![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je het lezen van een boek belangrijk ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 80,56% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Soms |
![]() ![]() ![]() |
7 | 19,44% |
Helemaal niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat er onder mannelijke tieners en twintigers toch altijd wel een grote groep aanhangers geweest is. Misschien dat het succes van de LOTR en Hobbit films en de Game Of Thrones televisiereeks dat nog een extra boost gegeven heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() David Eddings.
Belgarion. Mallorea. ...
![]() |
![]() |
#123 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De talen van Pao.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de bib staan er nog een stuk of vijf, die moeten er zonder twijfel aan geloven.... ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 maart 2015 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drakenruiters is dik in orde, tot ze begonnen te tijdreizen. 'k Heb wel de hoofdmoot in huis.
David Eddings, staat ook op de plank. Mercedes Lackey, idem. Dragonlance, Forgotten realms, een mix van al dat AD&D geweld in gewone en stripformaten. Jan Terlouw en Jan de Hartog staan hier gemoedelijk op de boekenplanken. Maar ook lichtvoetige avonturendingen van Clive Cussler staan op de zelfde planken als Terry Pratchet. En ja, van diepgaande Moebius strips tot hilarische Froideval vehicles, ze staan hier in huis, naast gore en bloederige boeken zoals de Torah en Koran. En 12 gig aan Ebooks en 8 gig aan audioboeken, het moet toch kunnen nietwaar.
![]() |
#127 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Moeite? Nee, het thrillergenre kost me weinig moeite.
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ze werden nochtans goed ontvangen, meen ik mij te herinneren. Ik vond het eigenlijke achterliggende verhaal niet naar mijn smaak, maar wellicht verwachtte ik gewoon te veel.
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die trilogie van Stieg Larsson kon ik toch ni wegleggen hoor ![]() en als er éne uit was, direct naar de winkel rennen voor t vervolg ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 17 maart 2015 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grisham geprobeerd, maar was m'n ding niet ... le carré en Ludlum op uw lijstje ook nog te ontdekken voor mij... wat is het beste van een NLtalige auteur wat jullie afgelopen jaar/jaren lazen ? ik lees Elvis Peeters nogal graag. afgelopen jaar was Kris Van Steenberge (Woesten) voor mij een onverwacht toppertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() fuck dat is een miserie he, met die e books, ik kies dat dan rap op auteur in mijn bibje, en dan kijk ik amper naar die titel...
![]() deel één van de tweeling is toch al dood gevonden in toilet vd lokale 'diner' ![]() ben ff gaan spieken op google afbeeldingen, ik denk het wel ! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 17 maart 2015 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tweede kans krijgen ze bij mij meestal niet, tenzij ik terug echt gigantisch positieve besprekingen tegenkom ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() als mijn ega eerst de film gezien heeft, en nadien het boek leest, dan ziet ze bij t lezen de film passeren...
bij mij duurt het geen blz of die filmbeelden zijn helemaal weg en alles en iedereen krijgt mijn eigen invulling... zelfs in die mate, dat ik heel wat moeite zou moeten doen om de filmbeelden (of acteurs) daarbij te denken... hoe zit dat bij jullie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ik dan de film kijk, dan klopt dat niet meer met de invulling die ik eraan gaf tijdens het lezen.
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De plots van Ludlum zijn geweldig. In dezelfde lijn als Ludlum ligt David Morell. Eén boek van Allan Folsom gelezen (de dag na morgen) en die beviel me wel. Allemaal binnen hetzelfde genre. Van minder niveau als voorgaande, maar wel leuk zijn Patricia Cornwell en John Sandford.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 17 maart 2015 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs trouwens een fantastisch komisch boek gelezen. Sarcastischer dan het hoofdpersonage bestaat gewoonweg niet. Jpod van Douglas Coupland.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karin_Slaughter Ik heb nog één werk voor de boeg "Stille zonde", en dan heb ik het volledig werk verslonden. Hoewel niet noodzakelijk is het toch best om de boeken chronologisch te lezen. Sommige boeken zijn totaal afzonderlijk te lezen, zoals het laatste werk "Veroordeeld" ("Cops Town"). Atlanta moet een fantastische stad zijn. Let op het personage Sara Linton. En vergeet vooral niet de serie met Will Trent te lezen. |
|
![]() |
![]() |