![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waaronder mensen die me nog nooit spraken me willen catalogeren is niet iets waar ik wakker van lig. Wat u zegt is waar, eigenlijk heeft de hele hoofddoekbeweging niets te maken met religie omdat nergens in de Koran staat dat vrouwen hun hoofd moeten bedekken. Het enige advies wat de profeet gaf aan vrouwen in de zevende eeuw, was het bedekken van blote boezem en juwelen. Om de eenvoudige reden dat latrines buiten stadsmuren lagen en vrouwen die s' avonds noodgedwongen dit opzochten, te onderscheiden zouden zijn als vrome volgelingen van slavinnen en niet bekeerde vrouwen. Dus klopt het dat in wezen de hoofddoek zoals wij ze zien helemaal niets met religie te maken heeft. Maar; want die maar is er natuurlijk ook nog, grote groepen moslims, vaak aangevoerd door religieuze leiders die voor islamgeleerden doorgaan, zijn ervan overtuigd dat de profeet dit bedoeld heeft. In welke mate ligt ook niet vast, sommige moslims vinden een eenvoudige hoofddoek voldoende,anderen vinden dat enkel het gezicht zichtbaar mag zijn en dus ook nek en schouders bedekt horen te zijn, anderen vinden dat ook de kleding nergens vrouwelijke vormen mag bedekken en nog anderen vinden dat de vrouw ook het gezicht niet mag laten zien, of haar handen, of zelf totaal onzichtbaar moet zijn onder grote tenten van stof. En gezien de samensmelting van religie en cultuur die de islam al vanaf zijn ontstaan heeft bewerkstelligd, heeft de hoofddoek doorheen de geschiedenis van Islamitische volkeren dan weer alles te maken met religie en cultuur. Eigenlijk zouden wij daar in West Europa helemaal niets mee te maken hebben, tenzij we die landen zelf bezoeken, maar de migratie bracht de islam in al zijn culturen tot naast Vlaamse voordeuren. Vanuit West Europees oogpunt horen wij tegenover religie tolerant te zijn. Dat konden we ons ook eindelijk eens permitteren, want door toenemende welvaart was immers een middenklasse ontstaan die voldoende geld had om in eigen bestaan te voorzien en nakomelingen voortbrachten die zich konden ontwikkelen. Daardoor brokkelde de macht van religie af, mensen werden niet langer vervolgd en bedreigd en vanaf 1950 waar welvaart zelfs voor arbeiders een feit was met verworven rechten voor iedereen, begon de grote leegloop in de kerken. Wat overbleef was tolerantie, van gelovigen en ongevovigen, met een staat die de machten die ooit onder religie gezeten hadden in handen hield. Vanuit dit beeld denken veel mensen over religie, ook waar het islam betreft. Maar de islam heeft die beweging helemaal niet ondergaan. Integendeel. Daardoor leven nu grote groepen mensen in West Europa noodgedwongen naast mekaar, waarbij paralelle samenlevingen ontstonden die in wezen na meer dan veertig jaar nog steeds niets delen, omdat zij vanuit een totaal ander perspectief handelen. Dat gaat nog wel, wanneer er voor iedereen hoge mate van welvaart is, maar in tijden van recessie geeft dit allerlei spanningen. Het probleem is dus breder dan ontwikkelingen in Iran, maar zit eerder is het ontbreken van wederkerigheid, zeer simplistische beeldvorming bij beleidsmakers, wat als grote waarheid via media de strot wordt ingeramd. Want opnieuw heeft u gelijk, er is een zeer sterke anti Westerse reflex. Omdat voor islam dat Westen ook de duivel is. Voor moslims zijn wij de grote verleiding met seksueel vrije vrouwen, gelijk aan mannen die niets te zeggen hebben over hun vrouwen of gezin, overal alcohol en drugs en luxe en vrijheid, zelfs om ongelovig te zijn. Alles wat hun geloof/cultuur verbiedt. Blijkbaar vragen die onderzoekers die stellen dat kritiek niet inhoudelijk is maar gewoon een kwestie van haat, zichzelf nooit de vraag waarom uitgerekend die groepen die de grootste kloof met deze samenleving lijken te hebben, nu eigenlijk zo achterblijven. De energie wordt blijkbaar vooral gestoken in het monddood maken van wie maar enigszins de link tussen achterstelling en religie of cultuur legt. En dat is wel verontrustend, de vrijheid om te denken wordt opnieuw in vraag gesteld. Hoe komt dit nu? Het kan uiteraard toeval wezen, maar hoofddoeken moeten steeds en overal, is wel een standpunt wat vooral politici met islamitische roots verkondigen. Of ze het er echt mee eens zijn weet ik niet, vaak brengen ze die boodschap ook, wanneer ze zelf geen hoofddoek dragen. Ze vertolken daarmee de verzuchtingen van hun achterban, hun stemmers en dus betekenen standpunten waar we zonder migratie niet eens een mening over zouden hebben, ineens een waarde op de politieke agenda. Dat ontgaat ook anders politici niet en anders dan meneer Janssens, springen zij maar al te graag mee op de kar. Want er zijn stemmen nodig en aan de allochtone kiezer weet je wat je hebt. Pleit voor wat zij belangrijk vinden, en dat is blijkbaar niet de crisis of opkomende radicalisering, maar de hoofddoek van hun vrouwen en dochters. Omdat zij vanuit hun kritische tot regelrechte haatrelatie met onze samenleving, vastklampen aan hun religie en geloof.Dat vormt een circel waarbij toenemende armoede en uitzichtloosheid voor groepen zuiver op hun samenleving afgestemde problemen zoals "hoe hou ik in deze omgeving mijn gezag als man" de politieke agenda in Vlaanderen begint te bepalen. Ondertussen en ik snap niet waarom burgemeester de Wever zo zijn broek laat aftrekken door de media horen wij op welke tien punten onze agenten mogen gaan letten. Op baarden en lange jurken of mannen die ineens niet op straat hangen . Nou, iedereen die ooit een glimp van dat proces heeft opgevangen,weet dat die agent veel te laat opmerkt wat er aan de hand is. Het hele proces daarvoor speelt zich namelijk af achter de voordeur van Islamitische gezinnen waarbij ouders ook vaak met de haren in de handen zitten of nietsvermoedend allang blij zijn dat hun zoon belangstelling heeft voor het geloof wat hem weghoudt van drugs, alcohol of schandalen over zwangere meisjes. De burgemeester had het anders moeten aanpakken,en dat hele middenveld ongeacht keur aan tafel moeten roepen, wat deden zij nu eigenlijk om die radicalisering op zijn minst bespreekbaar te maken, te erkennen als een gedeeld probleem wat enkel bij wederkerigheid kan worden opgelost. Achter de voordeur bij gezinnen, verenigingen en moskee, achter de voordeur van theehuizen dus en niet enkel op straat. Nu wordt de burgemeester neergezet als iemand die er geen lor van begrijpt, niet aanspreekt op die verantwoordelijkheid van de directe omgeving van die kinderen, hij legt onderwijzers, hulpverleners, geen verplichte cursus op hoe je omgaat met jongeren die duidelijk radicaal worden in hun denken, of dit nu extreem, religieus, links of recht is doet er dan niet toe. Antwerpen heeft op deze punten duidelijk slechte en onervaren adviseurs. Nu wordt het weergegeven als een probleem waarbij de bijdrage van agenten de focus moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
dat is zeker géén gelijkheid van rechten. degene die gelijke rechten niet erkennen , zijn dus ook degene die een hoofddoek willen verbieden. Citaat:
Citaat:
mogen jouw dochters enkel in hun privéleven een korte rok dragen, enkel in hun privéleven met blote armen rondlopen? Citaat:
Citaat:
ziet iemand anders die hypocrisie ook? Citaat:
2 tegengestelde zaken: je wilt wel opkomen voor 'alle vrouwen die hier wonen' maar niet voor de moslima's, zij moeten het 'zelf' doen. moet ik er nog een tekeningetje bij maken?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 00:27. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je begrepen hoor makker.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als je niet serieus wilt discusiëren
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat," zo luidt het credo van Patrick Dewael. "Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechten die door emancipatie hier, anders dan in vele moslimlanden bereikt zijn gelden voor iedereen. Dus zijn ook moslima's niet verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van mannen, mogen zij trouwen met de partner die zij kiezen, hebben ze toegang tot publieke ruimtes, tot werkvloeren. Dat maakt mij echter niet tot verantwoordelijke, wanneer vrouwen zichzelf beperkingen laten opleggen, die verantwoordelijkheid dragen zij zelf. Maar het gedachtengoed wat tot die keuze leidt is niet gelijkwaardig aan wat vrouwen reeds bereikt hebben door die emancipatie en dus mag de samenleving daar een duidelijk standpunt over hebben, niemand kan de hoofddoek verbieden, maar dat is niet gelijk aan steeds en overal.Dat zou namelijk dwang zijn, en die dwang wil ik niet. Ik wil geen politieagente met hoofddoek, geen onderwijzeres, geen verpleegster of dokter, niet achter loketfuncties, omdat je in openbare functies niet je eigen overtuiging hoort uit te dragen maar wel neutraliteit tegenover alle burgers. Dat politici kiesvee willen paaien is niet mijn probleem, als burger heb ik recht op een dienstverlening, zonder dat wie de diensten verleent mij kenbaar maakt tot welke overtuiging ze behoort. Wanneer je werkt voor een werkgever, doet dit er niet toe, ook zonder hoofddoek kun je functioneren. Die mening mag ik hebben, ongeacht een idioot onderzoek. U bent dus voorstander van hoofddoeken steeds en overal, op basis van welk argument eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me een evenement uitgevoerd in het kader van Antwerpen wintert of zoiets: Een opvoering van Mozarts Larcrimosa in een kerk te Hoboken. Heel geschikte plaats om zoiets op te voeren. Ook met seculiere bedoelingen. Geen probleem. Waar ik wel een probleem mee had is dan men - zeer provocatief - had verkozen om een hoofddoek als vertegenwoordiger van de stad de mensen te ontvangen in de kerk. Ik herinner me vooral het triomfalisme waarmee dat jonge meisje daar met de islamitische vlag op haar hoofd stond te pronken. Een ware schande! (noteer dat WIJ onze schoenen moeten uitdoen in de moskee).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Je kent hun argumenten, op basis van de totale individuele vrijheid. Maar juist dit is zo hypocriet. Juist de laïciteit en de neutraliteit van een overheid is ingesteld om een zo groot mogelijke vrijheid van overtuigingen te garanderen voor zijn burgers. Maar om dit te bekomen vraagt men wel van de personen in overheidsdienst om die neutraliteit te vertegenwoordigen. In geen enkele samenleving is vrijheid absoluut. Anders was er ook geen noodzaak aan wetten en justitie. Daarbij komt nog dat de Islamitische ideologie een van de minste tolerante en vrijheidlievende sterkkingen is tegenover andersdenkende.Dat nu juist die zogenaamde linkse progressieven het voortouw nemen om die overtuiging te ondersteunen puur uit opportunistische electorale reden verontwaardigd mij zeer.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totale vrijheid?
Citaat:
Hamas Enforces Islamic Dress Code In Gaza
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2013 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() ik merk dus op dat je je eigen betoog niet kan verdedigen. geen probleem voor mij, je geeft enkel het artikel gelijk. Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En verder interesseert het me geen barst dat de hoofddoekdrager lid is van een bende achterlijken die opkijkt naar een pedofiel. Ik hoef het dus niet onder mijn neus geschoven te krijgen. Dat is toch simpel dacht ik. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 31 maart 2013 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Omdat ik niet continu wil geconfronteerd worden met mensen die met hun achterlijkheid, domheid liggen te pronken. Gaat het zo ? Zij mogen zoveel hoofddoeken dragen als ze willen tussen hun 4 muren, maar niet voor mijn neus. En ja, tussen haakjes je zou er nog van verschieten hoeveel moslima's er thuis gewoon blijven met rondlopen met die vod op hun kop. Er kan altijd eens een man in de buurt komen die niet de hunne is, en die word dan terstond opgewonden als hij haar haar gezien heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grappige vind ik wel die hadith of zo waarin staat dat oude (?) vrouwen die niet meer gehuwd geraken (ik neem aan dat hun menopauze reeds is aangebroken), helemaal zijn vrijgesteld van het bedekken van wat er dan ook bedekt moest worden. M.a.w. die oude lelijke wijven zullen toch meer worden lastiggevallen dus moeten ze de moeite niet doen.... Als ik dus van die oude (liefst blanke bekeerlingen) tegenkom, dan kan ik mijn lach nooit inhouden. Ik vrees dat ik dan denk "en gij denkt dat ze U nog willen gaan verkrachten op uw leeftijd?".
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vraagje: wil je liever geconfronteerd worden met dit: ![]() of moeten bikini's nu ook worden verboden?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 maart 2013 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch wel dat uw profeet heeft gezegd dat ze niks meer hoeven te bedekken als ze oud en niet meer huwbaar zijn? Dus oude besjes mogen dus van uw profeet gerust met hun boezem lopen te zwieren en hoeven evenmin hun halve kale grijzende haren te bedekken. Dus waar heb je het nu over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wat een zever. een kledingstuk doet niets af aan de neutraliteit. men kan perfect neutraal zijn, zelfs al dragen mensen een kruisje, een kepie, een tulband, een hoofddoek etc.
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uw argumenten beginnen blijkbaar op te geraken, als je er al had tenminste.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2013 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |