![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Partijlid
|
![]() Piano , dat zegt mij iets :
smeet die geen brandbommen naar linkiewinkies , of was zijn papa bij Jongdinaso of alletwee , hmmm tja
#122 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [font=Tahoma][size=2] Citaat:
[/size][/font][/size][/font] Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() "natuurlijk géén bronnen"?? Lijkt me dus niet weerhoudbaar als argument
![]() Ja, natuurlijk, als 3/4 van de vlaamsegendarmerieofficieren collaboreerden met de nazis, ben je dan verwonderd dat er een bepaald ressentiment heerst? Enne, Brusselse talentellingen, waren de Vlamingen niet altijd tégen talentellingen??? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 14:49. |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Informeer u eerst even in plaats van hier onzin uit te braken. |
|
![]() |
![]() |
#126 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gendarmerie werd immers onder het militairbestuur dat België kende niet ingeschakeld in het kader dat de Duitser hadden opgezet als bezettende macht, maar lieten de gendarmerie taken uitvoeren die te maken hadden met de loutere ordehandhaving (verkeer regelen, toezicht op de openbare orde, arrestatie van gemeen recht). Mensen die politiek verzet pleegden werden niet door die gendarmerie opgepakt, maar wel door de Duitse diensten. Ook mogelijke politieke misdrijven vielen niet langer onder de bevoegdheid van de gendarmerie. Kortom, u weet gewoon niet waarover u het heeft. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Jan,
hoeveel gendarmen "werkten" er nu ook weer in Breendonk? En in de Dossinkazerne? |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Breekdonk werd geleid door Duitse SS-officieren en het bewakend personeel kwam ook uit de Duitse SS. Pas later komen er ook Vlamingen bij, maar ook die droegen het SS-teken. |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Jan,
Idd, 't is duidelijk dat ik het niet snap!! ![]() Citaat:
Even terzijde: Ik las laatst dat recent, na bijna 60 jaar(!) de nazaten van in de duitse kampen uitgemoorde zigeuners nu ook recht hebben op een Wiedergutmachung. Probleem is wel dat voor de zigeuners in België het een zoon is van een van de beulen van Breendonk is waarbij ze moeten gaan aankloppen... en die mensen vinden dat een beetje "unheimlich" zal ik maar zeggen... flauw en racistisch van hen, hé? Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het helemaal niet over "martelaars", wel over een onrechtvaardige epuratie na WO II waar gewone mensen het slachtoffer van werden om slecht die ene reden dat ze gewoon hun zelfde taak opnamen als voor de oorlog. |
|
![]() |
![]() |
#134 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vreemd, maar ik leerde dat "het kleinere werk" voor de gemeentelijke politiecorpsen was... Wat ben ik toch dwars dat ik dat niet zomaar zie.. |
||
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() De IJzerwake is een traditioneel-Vlaamsnationalistische manifestatie. Dat partijpolitieke verruimers die zich er zijdelings verbonden mee voelen vanuit rechts-liberale opvattingen dergelijke "kritiek" uiten is normaal, maar ook compleet waardeloos. Mensen als Verstrepen of Janice L. maken niet de kern van het Vlaams-nationalisme uit, gelukkig maar.
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#139 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt Friezen tot Friezen? Wat maakt Nederlanders tot Nederlanders? Wat maakt Schotten tot Schotten? Wat maakt Engelsen tot Engelsen? Wat maakt Welshmen tot Welshmen? Wat maakt Ieren tot Ieren? Wat maakt Denen tot Denen? Wat maakt Catalanen tot Catalanen? Wat maakt Portugezen tot Portugezen? Wat maakt Basken tot Basken? Wat maakt Sami tot Sami (Lappen)? Wat maakt Noren tot Noren? Wat maakt Aalanders tot Aalanders? Wat maakt Zweden tot Zweden? Wat maakt Finnen tot Finnen? Wat maakt Sorben tot Sorben? Wat maakt Polen tot Polen? Wat maakt Duitsers tot Duitsers? Wat maakt Kasjoeben tot Kasjoeben? Wat maakt Tirolers tot Tirolers? Wat maakt Oostenrijkers tot Oostenrijkers? Wat maakt Italianen tot Italianen? Wat maakt Assyriërs tot Assyriërs? Wat maakt Hongaren tot Hongaren? Wat maakt zigeuners tot zigeuners? Wat maakt joden tot joden? Enz. Identiteit is er, hoe men het ook draait of keert. |
|
![]() |