![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dankzij die schakeljaren en weet ik wat kan iedereen toch een universitair diploma halen.
Laatst gewijzigd door Thuleander : 24 juni 2014 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Naast een gedegen algemene basisopleiding vergemakkelijkt het beschikken over de nodige intelligentie weliswaar het verwerven van doorgedreven specifieke kennis en kunde, maar er zijn naar mijn mening een groot aantal andere factoren die minstens evenzeer de geschiktheid voor een welbepaalde studie of opleiding bepalen, en die zijn niet altijd zo makkelijk bij middel van een eenvoudige toelatingsproef na te gaan. Ik heb het onder andere over maturiteit, inzet, doorzettingsvermogen, karakter, doelgerichtheid, etc…etc…
Daarom zou het in een ideale wereld voor een aantal studierichtingen of opleidingen ongetwijfeld nuttiger zijn te moeten slagen in een voorbereidend jaar veeleer dan in een eenvoudig toelatingsexamen, maar bij gebrek daaraan lijkt het mij aangewezen dat men voor eender welke studierichting minstens moet slagen in een aantal specifieke toelatingsproeven, zowel theoretische als praktische. En dat geldt voor alle kandidaten en voor elke studie of opleiding (de technische incluis) die men na de leerplichtleeftijd wenst aan te vatten. Voor de betrokkenen is het eenvoudig feit welbepaalde diploma’s te halen weliswaar de sleutel tot een beroepswereld waarin ze zich middels voldoende inzet, beroepsernst, en mettertijd verworven ervaring kunnen bewijzen, maar laten we wel wezen : diploma’s waarmee men véél te makkelijk rondstrooit bewijzen op zich enkel dat men een aantal studiejaren heeft volbracht, eerder dan op betrouwbare en nuttige wijze voldoende kennis, kunde, en vooral geschiktheid cq. potentieel tot professionele kwaliteit aan te tonen. Kortom, als het aan mij lag zou het veel moeilijker worden om eender welk diploma te behalen en zouden er derhalve véél minder even onnuttige als vermeend zelfvoldane zogenaamd “hoger opgeleiden” in administraties en in “de privé” onledig gehouden worden. Dat men in dat geval studie als elitair zou omschrijven laat mij volkomen koud : er is niets “elitair” aan het een ganse jeugd lang vertonen van onverdroten totale inzet om zo mogelijk uiteindelijk enkele papiertjes te halen als sleutel om beroepshalve voor de rest van het leven een nuttig-kwalitatief steentje te mogen bijdragen tot het welzijn van de maatschappij, overigens samen met onnoemelijk veel anderen die hetzelfde doen middels hun eigen beroep of zelfs zonder beroep en zonder dergelijke papiertjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Ik zie zelf wat een catastrofe de Baccalaureat in Frankrijk is. Want je hebt daar hetzelfde "zelfbeoordelingsprobleem" als met de leraar die het diploma uitreikt, maar nu op staatsniveau. De minister van onderwijs gaat toch niet laten vaststellen dat de nieuwe programma's, de nieuwe ditte, de nieuwe datte waar hij zijn naam aan verbonden heeft, nefast uitdraaien, he. Vandaar dat de eens zo prestigieuze Baccalaureat nu een lachtertje is dat meer dan 83% van de leerlingen haalt. Wat dus wil zeggen dat het eerder een proef voor domoren geworden is: als je die NIET haalt behoor je dus tot de 17% klunzen die niet wisten hoe aan het onderwerp te komen op internet alvorens je aan te bieden ![]() Ik zou er vanalles over kunnen vertellen, je gelooft je oren gewoon niet: de Franse Baccalaureat is een ongelofelijke comedie. |
![]() |
![]() |