![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je het lezen van een boek belangrijk ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 80,56% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Soms |
![]() ![]() ![]() |
7 | 19,44% |
Helemaal niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er iemand fan van Karin Slaughter, Necci Frenc, of Jussi addler olson ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is meen ik 12.5€ per jaar om eender hoeveel papieren boeken te lenen en te lezen. E-boeken is het bijna 2€ per stuk.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja, eerst gaan betalen.
Typisch Belgisch, ze zorgen ervoor dat meegaan met de tijd moeilijk wordt. Ok, sommigen zullen zeggen, 5€ is niets, maar er zijn toch mensen genoeg die geen 5 € overhouden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 maart 2015 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me net een e-book reader aangeschaft. De directe aanleiding was dat ik begonnen ben aan "A Song of Ice and Fire" van G.R.R. Martin. Deel 1 (A Game of Thrones) heb ik nog in boekvorm gelezen, maar alle delen nemen gewoon veel te veel plaats in. Allemaal knoerten van 700-1000 bladzijden. Bovendien kosten ze in e-book vorm ook nog eens half zo veel als in papier vorm.
Mijn eerste indruk is heel positief. Veel gemakkelijker om te lezen in allerhande posities en lichtomstandigheden dan zo'n dik papieren boek. Ik heb het font heel groot gezet, dus een bladzijde op mijn reader bevat misschien maar een derde of minder van inhoud dan een bladzijde van de paperback, maar wat leest dat gemakkelijk ! Je kan ook nota's aanbrengen zonder het boek zelf te "beschadigen". Voor een verhaal met een ontelbaar aantal bijrollen is dat wel handig denk ik om terug te vinden waar dat personage nu ook alweer juist vandaan kwam, zonder heel het boek weer te moeten gaan doorzoeken. (of op internet te gaan opzoeken wie dit personage nu weer is, met als nadeel dat je ook de toekomstige akties te zien kan krijgen) Als er wifi in de buurt is kan een term rechtstreeks opgezocht worden in google of wikipedia, al heb ik dat, noch de ingebouwde woordenboeken tot nu toe nodig gehad. Al heb ik voor boek 1 wel een paar dingen moeten opzoeken. Het enige nadeel tot nu toe lijken me illustraties. Die kunnen blijkbaar enkel vergroot worden door de lettergrootte te verhogen. Spijtig dat je niet kan inzoomen op een grafiek. Ik heb een "preview" bekeken van een natuurkundig werk, en formules en grafieken leken me niet zo gemakkelijk om goed te bekijken. Ik zie trouwens dat je volledige oeuvres van klassiek auteurs in e-vorm kan kopen voor een peulschil. Alles van Jules Verne + biografie : 1.50 €. Hoeveel plaats en geld spaart dat niet uit voor de fans ? Het hele oeuvre van Emile Zola voor nog geen 5 €...
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Overleden...
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boeken hebben voor mij een onbetwistbare meerwaarde. Het is gewoon soms moeilijk om consistent een boek te lezen omdat er zoveel digitale afleidingen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Gewoon de PC, laptop, tablet en smartphone eens af en toe uitzetten ! Zo moeilijk kan dat niet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van ons zegt ook zo van die dingen, als je niet aan de computer zit zet hem dan af. Maar ik denk dan, dan moet ik hem seffens weer opzetten. Of zoals dat bureaulampje, zet dat af zegt ze dan, ik moet haar er dan op wijzen dat het een spaarlamp is, als die niet opstaat bespaar je niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn moderne middelen met een meerwaarde en die weldegelijk kostenbesparend zijn. Toch alleszins als je lezen belangrijk vindt. Daar gaat het over. Zelfs een spaarlamp kan je uitzetten. Maar dan kan je evengoed gaan slapen als het donker en koud wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs als je pc opstaat (in rust of waakstand), kan je zelf de keuze maken om (niet) erachter te gaan zitten en interactie te doen. Als je dat niet meer kan, heet dat verslaving en dan heb je een probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet moeilijk eens je een boek hebt waarin je wordt meegezogen in het verhaal of ongelofelijk interessant is. Het moeilijkste is meestal zo'n goed boek vinden en er lang genoeg in lezen om in de zone te zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En op het moment ben ik tussen de Discworlds door ook voorzichtig begonnen aan het What if? boek, omdat Randall Munroe zo goed weldoordachte onzin kan vertellen. Ik bedenk me net dat ik eigenlijk niet of nauwelijks Nederlandstalige favorieten heb...
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() RIP Terry Pratchett! Ik hoop dat toen je de Grim Reaper ontmoette hij even hilarisch bleek als in je eigen werk!
Citaat:
![]() Eén van de weinige auteurs die me wist te doen schaterlachen tot de tranen van mijn wangen biggelden! Zal gemist worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Boeken zijn zeker een meerwaarde, maar rotzooi �* la Slaughter en French is naar mijn mening het papier waarop het gedrukt is nog niet waard.
Qua fictie heb ik het fantasiegenre al lang opgegeven. Niets lijkt het werk van Tolkien te kunnen evenaren.
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zijn (Engelse) humor moet je liggen, maar als dat het geval is geef ik je op een briefje dat je jezelf een heel groot plezier doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Bovenbuur. Ondertussen, sinds gisteren, ben ik begonnen aan het eerste boek uit de schijfwereld: "De Kleur van Toverij". Bedankt voor de tip.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() humor, het blijft moeilijk ... ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2015 om 12:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |