft een zekere sympatie voor de nazi-ideologie ( dit is geen waardeoordeel, maar een vaststelling ).
Men kan dus aannemen dat een bepaald percentage N-VA-ers ook nazi-sympatie hebben.
De N-VA is een partij die een ultraliberaal economisch programma wil uitvoeren, met extreem rechtse kantjes.
BDW wil gewoon de macht.
Man, van zeveren gesproken. Er zijn misschien 2% van de totale kiezers met nazi sympathieën. Dat cijfer is dus bijna verwaarloosbaar, en jij durft dan via deze weg te staven dat n-va nazi's zijn? Go and die with shame...

En wat is extreem rechts op economisch vlak? Nazi's bv hadden een meer gecentraliseerde, a-liberale economische politiek, meer in de richting van communisme, dus extreem links.
Oud 24 november 2012, 17:11   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Man, van zeveren gesproken. Er zijn misschien 2% van de totale kiezers met nazi sympathieën. Dat cijfer is dus bijna verwaarloosbaar, en jij durft dan via deze weg te staven dat n-va nazi's zijn? Go and die with shame...

En wat is extreem rechts op economisch vlak? Nazi's bv hadden een meer gecentraliseerde, a-liberale economische politiek, meer in de richting van communisme, dus extreem links.
Ik dacht eerder dat de Duitse industriëlen openlijk de kant van Hitler kozen net uit angst voor het communisme.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:12   #129
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jongen ik heb redelijk wat N-VA en VB vrienden en kennissen, gelukkig allemaal met meer verstand dan jij.
Oftewel ben jij blind, oftewel gewoon zo vol met haat tegen XIII dat je het niet kan zien: maar nergens praat hij collaboratie goed.

En dat van uw vrienden; fijn voor jou. Je kent mij niet, dus maak dan ook geen dwaze statements over mij. Dat is een teken van zwakte en komt immens ridicuul over bij mij.
Oud 24 november 2012, 17:13   #130
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik dacht eerder dat de Duitse industriëlen openlijk de kant van Hitler kozen net uit angst voor het communisme.
Klopt. Tot hij dan uiteindelijk aan de macht kwam. Toen was het snel anders.
Oud 24 november 2012, 17:14   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Tot hij dan uiteindelijk aan de macht kwam. Toen was het snel anders.
Wat was er dan ineens anders?

Heeft hij ooit één bedrijf genationalseerd of heb ik iets gemist??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 november 2012 om 17:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:21   #132
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat was er dan ineens anders?

Heeft hij ooit één bedrijf genationalseerd of heb ik iets gemist??
Sinds 1936 begonnen de nazi's met een 4 - jaar plan. Ik heb nooit gezegd dat het 100% geplande economie was. Er neigde er wel toe. Omm wiki het te laten zeggen:

Despite state control, business had much production and investment planning freedom in a regime that has been described as "command-capitalism".[59] In place of ordinary profit incentives guiding the economy, financial investment was regulated as per the needs of the state. The profit incentive for businessmen remained, but was greatly modified; Nazi agencies replaced the profit motive that automatically allocated investment, and the course of the economy.[60] Nazi government financing eventually dominated private financial investment and heavy business taxes limited self-financing of firms. The largest firms were mostly exempt from taxes on profits, however, government control was extensive.

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Nazi_Germany
Oud 24 november 2012, 17:22   #133
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je hier nu de collabo's aan het goedpraten ?
Er is nog steeds een groot verschil tussen goedpraten en de oorzaak van een verschijnsel verklaren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:31   #134
subocaj

Standaard

Citaat:
Oftewel ben jij blind, oftewel gewoon zo vol met haat tegen XIII dat je het niet kan zien: maar nergens praat hij collaboratie goed.

En dat van uw vrienden; fijn voor jou. Je kent mij niet, dus maak dan ook geen dwaze statements over mij. Dat is een teken van zwakte en komt immens ridicuul over bij mij.
Herlees je eigen post, dan weet je wat ridicuul overkomt.

Lees, en ik bedoel echt lees, alle draden over dit onderwerp van mij en je zal nergens een veroordeling van eender wie, van na de oorlog lezen.
Het tegendeel wel, zeker wat de kinderen van, betreft.
Oud 24 november 2012, 17:32   #135
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is een partij die een ultraliberaal economisch programma wil uitvoeren, met extreem rechtse kantjes.
Stemmetjes ronselen doen zij ( net zoals het VB ) met lullen over " Vlaamse onafhankelijkheid " en " moslims temmen & allochtonen te grazen nemen "...Maar dat is slechts praat voor de vaak.
BDW wil gewoon de macht
Als u de NVA als ultraliberaal beschouwd hoe staat u dan tegenover de ideeën van de Amerikaanse republikeinse partij, de Libertarische partij of Ron Paul? U zal in dat geval superlatieven te kort komen vrees ik.

En ja de islam jaagt mij schrik aan, niet omdat het mij vreemd is maar juist omdat het zo bekend in de oren klinkt. We zijn eindelijk (min of meer) verlost van de katholieke kerk, dominantie van religie in het algemeen en zou het graag zo houden. Mensen die (mis)bruik maken van hun religie om macht te verwerven, geweld te plegen en haat te verpreiden moeten(vind ik persoonlijk en vele andere ook) hard aangepakt worden.

U hebt gelijk BDW wil de macht, net zoals gelijk welk ander politicus in dit land trouwens. Anders wordt je toch geen politicus?

Laatst gewijzigd door stevensterk : 24 november 2012 om 17:34.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:32   #136
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA-ers zijn dikwijls ex-VB stemmers. De VB, toch zeker een deel der stemmers daarvan, heeft een zekere sympatie voor de nazi-ideologie ( dit is geen waardeoordeel, maar een vaststelling ).
Men kan dus aannemen dat een bepaald percentage N-VA-ers ook nazi-sympatie hebben.
Non sequitur
Zo goed als alle ex-VB stemmers die nu voor de NVA stemmen zijn zwevende kiezers. Mensen met nazi-ideologiën behoren tot de harde kern van het VB en zullen in tegenstelling tot de zwevende kiezers altijd voor het VB blijven stemmen.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 24 november 2012 om 17:33.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:36   #137
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stemmetjes ronselen doen zij ( net zoals het VB ) met lullen over " Vlaamse onafhankelijkheid " en " moslims temmen & allochtonen te grazen nemen "...Maar dat is slechts praat voor de vaak.
BDW wil gewoon de macht.
Het zou mij benieuwen van u te horen welke N-VAer zoiets verwerpelijks zou hebben uitgekraamd.

Al de rest dat u hen verwijt (ultraliberaal, Vlaamse onafhankelijkheid) vind ik volstrekt geen doelstellingen om verontwaardigd over te zijn. Integendeel ze zijn volstrekt eerbaar. Wat die onafhankelijkheid betreft, we geven de francofonen nog een kans om la Belgique in stand te houden, met name door hen voor te stellen dit land definitief in een in een ander format te gieten (confederatie of doorgedreven federatie). Ik verwacht evenwel dat de francootjes dit zullen pogen af te wimpelen. Omdat ze doodsbang zijn voor de responsabilizering die ermee gepaard gaat. Als ze dat dus weigeren, wat stelt u voor ? Dat we het hoofdje buigen en, "dan maar niet" prevelend, alles bij de huidige toestand laten? Dit krijg je tegen 2014 in Vlaanderen niet meer verkocht. Ofwel wordt het een Belgique zoals de Vlamingen het willen, ofwel gaan we voor onafhankelijkheid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:38   #138
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zou het beter zijn moesten de N-VA-ers wegblijven. Die hebben immers niet méégevochten.
Als iedereen die niet meegevochten heeft op die herdenkingen moest wegblijven, dan zou er waarschijnlijk niemand meer komen en er geen herdenkingen meer zijn. Die nu nog uit die tijd overblijven zijn ofwel toen gaan lopen ofwel diegenen die toen in het spoor van de Amerikanen en Engelsen den held zijn komen uithangen. In ieder geval zou er niet veel volk meeer zijn, moesten enkel zij die meegevochten hebben alleen nog ten tonele mogen verschijnen.
Oud 24 november 2012, 17:43   #139
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
BDW wil gewoon de macht.
Iedere politicus streeft en streefde naar macht zonder uitzondering.
Al eens gedacht dat die ex-VB-stemmers bij die partij ooit terechtgekomen zijn vanuit de CD&V (CVP), de O-VLD (PVV) en voor een groot deel ook uit de SP.a (BSP)? Wat nu?
Oud 24 november 2012, 17:43   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je hier nu de collabo's aan het goedpraten ?
Goedpraten is ook helemaal niet nodig, de Vlaming had geen morele verplichting om de Belgische kant te kiezen. De Vlaming - toen en nu, heeft niets te verwachten van België.

Dus doen alsof de Vlaming in tijden van conflict de Belgische zijde moet kiezen is er dik over en totaal ongepast.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be