Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2014, 13:24   #121
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Klopt het dat:

-De PS bekend staat als een geoliede benoemingsmachine?
Ja
Citaat:
-Het parlement uitvoert wat de partijen dicteren? (en dat keurde de benoemingen in het rekenhof goed)
Neen.
De koning benoemt de kamer van het rekenhof.

Citaat:
-De PS decennialang aan de macht is geweest?(en nog)
Ja en neen, nu enkel nog in Brussel en bepaalde gemeentelijke besturen.

Citaat:
-En dat telang teveel macht corrumpeert?
Ja.

En wat is nu het verband met jouw insinuaties i.v.m. het rekenhof?
Oud 23 november 2014, 13:31   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Eerst lezen voor je begint te razen.
Ik heb er dalibor op gewezen dat er weldegelijk een door de koning benoemde raad van bestuur was, waarna hij zijn misvatting toegaf.
Kijk eens aan.

Net voor ik mijn uitgebreide post plaatste (die jij als "razen" bestempelt) laat jij dalibor, héél in het kort, en uiterst beleefd, weten dat het zilverfonds wél een raad van bestuur heeft. Nog korter geeft dalibor toe dat hij dit niet wist. Nochtans heb ik die lijst op dit eigenste forum al meer dan eens gepost.

Geldt voor dalibor niet hetzelfde als voor mij, namelijk dat hij eerst moet lezen, én weten, vooraleer iets te schrijven?

Je laat je niet van je beste kant kennen, Superstaaf.
Oud 23 november 2014, 13:34   #123
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Blijkbaar is de term budget iets totaal onbekend voor jou anders zou je zulke onzin niet neerschrijven.
Een budget. Een opsomming/lijst van middelen en die te gebruiken om doelstellingen te halen.
Oud 23 november 2014, 13:35   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De koning benoemt de kamer van het rekenhof.
En hoe maakt de koning de keuze wie te benoemen?
Oud 23 november 2014, 13:38   #125
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan.

Net voor ik mijn uitgebreide post plaatste (die jij als "razen" bestempelt) laat jij dalibor, héél in het kort, en uiterst beleefd, weten dat het zilverfonds wél een raad van bestuur heeft. Nog korter geeft dalibor toe dat hij dit niet wist. Nochtans heb ik die lijst op dit eigenste forum al meer dan eens gepost.

Geldt voor dalibor niet hetzelfde als voor mij, namelijk dat hij eerst moet lezen, én weten, vooraleer iets te schrijven?

Je laat je niet van je beste kant kennen, Superstaaf.
Dat is dan bij deze rechtgezet.
Ik aanvaard je excuses.

Intussen nog bewijzen gevonden van mogelijke politieke benoemingen bij de kamer van het rekenhof?
Oud 23 november 2014, 13:39   #126
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe maakt de koning de keuze wie te benoemen?
Bij lottrekking.
Oud 23 november 2014, 14:07   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sla in mij database enkel dingen op waarvan ik zéker weet dat ik er hypocrieten later mee kan confronteren. En ja, ik ga er prat op dat ik daarin slaag. Ik wéét dus dat ik geen kritiek op Smet heb bewaard. Niet van jou, en ook niet van iemand anders.
Maar ik zal niet gek ver moeten zoeken naar het steuntje in de rug dat je HO gaf die "Ben zwets" kapittelde omdat die er nog maar aan dénkt om in Vlaanderen hetzelfde te doen wat Pascal Smet in Brussel dééd.

Bedankt dat je er mij aan deed denken dat ik iets in mijn database vergat op te slaan.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 14:19   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ging het mij juist om.
De partijslaafjes van de vorige regering hébben de onaangename kritiek van het rekenhof niet klakkeloos ondergaan.
Ik heb geen weet van ranzige of poujadistische commentaren vanwege forumleden die fan waren van de vorige regering en die gericht zijn tegen het rekenhof en zijn objectiviteit. Je zit dit hier volgens mij gewoon te fantaseren.
Als jij er wel hebt, kun je ongetwijfeld voorbeelden geven.
In tegendeel, bijna alle kritiek kwam van de typische n-va partijslaafjes omdat het rekenhof enkele commentaren had op de vlaamse begroting van Muyters. Die hadden het ook toen niet gesnapt dat het rekenhof op elke begroting van elk bestuursniveau een aantal inhoudelijke kritieken had.
Het lijkt er sterk op dat een partij als n-va gewoon nog niet weet hoe ze met gefundeerde kritiek om moet gaan.
Oud 23 november 2014, 14:23   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen de N-VA. Niemand heeft de voorstellen van het VB meer mògen copiëren dan De Block. En daar gaat nu haar opvolger van de N-VA werk van maken.
Loze bewering. Die héél populair is bij blok volkje. Maggie bewees zichzelf als een uitstekende bestuurder en paste de wet consequent toe en heeft veel manco's in de administratie laten wegwerken waardoor de administratieve doorstroming veel vlotter ging. Ook heeft ze niet willen toegeven aan de druk van de straat als het ging om uitgewezenen die een hoge aaibaarheidsfactor hadden of zich in de media wisten te werken.
Eén lijn uitzetten, en die volgen. Dat is haar verdienste.

Wat ze echter niet verdient, is daardoor bij het uitschot van het blok neergepoot te worden en de leugens te moeten ondergaan dat zij een blok politiek heeft in de praktijk omgezet.
Oud 23 november 2014, 14:24   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat laatste woord verklaart natuurlijk jouw "genuanceerde" houding.
Nochtans is Sukkelaar zowat de enige die, wat dit onderwerp betreft, een complimentje verdient wegens "genuanceerd" denken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=28
Iemand die zijn eigen beweringen niet kan staven is wat hij is : iemand die loopt te lullen.
Oud 23 november 2014, 14:25   #131
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe kan U een goed budget opstellen als de boeken opgemaakt door uw voorgangers een puinzooi zijn?

En dan is de vraag:"Moet het een boekhoudkundig correct budget zijn, of moet er een budget opgesteld worden zoals een goed huisvader dat zou doen?"

En het Belgische leger is een redelijk overbodig stuk speelgoed geworden.
Als we alle militairen gewoon met hun huidige soldij op pensioen sturen, dan doen we al voordeel.
Die laatste paragraaf is natuurlijk nonsens; wij zijn lid van de NAVO en als dusdanig hebben wij verplichtingen.

Maar sta me toe je een voorbeeld te geven uit mijn praktijk: in mijn gemeente werd tijdens de voorgaande legislatuur een budget altijd als volgt opgemaakt :
de ontvangsten werden onderschat en de uitgaven overschat. Bij het opmaken van de rekening bleek er dan altijd een positief resultaat te zijn.

De nieuwe meerderheid had aan de vorige begrotingen ook niets en heeft dus veel werk moeten steken in het maken van een nieuwe begroting. Toch zijn er nog lijken uit de kast gevallen, wat met de puinhoop dat de vorige burgemeester achtergelaten heeft onvermijdelijk was en dit vooral door de korte tijdspanne die haar gegund werd om de nieuwe begroting op te stellen.
Ik veronderstel dat de huidige nationale regering ook met dergelijke problemen te kampen heeft gehad en nog heeft. Ik heb vandaag de minister van justitie gehoord in het RTBF programma Faire Le Point; hierin verklaarde hij dat de opdracht aan elke minister was om lineair 20 % te besparen. Natuurlijk is dit geen goede manier van werken maar zoals de gemeenten nu verplicht zijn met BBC te werken, zullen de ministers binnen hun begroting ook nog verschuivingen doen van de ene budgetpost naar de andere.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 14:26   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij voelt zich nu eenmaal de koning te rijk als hij op de republikeinen kan kappen. En niet alleen op de "extreem rechtse".
wat heeft dit nu in hemelsnaam met republikeinen te maken ?
Oud 23 november 2014, 14:30   #133
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

De partij die zich aanbood, heeft de hoogste prijs betaald, namelijk haar eigen partijprogramma opgeofferd, en zal daar niets dan smaad en hoon voor in ruil krijgen. Dit zowel van de politieke tegenstanders als van een aantal medestanders.
Oud 23 november 2014, 14:36   #134
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb geen weet van ranzige of poujadistische commentaren vanwege forumleden die fan waren van de vorige regering en die gericht zijn tegen het rekenhof en zijn objectiviteit. Je zit dit hier volgens mij gewoon te fantaseren.
Als jij er wel hebt, kun je ongetwijfeld voorbeelden geven.
In tegendeel, bijna alle kritiek kwam van de typische n-va partijslaafjes omdat het rekenhof enkele commentaren had op de vlaamse begroting van Muyters. Die hadden het ook toen niet gesnapt dat het rekenhof op elke begroting van elk bestuursniveau een aantal inhoudelijke kritieken had.
Het lijkt er sterk op dat een partij als n-va gewoon nog niet weet hoe ze met gefundeerde kritiek om moet gaan.
Understatement van de maand.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 14:37   #135
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
[/i]
De partij die zich aanbood, heeft de hoogste prijs betaald, namelijk haar eigen partijprogramma opgeofferd, en zal daar niets dan smaad en hoon voor in ruil krijgen. Dit zowel van de politieke tegenstanders als van een aantal medestanders.
Mag ik er aan toevoegen bij " dit zowel van de politieke tegenstanders als van een aantal medestanders" EN VAN HAAR KIEZERS.
Oud 23 november 2014, 14:41   #136
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (h)eerlijk Bekijk bericht
Is de minister van begroting geen liberaal?
Ja, en dan?
Oud 23 november 2014, 14:41   #137
Sukkelaar

Standaard

Dubbel
Oud 23 november 2014, 14:43   #138
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het feit uw programma niet volledig te kunnen realiseren is inherent aan de politiek in ons land. Geen enkele partij heeft dat gekund in de laatste 60 jaar.

Wat dat evenwel te maken heeft met een correcte begroting indienen ontgaat me. Ik heb de indruk dat er hier zijn die denken dat het Rekenhof het begrotingstekort bekritiseren. Dat is het niet. Het Rekenhof stelt dat de genomen en aangekondigde maatregelen niet overeenstemmende cijfers in de begroting. Zaken die ronduit verkeerd zijn berekend, nattevingerwerk, en te optimitische inschattingen van wat bepaalde maatregelen gaan opleveren.

En dat is simpelweg knoeiwerk, oppervlakkig gebroddel. Waar in wezen weinig politiek aan is.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 14:44   #139
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (h)eerlijk Bekijk bericht
Zaag dan over de liberalen, zou ik zeggen.
Dat doe ik ook op tijd en stond.
Hun gebrek aan creativiteit en visie, hun impotentie ivm fiscaliteit storen mij mateloos.

Kan je daarmee leven of wil je nog meer?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 november 2014 om 14:45.
Oud 23 november 2014, 14:47   #140
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat ze echter niet verdient, is daardoor bij het uitschot van het blok neergepoot te worden en de leugens te moeten ondergaan dat zij een blok politiek heeft in de praktijk omgezet.
Ik beschouw mijzelf niet als uitschot.
Ken je het kinderantwoord? Al wat je zegt ben je zelf.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be