Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2021, 07:20   #121
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

De pastoor komt voorbij....

Beter niet meer teveel zeggen precies. Waarom werkt die firewall niet?

Alles is gezegd.

"Onbewust" verkloten veel mensen het zodat het achter hun ligt. Geen Zwijndrecht meer?

Tijd voor een pauze voor dit forum.
Oud 16 juli 2021, 07:25   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Achterlijken kan men wijsmaken wat men wil.
Het geloof in een god heeft plaats gemaakt voor een geloof in democratie, al bestaat dat laatste aantoonbaar ook niet.
Men hoeft maar voldoende te herhalen dat iets veilig en effectief is; en die geloven dat.
Als er dan doden vallen, stigmatiseer de mensen die vragen stellen; en die schapen blaten dat dus gewoon na zonder 1x na te denken en kritisch puntjes te verbinden.
Oud 16 juli 2021, 07:26   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat moet men bereiken ? Uw eigen plezier tijdens uw leven. Hebben ze fun gehad of niet tijdens hun levensjaren ?
Ja ik heb nu iets teveel om er om te geven.
Ik vraag mij dan af waarom mijn medemensen zo kalm blijven als overheden -megalomaner dan Hitler- pharmakia in hun kinderen willen spuiten.
Oud 16 juli 2021, 07:30   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Zijn er dan nu meer verkrachtingen dan in jouw ingebeeld gouden verleden?
Wist je dat vroeger, toen alles zo goed was, verkrachting binnen het gezin toegelaten was? In België is dat pas sinds de jaren 1990 verboden.

Begrijp je waarom veel mensen er voor huiveren om terug te gaan naar de tijd van toen?
Ja er zijn nu meer dan toen.
Toen was het nieuws en als een 15 jarige meisje in een rivier werd getrokken een drama; nu volgt dat als bijkomend detail in het nieuws en is dat geen prioriteit. Zie de overstromingen van enkele dagen geleden.

Nu namen hier wekelijks groepsverkrachtigen plaats, enkel de kopschieters halen het nieuws. Zoals dat meisje dat zelfmoord pleegde maar al vele kreten had gelost die geen beleidsmaker wou horen.

De nazi zijn koorknapen vergeleken bij het dodental van deze democratie’
Oud 16 juli 2021, 07:34   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Of toch maar in bepaalde mate.
Zelf heb ik er geen nodig om me dat duidelijk te maken.
Over andere punten cherrypick ik mij een stel normen en waarden bijeen uit verschillende overtuigingen (vb oa daoisme) en zelfbeschikingsrecht.

Ik denk dat het meestal voortkomt uit overcomplexiteit en incomptentie.
Ik zie in onze leiders niet echt meer de grote schurken die we doorheen de geschiedenis hebben gehad.

Oh, en dat gaat nog erger worden.
Anderzijds ben ik wel een voorstander van data. Hoe meer data, hoe een duidelijker beeld je kan vormen. En ge kunt dat anonimiseren als ge wilt.
Dat dat nu aangewend wordt om te bepalen welk grasmachien ge moet kopen op uw tijdlijn van 1 of ander social medianetwerk, past perfect in onze tijdsgeest, dat wel.

Ik heb geen probleem met mensen die de Bijbel lezen.
Zolang ze aanvaarden dat ik en velen dat niet meer geloven en daar niet gaan naar leven.
Da's iets persoonlijk.
BigData met een broer als nu is Gestapo 5.0
BigTech is de terrorist.
Oud 16 juli 2021, 07:35   #126
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Men hoeft maar voldoende te herhalen dat iets veilig en effectief is; en die geloven dat.
Als er dan doden vallen, stigmatiseer de mensen die vragen stellen; en die schapen blaten dat dus gewoon na zonder 1x na te denken en kritisch puntjes te verbinden.
Zag ik schapen staan en ik dacht ...

Oud 16 juli 2021, 07:42   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DAT zijn pas idioten geweest
veel keuze hadden die sukkels niet he, ...

nauwelijks eten of onderwijs en als mijnheer van t kasteel goesting had om wat oorlogje te gaan spelen konden ze mee optrekken (in het beging van WO1 had de lokale lord of sir zijn eigen regiment) Ah en niet mee doen, bal door uwe kop.

Veel militaire kennis zat daar trouwens niet altijd in , in die lokale adel, behalve dan dat hier en daar eens een held met zijn mannen ging meevechten, als het niet toevallig tea time was.

gevolg in een klap een paar regimenten en dus alle gezonde mannen van het dorp / shire dood.

Toen zijn ze begonnen met die regimenten te mengen en te professionaliseren.

Aan de vooravond van WO 1 was het nog een grote amateuristische bende.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 07:46   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Ik vind hongersnood en anarchie veroorzaakt door westerse interventie toch veel meer prioritair.
Oud 16 juli 2021, 07:48   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

ehe

mien de linkse trien is er eentje om in een kaderke omhoog te hangen.
Oud 16 juli 2021, 08:18   #130
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ehe

Oud 16 juli 2021, 08:27   #131
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja er zijn nu meer dan toen.
Toen was het nieuws en als een 15 jarige meisje in een rivier werd getrokken een drama; nu volgt dat als bijkomend detail in het nieuws en is dat geen prioriteit. Zie de overstromingen van enkele dagen geleden.

Nu namen hier wekelijks groepsverkrachtigen plaats, enkel de kopschieters halen het nieuws. Zoals dat meisje dat zelfmoord pleegde maar al vele kreten had gelost die geen beleidsmaker wou horen.
Kan je dat ook staven met geloofwaardige statistieken?
Gisteren beweerde je dat criminaliteit sterk gestegen was, maar ik gaf je cijfers die het tegendeel bewezen. Daar ben je wijselijk niet op ingegaan.

Veel meer dan reactionaire stemmingmakerij doe je niet. "Vroeger was alles beter," en wanneer we je confronteren met wantoestanden uit dat gouden verleden, negeer je dat of wuif je het weg.

Citaat:
De nazi zijn koorknapen vergeleken bij het dodental van deze democratie’
Zal ik je een tip geven? Steeds naar de nazi's verwijzen maakt je noch stoer, noch overtuigend, noch geloofwaardig. Het is enkel belachelijk. Het toont wel dat jouw kennis van de geschiedenis heel beperkt is. Ik zou zeggen: lees eens een goed boek erover.

On topic: deze en vorige generaties hebben er oa toe bijgedragen dat vrouwen meer rechten hebben, al is het verre van perfect.
Ik ben alvast blij dat mijn dochters en ik leven in een tijd waar we ons niet meer moeten schikken naar wat de priester (of mollah, rabbijn, etc) uit een oude door mannen geschreven tekst afleidt.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 08:30   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ehe

Of aan een lantaarnpaal ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 08:31   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben alvast blij dat mijn dochters en ik leven in een tijd waar we ons niet meer moeten schikken naar wat de priester (of mollah, rabbijn, etc) uit een oude door mannen geschreven tekst afleidt.
Profiteer ervan, want binnenkort is het weer van dat he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 08:34   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of aan een lantaarnpaal ?
gewoon aan ne nagel in de muur, zo net hoog genoeg dat ze op de tippen van hun tenen nog net de grond raken.
Oud 16 juli 2021, 08:55   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dat ook staven met geloofwaardige statistieken?
Gisteren beweerde je dat criminaliteit sterk gestegen was, maar ik gaf je cijfers die het tegendeel bewezen. Daar ben je wijselijk niet op ingegaan.

Veel meer dan reactionaire stemmingmakerij doe je niet. "Vroeger was alles beter," en wanneer we je confronteren met wantoestanden uit dat gouden verleden, negeer je dat of wuif je het weg.

Zal ik je een tip geven? Steeds naar de nazi's verwijzen maakt je noch stoer, noch overtuigend, noch geloofwaardig. Het is enkel belachelijk. Het toont wel dat jouw kennis van de geschiedenis heel beperkt is. Ik zou zeggen: lees eens een goed boek erover.

On topic: deze en vorige generaties hebben er oa toe bijgedragen dat vrouwen meer rechten hebben, al is het verre van perfect.
Neen want deze generatie politici doen er alles aan de statistieken te manipuleren en voor de realiteit te plaatsen.
Mij doet het er ook weinig toe onder welk systeem die mensen verkracht worden, het is geen welles nietes spelletje voor mij.
Het feit is dat dit systeem moedwillig genocidaal is en dat is voldoende om te weten. Bevoegdheden verrijkten zichzelf terwijl ze op volksgezondheid en burgerveiligheid bespaarde.

Ik verwijs hen niet naar de nazi, ik zeg dat deze democratie haar dodental hoger is dan de nazi. Deze generatie is dus erger dan de “wir haben das nicht gewusst” mensen, omdat deze generatie liever een verleden over het heden plakt en daardoor dus doet alsof haar neus bloedt. Toch bedankt voor uw tip, maar ik wil niet stoer doen en het boeit mij werkelijk geen hol wat mensen alhier over mij insinueren.

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 juli 2021 om 08:57.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 09:10   #136
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen want deze generatie politici doen er alles aan de statistieken te manipuleren en voor de realiteit te plaatsen.
Mij doet het er ook weinig toe onder welk systeem die mensen verkracht worden, het is geen welles nietes spelletje voor mij.
Het feit is dat dit systeem moedwillig genocidaal is en dat is voldoende om te weten. Bevoegdheden verrijkten zichzelf terwijl ze op volksgezondheid en burgerveiligheid bespaarde.

Ik verwijs hen niet naar de nazi, ik zeg dat deze democratie haar dodental hoger is dan de nazi. Deze generatie is dus erger dan de “wir haben das nicht gewusst” mensen, omdat deze generatie liever een verleden over het heden plakt en daardoor dus doet alsof haar neus bloedt. Toch bedankt voor uw tip, maar ik wil niet stoer doen en het boeit mij werkelijk geen hol wat mensen alhier over mij insinueren.
Een vraagske, moogt ge dan al de mensen die gered zijn door het zorgsysteem van deze democratie er van aftrekken?
Oud 16 juli 2021, 09:17   #137
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraagske, moogt ge dan al de mensen die gered zijn door het zorgsysteem van deze democratie er van aftrekken?
Neen veel van die mensen zijn naar een zorgsysteem geterroriseerd door hun rechten systematisch te ontmantelen en dat te verkopen als -de nieuwe- normaal.
Misschien eerst wijzen naar beleid dat niet kan concurreren met loonslaaflanden en door die collaboratie niet eens een schadeclaim durft eisen als die een potentiële pandemie doodzwijgen.
Oud 16 juli 2021, 09:26   #138
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen veel van die mensen zijn naar een zorgsysteem geterroriseerd door hun rechten systematisch te ontmantelen en dat te verkopen als -de nieuwe- normaal.
Misschien eerst wijzen naar beleid dat niet kan concurreren met loonslaaflanden en door die collaboratie niet eens een schadeclaim durft eisen als die een potentiële pandemie doodzwijgen.
Ok, bedankt.
Dus alle premisses en generalisaties zoals gij ze stelt aanvaarden, en daarop verder bouwen.
Check!
Oud 16 juli 2021, 10:12   #139
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de miljarden die het licht gezien hebben die anders het licht niet zouden gezien hebben (kindersterfte, massale hongersnoden, ...).

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 10:20   #140
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan spreek ik niet op individueel gebied, maar in collectief.
Wat heeft deze democratie bereikt en welke vruchten oogsten nabestaanden daarvan?
Wel, de stille generatie (1930) hebben de boomers op de wereld gezet. Die hebben in de gouden jaren huizen gekocht met 1 inkomen + bijgeleend om de notaris te betalen. Huizen, gronden, ... vanalles kochten deze laaggeschoolde proletariërs. Nu dat alles op is en je 20% van uw woning zelf moet betalen, moeten hoogopgeleide jongeren eerst 15 jaar sparen voor ze nog maar een lening kunnen aangaan.

Oude patience-spelende ambtenaarkes kijken vanuit hun vrijstaande woning met twee auto's, dubbele garage, grote tuin en zwembad, voortuin met autooprit, lachend naar jonge managers die 80 uur per uur werken vanuit hun gehuurd 1-slaapkamer appartement.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be