![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik leef ermee dat andere meningen in de politiek vertegenwoordigd zijn en dat hun afgevaardigden daarvoor ondermeer door mijn zuurverdiende euro's betaald worden, links-groene meeloperkes hebben het daar naar het schijnt moeilijker mee. Nochtans is het een onderdeel van de democratie iedere mening gelijkwaardig te behandelen. Maar links en democratie: dat is een echt probleem. Zolang het tenminste 'hun democratie' niet is. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 13 maart 2015 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar heeft hij dat (zelfs maar op impliciete wijze) gezegd?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel nog wat moeilijke vragen en je ziet hem hier weer voor enkele weken niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dan met het zingen van de internationale, Pandacam?
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Geheel in tegenspraak met de rabiate reacties op de aanwezigheid van onder meer Siegfried Bracke en Jan Jambon, die net als ik aanwezig was op de receptie na afloop van het ANZ, vond mevrouw Onkelinx het klaarblijkelijk de gewoonste zaak van de wereld dat haar partijgenoot, Elio Di Rupo, aanwezig was bij (verkiezings- en partij)feestjes van Francois Hollande, een buitenlander bovendien.
Maar ja, la Francité, is bij het Franstalige Herrenvolk boven alle twijfel verheven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even in de logica van de tegenpartij intreden: bij Hollande werd niet gepleit voor het einde van de staat waarvan men minister/ parlementsvoorzitter is. Ik zou me als belgisch minister niet vertonen op een zangfeest waar het einde van de staat waarvan ik minister ben, wordt bepleit. Die logica is voor de NVA'ers natuurlijk te moeilijk. Maar ja, het weze zo. Als de NVA zelf niet inziet in welke spagaat ze staan, dan zegt dat veel over het niveau van de NVA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
en toen was hij eerste minister ... U zei? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
En hoe moet ze haar doel dan nastreven? In de oppositie zitten tot een absolute meerderheid zich aandient? Met geweld afdwingen? Het is dus een simplistische visie waarop veel varianten kunnen bedacht worden.
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ik heb Di Rupo niet tegengehouden om dat te doen. Als hij die overtuiging heeft en wil bereiken, dat hij gaat. Wat is het probleem? Ik heb wel een probleem met een partij die campagne voerde met de slogan dat zonder confederalisme niets meer zou gaan en het de oplossing was, terwijl daarvan in het regeerakkoord niets meer te zien is. Integendeel: men houdt gewoon de transfers in stand. Vlamingen moeten nog vijf jaar langer meer betalen, iets waar ze vroeger zo van leer tegen trokken. Spagaat, begrijpt u dat woord?
Laatst gewijzigd door hagel : 13 maart 2015 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan mij nu eens niet één kloot schelen. En over hoe farfelu die visie omtrent de pree van nva-ministers in de federale regering wel is: stel dat na de onafhankelijkheid van Vlaanderen er een belgicistische partij opgericht wordt, met als politiek doel terug te keren naar de b. toestand: denkt er iemand dat wij dan gaan eisen dat hun parlementairen geen pree zouden mogen krijgen ? Wij hebben een ander gedacht van democratische vrijheden ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u zelf niet inziet dat uw partij en voorzitter heel de tijd staat te roepen om het land, dus belgië te redden, dan zegt dat veel over het inzicht van de NVA, inderdaad. Democratische vrijheden zijn er, maar er is ook democratische eerlijkheid. Naar de verkiezingen trekken met als programmapunt dat de pensioenleeftijd niet zal verhogen, en het toch doen, is gewoon kiezersbedrog. Stemmen ronselen met het ideaal van op zijn minst confederalisme, en daar dan over zwijgen en niet de minste aanzet geven in het regeerakkoord, is plat kiezersbedrog. Zelfs niet de schijn hoog houden, zoals de kaloten dat deden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De commentaar komt van een dame die graag in de moskee wordt gezien . En u heeft het over "groezelige bijeenkomsten " ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Of het groezelig is of niet, dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet: consequent zijn. Ga niet naar op zondag naar een feest waar naar hartelust tegen de staat wordt gefulmineerd, waar je maandag op het ministerie weer alles voor doet om die recht te houden.
|
![]() |
![]() |