Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2013, 18:12   #121
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volkomen akkoord. Men kan ook perfect neutraal zijn in een zwart SS uniform. Toch?

uw argumenten beginnen blijkbaar op te geraken, als je er al had tenminste.
nog een godwinneke ook. het zijn dus duidelijk niet mijn argumenten die opgeraken..

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 18:13.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 18:17   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nog een godwinneke ook. het zijn dus duidelijk niet mijn argumenten die opgeraken..
dit is geen godwinneke, dit is een voorbeeld van iemand neutraliteit als hij/zij in uniform aan het loket van de overheid zit.

Of bedoel je dat iemand met de Vlaamse vlag rond zijn nek en hoofd gebonden ook als "neutraal" zal worden beschouwd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 18:38   #123
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit is geen godwinneke, dit is een voorbeeld van iemand neutraliteit als hij/zij in uniform aan het loket van de overheid zit.

Of bedoel je dat iemand met de Vlaamse vlag rond zijn nek en hoofd gebonden ook als "neutraal" zal worden beschouwd?
als iemand zich zo belachelijk wil maken, als die zich neutraal opstelt, mij niet gelaten.

vind jij het kunnen dat er iemand met blote armen, of korte rok, of andere atheïstische kledij achter het loket zit? of bedoel je soms dat alleen atheïsten neutraal kunnen zijn, en al de anderen niet?

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 18:39.
Oud 31 maart 2013, 19:14   #124
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als iemand zich zo belachelijk wil maken, als die zich neutraal opstelt, mij niet gelaten.

vind jij het kunnen dat er iemand met blote armen, of korte rok, of andere atheïstische kledij achter het loket zit? of bedoel je soms dat alleen atheïsten neutraal kunnen zijn, en al de anderen niet?
Atheïsten zijn levensbeschouwlijk niet neutraal en moeten hun overtuiging niet uitdragen of tonen als ze een openbare ambt uitoefenen. Dat is toch duidelijk en niets ingewikkeld aan. En die regel staat totaal los van het feit of die persoon in kwestie wel of niet bekwaam is om dat ambt uit te oefenen. Mensen met ontblote armen of een korte rok daar kan men geen levensovertuiging uit afleiden. Dat jij die typeert als atheïsten zijn vooroordelen dat meer zegt over U dan over die persoon in kwestie.
Oud 31 maart 2013, 19:14   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en mogen die meisjes nog zelf beslissen of ze een hoofddoek dragen? of ga jij ze verbieden?
Stop toch met zagen over dit onderwerp...
In ons land bepalen wij wat we willen en niet willen. In jullie islamlanden doen jullie hetzelfde. We hebben het niet tegen de hoofddoekdraagster als persoon, we beschouwen haar meestal als een gebrainwashed slachtoffer dat meestal geen keuze heeft over wat ze doet en niet doet, en niet alleen ivm het dragen van een hoofddoek!
Past dat niet in jullie leven, ga dan leven waar het wel past en door iedereen zal aanvaard worden (...enkel in de islamlanden dus!).
Onze vrouwen en meisjes zijn geen hoeren omdat ze niet zoals jullie gekleed gaan. Wij zijn geen "ongelovige honden" omdat we jullie achterlijkheden niet slikken en aanvaarden.
Het laatste dat onze stomme politici moeten doen is verder naar jullie pijpen dansen voor wat stemmenwinst! Het zal hen en ons zuur opbreken, maar dan is het te laat. Eigen schuld, dikke bult dus.
Op die manier komen we enkel dichter naar een nieuwe vorm van de Duistere Middeleeuwen. "Verrijking", gelijk of dat ze zeggen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 19:21   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
over welke discussie hebben we het nu? over op straat lopen of op het werk?

op het werk is het vrij duidelijk: werkgever beslist wat kan en niet kan.

op straat is het een heel andere discussie. ik dacht toch dat we er over eens zijn dat volledig naakt, niet kan. Maar vanaf dat punt, wie heeft het recht om te beslissen wat een ander draagt of niet? Dat kleinburgelijke, conservatief-katholieke hebben we toch al efkes achter ons gelaten hé?
Je maakt je zo druk met de vraag "wie heeft het recht om te beslissen wat een ander draagt?" Pure hypocrisie, want het is juist in jullie landen dat de mensen het minst van al "rechten" hebben over dat en andere dingen!
Wat jullie als jullie "vrijheid" willen verkopen is gewoon het opleggen van jullie eigen onvrijheden aan een ander!
Vrijheid en islam in één zin??? Wat een komedie...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 20:44   #127
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dat jij die typeert als atheïsten zijn vooroordelen dat meer zegt over U dan over die persoon in kwestie.

zoals jij mensen met een hoofddoek typeert als zijnde niet neutraal, enkel en alleen op de basis van een kledingstuk? inderdaad, dat zijn vooroordelen en zegt inderdaad meer over jou dan over die mensen.

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 20:53.
Oud 31 maart 2013, 20:46   #128
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

atheïsten kunnen inderdaad ook hun voorkeur tonen in hun kledij, maar als het ene toegelaten is dan moet dit atheistische statement in de kledij ook toegelaten worden.

Je ziet circe, je hoeft er echt de nazi's niet bij te halen om een voorbeeld te vinden.

.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 20:49   #129
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je maakt je zo druk met de vraag "wie heeft het recht om te beslissen wat een ander draagt?" Pure hypocrisie, want het is juist in jullie landen dat de mensen het minst van al "rechten" hebben over dat en andere dingen!
ik woon in dit land, België. en hier hebben we inderdaad rechten. jammer dat mensen zoals jij deze rechten willen afpakken, en ons regelrecht terug naar de middeleeuwen willen voeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat jullie als jullie "vrijheid" willen verkopen is gewoon het opleggen van jullie eigen onvrijheden aan een ander!
zoals het opleggen van de onvrijheid om te kiezen wat je draagt? jullie willen deze onvrijheid opleggen.

Oud 31 maart 2013, 20:50   #130
BonBon
Banneling

Standaard

Of toch maar dan iets minder hystorisch, deze jackets zijn dan ook geen probleem natuurlijk, die kunnen blijkbaar zonder probleem aan het loket zitten. Lonsdale is verboden op veel scholen (en waarschijnlijk ook bij ambtenaren) al is het maar een kleding merk hé, die hebben zelfs niets verkeerd gedaan.

.
Oud 31 maart 2013, 20:51   #131
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
atheïsten kunnen inderdaad ook hun voorkeur tonen in hun kledij, maar als het ene toegelaten is dan moet dit atheistische statement in de kledij ook toegelaten worden.

Je ziet circe, je hoeft er echt de nazi's niet bij te halen om een voorbeeld te vinden.

.
voor mijn part mag die achter een loket zitten als hij zich zo belachelijk wil maken, indien hij neutraal handelt, mij niet gelaten. ik maak geen onderscheid, dat doen jullie: enkel wat in jullie kraam past mag, de rest niet.

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 20:52.
Oud 31 maart 2013, 20:53   #132
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
voor mijn part mag die achter een loket zitten, indien hij neutraal handelt. ik maak geen onderscheid tussen mensen, dat doen jullie-
Je weet best dat ze hiervan wel een probleem zullen maken, iemand met pastoor kledij ook, naturisten, Londsdale merk, legerkledij, t-shits met vlaggen, enz enz. Ze zullen enkel een uitzondering maken voor de sluier, de rest zullen ze blijven verbieden.

De ene is meer gelijk dan de andere hé.

Laatst gewijzigd door BonBon : 31 maart 2013 om 20:54.
Oud 31 maart 2013, 20:56   #133
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet best dat ze hiervan wel een probleem zullen maken, iemand met pastoor kledij ook, naturisten, Londsdale merk, legerkledij, t-shits met vlaggen, enz enz. Ze zullen enkel een uitzondering maken voor de sluier, de rest zullen ze blijven verbieden.
als jij met deze kledij achter een loket wil gaan zitten, protesteer dan ook zoals de moslima's hé, nie zo moeilijk.

Citaat:
De ene is meer gelijk dan de andere hé.
voor mij is iedereen gelijk, voor jullie blijkbaar niet.

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 20:56.
Oud 31 maart 2013, 20:59   #134
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
als jij met deze kledij achter een loket wil gaan zitten, protesteer dan ook zoals de moslima's hé, nie zo moeilijk.

voor mij is iedereen gelijk, voor jullie blijkbaar niet.
Dus jij hebt er geen probleem mee dat ze alle niet-neutrale kledij verbieden behalve de moslim kledij, neutraal zeg. not

Als je het toelaat moet je alles toelaten, als je het verbied moet je alles verbieden, lijkt me niet meer dan logisch.
Oud 31 maart 2013, 21:00   #135
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij hebt er geen probleem mee dat ze alle niet-neutrale kledij verbieden behalve de moslim kledij, neutraal zeg. not
kan jij eigenlijk lezen?

Oud 31 maart 2013, 21:03   #136
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
kan jij eigenlijk lezen?
ik wel

Citaat:
Hier beweer je dat we voor elke overtuiging een protestbeweging op gang moeten zetten om een gelijke behandeling te krijgen, dus dat je er geen probleem mee hebt dat enkel moslima's nu toegelaten worden als uitzondering.
Oud 31 maart 2013, 21:06   #137
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wel
blijkbaar niet als je zo'n zever uitslaat.

Oud 31 maart 2013, 21:08   #138
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
blijkbaar niet als je zo'n zever uitslaat.
ok, dan gewoon eens vragen. Vind je het gelijk als moslims met sluier mogen zitten maar niet de andere godsdienstige of politieke overtuigingen?
Oud 31 maart 2013, 21:10   #139
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, dan gewoon eens vragen. Vind je het gelijk als moslims met sluier mogen zitten maar niet de andere godsdienstige of politieke overtuigingen?
zoals ik al 3 tot 4 keer heb gezegd, voor mijn part mogen die daar zitten hoe ze willen zolang ze neutraal handelen.

ps. is er iets in dit zinnetje dat je niet verstaat?

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 21:10.
Oud 31 maart 2013, 21:15   #140
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals ik al 3 tot 4 keer heb gezegd, voor mijn part mogen die daar zitten hoe ze willen zolang ze neutraal handelen.

ps. is er iets in dit zinnetje dat je niet verstaat?
Dat is duidelijk, voor jou is een gelijke behandeling van het personeel niet nodig zolang ze maar neutraal hun werk doen.

ISLAM is een politieke partij (in Brussel) dus godsdienstige en politieke kledij zijn in wezen hetzelfde, ik vind het gevaarlijk en ondemocratisch om politiek op die manier toe te laten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 31 maart 2013 om 21:17.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be