Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen de afschaffing van de erfbelasting beneden 1 miljoen?
Ja 11 57,89%
Neen 6 31,58%
Prins Laurent zal dat betalen 2 10,53%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2019, 18:04   #121
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, ik moet mijn ouders die niet uit een ‘rijk’ milieu komen danken voor wat ze voor mij gedaan hebben.
Uiteraard zijn er uitzonderingen maar als je ouders deden wat ze konden mag je best "heel" dankbaar zijn.
Mijn ouders waren zelfstandige toffe hard werkende mensen en na mijn vaders dood zei mijn moeder eens, moest pa wat meer opgelet hebben jullie hadden nu allemaal een app. geërfd.
Waar ik op antwoordde; wat die man ons nagelaten heeft is veel meer waard.
Hij leerde ons "leven" en "werken" en kijk maar niemand van ons doet het slecht bijkomend we mogen altijd en overal terug komen .... "daar" gaat het hem om.
Bij ons heeft ook niemand wensen die buiten zijn mogelijkheden liggen en wordt er enkel geleend om vooruit te komen niet voor luxe, dat geld moet je liggen hebben.
Oud 6 november 2019, 18:15   #122
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dat is exact de reden waarom studiefinanciering niet afhankelijk mag zijn van de ouders van de student, maar een volledige voorfinanciering door de staat moet kennen. Zo is het in wel functionerende Westerse landen.
In "wel" functionerende landen zegt u wel .......
In Duitsland gaan ze de tegemoetkoming bij aankoop van electrische auto's verdubbelen hier schaffen ze die af ... 2 Europes landen die naast mekaar liggen.
Daarbij Schaffen ze hun wir Schaffen das en hebben ze nog geen 30 jaar geleden 50 milj Duitsers en hun totaal verouderde industie terug geannexeerd.
Oud 3 maart 2025, 07:03   #123
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard inheritocracy

Citaat:
How to get rich in 2025
Forget about your career. Today an inheritance is what matters Bron.
De dikke debielen van NV-A proberen door de uitkeringen wat te korten meer mensen aan het werk te krijgen maar het echte probleem is dat we terug in een rentenierseconomie zoals in de 19e eeuw zijn terecht gekomen. Men erft en neemt er nog een kleine uitkering bij en kan daar ruimschoots van overleven. Het komt veel meer voor dan we denken. En wat doen de dikke debielen van NV-A ? De belastingen op erven verminderen. Met de ene pennetrek veroorzaken ze toestanden die ze met een andere pennetrek proberen tegen te gaan. Als de debielen van NV-A consumptie en economie willen zien aantrekken en meer mensen aan het werk willen zien dan verlagen ze de belastingen op arbeid en consumptie en verhogen ze de belastingen op erfenissen. Ze doen het omgekeerde; want dat brengt stemmen op. De Europese droom: erven en een uitkering of een bullshitjob.

En links heeft dat niet door of doet er aan mee. Ze wijzen steevast naar multinationals als de grote schuldigen van de ongelijkheid of overheidstekorten maar het zijn de stichtingen en rentenierende bullshitjobbers en uitkeringstrekkers die de economie leegzuigen. Rijk trouwen, terug van weggeweest.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be