![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die hier al generaties wonen en zich nog altijd in de eerste plaats als Turk beschouwen (Turkije=Heilige Grond). Ze zouden liever ginder wonen en blijven enkel hier omwille van de goede gezondheidszorg, onderwijs en inkomsten. En het zijn zelfs Turken die het zeggen: het wordt hoe langer hoe erger. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn Belg als het hen goed uitkomt. De snel Belg wet, weet je nog? |
|
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turken gaan hier in B, Fr, Nl of D hun oorlogje uitvechten.
In Nederland worden "verkeerde" Turkse ondernemingen lastig gevallen, bedreigd of geboycot.
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 juli 2016 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus iets anders dan verplichte meningsuiting. Op het scherp: de vraag stellen mag altijd; het antwoord is evenwel vrij. Men mag zwijgen, men mag antwoorden, men mag zeggen waarom men zwijgt of waarom men antwoordt. En voor politiekers geldt dan: het is allemaal informatie voor de kiezer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind jij nu echt dat Calvo en Almaci iets "te zeggen hebben?" Die twee veranderen in kakelende kippen op speed zonder kop als ze mogen komen kakken op 'n bepaalde partij, maar dat is het ook wel zo'n beetje met "iets te zeggen. En als ze het dan toch zo goed doen, waarom stijgen ze niet massaal, zoals in NL, waar de PVDA een nooit geziene afstraffing te wachten staat? Vergeet ook niet dat Van Besien een bijzonder zwak figuur is, of is dat omdat hij "iets te zeggen heeft"? ![]()
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 25 juli 2016 om 08:04. |
||
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat het geen N-VAers zijn die dat doen, anders waren Calvo en Almaci 2 weken aan het schuimbekken.
![]() |
![]() |
#130 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Weet echter, dat 'Islam' al dieper in de 'Eu' politiek is doorgedrongen, dat men denkt. Niet alleen geankerd, maar OOK door vele 'islam' pamperende politici, gesteund en ook geruggensteund?! Het enige ware en haalbare alternatief 'was', 'is' en 'blijft' = Het Vlaams Belang: ![]()
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de andere parlementsleden lees ik dat ze bang zijn om op een zwarte lijst te komen en dan niet meer mogen op vakantie gaan naar hun familie in Turkije, ja hallo zeg?! |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is tijdelijk, Groen heeft geen programma dat aanslaat in Vlaanderen, dat steeds meer verrechtst. In Nederland is het ook zo dat Wilders veel PVDA'ers lokt. Dat hebben we hier niet meer. N-VA heeft mss in 2014 nog wat linksen kunnen overtuigen met het communautaire, maar dat is nu ook volledig weg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat Chamberlain het mis had?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij deinst een regime, dat volgens AI momenteel mensen martelt en verkracht, terwijl ze 30 dagen zonder opgave van enige reden kunnen worden opgesloten, er niet voor terug om familie van critici in het thuisland eens goed af te dreigen om zodoende de criticaster uit de diaspora de mond te snoeren. Mag ook wel eens bij stil gestaan worden wanneer er zoveel kritiek komt op de lamme of zelfs nationalistische toon van politici en burgers van Turkse origine.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat dat in die contreien een probleem lijkt te zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 25 juli 2016 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zij zijn zo emotioneel gefocust, dat ze elk reflex tot realiteitszin verloren hebben. Dat gaan ze met vlaggen zwaaien en "gouden kalveren" aanbidden. De ontnuchtering komt, maar meestal te laat voor alle betrokkenen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of een sterke leider verkiezen, ook niet het beste is wat je kan doen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarbij is de steun ( of perceptie zoals men dat nu noemt) van de media zo doorslaggevend. Zolang daar geen verschuiving plaats vindt, zal dit niet snel veranderen. Bovendien laat men hierdoor een heel politiek veld over aan zogenaamde populisten en of extremisten.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik Calvo bezig hoor en ook zie, heb ik echt niet de neiging om op Groen te stemmen. Wat ik met de NL situatie wil zeggen: de PVDA verliest haast 30 zetels, en bijna alles gaat naar Groenlinks. Dus waarom stijgt Groen niet naar 15% of meer? Volgens de laatste peiling is ze de op één na kleinste partij in VL... Waar ze meebesturen (Gent, Herentals, Hasselt, vroeger Mortsel) is het beleid een mislukking, zeker op mobiliteitsvlak.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 25 juli 2016 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ook niet. maar wij zijn dan ook niet het doelpubliek van hem hé.
![]() |