Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2014, 17:06   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Niet akkoord.
Zoals jij wil dat je atheïstische opvatting zich in de publieke instellingen vertaalt, mogen religieuzen dat ook willen.
En daarbij, ze willen ook enkel hun religie zelf overal kunnen beleven, andersgelovigen wordt geen hoofddoek opgelegd.
Dat moet je ons niet meer wijsmaken! Die lieden streven naar islam op wereldschaal. Ze beseffen echter dat ze hun doel enkel maar in stapjes kunnen bereiken. Maar ze blijven vooruitgaan.
Hun religie overal beleven? Onzin, het is maar logisch dat religies en andere zaken rekening moeten houden met de plaats waar ze neerstrijken en niet als vanzelfsprekend al hun grilletjes en willetjes overal moeten krijgen!
Probeer dat maar eens in een islamland! Zweepslagen en gevangenis?
Waarom moeten wij hen ter wille zijn en zij niet ons???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 17:14   #122
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Och komaan. De hoofddoek weg, dan ook de kruiskes he. (betreft overheidstwerkstellingen als VDAB)
Dat gaan we nu eens een secularisme noemen.
Maar geen politici die de cohonnes heeft het uit te spreken.
Want zo redeneren ze in al die moslimklotelanden ook zeker?
Moslims moeten ons hier de les niet komen spellen, hebben hier geen eisen te stellen enz. Wij hangen aan de muur wat we willen of gewoon zijn, laat hen dat maar doen in hun landen!
Diegenen die dat niet beseffen en niet willen toepassen tekenen de ondergang van onze maatschappij!
Moslims zullen ons "straks" wel leren wat zij onder godsdienstvrijheid, mensenrechten enz verstaan...
Oud 18 september 2014, 17:15   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Die vind je dan bij ALLE lagen / klasse / geloofsgeloof !!

Effe ivm de islam , een vrouw die weigert een hoofddoek of burka te dragen ,
vindt jij dat kunnen , of MOET ze die dragen , en waarom dan ??
Effe ivm katholicisme , een non die weigert de opgelegde kledij te dragen ,
vindt jij dat kunnen , of MOET ze die dragen , en waarom dan ??
een non draagt het uniform van de orde waar ze zich uit vrije wil heeft bij aangesloten, net zoals een chiromeisje een chiro-uniform zal dragen als ze zich uit vrije wil bij de chiro heeft aangesloten;

Moslima's "moeten" helemaal niks, ze worden geboren als moslima (blijkbaar een overerfbaar moslim-gen) en worden dan ofwel door de goegemeente ofwel uit puberaal gedrag ofwel uit pure manifestatie verondersteld zich in te pakken zodat mensen niet naar hen kijken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 17:22   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben harder tegen de staat als u zenne. Maar ge moet consequent blijven.
Alles van religie gewoon weg, en juich dan toe dat de kruiskes al weg zijn.
Multiculturalisme werkt in grootsteden kerel. En ja het is niet perect.
Maar ik denk er het mijne van, en gij het uwe.
Multiculturalisme zou nog beter werken na een donkere periode waarin men een secularisme heeft ingevoerd.
Cultuur en geloof is geen overheidsbezigheid.
We should all create our own culture.
Multiculturalisme werkt in grootsteden ????
Is dat echt je mening?
Multiculturalisme werkt nergens als er oa moslims bij betrokken zijn!
Niet moeilijk: er lopen hier ook nog andere multicul"mensen" rond, maar we hebben het voor 99% altijd over moslims! En 99% vermeldingen over die groep zijn negatief!
Toevallig?
Oud 18 september 2014, 17:32   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja zie hem Merkel als voorbeeld geven.
Merkel is een klein trolleke dat ik niet serieus neem.
Ik heb een eigen mening gevormd vanuit mijn eigen ogen.
Wat is Merkel naast Poetin waardig? Zijn de leugens van de EU u nog niet duidelijk geworden?
Zie ze democratie verdedigen, maar als een meerderheid van Oekraïne bij Rusland wil negeren we dat handig.
Fuck die Europese regeringsleiders
Neem nu Poetin en Rusland...
Die dragen de moslims daar op handen...
Ook voor hen een echte verrijking!
Oud 19 september 2014, 07:18   #126
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Multiculturalisme werkt in grootsteden ????
Is dat echt je mening?
Multiculturalisme werkt nergens als er oa moslims bij betrokken zijn!
Niet moeilijk: er lopen hier ook nog andere multicul"mensen" rond, maar we hebben het voor 99% altijd over moslims! En 99% vermeldingen over die groep zijn negatief!
Toevallig?
Ik weet niet? Ik zit dagelijks in Antwerpen, wekelijks in Rotterdam, maandelijks in Amsterdam.
In tijden van de SS zat iedereen te lullen over joden en hun koosjerslachtigen. Toevallig ?
Ik denk dat U een papegaai van de media bent. Ik reik U de hand, gaan we eens samen wandelen door de drie grootsteden?
En ga eens mee met mij op jobbegeleiding. Alle rassen komen er samen, ik heb van de week nog iemand geholpen die nog niet zo goed Nederlands kon.
Wat is motiverender voor die mens? Een duwtje in de rug of een neerduwende vinger?

Ik denk dat het "paradigma" van de mensen een groter probleem is dan de mens zelf. (met name hier moslims)
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 07:25   #127
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet? Ik zit dagelijks in Antwerpen, wekelijks in Rotterdam, maandelijks in Amsterdam.
In tijden van de SS zat iedereen te lullen over joden en hun koosjerslachtigen. Toevallig ?
Ik denk dat U een papegaai van de media bent. Ik reik U de hand, gaan we eens samen wandelen door de drie grootsteden?
En ga eens mee met mij op jobbegeleiding. Alle rassen komen er samen, ik heb van de week nog iemand geholpen die nog niet zo goed Nederlands kon.
Wat is motiverender voor die mens? Een duwtje in de rug of een neerduwende vinger?

Ik denk dat het "paradigma" van de mensen een groter probleem is dan de mens zelf. (met name hier moslims)
Dat vindt ge ter plekke uit, in die tijd was verdoofd slachten nog helemaal niet verplicht.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 07:42   #128
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat vindt ge ter plekke uit, in die tijd was verdoofd slachten nog helemaal niet verplicht.
Neen Hitler was genen dierenvriend
Hij zei dat joden heel goed vlees slachtten en dat het zo moest!
Dat klinkt beter?
Oud 19 september 2014, 07:43   #129
Peche
Banneling

Standaard

De link ) http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_...n_Nazi_Germany

/uAt the end of the nineteenth century, kosher butchering and vivisection were the main concerns regarding animal protection in Germany. These concerns continued among the Nazis.[7] According to Boria Sax, the Nazis rejected anthropocentric reasons for animal protection—animals were not to be protected for human interests—but for themselves.[8] In 1927, a Nazi representative to the Reichstag called for actions against cruelty to animals and kosher butchering.[7]

In 1931, the Nazi party proposed a ban on vivisection. In early 1933, representatives of the Nazi party to the Prussian parliament held a meeting to enact this ban. On April 21, 1933, almost immediately after the Nazis came to power, the parliament began to pass laws for the regulation of animal slaughter.[7] On April 21, a law was passed concerning the slaughter of animals. On April 24, Order of the Prussian Ministry of the Interior was enacted regarding the slaughter of poikilotherms.[9] Germany was the first nation to ban vivisection.[10] A law imposing total ban on vivisection was enacted on August 16, 1933, by Hermann Göring as the prime minister of Prussia.[11] He announced an end to the "unbearable torture and suffering in animal experiments" and said that those who "still think they can continue to treat animals as inanimate property" will be sent to concentration camps.[7] On August 28, 1933, Göring announced in a radio broadcast:[12]

Een vivisection betekent er levend in snijden. Zoals dus de stroot oversnijden.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 september 2014 om 07:50.
Oud 19 september 2014, 09:00   #130
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

----

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 september 2014 om 09:00.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 16:14   #131
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Als ik mijn wereld beperkt tot Achmed hier een beetje verder, de moslimklasgenoot van de dochter of een aantal voormalige collega’s dan kan ik ook wel de kop in het zand steken en een happiness pilletje pakken.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 06:41   #132
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Der Oye Bekijk bericht
Moslim vrouwen mogen niet werken vanwege hun religie of omgeving, ga je dat ook een duwtje in de rug geven?

Dat de Nazi's ook iets deden wil niet zeggen dat het daarom goed of slecht is, wintertijd is ook uitgevonden door Nazi's en ze waren liefhebbers van kunst en naakt fotografie. Zowel Moslims als Nazi's hebben iets tegen Joden, door telkens de Nazi's erbij te halen maak je alleen nog jezelf belachelijk.

Al mogen ze wintertijd wel eens afschaffen, wat een bagger.
De vrouwen neem ik in bescherming door een secularisme te vragen. De kinderen kunnen zo van in de kleuterschool bijgestuurd worden. Want de opleiding van dat kind gaat voor op cultuur/geloof. Natuurlijk is er ooit een dag dat het kind 18 word, maar dan heb je tenminste niet met de kraan open staan dweilen. Nu hebben we een Europa met open grenzen, we hadden jaar en dag een ultra makkelijke snelbelg wet etc, maar niemand werd richting integratie geduwd.

Zo konden de gastarbeiders vroeger naar hier komen. "Kom maar werken, hier een fabriekshuisje en de taal moet uw vrouwke niet leren zenne, laat die maar thuis voor de kindjes zorgen".

Wij zitten met een falend bestuur en onbekwame bestuursleden. Bekijk de allochtonen in centrum Rotterdam, en bekijk de allochtonen hier op Kiel. Wat is het verschil? In Nederland spreken de allochtonen Nederlands tegen mekaar.
Niet dat het mij stoort, maar het toont wel een hemelsgroot verschil van "integratie".
BE heeft dit nooit aangemoedigd, altijd gepamperd. Ik begrijp dat dit frustrerend is voor Vlamingen, maar wij zijn allemaal slachtoffer van een falend systeem. De oorzaak van de problemen zijn niet de moslims, maar wederom zij die de leiding op zich nemen en niet durven regeren.

Ik betrek de nazi's erbij omdat ik nog veel van hun technieken vandaag zie bovendrijven. Dat geschiedenis niet is wat ze ons wijsmaken.
En boejaka, 9/11 was een inside job. Always a pleasure!
Oud 20 september 2014, 06:44   #133
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Als ik mijn wereld beperkt tot Achmed hier een beetje verder, de moslimklasgenoot van de dochter of een aantal voormalige collega’s dan kan ik ook wel de kop in het zand steken en een happiness pilletje pakken.
Ik denk niet dat ik mijn wereld beperk.
Wie Achmed als moslim ziet en niet als Achmed legt volgens mijn mening zichzelf beperkingen op.
Als ik de kop in het zand steek, waarom valt het topic "dierenleed" dan stil zodra de wetgeving er is?
Dat doet me denken aan een scene van Alex Agnew "gewonneeeeeeeeeuuuhhhhh met hun bietensapke"
Oud 20 september 2014, 09:35   #134
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik mijn wereld beperk.
Wie Achmed als moslim ziet en niet als Achmed legt volgens mijn mening zichzelf beperkingen op.
Als ik de kop in het zand steek, waarom valt het topic "dierenleed" dan stil zodra de wetgeving er is?
Dat doet me denken aan een scene van Alex Agnew "gewonneeeeeeeeeuuuhhhhh met hun bietensapke"
Het grote probleem is dat die Achmed alles door een moslimbril ziet en zijn leven inricht naar de grote pedofeet. Wij kunnen er gewoon niet naast kijken. Het wordt ons zelfs opgedrongen.
Oud 20 september 2014, 16:21   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vrouwen neem ik in bescherming door een secularisme te vragen. De kinderen kunnen zo van in de kleuterschool bijgestuurd worden. Want de opleiding van dat kind gaat voor op cultuur/geloof. Natuurlijk is er ooit een dag dat het kind 18 word, maar dan heb je tenminste niet met de kraan open staan dweilen. Nu hebben we een Europa met open grenzen, we hadden jaar en dag een ultra makkelijke snelbelg wet etc, maar niemand werd richting integratie geduwd.

Zo konden de gastarbeiders vroeger naar hier komen. "Kom maar werken, hier een fabriekshuisje en de taal moet uw vrouwke niet leren zenne, laat die maar thuis voor de kindjes zorgen".

Wij zitten met een falend bestuur en onbekwame bestuursleden. Bekijk de allochtonen in centrum Rotterdam, en bekijk de allochtonen hier op Kiel. Wat is het verschil? In Nederland spreken de allochtonen Nederlands tegen mekaar.
Niet dat het mij stoort, maar het toont wel een hemelsgroot verschil van "integratie".
BE heeft dit nooit aangemoedigd, altijd gepamperd. Ik begrijp dat dit frustrerend is voor Vlamingen, maar wij zijn allemaal slachtoffer van een falend systeem. De oorzaak van de problemen zijn niet de moslims, maar wederom zij die de leiding op zich nemen en niet durven regeren.

Ik betrek de nazi's erbij omdat ik nog veel van hun technieken vandaag zie bovendrijven. Dat geschiedenis niet is wat ze ons wijsmaken.
En boejaka, 9/11 was een inside job. Always a pleasure!
Proficiat met je aanhoudende inzet voor jouw "goede zaak"!
Alleen spijtig voor jou dat OVERAL waar voldoende moslims zijn er een hoop blijkbaar onoplosbare problemen zijn! Vertel maar eens waar dat niet zo is, en niet door een paar individuen aan te halen in een zee van probleemgevallen!
En er de nazi's bijhalen... moslims hebben precies iets teveel gemeen met de nazi's! Net zoals hen menen ze dat hun systeem en levenswijze het beste is en moet opgedrongen worden daar waar ze verschijnen! Ze konden trouwens goed opschieten met elkaar tijdens de oorlog en naar het schijnt is Mein Kampf voor hen nog altijd interessante lektuur.
Zullen ze moeten aangepakt worden zoals de nazi's om de door hen veroorzaakte problemen op te lossen?

Laatst gewijzigd door andev : 20 september 2014 om 16:25.
Oud 20 september 2014, 16:26   #136
Peche
Banneling

Standaard

Omdat er NERGENS een deftig secularisme is.
Na het invoeren van een secularisme is het effe uitzweten, maar niet plooien tijdens de sauna.
De oplossingen voor de problemen zijn simpel, ge moet mij gewoon aanstellen als President van Europa, but why stop there? I want it all, give me the world.
Peche's independence day.
Oud 20 september 2014, 16:41   #137
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat er NERGENS een deftig secularisme is.
Na het invoeren van een secularisme is het effe uitzweten, maar niet plooien tijdens de sauna.
De oplossingen voor de problemen zijn simpel, ge moet mij gewoon aanstellen als President van Europa, but why stop there? I want it all, give me the world.
Peche's independence day.
Dat zal bij onze moslimmekes nooit lukken. Maak uzelf niets wijs.
Oud 20 september 2014, 16:46   #138
Peche
Banneling

Standaard

We leven nog altijd in een democratie.
Nu evenhard om een secularisme bleiten als voor het verdoofd slachten van vlees.
Oud 20 september 2014, 17:18   #139
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We leven nog altijd in een democratie.
Nu evenhard om een secularisme bleiten als voor het verdoofd slachten van vlees.
Zeer goed opgemerkt, we leven HIER in een democratie en we wensen dat zo te houden en nog te verbeteren waar het kan!
We weigeren dat systeem naar de bliksem te laten gaan door een groep die hier komt rondlopen, als waren ze van een andere planeet!
Eigenlijk zouden we moeten hopen dat er ergens nog een planeet is waar menselijk leven op mogelijk is en daar alle moslims verzamelen, een "moslimplaneet"!
Oud 20 september 2014, 17:28   #140
Peche
Banneling

Standaard

Dus de moslims niets en al de rest mag zijn rituelen behouden?
Lukkas U bent een fundamentalist. Wat zouden we volgens U met fundamentalisten moeten doen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be