Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2014, 11:29   #121
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
^ Bullshit.

Stakers houden anderen tegen: geen bus, geen trein, geen post (in Antwerpen) etc etc
Bullshit? Het volk dat hier rondloopt is dan imaginair of zo?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:31   #122
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Collegiale uitspraken.
Ik sta niet bekend om mijn subtiliteit.
Maar laat ons eerst eens bepalen wie een collega is, en wie een medewerknemer.
Ik zie de koffiemadam niet als collega, wel als medewerknemer. Hoe bekijkt U het?
De hoofdreden voor de betere prestaties is dat
1) uitzendkrachten de basistaken wel op tijd uitvoeren, terwijl sommige vaste werknemers ferm hun kloten schuren.
2) uitzendkrachten geen verkeerde handelingen durven uitvoeren en sneller een supervisor of technieker roepen.

Nadeel van het geheel, mijn collega's en ik mogen een pak meer ronddraven, en kunnen problemen dan niet fundamenteel aanpakken.
Oud 24 november 2014, 11:31   #123
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Als je dan toch en masse wil protesteren doe het dan op een manier waarbij je echt de overheid raakt, bijv. het collectief niet meer betalen van (gemeente)belastingen, de mensen bij de lijn/NMBS/post niet laten betalen voor de dienstverlening oid
Zoiets zou inderdaad een veel betere actie zijn dan deze stakingen die als enige verdienste economische schade hebben.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:33   #124
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie de koffiemadam niet als collega, wel als medewerknemer. Hoe bekijkt U het?
1) uitzendkrachten de basistaken wel op tijd uitvoeren, terwijl sommige vaste werknemers ferm hun kloten schuren.
2) uitzendkrachten geen verkeerde handelingen durven uitvoeren en sneller een supervisor of technieker roepen.

Nadeel van het geheel, mijn collega's en ik mogen een pak meer ronddraven, en kunnen problemen dan niet fundamenteel aanpakken.
Maar ge voelt u ongetwijfeld belangrijk als eens moogt opdraven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:36   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je dan toch en masse wil protesteren doe het dan op een manier waarbij je echt de overheid raakt, bijv. het collectief niet meer betalen van (gemeente)belastingen, de mensen bij de lijn/NMBS/post niet laten betalen voor de dienstverlening oid
Als men collectief bepaalde betalingen niet meer gaat uitvoeren, gaan de deurwaarders meer werk hebben.

En een staking bij de overheidsbedrijven waarbij normaal betaalde diensten onbetaald uitgevoerd worden gaat weinig opleveren, het minimale verlies wordt toch bijgepast uit de grote pot.
Oud 24 november 2014, 11:39   #126
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doet een mens lekker verheven voelen boven de anderen. Hoofdschuddend bij zoveel incompetentie van 'medewerknemers' ronddraven om overal uw licht van efficiëntie en competentie te doen schijnen.

Op niet subtiele wijze uiteraard, want als je een recht door zeese bullebak bent, ben je écht goed bezig.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:44   #127
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men collectief bepaalde betalingen niet meer gaat uitvoeren, gaan de deurwaarders meer werk hebben.

En een staking bij de overheidsbedrijven waarbij normaal betaalde diensten onbetaald uitgevoerd worden gaat weinig opleveren, het minimale verlies wordt toch bijgepast uit de grote pot.
Wat het eerste betreft: als de groep groot genoeg is gaat niemand die beslissing durven nemen hoor!

Wat de overheidsbedrijven betreft: akkoord, maar als signaal naar de overheid toe zou het alleszins beter zijn dan de staking nu. Denk je dat dit ook maar enig nut heeft? Een dagje staken, how, daar gaat de overheid van wakker liggen!
Wie raak je nu? Zelfstandigen, ondernemers, werkwilligen... kortom mensen/bedrijven die er HELEMAAL niks mee te maken hebben.
Dus wie betaalt deze staking denk je?
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:46   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Doet een mens lekker verheven voelen boven de anderen. Hoofdschuddend bij zoveel incompetentie van 'medewerknemers' ronddraven om overal uw licht van efficiëntie en competentie te doen schijnen.

Op niet subtiele wijze uiteraard, want als je een recht door zeese bullebak bent, ben je écht goed bezig.
Wow. Ik schrijf negens dat ik de perfectie zelve ben, daarvoor moeten we bij Another Jack zijn.

Ik schrijf dat er een aantal medewerknemers zijn die hun kloten er aan schuren.

En ja, ik ben een bullebak. Eentje die zijn werk wel goed wil uitvoeren en geen genade kent voor luie of domme mensen.
Oud 24 november 2014, 11:49   #129
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat zijn dan zeer bewonderenswaardige leerlingen...

Of je bent niet echt eerlijk bezig...
Leerlingen?
Arbeiders.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:49   #130
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.youtube.com/watch?v=CEv6078_7Ik

Hahahaha....
Oud 24 november 2014, 11:50   #131
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat het eerste betreft: als de groep groot genoeg is gaat niemand die beslissing durven nemen hoor!
Er moet niemand een beslissing over nemen. Dat rolt tegenwoordig uit een computer hoor. Persoon X heeft nog niet voldaan aan bedrag Y. Hier een herhaling van de overschrijving. Nog niet, hier een sterke aanmaning toch te betalen. Oh, nog niet, aangetekend schrijven met toeslag. En dan krijgt een deurwaarder te taak toegewezen.

Citaat:
Wat de overheidsbedrijven betreft: akkoord, maar als signaal naar de overheid toe zou het alleszins beter zijn dan de staking nu. Denk je dat dit ook maar enig nut heeft? Een dagje staken, how, daar gaat de overheid van wakker liggen!
De overheid ligt er niet wakker van. Die moeten gewoon hun budget aanpassen aan de verminderde inkomsten.
Citaat:
Wie raak je nu? Zelfstandigen, ondernemers, werkwilligen... kortom mensen/bedrijven die er HELEMAAL niks mee te maken hebben.
Dus wie betaalt deze staking denk je?
De mensen die werken in de privé, die betalen alles wat met de overheid te maken heeft.
Oud 24 november 2014, 11:50   #132
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Door de regeringen die geen werk voorzien voor meer dan een half miljoen mensen?
1. Dat is niet aan de regering.
2. Arbeid is te duur waardoor er gebruik gemaakt wordt van auslanders.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:50   #133
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow. Ik schrijf negens dat ik de perfectie zelve ben, daarvoor moeten we bij Another Jack zijn.

Ik schrijf dat er een aantal medewerknemers zijn die hun kloten er aan schuren.

En ja, ik ben een bullebak. Eentje die zijn werk wel goed wil uitvoeren en geen genade kent voor luie of domme mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=CEv6078_7Ik Hahahaa !
Oud 24 november 2014, 11:52   #134
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar ge voelt u ongetwijfeld belangrijk als eens moogt opdraven.
alleszins voor 1 keer, de andere dagen terug naar de luie zetel. en het klootjesvolk de problemen laten oplossen. en blijkbaar heeft hij nog tijd over vandaag om hier rond te hangen.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:55   #135
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
alleszins voor 1 keer, de andere dagen terug naar de luie zetel. en het klootjesvolk de problemen laten oplossen. en blijkbaar heeft hij nog tijd over vandaag om hier rond te hangen.
Dat kunnen we ook over U schrijven. Mare, mijn werkuren bij mijn werkgever zijn niet overdag.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 november 2014 om 11:55.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 11:59   #136
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kunnen we ook over U schrijven. Mare, mijn werkuren bij mijn werkgever zijn niet overdag.
Ach laat zo. Elkaar onderuit halen is een nationale sport in België.
Oud 24 november 2014, 11:59   #137
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet niemand een beslissing over nemen. Dat rolt tegenwoordig uit een computer hoor. Persoon X heeft nog niet voldaan aan bedrag Y. Hier een herhaling van de overschrijving. Nog niet, hier een sterke aanmaning toch te betalen. Oh, nog niet, aangetekend schrijven met toeslag. En dan krijgt een deurwaarder te taak toegewezen.

De overheid ligt er niet wakker van. Die moeten gewoon hun budget aanpassen aan de verminderde inkomsten.

De mensen die werken in de privé, die betalen alles wat met de overheid te maken heeft.
Als een dergelijke actie in de media komt dan zie ik nog niet zo rap massaal de deurwaarder uitrukken hoor. Dan moet er toch een deftig woordje uitleg volgen van één of andere minister, zoiets zal niet onopgemerkt gebeuren. Het zou natuurlijk echt wel collectief moeten zijn he, niet maar een bepaald percentage van de bevolking.

De werkenden in de privé (en de bedrijven) betalen deze staking inderdaad , net mijn punt. Een ander soort staking, gericht op overheid(sbedrijven) zou "eerlijker" zijn. Die wordt door de gehele bevolking dan maar betaald (en natuurlijk de werkenden wat meer...); ik zie niet in dat dat nadeliger zou uitkomen.
Als signaal naar de overheid toe (en naar het buitenland) zou het daarentegen wel meer doortellen.

Natuurlijk is dit allemaal een utopie omdat de vakbonden een dergelijke staking als vandaag zeer genegen zijn. Het is hen absoluut niet te doen om resultaat halen, want ze weten net zo goed dat het totaal niets zal uithalen.

Een soort van mars op Brussel (in het weekend bijv) kan toch net zo goed en richt veel minder economische schade aan. Laat dat nu net de bedoeling zijn van de vakbonden, economische schade aanrichten! En wie betaalt die economische schade? Juist ja...
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 13:27   #138
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leerlingen?
Arbeiders.
Het ging daar over de leerlingen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 14:40   #139
Tavek
Banneling

Standaard

De aandelenkoersen (BEL 20) en bedrijfswinsten stijgen gelijk gek, en werknemers moeten inleveren, langer werken...omdat ze te veel verdienen zogezegd.

Kwatsch.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2014, 14:51   #140
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De aandelenkoersen (BEL 20) en bedrijfswinsten stijgen gelijk gek, en werknemers moeten inleveren, langer werken...omdat ze te veel verdienen zogezegd.

Kwatsch.
Het probleem met dit soort stellingen is niet dat ze (helemaal) onjuist zijn. Want dat zijn ze niet! Wel dat u en anderen denken dat u dat geld zo maar zou kunnen opeisen (al dan niet in de vorm van belastingen) en dat degenen die dat geld hebben of (laten) genereren in deze gemondialiseerde wereld braaf in België zouden blijven dokken.

Net als de hele linkervleugel en hun mantra van 'belastingen op rijkdom' stel ik u de vraag, wat is het beste? Een rijke luis die x-procent betaalt en economische activiteit genereert in uw land of geen rijke luis (en dito activiteit) in uw land? Want dat, mijn beste, is de enige realiteit.

Laatst gewijzigd door doremi : 24 november 2014 om 14:52.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be