Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2019, 12:25   #121
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

wel leipzig ziet nu zijn uitstoot -75% door een MODERNE diesel toe te laten Euro5

jij zit hier continu nog te claimen dat ook de Euro6.temp en Euro7 diesel moeten verboden worden in steden...

Ik zeg gewoon opgelet op een bepaald moment is het niet meer de auto maar zijn er andere bronnen die uitstoten... Dus de pendel moet niet doorslaan hij moet een voortschreidend inzicht zijn die corrigeert naarmate er nieuwe gegevens binnenkomen

Hier zie je dat Leipzig met -75% hebben ze nu -75% mortaliteit door COPD ? hebben ze -75% asthma puffers ? en zonee wat ben je bezig... gezondheidsclaims die wetenschappelijk leuk klinken die voor marketingdoeleinden proberen een punt te bewijzen terwijl de oorzaak elders ligt 75% is roker 20% heeft een vuile job met veel stof (steenkolen, garage etc) dus die claim is niet juist.. Dus de case of urgentie bestaat niet.... er zijn geen 1000 mensen maar 10 mensen die kunnen gered worden..
en die 990 andere zijn nog altijd op het verkeerde spoor...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2019, 13:08   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dan verbind ik de schoorsteen van de aardgascentrale met uw loods, zodat je op gelijke voet zit te vergelijken hé
He, dat is niet eerlijk.
Gij moet die schouw wel bij Micele zijn loods aansluiten.
Ik moet zijn rommel er niet nog eens bij hebben.
Het is al genoeg dat ik een aanhanger met een stroomgroep op zou moeten meesleuren als ik zijn idee en stelling zou volgen.

Maar er zijn nu eenmaal enkel punten waar je niet buiten kan.

Een EV aangedreven met stroom opgewekt met een watermolen, windmolen of zonnepanelen is nu eenmaal beter voor de direct leefomgeving dan eender welke ICE.

En dan ook enkel voor de directe leefomgeving.
Als je de vergelijking gaat maken voor fauna en flora, dan moeten de EV's het enkel al op de benodigde infrastuctuur afleggen tegen de meeste ICE's.
Als je dan nog eens gaat vergelijken met de wegverharding die ze nodig hebben tegenover een 4x4, word het helemaal een ramp voor de EV's.
Laat die 4x4 op biobrandstoffen rijden, en de EV's komen zelfs niet eens meer als beste uit op klimaat, milieu, leeftomgeving en fauna en flora uit de vergelijkingen.
Het enige voordeel dat ze dan nog opleveren is dat ze geen warmte vervuiling en minder geluidsvervuiling veroorzaken.
Als je dan nog eens de mogelijke levensduur van de voertuigen in rekening brengt, dan kan je beter de boeken van de EV bedrijven sluiten.

Breng je alles in rekening, benodigde infrastructuur, productie, levensduur, energieproductie, beschikbaarheid van de benodigde energie waar ook op de wereldbol, zijn EV's een mooie hebbe ding, maar daar houd het op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2019, 13:14   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan verbind ik de schoorsteen van de aardgascentrale met uw loods, zodat je op gelijke voet zit te vergelijken hé
2

Of de Duitse bruinkoolcentrales.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2019, 13:26   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
2

Of de Duitse bruinkoolcentrales.
Waarom?
Het enige Elektrische Voertuig dat ik gebruik is de Rib, omdat die motor ons niet verraad door zijn lawaai, wat een ICE motor wel doet.
En die gebruiken we dan nog enkel omdat we die zijn accu's kunnen opladen met de ICE-motor van de 4x4.
We hebben al wel eens gevraagd om de nodige infrastrucuur aan te leggen op de plaatsen waar wij actief zijn, maar kregen als antwoord dat het niet rendabel genoeg is om die aan te leggen en we zelf maar voor de nodige voorzieningen moesten zorgen.
Oud 31 oktober 2019, 13:36   #125
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
He, dat is niet eerlijk.
Het is al genoeg dat ik een aanhanger met een stroomgroep op zou moeten meesleuren als ik zijn idee en stelling zou volgen.

Een EV aangedreven met stroom opgewekt met een watermolen, windmolen of zonnepanelen is nu eenmaal beter voor de direct leefomgeving dan eender welke ICE.

Als je de vergelijking gaat maken voor fauna en flora, dan moeten de EV's het enkel al op de benodigde infrastuctuur afleggen tegen de meeste ICE's.
Als je dan nog eens gaat vergelijken met de wegverharding die ze nodig hebben tegenover een 4x4, word het helemaal een ramp voor de EV's.
Laat die 4x4 op biobrandstoffen rijden, en de EV's komen zelfs niet eens meer als beste uit op klimaat, milieu, leeftomgeving en fauna en flora uit de vergelijkingen.
Het enige voordeel dat ze dan nog opleveren is dat ze geen warmte vervuiling en minder geluidsvervuiling veroorzaken.
Als je dan nog eens de mogelijke levensduur van de voertuigen in rekening brengt, dan kan je beter de boeken van de EV bedrijven sluiten.

Breng je alles in rekening, benodigde infrastructuur, productie, levensduur, energieproductie, beschikbaarheid van de benodigde energie waar ook op de wereldbol, zijn EV's een mooie hebbe ding, maar daar houd het op.
Tis wel zo dat de groene stroom, nodig op al die batterijen op te laden, niet gebruikt kan worden voor huishoudelijke doeleinden.

Ons stroomverbruik gaat pieken, en om die pieken op te vangen ...
Oud 31 oktober 2019, 13:37   #126
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Het enige Elektrische Voertuig dat ik gebruik is de Rib, omdat die motor ons niet verraad door zijn lawaai, wat een ICE motor wel doet.
En die gebruiken we dan nog enkel omdat we die zijn accu's kunnen opladen met de ICE-motor van de 4x4.
We hebben al wel eens gevraagd om de nodige infrastrucuur aan te leggen op de plaatsen waar wij actief zijn, maar kregen als antwoord dat het niet rendabel genoeg is om die aan te leggen en we zelf maar voor de nodige voorzieningen moesten zorgen.
We moeten nu eenmaal meer en meer elentriek hebben.
Diene elentriek moet toch ergens van komen hé.
Oud 31 oktober 2019, 17:33   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tis wel zo dat de groene stroom, nodig op al die batterijen op te laden, niet gebruikt kan worden voor huishoudelijke doeleinden.

Ons stroomverbruik gaat pieken, en om die pieken op te vangen ...
Koop België nu al elektriciteit in het buitenland.
Maar dat krijg je niet in de kop van de EV-fanaten.

Ze willen trouwens wel groen stroom, maar geen windmolens of biogasinstallaties in hun achtertuin, zelfs niet op plaatsen waar ze wel eens durven gaan wandelen of fietsen.
Maar daarom moeten ze mij nog niet vergassen, heb niks te maken met die achterlijk.
Oud 31 oktober 2019, 17:50   #128
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
He, dat is niet eerlijk.

je gaat mij niet horen zeggen dat het niet beter is...
MAAR de realiteit is anders

we verbruiken niet 100TWh elektriciteit maar 700TWh energie
700TWh energie zou zakken door die 'groene productie en stijgende afficientie' naar 400TWH

Maar hé nu goed opletten: onze noordzee kan maximaal ongeveer 25TWh produceren... Dus we leggen de daken vol zonnepanelen en kijk eens aan we geraken aan 50TWh... maar hé jij beweert nu dat we onze auto opladen met groene energie ?
Oud 31 oktober 2019, 18:04   #129
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je gaat mij niet horen zeggen dat het niet beter is...
MAAR de realiteit is anders

we verbruiken niet 100TWh elektriciteit maar 700TWh energie
700TWh energie zou zakken door die 'groene productie en stijgende afficientie' naar 400TWH

Maar hé nu goed opletten: onze noordzee kan maximaal ongeveer 25TWh produceren... Dus we leggen de daken vol zonnepanelen en kijk eens aan we geraken aan 50TWh... maar hé jij beweert nu dat we onze auto opladen met groene energie ?
Nee, ik zeg dat een EV wel een goed alternatief is voor iemand die nog geen 30km per dag rijd, een oprit waar de wagen kan staan heeft en eigen zonnepanelen met batterypack kan zetten.
En dan nog blijft een EV gewoon een leuk hebbe ding.
Liefst in een museum opbergen, zodat er niet te veel stuk gaat en die over 100jaar nog kan bezichtigd worden. Want die zijn geen lang leven beschoren.

Zeker niet geschikt voor mijn levenswijze, noch voor de omgevingen waar ik verblijf.
En afkomen dat een EV beter is voor milieu, klimaat en fauna en flora, terwijl die word opgeladen met stroom gewonnen via verbranding van fossiele brandstoffen, is de grootste onzin die er bestaat.
Oud 31 oktober 2019, 18:33   #130
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hé jij beweert dat dit niet kan?

Waarom kunnen alle treinen in Nederland op groene stroom rijden maar hun beetje electrische wagens dan niet?

Citaat:
https://bouw-energie.be/nl/blog/post...groene-energie

Vanaf 1 januari 2017 rijden alle treinen op het Nederlandse spoornet op energie afkomstig van windmolenparken in Nederland, België en Finland. In 2015 werd vooropgesteld om dit te bereiken tegen 2018 en door het sneller openen van bepaalde windmolenparken werd deze doelstelling een vol jaar eerder behaald.
Tja Paul weerleg dat meer eens maar zonder uw natte duim, die steeds natter wordt bij jouw gekronkel zonder enig bewijs.

Als 50.000 EV 20.000 km/jaar rijden aan 20 kWh/100 km verbruiken die 0,2 TWh voor het hele jaar.

België heeft maar ca. 10.000 EV momenteel.

Enkel het huishoudelijk gebruik van de gezinnen in Be zou afgerond 8,8 TWh bedragen in 2018, vijf jaar eerder was dat nog 10,5 TWh.
bron: https://www.vreg.be/nl/evolutie-energieverbruik

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2019 om 18:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2019, 20:48   #131
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Waarom kunnen alle treinen in Nederland op groene stroom rijden maar hun beetje electrische wagens dan niet?

Tja Paul weerleg dat meer eens maar zonder uw natte duim, die steeds natter wordt bij jouw gekronkel zonder enig bewijs.

Als 50.000 EV 20.000 km/jaar rijden aan 20 kWh/100 km verbruiken die 0,2 TWh voor het hele jaar.

Enkel het huishoudelijk gebruik van de gezinnen in Be zou afgerond 8,8 TWh bedragen in 2018, vijf jaar eerder was dat nog 10,5 TWh.
voor iemand die zo graag dit messagboard volbraakt met zijn getallen val je toch telkens op dit stukje uit de boot ???

1MW/km2 = 30GW windmolens is MAXIMUM voor Belgie, dan staat het BOMVOL windmolens, BOMVOL !!!

2,5MW/km2 = 80GW zonnepanelen is MAXIMUM voor Belgie

dus 30GW windmolens = max 60TWh
80GW zonnepanelen is max 80TWh zon energie

we verbruiken 700TWh dat is dus 5x meer dan wat we kunnen oogsten in Belgie;

en jij zegt: ah als ik op elektrische energie rij, dan ga ik op groene energie rijden ??? Waarom zou mijn licht moeten branden met aardgas, moet de fabriek draaien op aardgas, moet de warmtepomp draaien op aardgas, en gaan we zogenaamd ons huidig elektrisch verbruik + energie nodig om te rijden heel specifiek kunnen beweren dat die stukje van verbruik komt uit groene energie, als 60% met fossiele energie gaat blijven werken ?
Oud 31 oktober 2019, 21:06   #132
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en zet eens uw verbruik juist

als 100miljard personenkm wordt vervangen door EV verbruiken ze 20TWh energie die ofwel met aardgas wordt gemaakt dat is 40TWh ofwel met kerncentrale dat is 60TWh ofwel met wind en zon.

En hé jij redeneert als een ambtenaar die denkt dat de enige energie die belgie verbruikt auto's is en zijn LED lampje en zijn PC
we verbruiken 80TWh electriciteit, 50TWh mobiliteit, 100TWh verwarming; maar dat is gewoon wat de consument verbruikt

de industrie verbruikt gewoon 500TWh om goederen en diensten te produceren... Die wil je toch ook vergroenen ??
Oud 31 oktober 2019, 21:52   #133
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor iemand die zo graag dit messagboard volbraakt met zijn getallen val je toch telkens op dit stukje uit de boot ???
Wat ben ik met uw dwaze beschuldigung en drie vraagtekens? Je antwoord niet.

Waarom kunnen alle treinen in Nederland op groene stroom rijden maar hun beetje electrische wagens dan niet ?

Verder:

Waar of niet?

Waar of niet?

Waar of niet?

De bronnen groene stroom in BE en hoeveelheid kan ik je ook geven:

Elektriciteitsproductie op basis van hernieuwbare energiebronnen in België
De onderstaande grafiek geeft meer details over de evolutie van het aandeel van de elektriciteitsproductie op basis van hernieuwbare energiebronnen in België.

Hoeveel TWh zijn dat Paul? , bril opzetten.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2019 om 22:12.
Oud 31 oktober 2019, 22:22   #134
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en zet eens uw verbruik juist
Klopt het is minder dan 20 kWh/100 km per EV in de toekomst, met 15 kWh/100 km zal het ook gaan. Lol.

Citaat:
als 100miljard personenkm wordt vervangen door EV
ONMOGELIJK, zelfs in 2040 zal minstens de helft of 2/3 van de voertuigenpark ICE zijn.

Prognose Bloomberg , op 5 of 10% steekt het niet, die prognose wordt elk jaar gecorrigeerd.

Bovendien rijden Belgische personenwagens vandaag 85 miljard kms met DALENDE trend. Hoeveel kms ze in 2040 rijden kunt ge zelfs niet fatsoenlijk raden.

Citaat:
verbruiken ze 20TWh energie
Kan dus zeker niet. Je ziet weer spoken.

Citaat:
die ofwel met aardgas wordt gemaakt dat is 40TWh ofwel met kerncentrale dat is 60TWh ofwel met wind en zon.
Kerncentrale in 2040? Europese stroom dan.

Neen vandaag wordt al bijna 15 TWh duurzaam gemaakt in eigen land:

Trek die stijgende trend duurzaam eens door naar 2040. Soit EU-stroom zou 20% duurzaam halen in 2020, of 2021.

Citaat:
En hé jij redeneert als een ambtenaar die denkt dat de enige energie die belgie verbruikt auto's is en zijn LED lampje en zijn PC we verbruiken 80TWh electriciteit
En dan ambetantenaartje? Dat wordt vandaag gebruikt maar daarvoor niet in 2040 of 2050, je gaat van 100 miljard kms -gereden door EVs- uit maar neemt het DALEND stroomverbruik van vandaag. Amai.

Blijkbaar nog nooit een Duitse studie bekeken.

Je kunt bovendien nog niet eens op mijn vragen antwoorden.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2019 om 22:47.
Oud 1 november 2019, 11:59   #135
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ben ik met uw dwaze beschuldigung en drie vraagtekens? Je antwoord niet.

Waarom kunnen alle treinen in Nederland op groene stroom rijden maar hun beetje electrische wagens dan niet ?

Verder:

Waar of niet?

Waar of niet?

Waar of niet?

De bronnen groene stroom in BE en hoeveelheid kan ik je ook geven:

Elektriciteitsproductie op basis van hernieuwbare energiebronnen in België
De onderstaande grafiek geeft meer details over de evolutie van het aandeel van de elektriciteitsproductie op basis van hernieuwbare energiebronnen in België.

Hoeveel TWh zijn dat Paul? , bril opzetten.
FAKE GROENE STROOM in NL
NL rijdt gemiddeld op 500g/KWh

ik ga u zeggen waarom het niet gaat:

redeneer gewoon dat IEDEREEN 100% met EV rijdt en kijk of het gaat... Als het gaat is het OK, als het niet gaat is het een probleem...
en redeneer dat de uitstoot van EU -80% moet. Dus niet alleen van de EV maar ook van HUIZEN, INDUSTRIE, DISTRIBUTIE, PRODUCTIE

alles met -80%
en als je ALLE energie op Electro kunt zetten en alle uitstoot -80% kunt maken dan heb je idd een werkzame oplossing.. Daarover gaat het

Noorwegen heeft al zijn ELectro fossielarm gemaakt... dus dat voorbeeld kun je volgen: max hydro , wind/zon en backup nucleair.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 november 2019 om 12:06.
Oud 1 november 2019, 12:08   #136
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
FAKE GROENE STROOM in NL
Dat is een Belgische grafiek. Jouw bril?

Citaat:
NL rijdt gemiddeld op 500g/KWh
Denk je? En Nederland importeert geen groene stroom uit het buitenland?

Nederland heeft toch ook een DC-stroomkabel Nor Ned naar Noorwegen, ook de zeekabel naar Groot-Brittannië en Denemarken? Of liggen die daar zomaar voor mossels te kweken?

Ook al die stroomverbindingen met de andere landen is fake?

Tiens 44 TWh import uit het buitenland?

http://www.polderpv.nl/nieuws_PV152.htm

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederl...riciteitsmarkt

In- en export van elektriciteit

In Nederland wordt minder elektriciteit opgewekt dan verbruikt. Sinds oktober 2009 was Nederland korte tijd netto elektriciteitsexporteur door een sterke daling van de import. Vanaf 2011 nam het importsaldo echter weer sterk toe. Volgens de gegevens van TenneT, de landelijke netbeheerder, werd in 2015 zo'n 30,7 TWh geïmporteerd en 22,0 TWh geëxporteerd. In 2017 was de internationale handel meer in evenwicht en was de import 20,6 TWh en de export 18,9 TWh.[7]

Het Nederlandse elektriciteitsnet is aangesloten op de netwerken van de buurlanden. Naar België wordt, met uitzondering van 2011, meer elektriciteit uitgevoerd dan ingevoerd.[8] De verbinding met Engeland is sinds het tweede kwartaal 2011 operationeel en sindsdien is de export naar Engeland hoger dan de import.[8] Vanuit Duitsland wordt elk jaar meer ingevoerd dan uitgevoerd. De handel met Noorwegen vindt plaats sinds 2008 en sindsdien is de import vanuit Noorwegen bijna altijd hoger dan de export naar dat land.[8]

Landverbindingen

Nederland heeft vijf verbindingen over het land met de buurlanden. Met Duitsland zijn er drie: bij Meeden, Hengelo en Maasbracht. Via twee hoogspanningslijnen bij Maasbracht en Borsele is er aansluiting met het Belgische net. Op dit moment werkt TenneT aan een vierde verbinding met Duitsland, tussen Doetinchem en Wesel; een definitief inpassingsplan wordt in het eerste kwartaal 2015 verwacht, met behandeling door de Raad van State in het voorjaar van 2015.[9] In de zomer van 2016 is begonnen met de aanleg van deze verbinding met het storten van de funderingen voor- en het opzetten van- de futuristische hoogspanningsmasten.

Zeeverbindingen

Er is een elektriciteitsverbinding aangelegd tussen Nederland en Noorwegen, de NorNed-kabel. Deze kabel is een gelijkstroomverbinding met een vermogen van 700 MW en is in mei 2008 in gebruik genomen. De zeekabel heeft grote voordelen voor de Nederlandse elektriciteitsmarkt, omdat de elektriciteitsprijzen in Noorwegen normaal gesproken lager zijn dan in Nederland. Met name tijdens de nachturen kan de prijs in Noorwegen ook hoger liggen dan in Nederland. Dit is een gevolg van de vele waterkrachtcentrales met reservoirs die Noorwegen telt. Hierdoor is het prijsverschil tussen dag - en nachturen in Noorwegen veel lager dan in Nederland. De NorNed-kabel maakt dus een efficiëntere inzet van elektriciteitscentrales mogelijk. Daarnaast verhoogt de kabel de leveringszekerheid.

Aan een verbinding met Groot-Brittannië (BritNed-kabel, 1000 MW) werd sinds eind 2008 gewerkt, en deze is 1 april 2011 in gebruik genomen.

In september 2014 viel het besluit een derde zeekabel aan te leggen, deze met Denemarken (COBRA-kabel, 700 MW), en in februari 2016 werd de bouwopdracht verstrekt. Januari 2017 begon de aanleg van de verbinding met het slaan van de eerste paal voor het Nederlandse omzettingsstation in de Eemshaven. De verbinding zal naar verwachting begin 2019 gereed zijn.[10][11]
Het gans Nederlands energieplaatje en de doelen tot 2050 (klimaatthermometer), ziet er veelbelovend uit naar maar 11 Mton CO2 equivalent komende van 222 Mton CO2eq 1990 :

(weet je in 2050 als er >50% EVs rijden in Nederland)
https://www.ebn.nl/wp-content/upload...19_14JAN19.pdf

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 12:32.
Oud 1 november 2019, 13:49   #137
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/-pano-wijs...land~a44642f4/

‘Pano’ wijst uit: meer roet in urine van stadskinderen dan bij kinderen op platteland

TDS 14 maart 2018

Pano gaat nog een stapje verder: samen met de Universiteit Hasselt hadden ze het idee om niet alleen de concentratie van stikstofdioxide, maar ook de aanwezigheid van roetdeeltjes in urine te gaan meten. Er werd een plasstaal van tien kinderen uit de school in Brussel vergeleken met die van tien kinderen uit de school in Opwijk.

Ook hier waren de resultaten frappant: in de urine van kinderen in Brussel werd de helft méér roet aangetroffen dan bij kinderen die in Opwijk naar school gingen. Onderzoekster Nelly Saenen: “Roet wordt ingeademd, komt zo in de longen terecht en ook in de bloedbaan als de deeltjes klein genoeg zijn. Als we het in de urine vinden betekent dat dat de urine door heel het lichaam gepasseerd is.”

Grote impact

De kwaliteit van onze lucht doet in het land heel wat ‘wetenschappelijke wenkbrauwen’ omhooggaan. Ja, er zijn steeds meer wetenschappelijke bewijzen die kunnen aantonen dat luchtverontreiniging schadelijk is voor onze kinderen: “We weten dat roken slecht is sinds de jaren ’50, passief roken sinds de jaren ’80 en nu weten we ook dat de lucht die we inademen een impact heeft op onze gezondheid,” zegt Tim Nawrot, professor aan de Universiteit Hasselt.

“Vooral onze kinderen zijn extra kwetsbaar”, vult kinderarts Stijn Verhulst (UZA) aan. “Bij kinderen zijn alle organen nog in volle ontwikkeling en als daar een verstoorder binnenkomt zoals de uitlaatgassen van auto’s dan heeft dat een negatieve invloed op de ontwikkeling van een kind.” Maar of dat alleen door een verhuis naar het platteland beter zou worden? Dat vinden sommige wetenschappers toch een moeilijke vraag om te beantwoorden.

----

Zo langzaam gaat men hier de LEZ in steden begrijpen... hoop ik toch....

Wetenschappelijke bewijzen van LEZ-resultaten:
https://www.dieselnet.com/news/2017/12leipzig.php
wij halen uit urine de bruikbare stoffen en maker er "struviet" van ....ga maar eens kijken in "de Kruidfabriek in Vilvoorde" daar staat onze pilootopstelling
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 13:57   #138
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

windmolengevaar ...Windmolens blijken jaarlijks honderden kilo's zwavelhexafluoride de atmosfeer in te lekken, ontdekte De Telegraaf.

Zwavelhexafluoride, ook bekend als SF6, is een gas dat al decennialang gebruikt wordt om schakelstations in het elektriciteitsnetwerk te beveiligen.https://www.foodlog.nl/artikel/windm...chtig-broeika/ elektrische wagens die de windmolen energie gebruiken zijn dus grote vervuilers

Laatst gewijzigd door chris k : 1 november 2019 om 13:59.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 14:06   #139
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat baten kaars en bril als Micele het niet snappen wil.

We hebben een pak te weinig Elektriciteit.
Elektriciteit kan je maar één keer gebruiken.

voor onze echte behoeftes
of
voor de elektrische wagens.

's Winters dreigt er een energietekort, met afschakelplannen en ...
Laat nu net in de winter zo'n elektrisch vehikel het meeste stroom verbruiken.
Oud 1 november 2019, 14:07   #140
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1MW/km2 = 30GW windmolens is MAXIMUM voor Belgie, dan staat het BOMVOL windmolens, BOMVOL !!!

2,5MW/km2 = 80GW zonnepanelen is MAXIMUM voor Belgie

dus 30GW windmolens = max 60TWh
80GW zonnepanelen is max 80TWh zon energie

we verbruiken 700TWh dat is dus 5x meer dan wat we kunnen oogsten in Belgie;

en jij zegt: ah als ik op elektrische energie rij, dan ga ik op groene energie rijden ??? Waarom zou mijn licht moeten branden met aardgas, moet de fabriek draaien op aardgas, moet de warmtepomp draaien op aardgas, en gaan we zogenaamd ons huidig elektrisch verbruik + energie nodig om te rijden heel specifiek kunnen beweren dat die stukje van verbruik komt uit groene energie, als 60% met fossiele energie gaat blijven werken ?
Dat begrijpt Micele nu eenmaal niet.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be